Neuvola

-miRi- voidaan perustaa oma ryhmä meille vikoina oleville, kun toisilla on jo ristiäissuunnitelmat käynnissä kun me vasta ollaan lähdössä synnyttämään :D
 
Neuvola täälläkin tänään takana, viikkoja 38+6. Vihdoin meilläkin vähän laskeuduttu pään kanssa alaspäin, sf-mittakin himppasen pienempi kuin viikko takaperin! Empä silti vala liikaa toivoa että suostuisi ulostautumaan ennenkuin päivät ovat "ylitse" :) kun ei muutkaan tulleet vaikka kuinka hlökunta sitä puheli. Eilen illalla kyllä kertaalleen tuli jo niin kipeä supistus välissä että TODELLAKIN muistuivat ne tuskat mieleen...

Painoa olikin sitten taas tullut kiitettävästi. Tasan viikko ja 1225g, että semmosta. Ja sen kyllä olossaan tuntee.... nyt siis tasan kahdessa viikossa 2225g :confused:

Verenpainetta pitää seurailla aina vaan kotona sillä nyt ovat noususuunnassa olleet ja alle 90 ei päästy neuvolassakaan enää. Yläpaineessa ei niinkään ongelmia. Pissa puhdas eikä mahakipuja ole, pää vaan alkaa olla semmonen tönkkö (varmaan kaikesta tästä!)

Seuraava käynti varattiin viikon päähän perjantaille.
 
Mulla on nyt vajaassa kahdessa viikossa tullut sen verran paljon painoa, että alkoi pelottaan, onko kuitenkin myrkytys iskemässä. Toivon kyllä, että johtuu vaan taas kilpirauhasesta ja nostinkin nyt lääkitystä. Pissat on ollut ok ja paineet on alhaiset, mutta välillä mulla on ollut vatsa kipeä. Turvotusta on myös aamusta lähtien ja varsinkin yläkropassa ja kasvoissa, jalat ei oo erityisen pahasti turvonneet, vaikkakin nestettä on ihan ympäri kroppaa.
Onneksti maanantaina on taysissa käynti, niin näkee sit taas paineita jne :)
 
-miRi- voidaan perustaa oma ryhmä meille vikoina oleville, kun toisilla on jo ristiäissuunnitelmat käynnissä kun me vasta ollaan lähdössä synnyttämään :D
Joo kuulostaa hyvälle :hilarious:
nyt on niin moni vieläottanut varaslähdön, ei ainakaan vielä kenelläkään oo menny yli lasketun.
 
Mä oon aivan varmasti taas viimeisten joukossa synnyttämässä :D Esikoisen aikaan taisin olla tammikuisten viimeinen tai toiseksi viimeinen :D Tosin mulla ei varmaan anneta mennä hirveesti yli, tai viimeksikin ois käynnistetty perussairauden takia 41+1 mutta poika tuli sit päivää ennen.
 
En käsitä. Pirkanmaalla aautaan ja tayssiin meen synnyttään. On vähän fiilis että yksin on jätetty. Olen itse hoitaja, mutta ei se sitä tarkota että olisin kartalla näistä. Itsehoitopistettä meillä ei oo. Kyllähän sinne neuvolaan varmasti saa mennä ja soittaa jos jotain tulee, mutta hämmästyttää tosiaan ettei tässä helmikuussa oo ollu neuvolaa ollenkaan.
 
Mullakin ollut myös kutakuinkin kuukauden välein neuvola. Viimeisin ollut joskus tämän kuun alussa, seuraava on lääkärineuvola ja se on 2.3. Mulla nyt rv 36+0 menossa.
 
Neuvola takana. Rv 35+2. Verenpaine 112/58, hb 115 rautalisästä huolimatta ei muutosta.
Viikkopaino 300g/vko, yht painoa 14-15 kg. Edelleen tasaisen varmasti nousee mut tahti kohtuullinen :shy:

Rt, vauva oli todella alhaalla ja kiinnittynyt. Siks sf mitassa notkahdus, nyt oli 30 ja keskikäyrän alapuolella mennään. Vauvan syke 158.

Huomenna labrat ja plv. Maanantaina synnytystapa -arvio ja samalla otetaan se saga-näyte. Seuraava neuvola 13.3 eli kun rv 37+menossa.
 
Kävin neuvolassa eilen jatkuvien supisteluiden, vihlomisten ja paineen tunteen takia synnäriltä tulleen ohjeistuksen mukaan. Eli hain sieltä pissanäyte-purkin jonka vein tänä aamuna labraan (katsottiin ettei ole oireetonta pissatulehdusta) ja tänään oli sitten kanssa lääkärillä käynti (sama kun neuvolalääkäri), ja tehtiin sisätutkimus. Ja niinhän se oli että alakerrassa ei kerta kaikkiaan ole tapahtunut mitään :-D Tai kaula hieman lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta tosi vähän, sormenpäällä sai pikkuisen raotettua kohdunsuuta mutta ei ollut varsinaisesti auennut yhtään. Toisaalta tänään 35+3 että ei nyt vielä tarvikaan olla sen valmiimpi..mutta luulis nyt että nää säryt jotain tekis :p
Viikko sitten neuvolantäti sanoi että vauva tosi alhaalla, mutta ei kiinnittynyt, tänään neuvolalääkäri totesi että vauva on tosi korkealla vielä, että jos viikon päästä on edelleen noin ylhäällä niin varataan ultra. Ainakin tuntuisi kuitenkin olevan pää alaspäin, mutta ilmeisesti edelleen sitten riski että pyörähtelis tuolla... :-| Kovasti toivonkin tuota ultraa, haluaisin jotain varmistusta tuosta asennosta ja koosta kyllä, muutenkin kuin vain näppituntumalla päältä...
 
Jeah, alapaine noussut, oli nyt 92 ku alkujaan ollut jtn 60 pintaan. Hemppa oli huolestuttavasti tipahtanut 127--> 105, vauva ei juurikaan liikkunut, joten polille suunnattava näytille, vaikka neuvolassa kyl ultrattiinkin. Menihän tämä tähän asti ihan mallikkaasti! Toivottavasti kaikki hyvin ja pääsee vielä kotiin odottamaan normaalisti loppuun asti...
 
Tsemppiä warheart! Tuuha kertoo kuulumisia sit.toivotaan et vielä kotio pääset!!!
 
Onko teiltä otettu se b-streptokokkinäyte? Multa otettiin ja kolmella plussallahan tuo oli. Eli antibiootit vissiinkin saan synnytyksessä. Esikoisen aikaan ei ko.bakteeria ollut mutta nyt näköjään näin. Taisi jossain toisessa ketjussa ollakki juttua mutta en nyt äkkiseltään löytänyt sitä, sitä mietin vain että vaikuttiko se nyt mitenkään siihen pääseekö ammeeseen vai ei?
 
Vauvalla kaikki hyvin, liikkuu vaan nyt loppua kohden luultavasti vähemmän... Hemppa oli sit kuitenkin 121, ottivat samalla varastoraudan ja raskausmyrkytysnäytteen, soittelevat perään jos jtn löytyy. Kohdunsuu 2cm auki, kaulaa 2cm, kalvoja pyöritteli reippaammin josko edestäis tilannetta. Vauvan painoarvio 2,9kg. Eli synnytyksen odottelua :)
 
Mulla oli ++ streptokokki ja sf-mitta oli 38,eli yläkäyrän yläpuolella selvästi,painoarvio oli 2,9kg.
 
Neg. On ollu kaikissa tuo näyte.. (mutta en nyt muista noita ammejuttuja! Ja sitähän sä kysyit :P )
Vitsit pää on taas tönkkönä ja paineetkin vähän sen mukaset. Mulla oli myös selkeesti hiljasempi jakso vauvalla ja ihmettelen, miten se nyt taas muljuaakin nii kovaa...
 
Onko teiltä otettu se b-streptokokkinäyte? Multa otettiin ja kolmella plussallahan tuo oli. Eli antibiootit vissiinkin saan synnytyksessä. Esikoisen aikaan ei ko.bakteeria ollut mutta nyt näköjään näin. Taisi jossain toisessa ketjussa ollakki juttua mutta en nyt äkkiseltään löytänyt sitä, sitä mietin vain että vaikuttiko se nyt mitenkään siihen pääseekö ammeeseen vai ei?
Mulla oli streptokokki ++. Antibioottia ehdittiin puottamaan useampi setti ennen kuin oli synnytyksen aika. Vika setti loppu pari min ennen altaaseen menoa. Oli siis kanyyli varalta vielä ammeessa, jos ois vaikka tullu reippaammin verenhukkaa. Pidin vaan vasemman käden synnytyksen aikana pois vedestä :P
 
Mulla myös strepto positiivinen...empä muuta ohjetta saanu synnärille soitin sillo siitä tuloksesta ku et jos veet menee nii sit ei hirvee kauaa kotona ootella...siinäpä sit saa jännätä näide suppareide kans...
 
Tänää oli neuvola. Nyt tullu painoo +22kg :/ verenpaineet oli vähä kohol normaalii mut ei viel liikaa. Vauvan syke kyl tuntu pienelt, vaan 117. Muutenki täs viikon verra tuntenu liikkeit paljo vähemmä. Sf-mitta laskenu 36 --> 35, vauva selvästi laskeutunu
 
39+6 tänään ja neuvola takana.

Verenpainetta edelleenkin seurata, nytkin alapaine oli sen 95. Pissa kuitenkin taas puhdas eikä mahakipuja ole, siis semmosia vannemaisia. Päätä särkee, mutta koen sen ite johtuvan nimenomaan tuosta rr-tilanteesta. Painonnousu tälle viikolle vain vaivaiset 700g, kyllähän se viime viikolle häviää! Painoa nyt kokonaisuudessaan 20kg, jippii!!!
Sticksit sain kuitenkin kotiin ja päivittäin seurata tilannetta.

Ottivat ensiviikon torstaille(40+5) ajan, josta saan vasta ajan polille ylisikaiskontrolliin! Voi siis laskea että viikko tuostakin vielä eteenpäin väh. Jos käynnistykseen saakka mennään. Siis perkele. Paree ois syntyä ennen tuota...
 
Takaisin
Top