Neuvola höpinät

Vielä ei oo itellä neuvola aikaa tiedossa mutta pitäs varmana tänään soitella, että sais ajan varattua jo itelle mitä sitten pääsee jännityksellä oottelemaan kun ensimmäinen lapsi vasta on. :)
 
Meillä on niin sinänsä vähän erikoinen tilanne tämän neuvolan kanssa..
Muutto toiselle paikkakunnalle on tiedossa kesäkuun lopussa. Juhannuksena olis rv12, joten vähän mietityttää, että ehdinkö käydä täällä toisessa neuvolassa kuin yhden kerran ennen muuttoa.
Puhuin terveyskeskuksen sairaanhoitajan kanssa asiasta, hän ehdotti että yritettäisiin siirtää kirjat jo ennen muuttoa. Ilmeisesti ensimmäinen käynti neuvolassa on jotenkin pitempi kuin muut ja hänen mielestään olisi järkevää aloittaa uudella paikkakunnalla.
Olen samaa mieltä, mutta en haluais että ensimmäinen käynti venyy hirveän pitkälle.

Täällä kenelläkään kokemusta muuttorumbasta ja neuvoloiden vaihtumisesta? :rolleyes:
 
Tänään soitettu neuvolaan ja aika saatu kesäkuun 8. päivälle. Vielä 24 päivää ois ootettavana ni mitenköhän siitä selvii ku meinaa halkee koko keho onnesta ja jännityksestä :angel7
 
Meillä on niin sinänsä vähän erikoinen tilanne tämän neuvolan kanssa..
Muutto toiselle paikkakunnalle on tiedossa kesäkuun lopussa. Juhannuksena olis rv12, joten vähän mietityttää, että ehdinkö käydä täällä toisessa neuvolassa kuin yhden kerran ennen muuttoa.
Puhuin terveyskeskuksen sairaanhoitajan kanssa asiasta, hän ehdotti että yritettäisiin siirtää kirjat jo ennen muuttoa. Ilmeisesti ensimmäinen käynti neuvolassa on jotenkin pitempi kuin muut ja hänen mielestään olisi järkevää aloittaa uudella paikkakunnalla.
Olen samaa mieltä, mutta en haluais että ensimmäinen käynti venyy hirveän pitkälle.

Täällä kenelläkään kokemusta muuttorumbasta ja neuvoloiden vaihtumisesta? :rolleyes:


Meilläkin vaihtui neuvola itseasiassa molempien raskauksien aikana (tuli lisätilantarve :) ), ja sain molemmilla kerroilla tehtyä niin, että jo sovittu aika pidettiin entisessä neuvolassa ja uuden sovin sitten seuraavaan neuvolaan. Hyvin toimi. Tietysti jos välimatka on kauhean pitkä, eikä jaksa vanhalle paikkakunnalle mennä, on helpompaa sopia suoraan aika uuteen neuvolaan.
 
Lucia, kiva kuulla että on onnistunut neuvolan vaihto hyvin! :happy:
Samasta syystä se meidänkin muutto tuli ajankohtaiseksi, ei meinaa vaan tila riittää.
 
Meidän muuttopuuhiin saatiin sen verran selvyyttä, että voidaan vaihtaa kirjat jo tässä kuussa uudelle paikkakunnalle, vaikka fyysisesti muutetaan vasta kesäkuun lopulla. Tää muutos auttaa aika kivasti siihen, että voin aloittaa neuvolan kokonaan uudella paikkakunnalla. Asiat alkaa järjestyä... :happy:
 
Mä sain ajan 6.6. neuvolaan.. silloin jotain 8+.. ollaan lähdössä reissuun ens viikon pe.. ajattelin että onkojan järkee varata yksityinen ultra samalle päivälle.. silloin ois 6+1..? Uskaltais lähtee reissuun hyvin mielin tai sit ei :/
 
Lumonite hieno homma, että asiat alkaa järjestymään ja saat käydä kaikki neuvolakäynnit sitten samalla paikkakunnalla :):)
 
Hippie_mama ite ainakin varaisin yksityiseltä varmaankin varhaisajan ultran ennen reissua. Muuten en pystyis olla mitenkään rentoutuneena siellä lomailemassa, jos kokoajan mielessä pyöris masuasukin vointi ja, että onko siellä ketään (oma pelko siis, että masussa ei ole ketään vaikka testit plussaa näyttävätkin). Mut rohkeasti vaan yksityiseltä aikaa varaamaan mun mielestä ni saat ainakin varmistuksen asialle ja samalla edes jonkinlaisen mielenrauhan itsellesi jo ennen lomamatkaa! :)
 
Eikös varhaisultra suositella tehtäväksi viikkojen 6 ja 8 välillä jos siinä haluaa käydä? Eli ultraan vaan, niin saat nautittua reissusta rennommin :)
 
Mulla huomenna eka neuvola, viikkoja silloin tasan 8 ja varhaisultra käyty maanantaina. Eikös se ollut niin, että neuvolakäyntejä on vähemmän toisen lapsen kohdalla?
 
Mulla huomenna eka neuvola, viikkoja silloin tasan 8 ja varhaisultra käyty maanantaina. Eikös se ollut niin, että neuvolakäyntejä on vähemmän toisen lapsen kohdalla?

Niin minulle ainakin sanottiin, että toisen tai useamman saaneilla on vähemmän käyntejä kuin ensisynnyttäjillä.
 
Mä soittelin jo heti ekaa neuvola-aikaa, ihan sen takia, että saisin ajan lääkärille mahdollisimman aikaisin. Edellisten raskauksien hemolyyttisen anemian vuoksi kun verikoeseuranta pitää aloittaa ajoissa. Sain sit ajan th:lle 6.6, jolloin sovitaan lääkäriaika. Tuolloin rv6+.
 
Tänään oli tosiaan neuvola enkä siitä paljoa nyt hyötynyt tuon lasketun ajan suhteen. Hän veikkasi laskettua aikaa joulukuun loppuun (itse laskin 7.1.) eli lauantain ultrassa sitten ehkä varmistuisi se.

Muuten meni kyllä neuvola niin ihanasti! Aivan ihana ihminen oli siellä ja kaiken otti niin hyvin huomioon.
 
Mun pitää vielä oottaa neuvolaa 2 vkoa. Käyn samalla neuvolantädillä kuin mun lapset. Saakohan siellä ekalla neuvolakäynnillä kuunnella sydänääniä, jos haluaa? Aikaisemmissa raskauksissa on saanut, mutta nykyään ei kuulemma kuunnella ekalla kerralla.
 
Mun pitää vielä oottaa neuvolaa 2 vkoa. Käyn samalla neuvolantädillä kuin mun lapset. Saakohan siellä ekalla neuvolakäynnillä kuunnella sydänääniä, jos haluaa? Aikaisemmissa raskauksissa on saanut, mutta nykyään ei kuulemma kuunnella ekalla kerralla.

Mulla ois ollu mahis kuunnella jos oisin ollu tarpeeks pitkällä. Tässä vaiheessa ei kuulemma vielä kuulu ja nyt viikolla 6+ tai 7+
 
Ennen juhannusta neuvola. Varhaisultra 2.6 koska epäsäännöllinen rytmi oli mulla. Mulle tulee enemmän neuvoloita ja kysin käyntejä koska vahitaan tuleeko taas GDM. Ja enne neuvolaa mun pitää käydä rasituskokeessa myös.
 
Takaisin
Top