Neuvola höpinät

Ihmenaanlapsi, kävin yksityisellä niin ei sieltä ainakaan saanut :sad001 voi olla myös eri käytäntö
 
Mulla ar-ultran tehnyt lääkäri sanoi kuultuaan että olen jo varannut ekan neuvolan, että neuvolassa on varmaan alettu jo esitäyttämään neuvolakorttia. Eli olisi ollut mahdollista saada se ultran yhteydessä myös :)
 
Ja eka neuvola oli tasan viikolla 8. Ihan yleistä höpinää vain ja just verenpaine, paino ja pituus otettiin sekä keskusteltiin lähisuvun sairaushistoriat. Tehtäväksi tuli nyt varata labrat viikon 10 alkuun ja sokerirasitus viikolle 12-14. Seuraava neuvola taitaa olla jotain viikolla 15 vasta. Nt-ultraan odottelen nyt kutsua postista :)
 
Nyt on neuvola varattu täälläkin! 15.6. eli sillon olis 8+2. Rv 12 pääsee ultraan ja rv 15 lääkärintarkastukseen. Terkkatäti vaikutti ihan mukavalta, toivottavasti livenäkin. Eli pari viikkoa neuvolaan ja ultraan ihan sika pitkä aika.
 
Mulle sattui tosi ihana terkkatäti:happy: pysty kyseleen ja jutteleen muutenki avoimesti :) labra 2viikon päästä ja seuraava neuvola 7.7 eli 14+5 (:
 
Minulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Terkkari oli onneksi kiva, ollaan tavattu pari kertaa aiemminkin esikoista odottaessa. Laskettuaika nyt siirtyi 8.1. -> 7.1. Liekö ne sitten laskee sen eritavalla, kuin nuo netin laskurit.. Varattiin seuraavia käyntejä ja perusmittaukset tehtiin. Labrat välissä ja seuraavaksi sitten nt-ultra 27.6.
 
Homssu, mullakin aikaistettiin la:ta päivällä neuvolassa. Luulis, että laskentatapa olis sama laskureissa ja neuvolassa :D
 
Sainpas itsekin soitettua neuvolaan ja eka käynti ois 12.6 ja seuraavana päivänä sit ultra. Onko ollut puhetta sokerirasituskokeista? Kellään korkeampaa riskiä raskausajan diabetekseen? Itsellä edellisessä oli kolmesti sokerirasitus munasarjojen rakkuloiden vuoksi joka kuulema lisää riskiä mut aina meni arvot niin ku piti.
 
Mullakin terkka aikaisti puhelimessa päivällä la:ta, mitä olen samalla kierrolla tehnyt laskureissa. Noh, päivä sinne tai tänne, ei se lapsi kuitenkaakn laskettuna onnistu sytymään. :D

Ja mulla tosiaan ultraan pääsee ekaa kertaa vasta reilu kuukausi ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen. Oliko sulla rottiem heti perään ihan neuvolan kautta ultra vai ar-ultra omakustanteisesti? Mielenkiintosesti aika isoja poikkeavuuksia paikkakohtasesti sitten. :wideyed:
 
Ihan neuvolan kautta on se ultra varattu. Onpas sitten eroja jos kuukaudenkin joutuu odottelee ellei omakustanteisesti sit yksityisellä käy.
 
Mulla on laskureiden mukaan joko 13.1 tai 15.1, neuvolatäti puhelinessa laski 14.1. Eipä sillä lopputulokseen ole väliä. Vau Odotus sovellus laskee 13.1 mukaan ja sen mukaan nyt on elelty. Kun ei viikkoja heittoa kuitenkaan ole xD
 
Aika hyviä eroja sitten kyllä! Varattiin eilen illalla ar-ultraan aika, muutaman päivän ennen neuvolaa niin saa ainakin varmuuden ennen sitä, onko kaikki hyvin.
 
Se taitaa olla niin, että perusneuvolaohjelmaan kuuluu nt-ultra (tai vastaava jos ei osallistu seuloihin) ja sitten rakenneultra. Normaalisti etenevässä raskaudessa muita ei tarvitse tarjoita, mutta tokihan kunta saattaa ns. ylimääräisiä ultria kuitenkin mahdollistaa.
 
Mulla oli eka neuvola jo toukokuun puolivälissä eli 6+1. Eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut, mutta tuntui se silti jotenkin aikaiselta, kun esikoisen kanssa eka käynti oli vasta 9. viikolla. Eilen just yritin etsi neuvolakorttia, mutta oon ilmeisesti ehtinyt sen tässä muutamassa viikossa jo kadottaa :grin
 
Meillä on kaikki sähköisenä. Neuvolaa varatessa sanoi lähettävänsä "kaiken tarpeellisen sähköisenä", eli en nyt teidä saank mitään materiaalia käsin hypisteltäväksi, vai onko ihan kaikki verkossa. :D Neuvolakortti nyt ainakin siellä sähköisellä puolella.
 
Tänään oli eka neuvola ja ihana tuttu neuvolantäti. :) Mun laskelmat viikoista ja lasketusta ajasta oli vissiin vähän pielessä, kun neuvolan mukaan olenkin viikon pidemmällä, 8+4 tänään. :D laskettuaikakin muuttui 8.1.
Sain myös lähetteen sairaalaan ultraan esikoisen sikiöajan kasvuhäiriön ja gastroskiisin takia... Saa nähdä tuleeko se aika ennen np-ultraa vai miten. Noin nelisen viikkoa pitäisi np-ultraan odottaa, mitenhän sitä jaksaisi. :D
 
Meillä neuvola 20.6. ja samalla ultra :) Olen silloin viikolla 8+6. Sopivasti ollaan kesälomalla niin ei tarvitse vielä töissä sopia poissa oloja kummankaan :wink mukava kyllä, että on ultra samassa. Hoitaja kuulosti todella herttaiselta.
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 16.6 Rv 8+0 juuri silloin.

Mites isit.. kuuluukohan työnantajan päästää isit mukaan ilman että pitää ottaa palkatonta? Mulla on sellainen mielikuva et eka neuvola ja ultrat olis palkallista vapaata..
 
Takaisin
Top