Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Tänään ollut rv 38+2. Miten sitä näin pitkällä jo muka ollaan? Ja silti osittain kateellisena lueskelen jo synnyttäneiden juttuja, miksei vielä oma voisi olla sylissä?!
Saatiin viimein uusi talomme valmiiksi ja tänään siellä oli talofirman esittelynäyttely. Siivousurakkaa tehty viimeiset kolme päivää. Perjantaina olisi muuttotarkastus ja ensi viikonlopun aikana muutto. Vauvelin pitäisi siis pysyä mielellään ainakin 27.päivä saakka masussa, niin silloin olisi hyvä aika jo syntyä kodin tilanteen huomioiden :wink.
Keskiviikkona sanoivat neuvolassa pään olevan jo tosi alhaalla, hyvä kun terkkari sitä edes löysi. Itse en kyllä ole pahemmin tuntenut mitään paineita tai suurempia kipuja alakerrassa, joskus hiukan pienehköä särkyä vain. Tosin, neuvolalääkäri sanoi lantioni olevan oikeinkin tilava, jospa siksi pää on asettunut alas niin hyvin...
Mulla on tunne, että ei välttämättä mennä edes laskettuun aikaan asti (31.10.), mutta tiedostan hyvin että ylikin voi mennä. Meidän suvussa äidin, tädin ja heidän äitinsä (mummoni) raskaudet eivät mitkään ole menneet yli la:n. Toiveajattelua siis omalla kohdalla :wink Jospa vauva silti pysyisi sinne 39+3 asti mukana että saataisiin se muutto suoritettua rauhassa ja kunnolla! On se kyllä ihmeellistä että kohta täälläkin on uusi ihminen meidän luonamme, jota niin kovasti ja hartaasti olemme saaneet odottaa :Heartred
 
39+3, eikä vieläkään mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä,ne vähäisetkin supistukset jonnekin hävinneet taivaan tuuliin.. Ainoa asia on tuo jo melkein 2 viikkoa kestänyt runsas limainen vuoto,olisko vieläkin muka limatulppaa? Ääh, kuinka kauan vielä pitää odottaa kun ei jaksas enää päivääkään.. ;/ olo on muuten ollut aamun aikana hyvä,jospa sitä kohta pääsisi tosi toimiin kun ei tämän mahan kanssa oo enää mitään helppoa! Katsotaan kestetäänkö seuraavaan neuvolaan asti joka on torstaina.. Laskettu aika vaan lähenee lähenemistään, enää 4 päivää !
 
Annikaa - meilla on sama la, joten saas nahda kumpi poksahtaa aikaisemmin. :-D Mulla on varattu aika kalvojen irrotteluun huomenna. Saa nahda miten siina kay.

Viime yona vauva myllerti ihan kauheesti ja olen nukkunut tosi huonosti. Yhdessa vaiheessa herasin ajatukseen , etta nyt synnytys on alkanut vaikkei ollut mitaan kipuja. Taytyy varmaan kayda uudelleen nukkumaan, kun ei tieda etta millon lahto tulee.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ois huomena la. Harjotussupistuksia ollu tosi paljon, eilen tuli ihan säännöllisesti vartin välein. Mut eipä tuo mitään tarkota. Luulen et muutamalla päivällä mennään yli, torstai tai perjantai on oma veikkaus. Vaikkakin turha tässä on mitään tiettyä päivää odottaa. Tuntuu vaan et pitäis levätä koko ajan, ettei väsytä kun käynnityy. :D
Niinku Etanainen toteski..

Tekis vaan mieli siivota, ehkä kohta kunhan saan syötyä ensin. :)
Olo on kyllä hyvä, ei kipuja tms. Mies vaan tuppaa ärsyttämään, tuntuu et se haluaa ottaa ilot viimeisistä päivistä ja huitelee omilla menoillaan. :confused:
 
Täällä LA torstaina 23.10.. Ja eipä ole kyllä ennakoivia merkkejä täälläkään.. Ihan varmasti mennään yli lasketun ajan.. Nyt kuitenkin kontrolli neuvolassa... Aika moista odottelua sanoisinko.
 
Maha roikkuu..... Tyyppi tuntuu viihtyvän jo alempana, saa ny nähä... Kohta neuvolaan kuulemaan, oisko se pää jo kiinnittyny tai jotain edes. 38+3. Väsyttää.
 
Joo,kyllä jännityksessä elellään joka ainoa päivä..mies vitsaili että se on 2viikkoa yli lasketun ajan ennenkun syntyy,mie että no jospa se edes vähän aikasemmin päättäs tulla :D ite tänään yrittäny taas entiseen tapaan siivota ja siivota,luutusin ja imuroisin jos se vähän edistäisi edes tätä tilannetta.. Vaikkei nuo kotikonstit ole tähänkään mennessä mitään auttanut,mutta toivossa on hyvä elää! Kyllä sitä nyt kuitenki jossain vaiheessa tästä räjähtää,vaikka nyt se tuntuu niin kaukaselta ajatukselta.. Hmh.. Tuntuu että kaikki muut synnyttää aikasemmin :d
 
Juu tuntuu kyl täälläki harmillisest siltä et kolmen ässän keinot ei toimi! :D Kaikkee on kokeiltu, seksiäkin useesti viimeaikoina vaik se on nii helvatun hankalaa :grin Tääl olis ylihuomen l.a.
 
Vyöhyketerapiassa käyty, mutta ei vielä ainakaan mitään vaikutusta. Harjoitussupparit ja muut ovat kadonneet. Alkaa turhauttaa pikkuhiljaa... Mies sanoi eilen että "voi kun tämä raskaus on rankkaa!", johon tietysti reagoin katsomalla häntä suu auki ja kysymällä että "ai SINULLE se on rankkaa, mitäs se minulle on?". Niin on odottanut vauvaa tulevaksi, ja vauva vaan ei tule.

Rv 40+3... Syvä huokaus, eipä tässä muuta.
 
Täälläkin 40+3, paineet ei ole juuri verenpainelääkityksestä huolimatta laskeneet (150/100 paikkeilla edelleen), lisäksi tullut uutena oireena hengenahdistus ja päänsäryt, ja soittelinkin päivystykseen hetki sitten, mulla on huomenna ä-poliaika niin sanoivat vaan että ota särkkäriä ja kato laskeeko paineet. Jos alle sadan niin tuu vasta huomenna, sitten nostetaan sitä lääkitystä...siis ihan oikeesti :D nostetaan vielä sitä lääkitystä. Mut ei käynnistetä. Mä en kestä.
 
Kei-jo oliko sulla paikat yhtään kypsynyt vai katsottiinko niitä edes? Luulisi, että voisivat edes kalvoja vähän irroitella, jos olet jonkin verran auki. Tuntuu, että nyt on ohjeistukset, että on parempi käynnistyä itselleen, jos vauva ja äiti eivät vain ole vaarassa, muusta ei välitetä...
 
Kurjaa Kei-jo että on korkea verenpaine, inhottava vaiva. Minulla on myös yläpaineet lähteneet nousuun, mutta eivät tuntuneet olevan siitä huolissaan. Kuulostaa hurjalta että joutuu syömään verenpainelääkkeitä? Jospa ne meinaa huomenna tehdä sulle perusteellisemman toimintasuunnitelman ä-polilla.

Omalta kohdalta toivon että synnytys alkaisi luonnollisesti. Vauva hyötyy siitä niin paljon kun syntyy alakautta, samoin mua puistattaa ajatus sektiosta kun mulla ei uudella paikkakunnalla ole tukijoukkoja ja mieskään ei pysty pitämään isyyslomia. Olisi vaikeaa olla pitkä aika kotona vauvan kanssa ja odotella leikkaushaavan paranemista.
Lapsen terveys tietysti kuitenkin etunenässä. Mä toisessa ketjussa pohdiskelin tuota laskettua aikaa, kun omasta mielestä hedelmöitys tapahtui vasta tammikuun lopussa, Silloinhan mun "luonnollinen" synnytysaikakin olisi vasta lokakuun lopulla, ja tää panikointi tässä vaiheessa olisi ennenaikaista. Joka tapauksessa, jos tällä viikolla ei tapahdu mitään niin ensiviikoksi varataan jo aikaa ja pohditaan käynnistämistä lääkkeellisesti.

Pidetään Kei-jo sormet ristissä, että synnytyksemme alkaisivat piakkoin ja luonnollisesti! Pidähän meidät ajantasalla jos alkaa tapahtumaan...
 
S1N1, ei ollut paikkojen tilanne juuri muuttunut kuin mitä kuukausi sitten neuvolalääkärissä katsottiin; kohdunsuu kiinni ja muutama cm kaulaa jäljellä..Toivotaan että tekisivät jotain muutakin huomenna kuin nostaisivat sitä verenpainelääkitystä.

Ilmeisesti se alapaine on tärkeämpi, se pitäis olla lääkitykselläkin alle 100 (mikä mulla ei toteudu).

Kiukuttaa ja harmittaa vaan kun tää mahdollinen lievä raskausmyrkytyskin olisi vältetty jos vauva olisi syntynyt esim viikko sitten...sitäkin mietin että miten sit raskauden jälkeen käy verenpaineiden, mulla on ollut kuitenkin niin hyvät arvot (mm 2 viikkoa sitten vielä 110/70 paikkeilla) että palautuuko normaaliksi vai saako jonkun verenpainelääkityksen loppuelämäkseen.

Toisaalta, kuten Cattie mainitsitkin, eipä meillä enää montaa päivää ole raskautta jäljellä, eli vajaan parin viikon päästä käynnistellään kuitenkin mikäli tyyppi ei sitä ennen ala itekseen syntymään :wink
 
Painin täällä säännöllisten aaltoilevien menkkakipujen kanssa.. Tuntuu voimistuvan pikkuhiljaa mutta en osaa kyllä vielä sanoa, kun välillä tuntuu että kuvittelen kaiken.. Täytyy yrittää varmaan nukkua ja toivoa parasta..
 
Sain ku sainki unen päästä kiinni neljän aikaan.. Nyt taas tuntuu että jtn siellä tapahtus.. Jos odottelu on rassaavaa niin on kyllä tämäkin vaihe! :D
 
Ja toi vaihe voi kestää pitkäänkin. Mä esikoisen aikaan tossa vaiheessa pesin lattiat ja tamppasin matot, ajattelin et pitää olla siistiä kun vauva saapuu kotiin. Nyt en usko et moisesta on pelkoo. :D Siis että mega siistiä olis.

Nyt täällä ois laskettu aika, niin sitä vaan ajatteli (ja vieläkin ajattelee) et nyt osas olla odottamatta liiaks tätä päivää. Mut kyllä jotenki kaivertaa et ei vieläkään mitään. Parin päivän sisällä tukaluus lisääntyny huomattavasti, oisko vauva nyt todella alhaalla, kun laskeutunu ja kiinnittyny se on ollu rv 37 asti.. Vai voiko siitä alemmaks päästäkkään. :D
 
Rv 40+1. Kertaalleen käyty viikonloppuna jo käyrillä, ja kontrolliin mennään huomenna. Toiseen ketjuun siis jo kirjoitinkin, että en ole varma, onko viikonloppuna lirahtanut jo lapsivesiä, eikä en oikein synnärilläkään siitä ihan varmuutta saaneet. Mutta muuten vielä odotellaan niitä kipeämpiä supistuksia, vielä pärjää olon puolesta oikein hyvin kotosalla. Nukkuminen kyllä alkaa ensimmäistä kertaa olla todenteolla hankalaa, ei saa hyvää asentoa ja selkä ja lonkat kipeytyy lisätyynyistä huolimatta. Toivottavasti nyt lähipäivinä jotain tapahtuisi...
 
Takaisin
Top