Täälläkin neuvolalääkäri takana, rv 36+1. Viimeksi kehuin, kuinka mukava meidän neuvolalääkäri on. Noh, tänään oli sitten toinen lääkäri ja se käynti oli ihan hirveä! Hän sähläsi koko ajan. Oli hirveän kovakouranen jo kohtua tunnusteltaessa, ja etenkin kun kokeili onko pää kuinka alhaalla, tunsin kuinka kynnet uppos mun ihoon! Sitten kuunneltiin sydänääniä, kuunteli niitä huomattavasti navan yläpuolelta!? Waaat? Yleensä niitä kuunnellaan sieltä alhaalta, ihmetteli kun ei kuulu ja särisee niin paljon. No laitteesta oli akku lopussa. Sai sitten sen piuhaan kiinni ja kuunteli uudestaan sieltä ylhäältä. Hyvä, etttä edes ite kerkesin kuulla mitään, kun hän sammutti jo laitteen. Oikeasti hän kuunteli varmaan niitä ääniä 2 sek. Sitten hän meinas unohtaa tehdä sisätutkimuksen. Muisti sen kuitenkin ja oli siinäkin tosi kovakourainen. Ei mitenkään ohjannut, että tule alas päin tai tee niin tai näin. Mä siinä ite kiemurtelin ja yritin löytää "hyvää" asentoa. Selkä oli jo ihan paskana siitä tutkimuspöydällä makoilusta. En tiedä mihin se niitä sormiaankin tunki, tuntu välillä, että ne oli ihan väärässä reijässä. Huh. No kaikki paikat oli kiinni, mutta pehmeänä. Että saa nähdä saanko tätä vauvaa syliin ennen la:ta, niinkuin olen kuvitellut. Lääkärikin epäili, että tuskin vielä ensi viikolla syntyy. (Huoneeseen mentäessä, sanoin, että voisi syntyä ensi viikolla, mutta ei vielä tällä viikolla, kun on menoja.) Ja neuvolatätikin oli ihan outo. Ensiks oli myöhässä 20min. Sitten menin sinne huoneeseen, hän kirjoitti nvl.korttiin painon, RR:n ja pissan tulokset (em. olin itse katsonut ja kirjannut muistilapulle), "tässä kaikki, saat mennä nyt lääkärille". Olin sielä huoneessa ehkä 1,5min. Kaikki oli ok.
Tästä käynnistä ei jäänyt muutaku paha mieli. Niin turha reissu.
Ajattelin, että kirjoitan kuulumisia vasta nyt illalla, kun kiukku on laantunut, mutta eipä näytä laantuneen ollenkaan!
Kotona sitten vertasin esikoisen synntystapa-arvio käynnin "tuloksia", joka oli sattunut olemaan samana päivänä, 36+1. Kaikki paikat kiinni, mutta kanava lyhentynyt 2cm. Jopa sf-mittakin oli sama 34. Silloin painoarvio ollut hilkun verran 3kg. Neitihän syntyi rv. 39+6 ja painoi 3,6kg. Tämä tulokas on suunnilleen saman kokoinen nyt. Tänäänhän en siis saanut mitään koko arviota, paitsi että pitäisi mahtua tulemaan. Mutta viimeksi, pari vk sitten neuvolatäti sanoi käsituntumalla, että alle 3kg nyt, muttei osaa sanoa paljonko. Joten ehkä jotain toivoa on, että tämä syntyisi ennen la:ta, eikä olis mikään jättiläisvauva.
Viikon päästä neuvolaan, josko sais parempaa kohtelua sitten.