Neuvola

Järjestetäänkö ruotsissa raskauden aikana siis vain 1 ultra?
 
Mä varasin neuvolan melkein heti plussattua, jotta varmasti saan ajan ennen matkoille lähtöä. Menemme neuvolaan 10.6., jolloin rv 8+4.
 
Varasin ekan neuvolan noin viikko plussauksesta, oisko ollu 4+5 sillon. Eivät anna kuulemma ekaa aikaa yleensä ennen ysiviikkoa eli sinne meni meilläkin se. Tuntui soittaessa toivottoman pitkältä ajalta odottaa tuo viisi viikkoa ennen mitään ensimmäistä konkreettista juttua. :grin
 
Ömhöm eikö sitä normiodottajan neuvolakäyntejä harvennettu juuri siksi että odottajat jotka tarvii enemmän tukee saa sitä. Kenelle niitä aikoja sit annetaan?

Ja alussa käyntejä on tosi harvoin loppua kohden vähän tihenee mut ei siellä 90-luvun tyyliin jatkuvasti enää ravata...
 
Maanantaina taidan soitella neuvolaan, pitäis varata esikoiselle 1 v neuvola ja itselle eka raskauskäynti! Jännittävää. ❤
 
Meillä on kolmen pienimmän neuvolakäynti tulossak kesäkuun alussa, niin varmaan sitten samalla varaan itelleni ajan. Viikkoja joku 7+ sillon. Meinasin käydä ennen sitä varhaisultrassa, etten turhaan varaa...
 
En oo vielä edes varannu. Varaan vasta ens viikolla jos ar ultrassa kaikki niinku pitääkin.
 
Mulla nla ens to. Viikkoja silloin 7+5.
Niin ja minäkin tässä la tänä vuonna, mutta tuntuu välillä joulukuun mammojen jutut tosiaan kaukaisilta kun itsellä vasta loppukuusta la.
 
Hui! Täällä pitäis ilmeisesti neuvolaan varata aikaa. :) Katselin oman pakkakuntani neuvolan sivuja ja soittoaika oli melko hankalaan aikaan. :O Saa töissä hieman taiteilla, että pääsee soittamaan niin, ettei kukaan huomaa. :D

Minulla olisi esikoinen tulossa ja kaikki uutta. Mitä tuolta ekalta käynniltä tulisi odottaa? :)
 
Siellä lähinnä jutellaan kaikesta. Käydään läpi suvun sairauksia. Ruokavalio juttelua. Punnitaan, katotaan pissa ja verenpaine. Ei mitään suurta ihmeellistä. :)
 
Kyfi16, päätin itse tänään myös näin, että sen Ar ultran jälkeen varaan neuvolan.
Mulla se on 7+2 ja joka tapauksessa eka nla käynti menee paljon myöhemmille viikoille.
 
Joo meillä helsingissä yleensä menee eka viikoille 9-10 nii ehtii sen soitella sittenkin:) Viimeks joutu peruuttamaan niin ajattelin tällä kertaa tehdä näin!
 
Tänää täytettiin hyväkseen tiedot ei ollu niin pitkä lomake kun mä luulin...
 
Tännekin oli tullu Hyvikseen valmis kaavake joka täytettiin. Aika peruskauraa, ei menny kovin pitkään kun sen täytteli
 
Jollain sairaanhoitopiireillä on käytössä Hyvis-palvelu, johon terveystietoja ym. voi kirjata. Kun varailin neuvola-aikaa niin th käski täytetellä esitietokaavakkeen kotona valmiiksi sitä kautta. Kaikissa paikoissa ei varmaan oo vielä käytössä.
 
Takaisin
Top