Neuvola- ja ultrakuulumiset

Olen muuten joskus ihmetellyt samaa, kun on sattunut kohdalle naisgyne, että miksi ihmeessä ne on joskus niin kovakouraisia, vaikka itsekin ovat taatusti tosiaan ne tutkimukset kokeneet :wideyed: Miespuoliset gynet on mulla olleet niitä helläkätisempiä aina.
 
Phuuh. Mulla oli tänään (39+0) äitiyspolilla aika, jotta vähän tarkisteltais pojan kokoa. Mietitytti, voinko synnyttää alakautta, monestakin eri syystä. Sf-mitta mulla on ollut koko ajan yläkäyrän yläpuolella. Joo, se ei kerro vauvan koosta mitään (välttämättä), mut tässä oli nekin seikat, että a) mun äitillä oli niin kapea lantio/synnytyskanava, ettei meistä kumpikaan, mun veljeni tai minä, mahduttu alakautta syntymään, ei vaikka veljeni oli normi/pienehkökokoinen ja minä normaalikokoinen. Ja b) mies syntyessään oli iso, joten tää poikakin voisi olla.

Lopputuloksena se, että sisätutkimus tehtiin ja mahan päältä ultras. Painoarvio 3,8 kg. Arvioi että on hyvin tilaa mahtua alakautta tulemaan, mutta sitähän ei voi varmaksi tietää. Sisätutkimus oli ronskinpuoleinen tarkoituksella. Nyt mulla on menkkamaista jomotusta / kipua ja vertakin tuli vessassakäynnin yhteydessä. Hoitaja vinkkas kokeilemaan kolmea ässää ja rintojen käsinpumppausta, et synnytys lähtis käyntiin itsellään.

Huh, alunperin ajattelin että kyllä tää kirkkaasti marraskuulle menee ja mahd. käynnistykseenkin saatettais joutua, mut nyt ton tutkimuksen jälkeen on toinen fiilis. Makaan sängyssä ja alkoi toden teolla jännittää. Käynnistyyköhän tää sit kuitenkin pian? :D Kanavaa oli 2 cm ja sormelle auki. Supistuksia ei oo koskaan ollut. No, nähtäväksi jää, mut nyt mä ainakin lepään, tuntuu ikävältä tää menkkamainen juilinta. Vatsakin ehti jo toimimaan kolmeen kertaan, et eiks sekin voi olla yksi merkki... :nailbiting:
 
Agnes, Kyllähän kaikki lupaavat merkit ovat ilmassa, että tuskinpa tarvii marraskuuhun odotella, saatika varmaan päiviä kauempaa. :wink
Tosiaan koita levätä, kaikki voimat tarvii sitten tulevaan. Tsemppiä! :happy:
 
Takaisin
Top