Neuvolat, ultrat yms.

Mä olin myös vk 22 alkaen loppuun saakka sairaslomalla edellisessä raskaudessa. Mulla oli ennenaikaisia supistuksia,jotka joka tarkastuksessa olivat vaikuttaneet kohdunkaulaan. Nyt on tunnettavissa päivittäin samaa kovettumista,joilla kuopuksen kanssa supistelut alkoi. Lääkärineuvolassa otettiin huoli sinäänsä vakavasti,että pitää ottaa yhteyttä herkästi,jos nämä lisääntyvät. On ilmeisesti mun kohtuni herkästi supistelevaa mallia. Noh,lomaa olis vielä loppu viikko jäljellä. Töissä sen sitten näkee,lisääntyykö rasituksessa enemmän. Aika paljon joudun liikkumaan ja seisomaan, sekä välillä nostelemaankin. Lisäksi mun pitäisi saada viritettyä itselleni yhdessä työtehtävässä hengityshuppu raitisilmamoottorilla;vyötärömallinen.. Mielenkiinnolla odotan mitä siitä tämän pötsin kanssa tulee :wideyed:
Hui että! Ei helppoa sielläkään!
Tsemppiä kovasti ja toivotaan ettei ylly supistukset kovin pahoiksi:Heartred
 
Joo Vaiana huomasinkin toisesta ketjusta sairausloman syyn. Kuulostaa aivan kamalilta oireilta ja ymmärrän kyllä tuskan. Toisaalta sitten taas - elämän mittakaavassa aika lyhyt aika kuitenkin. Vauvan ja sun hyvinvointi on nyt tärkeimmät asiat kuitenkin :Heartred

Itse voin just tällä hetkellä (kopkop) todella hyvin. Energiaa riittää ja maha ei ole vielä tiellä tai rajoita muuten elämää. Toki mahassa ”painaa” välillä ja vihlookin mutta menee tosi äkkiä ohi. Jos teen pitkän kävelylenkin niin saattaa vähän supistellakin (?) mutta menee sitten tosi äkkiä ohi kuitenkin :)

Hyvää vointia kaikille!

15+3
 
Mä jouduin kanssa sairaslomalle viime viikolla lonkka kipujen ja supistusten takia. Töissä yritettiin aluksi helpottaa, mutta auttoi vain vähän yli viikon ajan. Siinä vaiheessa todettiin, että selviäisin vain istumatyössä. Oon menossa ensi viikolla fysioterapeutille. Onko muilla kokemusta tuosta? Auttoiko kipuihin ja miten nopeasti?
 
Mä jouduin kanssa sairaslomalle viime viikolla lonkka kipujen ja supistusten takia. Töissä yritettiin aluksi helpottaa, mutta auttoi vain vähän yli viikon ajan. Siinä vaiheessa todettiin, että selviäisin vain istumatyössä. Oon menossa ensi viikolla fysioterapeutille. Onko muilla kokemusta tuosta? Auttoiko kipuihin ja miten nopeasti?
Mulla ei valitettavasti auttanut viime raskaudessa ollenkaan :sad001
Mutta olen taas menossa fysioterapeutille ensiviikolla, jospa tällä kierroksella auttaisi.
Toiveet ei omalla kohdalla ole korkealla :D
Kannattaa ehdottomasti kuitenkin kokeilla!
 
Kävin eilen siellä fysioterapeutille ja tänään sain sen tukivyön. Se vyö ei vielä hirveästi vakuuttanut, mutta niistä eilisistä ohjeista oli jo hiukan apua. Mulla on ollut erityisesti öisin tosi pahat kivut. Oon yrittänyt tyynyillä tukea ja auttaa asiaa. Nyt sain ohjeet sopivasta asennosta ja vinkin käyttää vähintään kahta isoa paksua tyynyä. Sain paljon paremman asennon ja vaikka kipuja oli niin ne oli huomattavasti pienempiä.
 
Kävin eilen siellä fysioterapeutille ja tänään sain sen tukivyön. Se vyö ei vielä hirveästi vakuuttanut, mutta niistä eilisistä ohjeista oli jo hiukan apua. Mulla on ollut erityisesti öisin tosi pahat kivut. Oon yrittänyt tyynyillä tukea ja auttaa asiaa. Nyt sain ohjeet sopivasta asennosta ja vinkin käyttää vähintään kahta isoa paksua tyynyä. Sain paljon paremman asennon ja vaikka kipuja oli niin ne oli huomattavasti pienempiä.
Tosi hyvä! Toivottavasti auttaa sinulla nyt niin, että pystyt olemaan :)
 
Kävin eilen siellä fysioterapeutille ja tänään sain sen tukivyön. Se vyö ei vielä hirveästi vakuuttanut, mutta niistä eilisistä ohjeista oli jo hiukan apua. Mulla on ollut erityisesti öisin tosi pahat kivut. Oon yrittänyt tyynyillä tukea ja auttaa asiaa. Nyt sain ohjeet sopivasta asennosta ja vinkin käyttää vähintään kahta isoa paksua tyynyä. Sain paljon paremman asennon ja vaikka kipuja oli niin ne oli huomattavasti pienempiä.
Toi on kyllä inhottavaa kun yöllä kipuja, kun ei sit varmaan saa kunnolla nukuttua. Hyvä kun on auttanut tyynyt! Itsellä on raskaustyyny öisin, täällä tais monella muullakin olla. Sit se on vielä ärsyttävää kun ei voi hirveästi lääkkeitä käyttää kipuihin.
 
Onko kukaan käynyt osteopaatilla raskausaikana ja miten on vaikuttanut? Lueskelin että voisi auttaa noihin SI-nivelen kipuihin, joita mulle tulee aina aika ajoin. Neuvolassa otin asian esille niin terkka vaan ihmetteli että "mikäs siihen sitten voisi auttaa..." Ei tainnut tajuta mitään mistä puhun. Mutta osteopaattien sivuilta kun katselee, niin moni mainitsee että voisi auttaa just näihin SI-nivelen ongelmiin?
 
Onko joku jo käynyt rakenne ultrassa? Mun pitäisi vielä vähän yli viikko jaksaa odottaa. Tekeekö sen aina erikoislääkäri? Mä oottelen sitä senkin takia paljon, kun pääsee erikoislääkärin juttusille. Toivon, että viimeinkin joku osaa vastata mun moniin kysymyksiin. Kaksi tärkeintä on se arvio kuinka todennäköinen se ennenaikainen synnytys on ja miten aikaisin se yleensä on ja onko minulla mitään mahdollisuuksia synnyttää normaalisti vai menenkö suoraan leikkaukseen. Mä haluaisin itse synnyttää normaalisti ja ajatus tosta leikkauksesta tuntuu tosi pelottavalta.
 
Onko joku jo käynyt rakenne ultrassa? Mun pitäisi vielä vähän yli viikko jaksaa odottaa. Tekeekö sen aina erikoislääkäri? Mä oottelen sitä senkin takia paljon, kun pääsee erikoislääkärin juttusille. Toivon, että viimeinkin joku osaa vastata mun moniin kysymyksiin. Kaksi tärkeintä on se arvio kuinka todennäköinen se ennenaikainen synnytys on ja miten aikaisin se yleensä on ja onko minulla mitään mahdollisuuksia synnyttää normaalisti vai menenkö suoraan leikkaukseen. Mä haluaisin itse synnyttää normaalisti ja ajatus tosta leikkauksesta tuntuu tosi pelottavalta.
Mulla on huomenna rakenneultra!
Mutta sen kyllä tekee kätilö, niinkuin esikoisestakin.
Tietääkseni lääkäri tekee sitten erikoistapauksissa yms. Varmasti saat sitten häneltä vastauksia :)
 
Meidän kunnassa ultrat tekee lääkäri.
 
Onko joku jo käynyt rakenne ultrassa? Mun pitäisi vielä vähän yli viikko jaksaa odottaa. Tekeekö sen aina erikoislääkäri? Mä oottelen sitä senkin takia paljon, kun pääsee erikoislääkärin juttusille. Toivon, että viimeinkin joku osaa vastata mun moniin kysymyksiin. Kaksi tärkeintä on se arvio kuinka todennäköinen se ennenaikainen synnytys on ja miten aikaisin se yleensä on ja onko minulla mitään mahdollisuuksia synnyttää normaalisti vai menenkö suoraan leikkaukseen. Mä haluaisin itse synnyttää normaalisti ja ajatus tosta leikkauksesta tuntuu tosi pelottavalta.

Mulla kans tekee erikoislääkäri - onneksi. On kuulemma tarkemmat laitteet ja toki osaaminenkin painottunut vähän toisin. Eniten kiinnostaa tietysti sikiön vointi ja kehitys, erityisesti aivot ja sydän. Jos ne ja kasvu on kunnossa, niin ollaan supertyytyväisiä.

Synnytys on vielä niin kaukana etten oo sitä vielä juuri miettinyt. Sen verran kuitenkin, että ilmoittauduin Aktiivinen synnytys-iltoihin syksyksi.

Meillä siis edellisessä raskaudessa km krosomipoikkeavuuden vuoksi joten siksi tällä kertaa erikoislääkärille. Ultra vasta 7.9. joten vielä on aikaa. Oireita on niin vähän että koko raskauden unohtaa autuuasti välillä.
 
Kyllä muakin myös jännittää sikiön vointi tosi paljon, mutta toi mahdollisuus saada vastauksia noihin muihinkin kysymyksiin lisää jännitystä ja odotusta vielä tosi paljon.

Mä oon miettinyt synnytystä ihan raskauden alusta saakka. Mitä pidemmälle on tämä raskaus edennyt sitä enemmän se on pyörinyt mielessä.

Noin viitisen vuotta sitten, kun tutkittiin ja asiantuntijat mietti pitäiskö mulle tehdä leikkaus vai ei, jäi tenttaamatta yksityiskohtaisempi tieto. Silloin sanottiin, että riskinä on ennenaikainen synnytys ja mainittiin jotain ongelmia normaalissa synnytyksessä. Leikkaus kuitenkin todettiin sen verran vaikeaksi ja suuremmaksi riskiksi, että sitä ei tehty.
 
Kyllä muakin myös jännittää sikiön vointi tosi paljon, mutta toi mahdollisuus saada vastauksia noihin muihinkin kysymyksiin lisää jännitystä ja odotusta vielä tosi paljon.

Mä oon miettinyt synnytystä ihan raskauden alusta saakka. Mitä pidemmälle on tämä raskaus edennyt sitä enemmän se on pyörinyt mielessä.

Noin viitisen vuotta sitten, kun tutkittiin ja asiantuntijat mietti pitäiskö mulle tehdä leikkaus vai ei, jäi tenttaamatta yksityiskohtaisempi tieto. Silloin sanottiin, että riskinä on ennenaikainen synnytys ja mainittiin jotain ongelmia normaalissa synnytyksessä. Leikkaus kuitenkin todettiin sen verran vaikeaksi ja suuremmaksi riskiksi, että sitä ei tehty.

Ymmärrän täysin! Mä en edes tiedä, onko niitä lääkärikäyntejä enää ennen synnytystä? Yhdessä neuvolalääkärissä oon siis käyny ja se oli hyvin pikainen tapaus eikä todellakaan puhuttu sanaakaan synnyttämisestä.
 
Ymmärrän täysin! Mä en edes tiedä, onko niitä lääkärikäyntejä enää ennen synnytystä? Yhdessä neuvolalääkärissä oon siis käyny ja se oli hyvin pikainen tapaus eikä todellakaan puhuttu sanaakaan synnyttämisestä.
Kyllä niitä on lisää ennen synnytystä. Mulla ainakin katottiin ekassa raskaudessa loppuvaiheessa lääkärissä, että mahtuuko vauva ulos lantiosta. En tiedä katsotaanko kaikilta.
 
Mäkin ajattelin, että varmaan pakostakin on kun joillekin kavereille on varattu sektioaika tosi hyvissä ajoin :)
 
Mäkin oon käynyt jo neuvolalääkärillä. Ennen ensimmäistä käyntiä kätilö varoitti, että aikaa on rajallisesti ja kysymykset kannattaa olla mietittynä tarkkaan etukäteen. Muuten oonkin aina saanut hyvin vastaukset kaikkeen. Noissa spesiaali kysymyksissä on ongelmana, että aika harvalla lääkärillä on oikeasti kokemusta kohdun erikoisista epämuodostumista. Joskus joku erikoislääkärin on ollut tosi innoissaan tutkimassa, kun on ensimmäistä kertaa käytännössä nähnyt mun kaltaisen tapauksen.
 
Mulla on huomenna rakenneultra!
Mutta sen kyllä tekee kätilö, niinkuin esikoisestakin.
Tietääkseni lääkäri tekee sitten erikoistapauksissa yms. Varmasti saat sitten häneltä vastauksia :)

Miten meni ultra? Toivottavasti hyvin.
Mulla on vielä viikko jännittämistä jäljellä.
 
Takaisin
Top