1. Ikä, raskaudenkesto (& muuta infoa jos haluat kertoa).
Muistaakseni oon tehnyt tämän aiemminkin aiemmilla raskausviikolla, mutta 20 vuotta ja rv 20+5.
Esikoista odottelen. Poikaa lupailivat rakenneultrassa.

2. "Söin kuin hevonen, sekä suolaista että makeaa."
Enpä kyllä. Pahoinvoiva olen edelleen, mutta jonkin verran onneksi helpottanut, ettei jatkuvasti tartte enää sankkoon nojailla. Alussa maistui hedelmät ja suolainen ruoka, eikä lainkaan makea. Nyt myös makeat herkut on palanneet ruokalistalle.


3. "Kahvin tuoksukin sai minut voimaan pahoin."
Kyllä vaan. Etenkin raskauden alussa.


4. "Olisin voinut nukkua aamusta iltaan."
Välillä kyllä. Senkin takia, kun liikkuminen toi kuvotuksen ja joutui oksentamaan. 


5. "Suonenvetoa yöllä, närästystä päivällä, jalkojen turvotusta illalla. Kaikkea löytyi."
Ei onneksi vielä ainakaan pahemmin. Paha närästys iski eräänä yönä. Niin voimakas, että se ihan säikäytti, että mitäs tämä nyt on..


6. "Rinnat paisuivat ja tunsin itseni lähes seksipommiksi."
Ensimäiset raskausarvet ilmaantuivat vähän turhankin aikaisessa vaiheessa ja rinnat oli erittäin arat ja kasvoivat. Vielä en ole uusia rintaliivejä kehdannut ostaa, kun nekin kuitenkin loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen ovat pienet.. Ja seksipommiksi.. Joo "todella". :D


7. "Vaa'an mittari siirtyi aivan eri kymmenluvuille."
Ei vielä. Hyvin vähän on tullut tähän mennessä painoa, mutta luulenpa pari kiloa nyt tulleen, kun seuraava neuvolakäynti on viikon päästä. Pahoinvointi on estänyt mukavasti kilojen kertymistä.


8. "TV:stä tullut orpolapsidokumentti sai minut itkemään putouksen lailla."
KYLLÄ oi KYLLÄ! Alkuraskaudessa tätä "ongelmaa" ei ollut, mutta nykyään itkettää tooodella helposti. Kaupassa tuntematon mies antoi naiselleen kimpun kukkia ja pussasi häntä. He olivat iäkkäitä ja voi kamala kun minua olisi itkettänyt. Myös kyyneleet on vierinyt esimerkiksi siitä aiheesta, kun eräs vartalovoide tuoksui niin hyvälle. :)


9. "Hyvä äiti imettää mahdollisimman pitkään."
Nojaa. Mielestäni tämä ei ole se tärkein kriteeri todellakaan hyvään äitiyteen. Olisihan se hyvä tapa luoda läheisyyttä ja yhteyksiäkin äidin ja lapsen välille sekä ravinteikasta, mutta kaikki kun eivät voi imettää, vaikka kuinka haluaisivatkin..


10. "Olen suunnitellut synnytykseni käsikirjoituksen valmiiksi."
En todellakaan ole, koska tiedän, ettei se  sen mukaan menisi.