Minkälainen ikäero esikon ja pikkukakkosen välillä?

Olen kovasti miettinyt viime kuukaudet sitä, että milloin ois pikkukakkosen vuoro. Meillä siis esikoinen 10 kk ja alunperin ajatuksena olikin se, että alamme yrittämään toista lasta esikoisen ollessa vuoden ikäinen. Jos tosiaan yritys aloitetaan parin kuukauden päästä, niin hyvällä tuurilla ikäeroa lapsille tulisi se kaksi vuotta. Mutta jos ajattelen järjellä, niin mun mielipide muuttuu, sillä meidän pitäisi ostaa uusi isompi asunto ja toisekseen jaksaisinko kahden pienen lapsen kanssa arkea. Meillä siis tyttö heräilee edelleen öisin 1-2 tunnin välein, joten väsymys meinaa välillä painaa enemmän tai vähemmän. Toisaalta mulla on järjettömän kova raskaus/vauvakuume, mutta kyllä me ehdimme vielä sen toisen lapsen myöhemminkin saamaan. Nää on taas näitä vaikeita kysymyksiä, kun järki sanoo, että ei vielä, mutta jos tunteella asiaa ajattelen, niin pikkukakkonen saisi tulla. :)
 
Ensimmäinen ja toinen syntyivät peräkkäisinä päivinä. Nyt kolmas haaveissa ja ikäeroa on tulossa vähintään 2v. Ehkäisy jätettiin pois, kun tytöt olivat 1v1kk.
 
Meillä oisi toiveissa n.2v ikäero. Mies oisi ollut jo jonkin aikaa sitten valmis toiseen lapseen mutta itse suostun ehkäisyn pois jättämiseen esikoisen täyttäessä marraskuussa vuoden.

Esikoinen tärppäsi ekasta kerrasta, nyt ei haittaisi vaikka menisi hieman pidempään, mutta saapi nähdä miten käy.

Kummankin suvuissa on yleensä ollut ensimmäisen ja toisen ikäero n.2v joten ehkä senkin vuoksi tuntuisi jotenkin luontevalta että meilläkin oisi näin :rolleyes:
 
1v10kk ja viides tulossa❤️ meillä vanhin on 5v4kk ja nelonen on 9,5kk:) alle 2-v mielestäni hyvä ikäero❤️
 
Meillä esikoosella ja tokalla 2 vuotta ikäeroa. Kolmosella ja tokalla 1,5 vuotta. Neljäs toiveissa ja jos kaikki hyvin menee niin kolmoselle ja neloselle ikäeroa tulee sen 3v 2kk
 
Itse toivoin ikäeroa tulevan 2-vuotta. Kaksi keskenmenoa ollut ja näyttävästi tulee isompi ikäero jos edes tulee. Eka tuli kuin haikaran mukana, mutta tää kakkonen tuntuu, ettei tahdo tulla.
 
Meillä esikoinen on nyt 1v 3 kk ja lopetin imetyksen muutama kuukausi sitten, jonka jälkeen alkoi kova vauvakuume :shy:
Ennen ensimmäistä lasta ajateltiin, että parin vuoden ikäero olisi hyvä.. mutta esikoisen vauvavuosi oli niin rankka, että ajateltiin pitää pitempi tauko pikkusisarukseen. Nyt kuitenkin on jo helppoa ja ihana arki, joten taidetaan sittenkin tähdätä siihen parin vuoden ikäeroon :Heartpink Tarvitsen vain lääkäriltä luvan, ennenkuin voidaan alkaa yrittämään.
 
Takaisin
Top