Milloin kerrotte uutisia lähimmille?

Taisin juuri jäädä kiinni illanvietossa. Tosin yhdelle hyvälle ystävälleni, joten en sentään koko porukalle. Meillä oli esikoinen mukana, joten mulla oli hyvä syy olla juomatta kuin saunasiideri (tavallisessa sidupullossa holitonta tilalla). Mutta silti sain maininnan, että noihin on niin helppo pullottaa muuta :wink Tälle ystävälleni olen toki vauvahaaveistani puhunut, joten ei mikään ihme jos hän väjän juomisiani kyttää.

Ahdistas kyllä lujaa tuo joulu ja tuleva uusi vuosi. Tietysti lapsi on mukana, joten on hyvä syy olla juomatta, mutta inhottaa kierrellä ja huijata joka välissä kaikki juomamaistiaiset ja juustot jne. :sad001 Mutta kun en vaan uskalla ennen sitä nt-ultraa kertoa :sad001
 
Bessie; Totta inhottava kierrellä ja huijata :sad001 Sama tilanne,en vaan uskalla /tai ja halua kertoa.
 
Tapasin mutsin tanaan ja kaytiin vahan kaupoilla pyorimassa, mulla oli sikahuono olo ja yritin vaan pitaa naaman peruslukemilla. Tavallaan olis tehny mieli kertoa, mutta kylla ma nyt kaipaan jotain varmistusta ensin tan raskauden jatkumisesta.. :oops:
 
Eilen kerroin toiselle isosiskolle ja sit soitin siskontytölle. Sisko vaan totesi että arvasin :D ja ettei rattaita saa tuoda kotii ennen ku vauva syntyny. Hieman ihmettelin asiaa mutta mummo kuulemma sanonut noin :D ihme vanhan kansan taikauskoja nyt pitää viel tunkee tähän :D Siskontyttö järkytty ku rupes huutaa mulla puhelimessa :D nyt sit joulua odotellessa että voi kertoa muulle perheelle ja kummasti mukavempaa ku taas muutama ihminen kenen kans puhua asiasta :)
 
Hirmu vaikeeta olla hiljaa asiasta, mutta päätettiin miehen kanssa, että odotetaan ihan rauhassa tämä ensimmäinen kolmannes tai ainakin se eka ultra ennen kun kerrotaan uutiset :) Tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi ja ensimmäinen lapsenlapsenlapsi ja arvellaan vähän, että nämä tulevat mummot, papat ja isomummot innostuu ihan kunnolla kun kuulevat perheenlisäyksestä. Halutaan, että meillä on todistusaineistoa vauvasta :wink

Jännittää, miten selvitään joulusta mun vanhempien luona, kun tarjolla on viiniä ja kalaa kaikissa mahdollisissa muodoissa ja mä oon tunnettu viini- ja kalahirmu... Jos kieltäydyn viinistä niin äiti tietää nanosekunnissa :p Serkku sanoi kerran, että ottaa teetä kahvin sijaan ja mun äiti huusi jo kaukaa, että ootko raskaana :) Sellanen radar sillä naisella :)

Harkitsin myös parhaalle kaverille kertomista. Hän odottaa myös, mutta on sen verran edellä, että vauva syntyy toukokuussa. Hän saa myös odottaa uutisia tammi-helmikuun vaihteeseen, kun ollaan turvallisemmilla vesillä :)
 
Tänään tihrustin varhaisultran aikoja, eikä sellaista nyt ennätäkään saada ennen joulua, kun matkustetaan jouluviikoksi pienemmälle paikkakunnalle ja ennen tätä ei viitsi käydä kun olisi varmaan aika turha käynti. Kerrotaan siis varmaan pyhinä sisaruksille ja vanhemmille vaikka todella aikaisessa ollaankin.

Syksyinen km hieman verottaa uskoa normaaliin raskauteen, joten pitänee mainita et on tarpeen pitää tieto omana, kun kaikillle julkista tämä tulee olemaan vasta kun ultrassa saa vahvistusta.

Äsken kun suoraan kysyttiin, niin en tosin alkanut kiertelemään, eli nyt tietää jo 5 ystävää. Tiesivät toki yrityksestäkin, kun sen aloituksesta alkuvuonna puhua pälpätin ihan avoimesti.
 
Meillä ei edes ensimmäisestä lapsenlapsesta ole kyse, vaikka itselle ensimmäinen olisikin, kunhan vain kaikki menee hyvin. Niin vain äitini kutimet jo kilajaa, kun valmistuu puuvillavaatetta syksylle ja villaista talvelle :) Ihanaa se kuitenkin on, vaikka itseä epävarmuus vielä kovasti vaivaa. Tämän viikon aikana, viimeistään lauantaina, saavat kolme kaveriani tietää. En jaksa edes yrittää peitellä asiaa tyttöjen kaupunkiviikonlopun aikana :) Ei menisi kyllä läpikään antibiootit tai alkoholittomat juomat... Hyvin ymmärrän silti valinnan kertoa vasta ekan ultran jälkeen tai myöhemminkin. Olisin itsekin saattanut toimia niin, jos tähän syksylle (vai talveako tää jo on), ei ois osunut niin montaa tilannetta, jossa joutuisin kiertelemään . Yritän pysyä positiivisena ja uskoa, että kaikki menee hyvin. Siitäkin huolimatta, että tajusin juuri syöneeni koko alkuraskauden A-vitaminoitua Keijua. Se menee vaihtoon huomenna.
 
Mä kanssa oon syönyt A-vitaminoitua voileviä.. Mutta kun kaupassa kävin muita margariineja läpi, niin kaikki näyttivät sisältävän tuota A-vitamiinia o_O Eli onkohan sitä sitten niin vähän, kun margariineista ei oo missään varoteltu..?

Edit:

Tää on ehkä väärä ketju tälle kysymykselle, siirränpä tuonne ruokarajoituksiin :)
 
Toista odotetaan ja kuten ensimmäisenkin kanssa avoimesti kerrottu että nyt olisi vauva tulossa, ite olen kovin positiivinen ja täysin ajatuksella kaikki meneen hyvin. Toki toinen syy kertomiseen oli että meijän 4v neiti kuuli äitin ja isin puheet ja joka aamuinen kysymys sen jälkeen on ollut " joko äiti se vauva on sinun massussa kasvanut tarpeeksi isoksi." Pitkä on tytöllä odotus :) Ja neiti on ylpeänä sitten halunnut kertoa asiaa mummoille ja papoille.. :)

Iloitaan kun siihen on aihetta, mutta iloa on harmittanut kommentit "elä vielä iloite, se menee kuitenkin kesken tai se on tuulimuna." Mun on niiin tehnyt mieli vetää kyseisille sukulaisille ja ystäville pienoiset raivarit. Miehen kanssa sovittiin et kerran heillä on asenne nuin ikävä, olkoot tietämäti tulevasta, valitettavasti tähän kuuluu appivanhempanikin. Kyselkööt sitten perään. Eka neuvola on vasta 13.1.

Mutta minä iloitten käppänästä ja murehdin jos sen aika tulee. :)
 
Todellakin Layraah hyvä asenne sulla. Tosi ikävää, jos olet tuollaista joutunut kuuntelemaan. Luulis läheisiltä ennemminkin tuleva kannustavaa kommenttia. :eek:
 
Niin sitä luulis, tässä tapauksessa en todelakaan tuolta suunnalta odottanut vaan pikemminkin omilta vanhemmilta.. Mutta on näköjään mennyt arvaukset ristiin. :) Eikö sitä sanota että asenteella pääsee pitkälle. :) Onneksi on niitäkin jotka on yhtä innoissaan kun itte :) ja täällä on mukava lukea ja jakaa tuntemuksia, Kiitos teille :)
 
Layraah'n jutusta tuli mieleen kaverin poika, joka aikoinaan totesi kaupan kassatadille, etta "arvaa mita, ma en saa kertoa kellekaan etta meille tulee vauva". :grin Ihana asenne sulla kylla, ja harmi etta noin tympeita kommentteja oot joutunut kuulemaan. Tsemppia! :)
 
Mä ihmettelen tuota joulua kanssa. Me ei haluttais vielä kertoa, mutta tyhjä lautanen alkupalapöydässä on vähän liian suuri vinkki. Olen vasta 5+0 siinä vaiheessa, jos nyt siihen asti pysyy kyydissä.:eek:
 
Mä oon vasta 5+1, mutta parille kaverille ja vanhemmille ja siskolle oon kertonut. Samat ihmiset tiesi edellisestä raskaudesta ja sen päättymisestä keskenmenoon kesällä, joten tuntu luonnolliselta kertoa tästäkin heti. Mulle oli todella tärkeetä se tuki mitä sain keskenmenon jälkeen, joten jos nyt käy samalla tavalla niin musta on vaan hyvä, että tärkeimmät ihmiset siitä tietää. Muille kerrotaan sitten kun ollaan varmemmilla vesillä eli todennäkösesti sitten 12viikon jälkeen. Mies tosin on sitä mieltä, ettei kenellekään tarvi kertoa ennen vauvan syntymää :D
 
Me kerrotaan vanhemmille,ja sisaruksille jouluna :-) veljen häät on uutena vuotena niin siellä paljastuisi kuitenkin parhaalle ystävälle kerroin heti kun plussas muille sitten ekan ultraan jälkeen.
 
Ma tulin mutsin luona kaymaan ja koska en viitsinyt keksia tekosyita miksi kieltaydyin viinista ruoan kanssa, niin kerroin raskaudesta. Selvasti sekin km:n jalkeen suhtautuu nyt asiaan varovaisemmin. Ajattelin etta jouluaattona voisi ehka paljastaa broidillekin jollain hauskalla viestilla.. :)
 
Mä kerroin heti positiivisen tuloksen jälkeen yhdelle hyvälle ystävälle ja nyt kerroin myös siskolle. Molemmat tiesivät myös kesän keskenmenosta, ja nyt heille kertoisi jokatapauksessa, kävi miten kävi. Siskolle kertominen oli myös melko välttämätöntä, koska vietetään joulua hänen kanssaan ja kieltäytyminen graaveista ja homejuustoista ei vaan olisi mennyt läpi millään. Ovat mun suurinta herkkua :) Muille ei haluta kertoa ainakaan ennen ultraa, jos sittenkään. Mä oon vähän samaa mieltä tipa89:n miehen kanssa, ettei tartteis kertoa kenellekään ennen kuin on syntynyt, tai ainakin että paljastuisi siinä pikkuhiljaa kun maha alkais kasvaa :grin
 
Mä oon nyt 5+ viikolla (2.lapsi)ja oon jo kertonu lähipiirille ja sukulaisille. Jos jotakin menee vikaan, tietävät sitten kysymättäkin.. Töissä en oo kertonu enkä kerro ainakaan ennen kuin maaginen 12 vkon raja on täyttyny. Siihen mennessä ultrassakin sitten käyty.
 
Takaisin
Top