Neuvola

Mä soitin öö 4+3 ja kuukauden päähänhän se aika meni.
 
Täällä nyt kolmas lapsi ja viikkoja nyt 5+1 ( eilen vasta tein testinkin). Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan. Katoin just vanhoista äitiyskorteista että ekan kohdalla ensimmäinen neuvola on ollut raskausviikolla 8+1 ja toisen kohdalla 9+1. Näissä taitaa olla jonkin verran paikkakuntakohtaisia eroja kuinka aikaisin eka käynti laitetaan.
 
Minä soitin samalla viikolla kun plussasin. Aika on sen takia "aikaseen", kun terkalla oli aika täys jo se viikko mihin alunperin aikaa kaavaili, niin varasi sitten jo edeltävälle viikolle.
 
Itsekin ainakin esikoisesta taisin soittaa heti.
Tuntuu hurjalta että ikäeroa esikoiselle ja kopukselle tulee 10 vuotta.
 
Mulla on neuvola vasta 31.5, eli siinä viikon 9 kieppeillä täälläkin. Toki endokrinologian poli lähettää mut naikkarille ja siellä mua seuraillaan ilmeisesti tarkemmin. :)
 
Mulla neuvola 2.6. eli jos suoraan muistan nii ois sillo 9+1 menos. Jännittää iha hirveenä ko eka lapsi ja eka raskaus kyseessä nii yhtää tiiä mistää mittää :eek:
 
Mulla neuvola 2.6. eli jos suoraan muistan nii ois sillo 9+1 menos. Jännittää iha hirveenä ko eka lapsi ja eka raskaus kyseessä nii yhtää tiiä mistää mittää :eek:
No siellä neuvolassapa ne asiat sit selviää, kysyy vaan rohkeesti jos jokin mietityttää :) sehän on NEUVOla :wink
 
Nyt olis neuvola varattu ja ajakohta olis vasta rv10 eli 13.6. Sinne tuntuu tästä hetkestä olevan pieni ikuisuus. Varsinkin, kun siitä vasta kahden viikon äähän sijoittuu np-ultra. Varhaisulta houkuttais täälläkin. :)
 
Mullakin neuvola vasta viikolla 9+3, varhaisultra varattu viikoille 7+4. Jännää! (ja tänään on 5+3)
 
Eilen soitin neuvolaan ja varattiin 3.6. Eka aika ja sillon ois 8+6. :) en ois muuten vielä soittanut mutta piti varmistaa saanko syödä nykyisiä allergialääkkeitä :D
 
Mäkin varailin jo neuvolaa. Sopiva aika kesäkuun loppupuolella ja viikkoja silloin 11. Mulla on totta enne loma ja siihen ajankohtaan ei neuvola sopinut. Halusin päästä samalle terkkarille kuin aikaisemminkin ja nyt pääsen :-). Onhan se pitkän ajan päästä mutta ajattelin että sitten ei tarvitse pitkää odotta np-ultraa ja alkaa kaikki rullaamaan.
 
Apua, sinnekin pitäis soittaa :D täytyy varmaan maanantaina ottaa työn alle kun sitten tasaviikot 7+0 :)
 
Mä soitin eilen neuvolaan, kun oli ainoa mahdollisuus rauhassa soitella. Sain neuvola-ajan maanantaille 6.6 jolloin on viikkoja 8+3. :happy: on onneksi tuttu terkka jo kuopuksen ajoilta, ja hän muisti mut kun joulukuussa olin varaillut aikaa, jonka jouduin sitten tuulimunaraskauden vuoksi perumaan...
 
Mua ärsyttää tossa neuvolassa ehkä eniten se, että siellä mua ei otettu vakavasti, vaikka oon pitkäikaissairas ja elinikäisellä lääkityksellä ja mulle taas lääkityksen tasapaino on tärkeä, ettei raskaus mene sen vuoksi kesken. Neuvolassa sanottiin, että ei oteta edes juttelemaan ennen viikkoa yhdeksän, kun alkuraskauden keskenmenot on niin yleisiä. :banghead: No, onneksi erityissairaanhoito reagoi. Eikä se tietenkään neuvolan vika ole, niilläkin on vedetty resurssit todella tiukille, että pystyvät vain välttämättömimmäm hoitamaan.
 
Neuvola 13/6 sillon 11+1 ja ultra vasta joskus viikoilla 18-20. Jos haluun niin lääkäri voi ultraa jo kun meen sinne neuvolaviikolla. Näin täällä Ruotsissa..
 
Takaisin
Top