Neuvola

amorous03

Puuhakas puhuja
Maalismammat 2017
Tänne voisi kertoa neuvolakuulumisia :)

Ja ensialkuun, millä viikoilla teillä on eka neuvola? Aiotteko osallistua kromosomiseulontoihin?
 
Ensimmäinen neuvola 19.7.
Viikkoja vissiin silloin 7+6? Tai jotain sinnepäin. Ei oikeasti ole mitään hajua mitkä viikot tai päivät menossa :D
Ajattelin kyllä käydä ar-ultrassa parin viikon päästä, jos siellä selviäis missä mennään.
 
Mä olen vielä lykännyt soittoa neuvolaan.. Kait se ensi viikolla ois uskallettava :)

Ja meidän on tarkoitus osallistua seulontoihin. Eikös ne verikokeet oteta ennen ultraa joskus 10 viikon paikkeilla..?
 
Mä oon myös lykänny soittoa, aattelin odottaa ens viikkoon vielä et sais työvuorot heinäkuun loppuun asti ni sais heti varattua ajan työajan ulkopuolelle. Kai sinne voi ottaa muuten lapsen mukaan?
Seulontoihin osallistutaan joo.. yhtään en muista niistäkään mitään. Musta meillä oli lääkärineuvola siinä heti tyyliin 9-10vkolla ja samalla otettiin ne verikokeet..
 
Mä soitin eilen ku halusin heinäkuun lopulle ajan että mieski pääsee mukaan. Eli se on sit 8+ jotain viikot. Ja oi onneksi myös sain mielenrauhan siitä ettei se vanha neuvolatäti enää oo töissä tuolla, oli niin ärsyttävä esikoisen aikaan että..:bored: Nyt vain toivotaan että kaikki menee hyvin :joyful:
 
Lili15: Kyllä meidän neuvolaan ainakin saa lapset ottaa mukaan :) Sairaalan ultrakäynneille taas ei saa viedä..
 
Kiitti amorius03! Ai että edelleen ois normineuvola ja lääkärineuvola noin lähekkäin, must se on hassua jos niitä karsitaa muutenki.. mut en valita:D
 
Meillä on ainakin eka lääkärineuvola yleensä vasta np-ultran jälkeen. :shifty:
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 21.7. Tuolloin pitäisi olla meneillään 8+1 :)Hyvä tietää, että sairaalan ultrakäynneille ei saa ottaa lasta mukaan, jospa tässä raskaudessa ei tarttis monissa ylimääräisissä ultrissa käydä.
 
Me tuskin käydään yksityisellä ultrassa, jos ei sitten tule jotain mikä kaivertas mieltä. Jos sydänäänet sattus kuulumaan ekassa neuvolassa niin sit ainakin jaksaa oottaa siihen olikos se nyt viikon 12 ultraan. :) Viime raskaudessa mietittiin sitä 3D ultraa, mutta se sitten jäi kuitenkin käymättä..
 
Minä käyn paikallisessa yksityisessä neuvolassa ultrassa.. se on halvempi kun yksityiset lääkäriasemat.. ultra ei ehkä ole niin tarkka mutta saa kuitenkin kaiken oleellisen tietoon. Varmaan ensi viikolla soittelen aikaa sinne.
 
Me ei esikoisesta käyty mutta nyt jotenki tekis mieli. On vaan kyllä aika kallista että saa nähä jos vaa yrittää sinnitellä sinne nla asti. Täällä ainaki viimeksikin ultrattii ekalla kerralla.
 
Ei täälläkään varhaisultraan rahaa laiteta (oli nimittäin todella suolainen hinta) säästetään sekin raha sitten muihin hankintoihin.
Eka nla olis 29.7 ja lääkärin vo olis 11.8. :)
 
Mä odotin vissiin viikon ihan vaan et sain työvuorot heinäkuun loppuun asti ja heti sovittua ajan työajan ulkopuolelta.:)
 
Takaisin
Top