Neuvola- ja ultrakuulumiset

Minulle kätilö sanoi eteinen, voin vaikka vannoa. :D
Siksi tämä hämäsikin. Käsitin että istukka on etuseinässä... Ja nyt joku sanoi ettei kuulu vuodot vaan etiseen istukkaan joka on kohdunsuun päällä.
 
Kyllä mullekin 2015 sanottiin että on eteinen istukka, etupuolella ja liikkeet tuntu huonosti.
 
Kyllä mullekin 2015 sanottiin että on eteinen istukka, etupuolella ja liikkeet tuntu huonosti.

Aivan. Ja sanoi kyllä eteinen istukka. Mutta vuodothan eivät tuohon käsittääkseni kuulu vain etiseen istukkaan niin mietin meniköhän kätilöllä nyt sanat sekaisin.. :shifty:
 
Tais mennä kätilöllä käsitteet sekaisin? :P Jos on vakiintunut tuo eteinen tarkoittamaan etuseinässä sijaitsevaa. Sinänsä vähän hämäävän samankaltainen sana valikoitunut tuon etisen kanssa, mikä kuitenkin on ihan eri juttu.
 
Muistan ite kans ihmetelleeni kun ensin luulin että ne on sama asia mutta ei sittenkään.. Aika hämäävää kyllä kun on noin kaksi eri asiaa ja melkein sama sana. Ja nimenomaan kun toinen on huono juttu ja toinen täysin ok.
 
Muistan ite kans ihmetelleeni kun ensin luulin että ne on sama asia mutta ei sittenkään.. Aika hämäävää kyllä kun on noin kaksi eri asiaa ja melkein sama sana. Ja nimenomaan kun toinen on huono juttu ja toinen täysin ok.

Mulle kätilö puhui vuodoista ja että neuvolassa seurataan sitten sydänääniäkin, niin käsitin että olisi huonompi homma..

Kätilöllä oli kiirus aamu, ehkä se selittäisi asiaa. Sen tiedän että dopplerilla sydänääniä kuunneltaessa tuossa navan kohilla istukka siinö edessä oli kun beben sykkeet hukkui sen alle.
 
millä rv ootte käyny alkuraskauden ultrassa? mulle neuvolassa sanottiin että pitäis olla rv11+6-13+6 että sinne voi mennä, ja netissä ajanvaraus ehdottaa 3.4 jolloin mulla olis rv 11+1. onko siis liian aikaista mennä sinne jotta saisi mahd oikenalaisen vastauksen juuri siitä niskaturvotuksesta?
 
@Miksu Mielestäni alkuraskauden ultrassa ei vielä niskaturvotusta katsota, se tapahtuu vasta sitten seuraavassa ultrassa.
Alkuraskauden ultrassa katsottiin lähinnä onko onko alkio oikeassa paikassa, montako niitä on, sykkiikö sydän ja liikutteleeko jo käsiä ja jalkoja, vastaako pituus viikkoja jne.
Itselläni alkuraskauden ultra oli jo rv 8+6 joten tuossakin näyttää olevan aikamoista heittoa paikkakunnittain!
 
Sä Miksu varmaan tarkoitat niskapoimuturvotusultraa, se pitää tehdä noilla viikoilla. Mulla on ens tiistaina, silloin rv 12+3.
 
Khks aineski suositellaa että nt-uä käytäis 12+ viikoilla jos mahdollista vaikka aikaisemminkin saa käydä.
 
Mä luin jostain, että np-ultra tulisi olla rv 11-13. Mulla se on 11+6.

Miksu: Kyllä tuo sinun aikasi on varmasti ihan hyvä np-ultralle :)
 
Minäkin olen lukenut että rv 11-13 täytyisi tuo np-ultra käydä, hyvä ajankohta on siis miksu! :)
 
Mullaki lapussa lukee et alkuraskauden ultra vaikka se onki se np-ultra. Ihmettelin jo esikoisen aikaan tota termiä siinä.
 
Oisko siksi kun niitä perus ultria on vain 2, np ja rakenne. Sama sitten kutsua niitä alku- ja loppuraskauden ultraksikin, jos ne on jossain koettu helpommaksi :P Vaikka yleensä tietty alkuraskauden ultralla tarkoitetaan ekaa "virallista" ultraa aikaisempaa ultraa, mikä yleensä/ useimmiten taitaa olla omakustanteinen ja ei siinä mielessä lääketieteellisesti tarpeellinen kuten nuo 2 muuta (jos ei ole syytä epäillä esim kohdun ulkoista).
 
Mulla on nt-ultra puolen tunnin päästä, jännittää! :S Menkoista laskettuna nyt olisi 12+1, mutta ar-uktrien (kävin viikoilla 7 ja 9) mukaan nyt olisi vasta 11+4. Neuvolasta sain ajan (jo neuvola-aikaa varatessa), olisi neuvolakäynnillä varmaan siirtäny jos epäilisi olevan liian varhain...
 
Onnea matkaan kullerva :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Huomenna on itsellä edessä..... huhhuh...
 
Onnea ultriin! [emoji4][emoji106] mulla kans huomenna aamusta. Kyllä jännittää ja odotan ihan intona! Toivotaan et mies pääsee kans työ kiireilt paikalle. Laittelen viestiä huomen et miten meni.
 
Takaisin
Top