Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Noniin... Tänään ois se laskettu aika! Saa nähdä tuleeko yllätys ja vauva syntys vai liitynkö yli aikalaisiin.. :)
 
Täälläkin tänään laskettuaika. Minä ainakin taidan siirtyä tuonne "yliaikaisiin", ei yhtään tunnu siltä että vauva tänään päättäisi tulla. Tosin kipeitä supistuksia tuli koko viime yön, mutta niin niitä on tullut paljon aikaisemminkin. Luulen että tämäkin synnytys käynnistyy todenteolla vasta kun vedet menee.
 
39+6
Ei mitaan merkkeja vauvan tulosta. Mina taidan kantaa 18-vuotiaaksi asti. :wink Olo on hyva, mutta joudun lahtemaan ensiapuun kun muovinen korviksen kanta on jaanyt jumiin korviksen reikaan enka saa sita tai korvista itse pois. Voi jestas!! Ensiavussa varmaan menee koko paiva kun ei ole mitaan suurta hataa. Taytynee ottaa kirja mukaan.
 
Tervetuloa vaan LA:n toiselle puolelle, kyllä tänne porukkaan mahtuu :)

Päätin nyt unohtaa vauvelin, ahdistavat "joko?" -kyselyt ym. ja lähdin ihan reippaasti aamulla ostoksille. Sitten hieman herkutellaan rullakebabilla ja suklaalla. Kun rv 41 on ovella niin pitäähän sitä jotenkin "juhlistaa". Hieman raikasta ulkoilmaa ja lempisarja netistä pyörimään, eiköhän se tästä! Elämä voittaa vaikka vauvamaha roikkuisikin jo polvissa!

Kissa on ollut melkoinen perskärpänen pari päivää, liekö tuo aavistaa että lellitty asemansa on uhattuna. Tuli olkapäälle istumaan ja kehräämään, tiputteli keittiön pöydällä kuivamassa olevat steriloidut tuttipullot lattialle ja meni lopuksi vauvan pinnasänkyyn nukkumaan. Voi tulla sille shokkina kun huomaa ettei sänky olekaan hommattu hänen päiväuniaan varten...

Ilmoitelkaahan kun alkaa tapahtumaan, jännityksellä odottelen kuka seuraavaksi saa vaavinsa syliin!
 
Täälläki malttamattomana odotellaan... Mut varmasti antaa vielä odottaa! 38+6!
Viikolla nähty kavereita ja pyöritty...Tänään vaan OON. Ja koiralenkki kohta raikkaaseen ilmaan ja illalla saunaan! Kohta sitä ei vaan voi olla. Nyt mä YRITÄN KOVASTI nautiskella tästäkin ajasta... Yritän :D
 
Hahhaa juu samaa mieltä Vastavirran kanssa, että tulet Heinukka huomaamaan Mun limatulppa-vuoto ja muu verivuoto alkoi torstaina ja tositoimet lauantaina. Vauva syntyi sunnuntaina. Pian heinukka aarteesi on sylissäsi!!!
 
Tsemppiä teille, joilla jo h-hetki tuntuu olevan lähellä. Täällä ei mitään ennakoivaa ihmeellistä, mutta elättelen toivetta, että mä lukeutuisin niihin, jolla käynnistyy sitten yhtäkkiä. :wink Tänään rv 40+4, ja olo on kärsimätön. On se jännä, että vaikka kuinka koko raskauden ajattelee, että todennäköisesti menee yli lasketun ajan, niin ei tähän voi näköjään valmistautua. Eikä mulla ole edes mitään ongelmaa olon kanssa, mitä nyt vähän alkaa olla punkero olo, eikä mitään jaksa/huvita tehdä. Toisaalta kotona on tylsää, mutta en jaksa lähteä mihinkään, enkä oikeastaan innostu edes kavereiden treffaamisesta. Kotona riittäisi meillä aina loputtomiin jotain järkkäiltävää tai siivoiltavaa, mutta ei jaksa innostua niistäkään enää. Ulkonakin on niin kylmä ja kävely sellaista taapertamista, ettei hotsita oikein koirienkaan kanssa tehdä kuin ihan pakolliset minimikävelyt. Ainoa motivaatio tällä hetekellä nostaa persettä sohvalta on se, että mahdollisesti liikkuminen ja touhuaminen jouduttaisi synnytyksen käynnistymistä. :grin
 
Täältä jo synnyttäneenä huutelen, että te joilla vielä odotusta hetki jäljellä, tehkää just niitä juttuja mitä haluatte. Nauttikaa omasta olosta vaikka se onkin jo ehkä tukala. Jos nukuttaa, niin nukkukaa. Jos tekee mieli kattella rauhassa telkkua ja herkutella niin tehkää niin :)

Tuo ihana, maailman rakkain pieni nyytti menee ihan kohta kaiken edelle joten nyt hyvillä mielin teillä vielä ajatus omaan nassuun. Enjoy!
 
Täysin samat ajatukset kuin Omenalla..

Rv on 39+1. Tänään oli neuvola, kaikki oli ok. Mieskin pääsi mukaan, kiva oli nähdä hänen suloinen ilmeensä vauvan sydänäänistä. :)
Vauvan pää ei ollut kiinnittynyt vieläkään. Ja tykkää hengailla selkä oikealla puolella masuun nojaten. Sen huomaa kyllä, kun maha on aina vinossa kallellaan oikealle.
Sain uuden ajan ensi keskiviikolle rv 39+6.. Voi kun syntyisi vauva sitä ennen :D .. tottakai taas elättelen toiveita.

Päätin viime yönä, että jos ei vauva synny siihen mennessä, niin hemmottelen itseäni jotenkin keskiviikkona, kun saan silloin ensimmäiset äitiyspäivärahat tilille. En vielä tiedä miten. No, on sitä muutenkin hemmottelun tarpeessa näissä fiiliksissä :p

VilliVadelman mukaan olen koittanutkin, mutta viime sunnuntaina asetin itselleni suklaa-karkki-leivos-limsa-ym herkku kiellon ja olen nyt 5 päivää ollut ilman, ja suklaahimot on aivan valtavat.
Tuo lähikauppa houkuttelee koko ajan karkkihyllyille, enkä tyyliin muuta pysty vauvan ja synnytyksen lisäksi miettimään!
Mietin, että teinkö itselleni nyt väärin, kun en anna itselleni nautintoa näillä hetkillä, suklaahan oli isoin herkkuni tässä loppuraskaudessa.
Ainakaan teollisesti tehtyjä leivoksia en saa syödä, itse tehty on ok. On tehnyt mieli leipoa korvapuusteja, ehkä teenkin niitä viikonloppuna pari pellillistä :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä toi esikko haittaa hiukan sitä "omaa aikaa" mut tiedän et sitä tulee kyllä olemaan vielä vähemmän ku tää toinenkin täältä putkahtaa :) Varsinkin tälleen iltasin ku esikoinen jo nukkunut pari tuntia ni on ollu aikaa rentoutua ja herkutella :D :)
 
Vituttaa ku pientä oravaa. Aamuyöllä supisteli 10 min välein ja ne loppu ku seinään ku tuli aamu ja nousin ylös. Nyt ei oo sit mitään enää tuntiin tullu eikä oo sellast oloakaan et tulis. Mä en kyl jaksa jos tää on sit tälläst et yöt kärvistellään ja päiväl ei tapahdu mitään. Menis vaik vedet tai jotain.... Ja siis mul ei ole koko raskausaikana supistellut aiemmin... Eli oletin et nyt synnytys alkoi mut paskat sit vissii
 
Voi ei heinukka. Koita nyt päivällä nukkua jos et yöllä saanu nukutuks. Ties vaikka ne supparit alkais uusiks..

Täällä myös odotettais jotain tapahtuvaks. Aamulla tuli rusehtavaa vuotoa, herättelin toiveita et liittyis jotenki limatulppaan mut eipä nyt oo tullu mitään eikä muutenkaan mtn tuntemuksia.. Odottavan aika on pitkä!
 
40+1
Taalla sita viela ollaan eika merkkiakaan etta kaveri haluis lahtea yksiosta. Soin jo aamulla seiskalta muroja ja sitten jatkoin unia kun alkoi vasyttaa. Mina todella olen ottanut tuosta VilliVadelman vinkista vaarin ja nukun aina kun vaan nukuttaa, silla koskaan ei tieda milloin synnytys alkaa ja sitten kylla tarvitsee kaikki voimat. Nyt olisi tarkoitus lahtea lounaalle miehen kanssa ja viettaa aikaa yhdessa silla viikolla ei juurikaan nahty toisiamme.
 
Tänään meillä on taloyhtiön talkoot.. Mies meni sinne aitaa vaihtamaan avuksi ja haravoimaan.. Itse en jaksa kyllä.. Tuntuu että kaikki nivelet on niin löysällä että liikkuminen on vähän hankaloitunut.. Kotonakin pitäisi siivota mutta enpä taida sitäkään jaksaa..

Eilen myös mahassa alkoi möyryämään jostain ilmestynyt ilma ja oli todellla kipeänä.. Vuoroin alavatsalla vuoroin koko maha.. Nyt on vähän helpottanut mutta silti tuntuu että siellä olisi paljon ilmaa ja tekee välillä kun liikkuu niin tosi kipeää.. Olen yrittänyt vähän kävellä ja muita asentoja mutta ei tunnu sieltä ulos tulevan.. :sad001

Taidan vaan, kun niin ankea ilmakin, vaan makoilla meidän nelijalkainen potilas kainalossa ja keskittää kaiken huomion heihin kun mahdollisuus vielä on.

P.s sellaista halusin vaan kysyä että kun istukka alkaa jossain vaiheessa kalkkeutumaan, näin kerrottiin eilen neuvolassa, niin mistä sen tietää että niin tapahtuu ja laps ei enää saa tarpeeksi ravintoa/happea.. Tuntuu että stressaa se nyt koko ajan.. 40+2

P.p.s en tiedä oletteko muut huomannu mutta marraskuisia syntyy kun sieniä sateella!
 
Takaisin
Top