Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Jadesiru

Satasella mukana keskusteluissa
Halusin aloittaa tällaisen ryhmäpäiviksen miltä raskaus ja ajatus vauvasta, uudesta perheen jäsenestä tuntuu juuri _tällä hetkellä_
Ideana siis että tähän voi kommentoida vaikka joka päivä tai kun haluaa muutamalla sanalla että miltä tuntuu, muistakaa laittaa raskausviikolla kommenttiinne!
Mielialat vaihtelee ja voi olla mukava jälkeen päin lukea mitä on alussa miettinyt ja kuinka raskaus tuntuu arjessa niin hyvässä kuin pahassa :)

Itse siis voin aloittaa:

10+0
Tänään tuntuu jokseenkin uskomattomalta. Olen raskaana ja sisällä kasvaa ihminen, millaistahan on vuoden päästä tähän aikaan, meneehän kaikki hyvin?
Jännityksellä odotan ultraa kahden viikon päästä :Heartred
 
Mulla viikkoja 9+4, jännittää tuleva elämä mielettömästi, kaikki sen tuomat haasteet. Mutta kyllä olen suunnattoman kiitollinen pienestä ihmeestä sisälläni, miten voikaan nyt jo tuntea niin lämpimiä tulevaa esikoista kohtaan!
 
vko 9+3
Mulla on tänään ollut vähän mieli maassa. Tuntuu pienet asiat mahdottoman isoilta.
Odottelen kärsimättömänä ultra-aikaa. Huolestuttaa, että onko mahassa kasvamassa pieni ihme.
Katselin tänään netistä äitiysvaatteita. Menisi jo aika nopeasti!
 
Muokattu viimeksi:
11+3 viikolla mennään ja olen täysin yllättynyt miten helppoa voi raskaus olla. Ei ole pahaaoloa ja vain autuas tunne siitä että on osa jotain suurempaa kokonaisuutta nimeltään elämä. Mun ihanne äitiys olisikin maailmanrauhaa henkivä joogaäiti. Aina ei voi olla positiivinen mutta stressittömyyden vaaliminen kyllä auttaa paljon. Olen kyllä nukkunut paljon menneet viikot ja nyt sitä aivan kuin herää ja aktiivitaso siitä mitä jaksaa on kasvanut tällä viikolla.

Olen käynyt nyt pari kertaa joogassa. Eilen opettaja tuli auttamaan minua yhdessä vaikeassa liikkeessä (sarvangasana), jota itse asiassa vähän pelkäsin raskauden takia ja mietin että seuraavalla kerralla sanon ennen tuntia että olen raskaana ettei kukaan pistä minua tekemään liian vaikeita juttuja. Nyt opettaja nosti minun jalkoja vaan ylemmäs kohti kattoa ja olin että apua en voi nyt ainakaan alkaa sanomaan että olen raskaana ja tein liikkeen. Mietin siinä asennossa ollessani että missähän asennossa se beibi mahtaa nyt olla ja mitä miettii kummista liikkeistäni :)

Mietin tänään tätä lausetta ja se auttoi siihen että on ikävä reissussa olevaa poikaystävää:
“If you are depressed you are living in the past.
If you are anxious you are living in the future.
If you are at peace you are living in the present.”
-Lao Tzu
 
rv 9+4. juuri äsken mietin että vaikka oon kolmatta kertaa jo raskaana.niin yks asia jaksaa aina ihmetyttää.se,että mistä tätä pissaa oikeen riittää?! o_O :grin mulla on näin ylevät mietteet. mut jos ny vähä tosissaanki niin mieli on hyvä. tyyni. pelko km elää tietty vieläkin mutta nyt on aika rauhaisa olo. (toivon mukaan se ei kostaudu) .väsyttää.
 
Musta ei tunnu miltään. Ei kertakaikkiaan miltään. Enää ei ole pahaa oloa, ei väsymystä. Ainoa, että alaselkää vihloo kun kumartuu. Tällä hetkellä on tosi epätodellinen olo, kun ei tunnu raskaalta. :D
 
Mahtava fiilis! Eilisen ultran jälkeen tästä tuli niin totta ja nyt tuntuu, että voi oikeasti olla raskaana ja nauttia siitä. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.
Rv 12+1 (tai ultran mukaan 12+3)
 
Elisheva: Meillä oli ultra rv 12+3 ja pikkuinen vastasi silloin jo viikkoja 13+0 kooltaan. :D Saapi nähdä aikaistetaanko la:a rakenneultrassa.. Jännää! Taitaisi mennä syyskuun puolelle silloin la. :D

Mutta siis oloista: Nyt tuntuu hyvältä. Pahoinvointia tulee enää hyvin harvoin. Olen ollut iloisella tuulella, kun on ollut niin keväistä ja aurinkoista. Elämä hymyilee, vaikka esikoinen saa päivittäin uhmaraivareita kaiken maailman syistä (esim. Kun ei saa jogurttia, vaikka sitä ei ole koko talossa..) Mutta siis hyvin menee. Ei valittamista. :wink
 
Rv 11+4. Suoraan kun sanotaan niin ei tunnu oikein miltään, jos rinnat ei olisi kipeät niin ei tietäis raskaudesta yhtään mitään.. Tuntuu että oon selvinnyt liian helpolla tän kans ja nyt on pari päivää kummitellu päässä semmonen ajatus että mitäs jos kaikki ei ookkaa kunnossa jne :sad001 ensviikolla on ultra ja toivon niin kovasti että kaikki on ok! :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Rv 11+1 (tai 10+1). Juuri nyt tuntuu ihanalta, kun on ultrattu kyydissä olevan varmuudella pikkuihminen! Kädet kyynärpäitä myöden ristissä toivotaan, että kaikki sujuu jatkossakin hyvin. :)
 
Mulla on tiedossa joku erityisverikoe 1.4 siinä paikassa missä myöhemmin tehdään rakenneultra. Seuraava ultra vasta viikolla 13 ja silloin on oikein tupla ultraus kun eka on normaali visiitti Frauenartzille ja seuraavana päivänä rakenneultra eri paikassa. Odotan innolla seuraavaa ultraa koska siihen mennessä tämä maha-asukki on takuulla kasvanut jo paljon. Nyt viikolla 11 tuntuu siltä ettei mitään voi mennä vikaan. Ja siitä seuraavasta ultrasta on sitten enää viikko kun mieskin palaa reissultaan. Tein eilen kuvakollaasin tulevaisuuden haaveista ja kirjoitin siihen mm. Time is now, live in the present. Piristää huomattavasti tehdä visuaalisia juttuja ja hahmottaa sillä tavalla kaikkea mitä mielessä liikkuu.
 
9+5 ja tänään vaivannu mielipuolinen väsymys. sain kuitenki aikaseks vääntäytyä lasten kanssa 2 kertaa ulos ja vielä pitäs kauppaan jaksaa.
 
Raskausviikolla 13+5 ollaan. Karsin vielakin pahoinvoinnista - en tosin aivan koko aikaa mutta silloin kun se tulee, yleensa oksennan. Pikkuottiaisella on kaikki hyvin, tahan mennessa. Kerroin toissa lahimmille pomoille. Tiimini onkin tiennyt jo kuukauden paivat.

Kaikenlaisia hassuja vaivoja tahan raskauteen liittyy, kuten jatkuva jano. En voi kuitenkaan juoda riittavasti, koska oksennan, jos juon vahankaan vetta ja teen haju oksettaa. Mehuja pystyn juomaan, mutta kohtuudella koska en halua niita kaikkia sokereita. Vatsani on paisunut kuin pullataikina, ei kohdun takia, vaan siksi, etta ruoansulatus hidastuu puoleen raskauden aikana. Joudun kohta ostamaan uusia housuja.

Tassa yhtena iltana noukin tavaroita lattialta, kun alkoi ihan yhtakkia oksettaa. Laitoin makuulle ja mieheni oli vessassa/kph ajamassa partaansa. Yhtakkia tuntui, etta nyt kylla lentaa laatta. Juoksin hullunlailla vessaan, mutta ovi lukossa. Ei auttanut, lattialle tuli. TOSI KIVA oli siivota. Eilen mieheni kysyi, etta uskaltaako han menna enaa ikina vessaan/kph, etten pissaa lattialle silla aikaa. Kylla piti nauraa. :D

Niina hetkina, kun ei okseta, uskallan oikeastaan olla jo vahan innoissani. :)
 
Tänään on väsypäivä, onneksi päätin poikkeuksellisesti pitää eilen siivouspäivän, tänään ei olis kyllä mulla mehut riittänyt. Tänään myös kerrottiin molempien sisaruksille, kuulemma olivat suurin osa jo arvanneetkin. :) Muutoin tuntuu hassulta ja on pyörinyt "vuoden päästä tähän aikaan" ajatuksia, miltähän tuntuu se ensimmäinen päivä oman pienen kanssa ja ens vuonna saan viettää äitienpäivää jne... :)
 
Nyt on rv 12+2 menossa. Väsähdän normaalia nopeammin ihan tavallisista asioista. Mutta toki lepo auttaa ja kun muut lapset ovat isompia jo, niin on mahdollista myös nukkua päiväunia tms. Alkuraskauden pahoinvointi on alkanut väistyä, mutta yhä syön välipaloja aika tiuhaan - jotta pahoinvointi pysyisikin poissa - sillä seurauksella, että painoa on varmaan tullut lisää jonkin verran.
 
Tänään 10+5
Olo on kurja, huonovointisuutta, väsymystä, jopa pyörryttää hieman. Energiaa hupenee hetkessä. Lihava olo. :confused: vaikkei paino ole noussut. Tänään siis pohjalla. Eilen oli sen sijaan supers energinen ja hyvä päivä. Näköjään tänään verotetaan eilisestä aikaansaamisesta. :p
Mutta silti en vaihtaisi pois..huojentaa nämä olotilat, koska silloin tiedän pikkutyypillä olevan kaikki ok. :rolleyes:
 
Nyt alkaa 11+0 viikko ja jänskättää ultra joka on muutaman pvän päästä. En suostu uskomaan ennen sitä että meille tulee pieni vauva.

Eilen sattui ikävä välikohtaus, olin menossa urheilemaan ja jostain syystä pyörryin (en menettänyt tajuntaa, mutta oli lähellä). Siitä jäi nyt ikävä pelko, että voinko enää mennä salille ollenkaan tai ryhmäliikuntatunneille, koska on tosi kurjaa jos joutuu lähtemään uudestaan pois kesken kaiken. Lääkäri sanoi että mulla on tosi matala verenpaine, mutta sille ei tehdä mitään koska se on aina korkeaa verenpainetta parempi.
Entä jos alan pyörtyillä bussissa tai kaupan kassalla?

Tuli todella epävarma olo tuosta kokemuksesta. Väsymystä on vaikka muille jakaa, töihinkin vaikuttaa paljon. Olo on vähän kuin rantahylkeellä, tekisi mieli vaan olla kotona ja levätä, mutta siitä tulee huono omatunto kun liikunta auttaisi minua sekä vauvaa. Paino ei onneksi ole nyt noussut tuota alku 3 kg enempää, mutta tuskin on laskemaankaan päin...
 
Flunssaa, tukkoinen olo ja päänsärkyä. Kuolettava väsymys. Ja samaan aikaan voisin kuvailla, että olen henkisesti virkeä ja innokas, mutta fyysinen väsymys ja tukkoisuus on kuin peitto tossa päällä... Hassu tunne.
 
Takaisin
Top