Neuvolat, ultrat yms.

Onko siullaki sokerirasitus rv 24-28? Itekki jouvun siihen, eniten mietin mitenhän jos ei mies ookkaan kotona sillon, ni pitää lapset ottaa mukaan. :/
Ei kyllä kannata lapsia ottaa, ainakaan pieniä jotka juoksee ympäriinsä koska pitäs mahdollisimman vähän liikkua siellä verikokeitten välillä, jotta ne arvot ei vääristy. Tosin eihän sille mitään mahda jos vahtia ei oo.
 
Saisko neuvolan kautta kotipalvelusta lapsenvahdin? Ei sinne tosiaankaan voi lapsia ottaa moneksi tunniksi. :/
 
Onko siullaki sokerirasitus rv 24-28? Itekki jouvun siihen, eniten mietin mitenhän jos ei mies ookkaan kotona sillon, ni pitää lapset ottaa mukaan. :/

Joudun jo vk:lla 15 kun mummolla oli 2tyypin diabetes ni riski sillo suurempi ja äidilläkin ollu raskausdiabetestä siksi siis joudun jo nyt aiemmin.. mutta jos ei nyt oo mitään ni sit joudun uudestaan just 24-28viikoilla..
 
Neuvola pelosta päästy-NIIIIN herttanen (päädyin kokeilee kunnallista..)neuvola täti ja ennakko kerroin puhelimes vastaanotto ihmiselle paino jännityksen,ni itku tuli silmään,kun oli niin kannustava:love017
 
Miiuska, siis mitä? Kahteen kertaan sokerirasitukseen? Mulla oli papalla 2-tyyppi ja äitillä, siskolla ja äitin kaikilla siskoilla oli radia ja en kuulemma oo ees riskiryhmää. Toki mua ei haittaa koska vältän sitä sokerirasitusta viimeiseen asti mut nyt kyllä ihmetyttää. Mulla on seuraava neuvola 15+0 ja silloin varmaa yrittävät ylipuhua sinne rasitukseen.
 
Toinen neuvola-aika tulossa tällä viikolla, vihdoin. Ensimmäinen oli kesäkuun alussa ja välissä oli nt-ultra. Tää aika on tuntunut niin pitkältä, varsinkin kun on tullut niin paljon oireita ja kysymyksiä eteen. Miksi näin pitkät ajat? Tuntuu hullulta, että kohta puoliväli häämöttää ja melko yksin on saanut tässä edetä...
 
Huomenna on nt-ultra. Kylläpä se taas jännittää. Toivottavasti kaikki on hyvin [emoji173]️
 
Tänää oli eka ultra. Kaikki onneks hyvin. Seuraava onkin sitten syyskuussa. Ei jaksais oottaa :D
 
Mulla on ensimmäinen neuvolalääkäri 1.8
Nyt tuntuu, että aika juoksee :D
 
Hetta: Täällä gyn.tsekkauksen lisäksi nopea vilkaisu uä:llä, että sikiön sydän sykkii. Alle 10 minuutin käynti joka tapauksessa!
 
Täällä kesti tunteroinen. Eka verenpaine, paino sit lääkärille ja kyseli jotain. Ulta ja gynetutkimus vielä.
 
Mulla kesti Max 10min.
Sisätutkimusta ei tehdä, ellei ole erityistä tarvetta tai halua.
Itsellä ei tehty.

Kuunneltiin sydänäänet ja juteltiin voinnista. Itselle rapsahti sairasloma.

Siinäpä se sitten :D eipä paljoa tehty.

(Ja siis toki sitä ennen otin itse verenpaineet, pissatsekkaus ja paino)
 
Mulla kesti Max 10min.
Sisätutkimusta ei tehdä, ellei ole erityistä tarvetta tai halua.
Itsellä ei tehty.

Kuunneltiin sydänäänet ja juteltiin voinnista. Itselle rapsahti sairasloma.

Siinäpä se sitten :D eipä paljoa tehty.

(Ja siis toki sitä ennen otin itse verenpaineet, pissatsekkaus ja paino)

Haluatko kertoa sairausloman syyn? Ymmärrän toki, jos liian henkilökohtainen kysymys :)
 
Haluatko kertoa sairausloman syyn? Ymmärrän toki, jos liian henkilökohtainen kysymys :)
Juu varmaan kerroinkin jo toisaalla :D
Eli siis se mitä pelkäsinkin.. selkä- ja lonkkavaivat. Mennyt jalka alta jo pari kertaa :sad001 ja kun on seisomatyö, jossa joutuu kiipeämään tikkaille useita kertoja päivässä..
Lääkäri sanoi, että todennäköisesti en töihin palaa. Tämä kyllä hirvittää minua :bag:
Olisi ihan hirveää mielenterveydelle (ja etenkin taloudellisesti) joutua jo nyt jäämään pois ja tippumaan kelan sairaspäiviärahoille pian :/

Esikoista odottaessa jouduin samasta vaivasta jäämään 4kk ennen laskettua saikulle ja kyllä oli piiiiitkä odotusaika!
 
Juu varmaan kerroinkin jo toisaalla :D
Eli siis se mitä pelkäsinkin.. selkä- ja lonkkavaivat. Mennyt jalka alta jo pari kertaa :sad001 ja kun on seisomatyö, jossa joutuu kiipeämään tikkaille useita kertoja päivässä..
Lääkäri sanoi, että todennäköisesti en töihin palaa. Tämä kyllä hirvittää minua :bag:
Olisi ihan hirveää mielenterveydelle (ja etenkin taloudellisesti) joutua jo nyt jäämään pois ja tippumaan kelan sairaspäiviärahoille pian :/

Esikoista odottaessa jouduin samasta vaivasta jäämään 4kk ennen laskettua saikulle ja kyllä oli piiiiitkä odotusaika!
Mä olin myös vk 22 alkaen loppuun saakka sairaslomalla edellisessä raskaudessa. Mulla oli ennenaikaisia supistuksia,jotka joka tarkastuksessa olivat vaikuttaneet kohdunkaulaan. Nyt on tunnettavissa päivittäin samaa kovettumista,joilla kuopuksen kanssa supistelut alkoi. Lääkärineuvolassa otettiin huoli sinäänsä vakavasti,että pitää ottaa yhteyttä herkästi,jos nämä lisääntyvät. On ilmeisesti mun kohtuni herkästi supistelevaa mallia. Noh,lomaa olis vielä loppu viikko jäljellä. Töissä sen sitten näkee,lisääntyykö rasituksessa enemmän. Aika paljon joudun liikkumaan ja seisomaan, sekä välillä nostelemaankin. Lisäksi mun pitäisi saada viritettyä itselleni yhdessä työtehtävässä hengityshuppu raitisilmamoottorilla;vyötärömallinen.. Mielenkiinnolla odotan mitä siitä tämän pötsin kanssa tulee :wideyed:
 
Mun piti Vaiana jatkaa vielä; eli nuo pitkät sairaslomat käyvät kyllä psyykkeenpäälle,jos vielä on tosissaan tilnne,että on kipuja ja liikkuminen rajoittunutta. Ja kelan rahoille tippuminen.. Kulut kuitenkin pysyvät samoina. Tsemppiä! Toivottavasti keksit mielekästä tekemistä itsellesi!
 
Takaisin
Top