Minkälainen ikäero esikon ja pikkukakkosen välillä?

Kiitos vastauksista MarinaMelina ja Sandy!

Tuntuu että aika olisi kulunut kuin siivillä,vaikka justhan siellä Synnäillä ponnisteltiin :wink
Alkoi mietityttämään myös tuo uhmaikäkin,kun joskus sitten tulee,kun tyttö on jo niin huomionkipeä,että mitäs sitten kun siinä on se toinen vauva :) Tosin,moni oli kirjottanut kuinka hienosti esikoinen ottanut tulokkaan vastaan yms. Mutta eipähän sitä näin etukäteen voi ennustaa,mikä tilanne on "vuoden" päästä :wink

Kerrohan Sandy miten testin tuloksen kävi!
 
Meillä oli 1v.Jälkeen alottaa yritys,mut Luontoäiti päätti,et ikäero on 11kk 3vko.Välil on ollu rankkaa,mut samal palkitsevaa kun näkee miten eri tahissa kasvaa.
 
Toivottavasti Sandy pikkuinen on mukana ja testi on edelleen positiivinen!

Nopis kyllä muakin mietityttää edelleen toi uhmis, vaikka likka onkin jo sen aloittanutkin! Se kun voi olla niinkin että uhma on pahimmillaan siinä 2-vuoden korvilla, tai sitten vasta lähempänä 3vuotta. Toivottavasti tytöllä menisi pahin uhma ohi jo ennen 2vuotta, vaikka se taitaa olla liikaa pyydetty ;D Minä ainakin taidan olla sitä sorttia että epäilen hetkittäin ratkaisujani olivat ne sitten minkälaisia tahansa...

Täällä 5 päivää ovulaatiosta, ja inhottava olo alavatsalla tämän iltaa. Seuraillaan josko sittenkin olisi tärppi käynyt, en usko mutta pikkuisen jännään silti :wink Luulisi kiinnittymisen tuntuvan jos sellainen tulee, esikolta tunsin sen niin päivän selvästi...
 
Tulinpahan päivittämään tähän miten mulle kävi.

Tuo edellinen raskauden "alku" olikin sitten kemiallinen. Ensimmäisestä plussasta meni 10 päivää ja sain sitten digillä "ei raskaana"-tuloksen. Vuoto alkoikin samana päivänä.

Mutta nythän me taas plussattiin, heti seuraavasta kierrosta! :) Tällä kertaa ei ole minkäänlaista vuotoa :) Nyt vasta rv 4+1 ja LA olisi 27.12.2014. Huomenna aioin tehdä uuden digitestin ja toivon saavani siihen "raskaana 2-3". Silloin siis kp33/25(30) ja rv 4+2. Sitten iloitsemme oikein urakalla! :) Nyt ei vielä ole uskaltanut.

Ikäeroa tulee sitten 1v ja 3-4kk, riippuen koska kakkonen tahtoo syntyä :) Periaatteessa olisi kiva jos menisi yli LA ja tulisi vasta 2015....

Että näin nyt täällä! :) Plussatuulia vaan kaikille sitä toivoville! :)
 
Mulla on kaikki lapset tarttunu ekasta kierrosta mukaan, eli siis esikoinen oli 9 kk( imetys lopetettu kun oli 8,5kk), kun toinen lähti mukaan ja tää toinen oli 10 kk ( imetin tätä vielä muutaman kerran pv), kun tää kolmas lähti mukaan, sillä jo miehen kanssa vitsailtiin et pitää varmaan rueta tään 3 jälkeen pesee kalsarit eri koneellisella kun niin hyvin tuntuu tärppäävän. Jos ei sit vielä yhtä tehdä tähän lisäksi, ken tietää?
 
Heippa! Meillä on tällä hetkellä vähän päälle 3vuotias ja toista yritetään.. Joten ikä ero voisi olla noin 4 vuotta...itse kans mietin että jos useampi siunaantuu niin en halua näinkään isoa ikäeroa.. Muttakun tuon esikoisen kanssa on elänyt en olisi edes pystynyt kuvitelemaanettä aikaišemmin oltais toistatehty.. Likka kun on aika tempperamenttinen (mistä lie perinyt :wink noh nyt kun likka on jo sen verran iso että osaa jo itse toimia ja sanoo myös itse että haluaa pikkuVELJEN joten nyt saa pikku kakkonen tulla jos on tullakseen.. Mutta näin siis meillä.. Oikeastaan kaikilla kavereilla joilla on enemmän kuin kaks lasta on ikä erot just 1-3 vuotta... :)
 
Täällä kans kuumeillaan ja esikoinen on nyt himpun verran alta 10kk. Olisin voinut tehdä toisen jo vaikka esikoisen ollessa 6kk, mutta päädyttiin siihen ettei siinä ole mitään järkeä. :grin Sitten sovittiin, että aletaan yrittää, kun esikoinen täyttää vuoden. No, tällä hetkellä haaveilen omasta yrityksestä ja kovasti teenkin sen eteen töitä, jotta saisin sen pystyyn. Mulla on oma hevonen omassa pihassa (vanhempien maatilalla, johon meiltä matkaa 4km) ja ylläpidossa toinen hevonen. Sen lisäksi mies on töissä niin paljon, että lähinnä käy vaan nukkumassa kotona ja vk-loppusin hoitaa maatilan töitä omien vanhempiensa tilalla.

Jos en haluaisi yritystä, niin varmasti alkaisimmekin yrittää toista loppuvuodesta, mutta nyt taitaa käydä niin, että esikoisen ja kakkosen välille tulee isompi ikäero tai sitten toista lasta ei tule ollenkaan. o_O Toisaalta mulle riittää yksi lapsi, hevoset ja omat työt. Ja sitten on tämä toinen toisaalta… Haluaisin ison lapsikatraan, mutta sitten ei olisi enää aikaa omalle yritykselle ja hevosille entiseen malliin.

Mitähän tässä nyt sitten päättäisi…? :confused005
 
^Vaikeita valintoja ovat:) Täällä olisi kanssa kova täpinä, mutta pistän hormonien piikkiin. Ihana esikoinen on vasta 2.5kk ja minulla olisi kova into toiseen (ok, ei ihan vielä). Mies on maltillisempi vaikka oli siskolleen sanonut että ei ole täysin poissuljettua. Meillä alkaa vaan ikä tulla vastaan (minä 34 ja mies 10v vanhempi). Toisaalta eka onneksi tärppäsi ekalla mahdollisella kierrolla.

Arveluttaa vain oma työtilanne, samaten surkeaksi mennyt fyysinen kunto jota yritän kovasti nostaa lenkkeilemällä ja kotijumpalla (joita molempia ennen inhosin, nyt ei pääse ihaniin salijumppiin niin pakko tyytyä näihin). Esikoinen on kyllä hyvä pt:D
 
Meidän esikoinen on nyt 1v. Parin viikon päästä aloitetaan yrittämään toista vauvaa. :) Viimeksi tärppäsi toisesta kierrosta, toivottavasti nyt kävisi yhtä nopeasti. Toiveena olisi siis noin kahden vuoden ikäero.
 
Mun esikoinen on nyt 1v 9kk ja yritämme toista. Haluaisin ikäeroa venyttää vähän pitemmäksi, ehkä 3v tai hieman yli. Mutta koska raskautumisessa saattaa kestää pitkään, päätettiin aloittaa yrittäminen jo nyt. Jos tästä kierrosta tärppäisi, ikäeroksi tulisi noin 2,5 vuotta. Ehkä just ja just pärjäisi ilman tuplarattaita, hyvällä lykyllä ensimmäinen lapsi olisi jo oppinut päiväkuivaksi ja osaisi puhua jo melko hyvin ja pinnasänkykin siirtyisi esikoiselta uudelle vauvalle.

Toisaalta tämä 2,5-3 vuotta olisi sen verran vähän, että lapsista voisi olla toisilleen seuraa sitten vauva-ajan jälkeen. Luulen, että ihan eniten tarvitsisin itselleni sitä ikäeroa näiden kahden (potentiaalisen) lapsen välille. Nyt on ollut niin ihanan helppoa tämän yhden lapsen kanssa, vauva-aika kun oli ihan horroria. Olisi mukava nauttia tästä seesteisyydestä. Mutta kaipa se uhmaikäkin vaanii jo nurkan takana...?

Ehkä täydellistä ikäeroa ei ole tai kaikissa ikäeroissa on ne omat hyvät ja huonot puolensa. Silti näitä vaan aina miettii!
 
Meillä on vasta pian 5kk täyttävä. Haluttaisiin kovasti jo toista lasta. Jätetty ehkäisy pois. Vielä ei ole kuukautiasia tullut viime synnytyksen jälkeen.
 
meillä on esikon ja kakkosen ikäero 1v ja 10päivää :D hyvin se pikkulapsi/vauva aika meni. Molemmilla oli aikalailla sama rytmi unien ja syömien suhteen. Kolmas syntyi ku oli 2,5v ja 1.5v. Ja se alku ja vauva aika oli vähän haastellista, mutta siihenki tottui hyvin.
 
Meillä on haastellista kun vanhin menee kiltisti nukkuu (vauvana huus 2-4h putkeen) ja kuopuspistää hanttiin minkä jaksaa,tosin on niitä päiviä välissä kun kiltisti menee nukkuun.
Yhteenvetona hyviä ja huonoja päiviä,mutta kyllä tähän tottu.
 
Meillä kaikki 5 on pienillä ikäeroilla, tosin yhdet kaksoset välissä. Eli 4,5 vuoden sisään kaikki 5 tuli. Nyt tuo porukka on sellainen tiimi, että.... Leikkiseuraa on toisistaan ja toivottavasti pysyvät läheisinä aina :)
 
Takaisin
Top