Neuvola höpinät

Mun pitää vielä oottaa neuvolaa 2 vkoa. Käyn samalla neuvolantädillä kuin mun lapset. Saakohan siellä ekalla neuvolakäynnillä kuunnella sydänääniä, jos haluaa? Aikaisemmissa raskauksissa on saanut, mutta nykyään ei kuulemma kuunnella ekalla kerralla.

Joo, nykyään ei kuulu ensimmäiseen käyntiin.
 
Mistä ne siellä ekassa neuvolassa toteaa että raskaus on vielä todellinen, jos sydänääniä ei kuunnella? Mietin tässä omaa tilannetta ja perjantaina alkanutta pientä ruskeaa vuotoa minkä myötä tuntui kaikki oireetkin katoavan. Neuvola olis 8.6 ja viikoja silloin 8... soitan kyllä huomenna neuvolaan ja kysyn onko mahdollista päästä ultraan..
 
Soittelin äsken neuvolaan ja saatiinkin aika jo ylihuomiselle!:woot:
 
Nipatti: jatkuuko vuoto vielä? Kannattaa kyllä yrittää päästä ultraan jotenkin niin saat varmuuden. Sydän äänet ei kuulu vielä neuvolan laitteilla. Tokihan jotain veritestejä varmaan voi ottaa?
 
Aivan ihana oli tänään saada eka neuvolakortti joka oli tosi söpö. Tää neuvolakäynti oli jo yks etappi mulle. :Heartred nyt vaan nt ultraa odotteleen.
 
No eipä oikeastaan vuoda, eilen taisi pikkuhousunsuojassa olla ihan vain värin verran tuhrua, mutta pyyhkiessä ei tainnut tulla lainkaan, eli siis pe ja la oli ne "pahimmat" ja sillon pari kertaa sitä rihmastoa ihan hitusen. Jos ois mennyt kesken sillon pe-la niin varmaankin testit näyttäisi edelleen plussaa..? Soittelen huomenna, katsotaan miten käy :)
 
Mulla oli eka neukku tanaan ja siella sattui just olemaan tuuraamassa mun viimekertainen neuvolatati, harmi etta han ei oo vakkarina tassa neidan kylalla. Tanaan vaan tayteltiin papereita ja parin viikon paasta seuraava kaynti jossa sit otetaan verta, tsekataan pissa jne.
 
Soittelin neuvolaan ja sieltä sanoivat, että kuulostaa normaalilta kun ei kipuja eikä hartiapistosta tms. Ja oireettomuuskin voi johtua mielen "järkytyksestä", ja saattavat tulla takaisin kun mieli tasottuu. Eli positiivisesti yritetään elää edelleen raskaana ja neuvolaan sitten 8.6, pitkät kaks viikkoa edessä...
 
Meen ekaan neuvolaan vasta viikon 11. tienoilla, kävin varhaisultrassa, niin ilmeisesti sen takia otettiin myöhemmin tuo? Yleensä käydään viikolla 9 täällä. Aiemmassa raskaudessa yritettiin kuunnella sillon 9. Vkolla, muttei vielä kuulunut. Viikkoa myöhemmin käytiin uudelleen ja sit kuului tosi hyvin.
Neuvolantäti on vaihtunut, edellinen oli kyllä tosi ihana, toivottavasti tämä uuskin ois mukava.
 
Ensimmäinen neuvola varattu! Sain sen jo ensi viikoksi :) silloin viikkoja 7+5

Mitä siellä ekassa neuvolassa oikein tapahtuu?
 
Meillä ainakin kyseltiin kaikkea terveyteen liittyviä kysymyksiä, rokotuksia ja perinnöllisiä sairauksia. Sitten punnittiin ja mitattiin verenpaine ja hemoglobiini. Kyseltiin myös liikunnasta, rintojen tutkimisesta ja kerrottiin noista seuolonnousta. Varattiin aina neuvolalääkärille ja nt-ultraan. Itse sai varata sitten verikokeisiin ajan kotona.
 
Täällä yksi uusi paniikki-ihminen hei! Ihana täältä lueskella toisten innostusta ja tulevia neuvoloita ja ultria ja yleisiä fiiliksiä! :cat:

Itsellä pitäisi rohkaistua soittelemaan maanantaina neuvolaan, eilen tein positiivisen testin. Olen ihan ulapalla tästä kaikesta, mutta ehkä tuolla neuvolaan soittamisella pääsee ensiaskeleen eteenpäin!
 
Muokattu viimeksi:
Minä varasin ensimmäisen neuvolan myös tänään. Kahden viikon päähän meni aika. Olenpa jo lomalla silloin, niin ei tarvitse vääntää vapaata tai muutenkaan töissä.
 
Eilen käyty ekassa neuvolassa! Viikkoja nyt 8+4.
Kolmas lapsi kyseessä, joten kauhean kauan ei terkkarin kanssa aikaa vietetty. Terveyskysymykset käytiin läpi, paino ja Hb otettiin. Seuraavaksi sitten nt-ultraan ja seuraava neuvola vasta heinäkuun lopussa, jolloin on jo lääkärineuvola. Viikkoja silloin olisi 17.


Onko esikoistaan odottavilla myös näin harvakseltaan käyntejä vai supistellaanko näitä meiltä jotka on uutta kierrosta tekemässä?
 
Mulla eka neuvola vasta 10+2, kun en pääse aiemmin. Onneks kuiteskin kävin jo ar-ultrassa. Mun omien aikataulujen vuoksi en tuu pääseen lähellekään kaikkiin suositeltuihin käynteihin, ja harmittaa kyllä.
 
Huomenna neuvola heti aamusta ennen töitä! sitten saa varmaan tietoon miten seuraavat käynnit suunnilleen olisi (: eniten odotan nyt neuvolakortin saamista :hilarious:
 
Huomenna neuvola heti aamusta ennen töitä! sitten saa varmaan tietoon miten seuraavat käynnit suunnilleen olisi (: eniten odotan nyt neuvolakortin saamista :hilarious:

Mä sain neuvolakortin jo ultrasta? :eek: onko se vaan täällä päin joku juttu vai etkö sä käynyt ar-ultrassa?
 
Takaisin
Top