Neuvola- ja ultrakuulumiset

Ihanaa lukea näitä teidän mukavia uutisia ultrista. Minulla on huomenna ensimmäinen ultra. En varmaan saa yöllä nukuttua kun olen niin innoissani. Toivottavasti kaikki on siellä hyvin ❤
 
Mulla myös huomenna ultra! Tähän asti oon ollut aika coolina mut nyt alkaa pikkuhiljaa hermostuttamaan :) onneks se on heti aamusta..
 
Mekin käyty aamulla nt-ultrassa, ja kaikki oli hyvin! [emoji173] yksi kaveri siellä heilui ja liikkui kovasti, vastasi 5pvää pienempää niinkuin arvelinkin ja varhaisultrassa näkyi, eli la siirtyi. La on nyt siis 13.10. [emoji7]
 
Ihanaa kuulla muiltakin hyviä uutisia ultrista :Heartred

Kyllä minäkin taidan tästä selvitä, ainakin toistaiseksi, vaikka mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Jos nyt hetken yrittäisi nauttia tästä raskaudesta ja kasvatella masua rauhallisemmin mielin :)
 
Kaari, Kyllähän se riski oleellisesti pienenee ettei raskaus jatkuisi kun näille viikoille pääsee. :) Vaikka itsekin tiedostaa että on näitä kohtukuolemia ym. Mutta kyllä tässä vaiheessa voi ja saakin jo vähän hengähtää. Toivottavasti pääset pian nauttimaan raskaudesta. :Heartred
 
Täällä myös kaikki hienosti ultrassa. :Heartred Oli myöskin aktiivinen kaveri ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Kätilö sanoi, että siellähän se vilkuttaa meille kaksin käsin. :)

Oli oikein ihana nuori nainen kätilönä. Kertoi tosi tarkasti kaikki asiat, elimet tarkastettiin ja mitat otettiin, Tuumasi, että tämä vauva se antaa kuvata ja mitata hienosti :) Oli kuulemma kaikki muut päivän vauvat olleet ujoja ja piiilossa :grin

Laskettu aika pysyi 6.10.2017. Vastasi viikkoja 13+0. Rakenteet oli kunnossa ja ei niskaturvotusta.

Kätilö kysyi , että halutaanko tietää sukupuoli. Mutta kuitenkin tuumasi, että ei halua lähteä vielä arvailemaan, niin että katsotaan sitten seuraavassa ultrassa miltä näyttää.

Ihanat fiilikset ja nyt vaan masun kasvatusta sitten :joyful:

Onnea muillekin ultrassa käyneille! :happy:
 
Täällä myös kaikki erittäin hyvin :) Niskaturvotusta oli 1.2mm eli se oli hyvä arvo ja sain oikein 2 ultraajaa kun varmistelivat sikiön pituutta :D Laskettu aika muuttui, aiemmin oli 8.10, nyt 30.9 eli tänään 13+4 :)
 
Minäkin Kaaren puolesta jännäsin! Mahtavaa että kaikki on hienosti! :Heartred

Tosi ihanaa kuulla kaikkien ultrista. :Heartred

Tulee kyllä niin hyvä mieli :) On se tämä odotus niin jännää kyllä. Välillä sitä miettii, että onko siellä oikeasti joku masussa. =D

Itse jo töissä ilmoitin virallisesti esimiehelle tänään. Kun meidän tiimi jo alkaa lomia rustaan, niin oli melkein pakko. Helpottavaa kun on nyt ilmotettu, niin voi keskittyä odottamiseen. Olisi tarkoitus jo kesäkuun lopussa jäädä ensin lomalle ja sitten jatkaa siitä äitiyslomalle.
 
Kävin muuten vain selailemassa Omakantaa ja th oli sinne laittanut että "nt-ultra KYS:illä" Joo en oo lähelläkään Kuopiota. :grin
Mua ärsyttää kun hän oli just muuttanut Kuopiosta ja aivan koko ajan puhui Kuopiosta, siis kys:istä ym.
Lisäksi hän tosiaan neuvoi mut ultraan täydellä rakolla, mikä ei ollenkaan ollut totuus.
Mulla piti alun perin olla aivan toinen th, mutta hän oli juuri aloittanut ja päätti sitten mut ja miehen vain ottaa asiakkaikseen kun tuurasi meidän omaa terkkaa.
Paikkakuntamme neuvolalääkäri vain tokaisi että "Taitaa olla ensimmäinen kerta kun kirjoittanut nimensä äitiyskorttiin", eli ollaan varmaan oltu ensimmäisiä asiakkaita. Nyt mua kyllä mietityttää että haluaisinko vaihtaa terkan.. Ei hänessä ole mitään vikaa, mutta ei tullut kovin luotettava olo kun ei voi sanomisiin luottaa ja muutenkin kovin nuori. Ehkä kuitenkin kaipaisi sitä "kokemuksen ääntäkin". Meillä oli vanhalla paikkakunnalla aivan ihana höpsö th :happy: Harmitti hänestä luopua!

Pahoittelut kun avauduin, eihän tää sinänsä ole mikään juttu mutta tässä aikani kuluks pohdiskelin. :grin Millaisia neuvolantätejä teillä on? :)
 
No voi harmi, ei se kyllä tietenkään hyvä ole, kun on kokematon th :sad001 Luulisi, että niillä olis kokeneemman th:n kanssa "vierihoitoa", vai onko siihenkin säästöt iskeneet. Raskaus ja lapsen saaminen on kuitenkin iso juttu naiselle, ainakin ensimmäistä odottaville, niin kyllä th:ltakin toivois kokemusta.

Mulla on kyllä ihan kiva th, nuorehko, mutta kokeneen oloinen kuitenkin. On nyt poissa töistä, niin naapuripaikkakunnan th tuuraa, oli ainakin puhelimessa vähän Hyacinth Bucketin oloinen :D Katsotaan nyt sitten, onko seuraava neuvola naapuripaikkakunnalla vai tuleeko oman kunnan th takaisin ennen sitä. Täällä tosin ei ole ultramahdollisuutta, siellä toisessa paikassa olis :)
 
Kaari, Tulipa ihana mielikuva tästä Hyacint Bucketin oloisesta! :grin Ja olisipa kiva jos ultrakin onnistuisi, sitten jos joudut toisen paikkakunnan neuvolaan. Onko sinne pitkä matka?

Kyllä sitä toivoisi että oma th olisi sellainen johon voisi luottaa, vaikka tässä nyt jo toisella kierroksella ollaankin. Jos nyt sattuisi jotain mieltä askarruttavaa tai huolestuttavaa tulemaan eteen, en tiedä kuinka voisin tältä kysyä? Jotenkin se kokemus toisi sellaista varmuutta.
 
Takaisin
Top