Neuvola

Viimeinen neuvolakäynti takana, tänään 40+1 ja seuraavan kerran viikon päästä sairaalaan yliaikaiskontrolliin jos bebe ei päätä tulla omin avuin maailmaan ennen sitä. Kaikki testit ok ja vahvat sydänäänet oli pienellä :Heartred Oli sitten kuitenkin jo kiinnittynyt lantioon, vaikka vielä reilu viikko sitten pää heilui kuin heinäseiväs. Pylly on edelleen hyvin ylhäällä, mutta kätilö epäili vaan että saattaa olla pitkä tyttö tulossa. Ei sinänsä yllättäisi, isänsä kun on melkein parimetrinen :D Painoarvio oli kuitenkin vain reilu kolme kiloa. Nyt ei sitten muuta kuin malttamatonta odottelua :)
 
Meillä ei tarvitse edes varailla aikoja yliaikaiskontrolliin, vaan voipi marssia synnärille tarkastukseen 41+5. Siinä tarkastetaan vauvan vointi ja luultavasti lähetetään kotiin odottelemaan ja annetaan uusi aika seurantaan. Kaiketi eivät edes yliajalla käynnistä herkästi, sen kuvan oon tuolta saanut.
 
Meillä ei tarvitse edes varailla aikoja yliaikaiskontrolliin, vaan voipi marssia synnärille tarkastukseen 41+5. Siinä tarkastetaan vauvan vointi ja luultavasti lähetetään kotiin odottelemaan ja annetaan uusi aika seurantaan. Kaiketi eivät edes yliajalla käynnistä herkästi, sen kuvan oon tuolta saanut.
Tuommoinen systeemi olisi ihan mukava, mieluusti odottelisin ihan rauhassa ja antaisin vauvan tulla omalla tahdilla. Täällä täytyy mennä kontrolliin kun on kuusi päivää yliajalla ja viimeistään 11 päivän kohdalla käynnistetään.
 
Tuommoinen systeemi olisi ihan mukava, mieluusti odottelisin ihan rauhassa ja antaisin vauvan tulla omalla tahdilla. Täällä täytyy mennä kontrolliin kun on kuusi päivää yliajalla ja viimeistään 11 päivän kohdalla käynnistetään.
Mites siellä muuten määritellään yliaikaisuus? Suomessahan ollaan yliajalla vasta 42+0 alkaen, vaikka laskettu aika onkin 40+0 :)
 
Mites siellä muuten määritellään yliaikaisuus? Suomessahan ollaan yliajalla vasta 42+0 alkaen, vaikka laskettu aika onkin 40+0 :)
Täällä tuo alkaa heti lasketusta ajasta, tosin laskettu aika määräytyy yleensä rakenneultran arvion eikä viikkojen mukaan, eli esim meikäläisen tapauksessa huomisen jälkeen ollaan yliajalla. Suomen laskukaavalla mulla olisi ollut la jo 27.2. , täkäläisen laskukaavan mukaan eilen ja ru:n mukaan huomenna :D Ei tässä meinaa pysyä itse enää kärryillä... x)
 
Mä oon saanut virallisen lasketun ajan aina np-ultrassa, muuten sit laskettu menkkojen mukaan siihen asti :)
 
Täällä ei ole edes mitään np-ultrausta, viikolla 18 vaan rakenneultra. Jotenkin hassua, että käyntejä on puolet vähemmän kuin Suomessa, testejä otetaan paljon vähemmän ja muutenkin ollaan rennompia raskauden suhteen, mutta sitten synnytyksen kanssa ollaan tosi tarkkoja aikarajoista. Vaikka hyvähän se on, että pitävät huolen ettei tule mitään komplikaatioita yliaikaisuuden takia.
 
Tänää neuvolas oli th sitä mielt et pieni on rt, nyt kuitenki hikka tuntunu ylhäällä. Viime ultras rv 34+5 oli rt mut mite sitä voi tietää onko kuitenki kääntyny? Välil kyl tunnen hikan selvästi alhaal mut nyt tuntunu ylhääl?
 
Kyllä mulla tuntuu hikka ylhäälläkin, vaikka kaveri on rtssä :) Pikkuinen vaan nykii niin voimakkaasti. Mulla tuntuu pylly tossa kylkiluiden alapuolella.
 
Eka synnytys sektio. Tokaa ei kai käynnistetä. Kokoarvio ens vkolla. Mitähän sekin tarkottaa. Arvio on yli 4kg. Tuskin annetaan kauaa olla yli. Ellei nyt itse päätäs syntyä.
 
Lääkäri äippäpolilla. Vauvan painoarvio n. 2.8kg keskikäyrän lähellä ollaan. Rv 36+1. La painoarvio 3.5kg. Uskon kun näen :angelic:

Sisätutkimuksessa paikat täysin pehmeät ja 3 cm auki. Vauvan pää tosi alhaalla mut liikkuva. Joten täytyy tilata amppari jos vedet menee.:facepalm:
Lyhyesti synnytystapaa harkitaan vielä, viikon päästä uusi käynti. o_O
 
Neuvolassa tänään. Terkkari sai saman pituuden vauvalle, ku lääkäri 2vko sitten. Mietiskeli että voi johtua eri tavoista mitata tai sitten vauva on jo laskeutunut ja siksi sama mitta. Tuumasi myös että viikkojen puolesta saisi jo syntyä. Käski ottaa levon kannalta jo ja sanoi että turha hötkyily voi vain kerryttää nestettä ja hidastaa synnytyksen alkamista. Painoarviotakin kysyin, kun sitä ei ole koskaan kerrottu,nin terkkari arvioi syntymäpainoksi 3,6-3,7kg.
 
40+5 neuvola takana ja ajatus oli varailla yliaikaiskontrollia viikon päähän sairaalaan. Löin niille kotona mitatut verenpainearvot kouraan niin totesivat jo siinä että ehkä pitäis soitella saliin jo tänään ja kysellä mitä mieltä ovat. Tasutalla myös kova väsy, pääkipu, satunnaiset näköhäiriöt, pahoinvointi. Pissa sen sijaan on pysynyt negana KOKO ajan. Kädet puutuu samantien kun nostaa ja pitää hetken korkeammalla, tai kun pitkälleen menet. Kahvipakettia et saa edes aukastua repäsemällä.... Aikalailla hiljaiseloa myöskin tuo masukki tuolla viettelee.

Painoa tullut taas kuudessa päivässä lisää 1,1kg (ja sen kyllä tuntee) nyt siis karkeasti himppasen alle kolmessa viikossa sellaset 3,1kg

Saas nähä, onko silti ihan turha käynti... voi kumpa sais ees osviittaa vauvan koosta. Veikkaan että tunnissa oon jo pihalla ja huomenna saan soitella neuvolaan sitä yliaikais-aikaa....

Pessimisti täällä siis hei! :greet025.........:smiley-angry026
 
Mulla 39+4 nla tänään ja ei oo pikkutyyppi vielä kiinnittyny lähtöasemiin. Verenpaineet,pissa ok, sykkeet hyvät. Paino noussu koko raskaudessa 8,2kg, mistä oon erittäin tyytyväinen ku lähtöpaino oli niin korkea. Viimesinä viikkoina painoa tullu selkeästi nopeampaan tahtiin.
 
Takaisin
Top