Neulojamammat

Kiitos! Työ tekijäänsä opettaa ja tekemällä oppii! :happy: ei ollut mikään "yhenillanjuttu":dance018
 
Haluaisin sen toukkapussin tehdä, mutta kun en ikinä oo pyöröpuikoilla mitään tehnyt ;D.....
 
Pyöröpuikot on tosi helpot. Ei muuta kuin rohkeesti vaan aloittamaan :) mä käytän vallan pyöröpuikkoja tavallisissakin töissä kahden ouikon asemasta. :)
 
ajattelin kokeila tuota toukkapussia mutta silleen että edessä on napit tai jotain, kun tuntuu että katkosin pienen raajat kun työnnän sen sinne :D jossain virkkausryhmässä näin mallin pöllöpussista, se oli kyllä ihana mutta saa nyt nähdä onnistuuko ja millon saan sen aikaseksi... mitä lankaa suosittelisitte siihen oon niin huono nuissa valinnoissa aina vaan käytän jotain perus 7veljestä tai nallea, nyt on tuossa matossa trikookudetta ja se on niin paksua että en meinaa kärsiä tehä sitä kun niskamenee jumiin :oops:
 
Oi ihana mikä topsu!! Täällä kans käsityöaddikti mamma!

Mulla on nyt työnalla julmetun iso, vanhoosta lumpuusta virkattu matto että se pitää kyllä saaha valmiiks ennenku alotan yhtään mitään uutta! halkasiaa on ehkä metri, vasta, toinen mokoma vielä pitäis saada tehdyksi :D

Mulle iski heti plussan jälkeen kauhee syyhy tehä joko isoäidin neliöistä taikka afrikankukista tulevalle pikkukolmoselle oma filtti! Ikinä en oo kummallakaan ohjeella tehny mitään, mutta ei se ny nii vaikeeta voi olla! Pari juutuubbi videoo ja sit homma hoituu :wink ...Ja jollei hoidu niin puikoilla sit :D

Viime talvena opettelin vihdoinkin tekemään sukkiin kantapään! Se on ollut mun kompastuskivi aina, mut nyt sekin onnistuu jotenkin. Kyllä noita sukkia ainaki omille lapsille kehtaa pukee :D Kudoinki -tai siis neuloin, meilläpäin puhutaan kutomisesta :D - Pienelle miehelle parit villasukat ja tolle 2v likalle sitte sellaset polvipituset "pultunpäälissukat" :) Hidasta se vielä on, mutta eiköhän se 50v päästä onnistu jo vähä jouhevammin :wink

Tota toukkapussia mä myöskin havittelin että jos tekis, katotaan nyt mitä kaikkee kerkiää värkkäämään!
Niin ja tietty lapaset pitäis opetella tekemään, mutta varmaan tulee ainaki tumppuja tehtyä ku ovat nii joutusia :)
 
Toi toukkapussi olis hauska. Mietin vaan, että miten kätevää tuommoista pikkuista vauvaa on pujottaa pussiin... Pitäisi ehkä tehdä joku neppareilla tai vetoketjulla suljettava aukko pussin sivuun tai eteen. Sitähän joku täällä jo ehdottikin.
 
Kyllähän te nyt lapselle puette sukkahousuja ja muitakin vaatteita, niin miksi ette saisi sitä toukkapussiin?? Rullaatte pussin niin kuin sukan ja siitä vaan jalat edellä. Helpompi se pussi on ilman nappeja tai muita hässäköitä. :)
 
Täällä kans kova käsitöiden ystävä. Tulee tehtyä sukkia, myssyjä, villatakkeja ym. ja viimeisimpänä olen innostunut virkkaamaan juhannusruusu-mattoja.

Henriikan peitto oli aivan ihana. Mistä olet tuollaisen ohjeen löytänyt?
 
Mä oon kanssa innostunut kaikenlaisista käsitöistä! Tuli tuossa pillereiden jätön jälkeen alkukeväästä tehtyä tällainen vauvapeitto. Toukkapussi oli mulle uus juttu, mutta pitänee sellainenkin värkkäillä. Ja tietty sukkia ja pipoja sun muita aion tehä. Katotaan, mitä kaikkea sitä kerkee ja keksii :happy:
 

Liitteet

  • 20150513_122548.jpg
    20150513_122548.jpg
    777.7 KB · Katsottu: 66
Mulla on listalla ainakin junasukat, kypärämyssy, toukkapussi ja vauvapeitto. En malttaisi odottaa, että saan selville sukupuolen, niin että voisin ostaa söpöjä vaaleanpunaisia tai -sinisiä vauvalankoja. Jotenkin keltaiset ja vihreät eivät miellytä silmää yhtä paljon. Vauvapeiton tilkut olen onnistunut jo saamaan valmiiksi, mutta yhteen ompelu on vielä vaiheessa. Seitsemän kuukautta tuntuu pitkältä ajalta, mutta olen ihan varma, että syksyllä herään siihen, että mitään ei ole vielä valmiina. :meh:
 
Junttura: näin mallin jossain jenkkisivustolla ja tilasin ohjeet. Mutta oli aika hauska tehdä jenkkiläisillä virkkausohjeilla! Siinä sitten samalla suomensin ne. Kova homma oli peitossa, ei ole ihan parin illan juttu :D nyt mulla on vaan ongelma: meille on tulossakn kaksoset ja on vaan yksi peitto. Pitääkö mun tosissaan tehä viel toinen??? OMG.
 
Toi kettu-pussukka on mielettömän ihana! Itsellä työn alla jänöhaalari, mutta sen jälkeen pitää kyllä työstää tuollainen. Tai ehkä teen sittenkin susi-pussukan. :happy:
Olen käsitöiden suhteen innokas aloittaja, mutta niiden loppuunsaattaminen on sitten hyvin vaihtelevaa.
 
Henriikka: avan uskomattoman upea peitto. Voi kun itekkin osais.

Mä oon vasta vuosi sitten kiinnostunut käsitöistä, lähinnä teen villasukkia ja nyt niitä riittää.
Se onki hyvä opetella aina yks asia kunnolla, en olis koskaan uskonu että tarttuisin lankaan ja puikkoihin.
Sit innostuin ja muistaakseni novitalla oli ihan perus villasukan ohje videona alusta loppuun.
Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin :)
 
Täällä saatiin tänään viltti valmiiksi :) 70x100 on about koko :) lanka ei riittänyt enempään. Lanka on Lidlin merinovillaa :D
e3e604649f5a100ce9883f465fdcb5fb
 
Takaisin
Top