Milloin kerrotte uutisia lähimmille?

Hyvälle ystävälle kerroin heti kun hänen kanssaan asiasta keskustellut, muuten ei olla vielä päättetty koska kerrotaan vanhemmille asiasta, joulu tuntuisi sopivalta mutta koen kauhean aikaseksi, saa nähdä :D

Omat haasteensa tämän salassa pitämiseen tuo kun ennen joulua tarkoitus pitää valmistujaisjuhlat kavereiden kesken. Hirveet suunnitelmat mietinnässä miten onnistuisi itsensä pelastamaan tilanteista, kun heille tarkoitus kertoa vasta ensivuoden puolella :D
 
Edellisessä tuli laverreltua vaikka kuin monelle ja sit sitä olikin ikävä korjailla asiaa. Joten nyt ei taideta levitellä uutista (kaksi kaveria tietää). Ajateltiin et sit varhaisultran jälkeen voitaisiin kertoa, jos kaikki on hyvin, mutta nyt olen alkanut miettimään jospa kuitenkin odotettaisiin sinne np-ultraan asti.
 
Ensimmäinen joka sai tietää raskaudesta oli paras ystäväni, koska oli henkisenä tukena testiä tekemässä. Miehelle paketoin raskaustestin ja annoin "lahjaksi" samanpäivän illalla. =) Ja omalle äidille oli pakko heti soittaa. Muille sukulaisille ja kavereille ajateltiin kertoa vasta vuoden vaihteen jälkeen kun on ainakin se 12 viikkoa kasassa.
 
Tänään kerroin yhdelle läheistä ystävistäni antamalla positiivisen testin, luuli saaneensa ensin kuumemittarin ennen ku tajus mikä juttu on kyseessä! :D
 
Ruttu paristi hyväksi todettu kikka on pullottaa esim. siideripulloihin alkoholitonta juotavaa :wink

Itselläni on reilun viikon päästä sovittu bändikeikka kavereiden kanssa. Se voi olla vähän kinkkinen selvitettävä...
 
Miula oli tosiaan alkoholiton viini mukana viime vklna tupareissa. Kaatelin lasiin aina sillai, ettei kukaan ollu ihan vieressä. :) Ens viikolla olisin menossa kaverin kanssa keikalle, enkä tiiä kans miten selviän siitä. :D Ehkäpä sanon, että on antibiottikuuri päällä.. tosin on kyllä hyvä ystävä, et sinänsä voisin kyllä kertoa hänelle totuudenkin. :)
 
Mä olen onnekseni uuden vuoden töissä niin ei tarvii selitellä kellekään mitään :D
 
Itse kerroin heti parhaalle ystävälle, joka on elänyt hengessä mukana vauvahaaveen kanssa. Äidille haluaisin kertoa, mutta sovittiin, että kerrotaan perheille jouluna. Mutta tämä suupaltti mieshän oli sitten möläyttänyt työkavereille heti eilen plussan jälkeen... suutuin vähän mutta toisaalta ihanaa kun on niin innoissaan. Tähän asti kun ollut melko epävarma koko vauva-asiaa kohtaan.
 
Ma kerkisin tosiaan ekasta raskaudesta kertoa kavereille ja mutsille, ja eilen selvis etta mutsi oli jo molayttanyt yhdelle kaverilleenkin, koska taa frendi, yhteinen kaverimme FB:ssa, postas mun seinalle jonkun synnytysvideon. :eek: Et ilmeisesti tieto keskenmenosta ei sit ollut mennyt sinne asti, ja joku selvasti laittoikin sit akkia tyypille viestia asiasta, koska video poistui mun seinalta ennen kuin ehdin kommentoida mitaan.

En oo niinkaan vihanen mutsille siita, etta oli kertonut asiasta, kylla ma aitini tunnen ja arvasin etta jollekin se asiasta kertoo kuitenkin, enka siitakaan, ettei taa tyyppi tiennyt keskenmenosta, mut helvetti postaa nyt toisen seinalle joku synnytysvideo, kun todellakaan itse ei olla julkistettu koko raskausasiaa missaan FB:ssa, niin kenenkaan muun ei kylla tarvitse tehda sita meidan puolesta. :mad: Toivottavasti kovin moni ei ehtinyt sita sit nakemaan, ei oo mitaan kommenttia tullut ainakaan mistaan..

Mut taa kylla vahvisti mun ajatusta siita, etta talla kertaa ei todellakaan kerrota ennen np-ultraa, edes mutsille. :rolleyes:
 
Hemma mäkin aion tilata isoveli-paidan kunhan muutama viikko vielä kuluu :D

Katapultti olipa törkeästi tehty. Itse suutahdin vähän siitäkin, kun kaveri kysyi seinällä että mites masu jakselee. Olin tuolloin raskaana viimeisellä kolmanneksella ja toki asia oli yleisesti tiedossa, mutten sitä kuitenkaan halunnut fb:ssa kuuluttaa.
 
Mulla onneksi hyvä kun en muutenkaan oikein piittaa graavilohesta, viineistä tai juustoista :) maksalaatikko ei jostain syystä kuulu meidän jouluperinteisiin että tuskin jouluna tulee lipsauteltua mitään.. esikoinen kyseessä joten ajateltiin odotella ainakin sinne rv12.. toki kerroin jo parhaalle kaverille, joka sai itse esikoisensa vajaa vuosi sitten :) ainoa ongelma on illanvietot kaveriporukan kanssa joulun välipäivinä mutta ajattelin käyttää "antibioottikuuri-tekosyytä" kun flunssassa olen muutenkin ollu :) ei kyllä mitään hajua miten kertoa perheelle ja kavereille.. tuleen nimittäin kaikille puskista kun yllätys oli meillekin :D
 
Silti ihan "kamalaa" pitää tällästä asiaa sisällään ku tekis mieli huutaa kaikille vastaantulijoille et "HEI, MEILLE TULEE VAUVA!!" Ja vielä pahempaa on kaupassa kulkea vauvatavarahyllyn ohi niin ettei muka vilkaisekkaan sinne tai mee räplää vauvan vaatteita, jos joku näkee.. aaapuaa!! :grin:p
 
Me ei olla aviomieheni kanssa vielä kerrottu kenellekään :) Ja ajattelimme ehkä olla jopa niin salaperäisiä, että sitten vasta kerrotaan jos joku kehtaa kysäistä vatsani pyöristymisen syytä :D Saadaan ihan rauhassa totutella ajatukseen että meille tulee vauva ilman mitään hössytyksiä ja kysymystulvia. Meille tulee vauva...oih :Heartred :love7
 
Ennen ajattelin, että kerron parhaalle ystävälleni heti kun plussa sitten joskus ( :D) pamahtaa testiin, mutta nyt...
Nyt kun tämä on todellisuutta, niin EHDOTTOMASTI haluan odottaa np-ultraan asti. Pelkään koko ajan että jokin meneekin pieleen, ja silloin rv12 oltaisiin jo vähän selvemmillä vesillä.
 
Minä tein tänään aamulla plussatestin ja kerroin siitä hetki sitten siskolle! En vain malttanut olla hiljaa. Yritän kuitenkin olla joulun yli hiljaa, vaikka näin joulun aikaan se tulee olemaan erittäin vaikeaa :)
 
Me ei olla kerrottu miehen kanssa vielä kellekkään. Ollaan puhuttu jos jouluna kerrottaisiin vanhemmille, sillä itseäni ahdistaa joulupöydässä tekosyiden keksiminen sillä normaalisti vetelisin kaksin käsin kalaa. Itsenäisyyspäivänä olimme miehen sisarusten perheiden kanssa miehen äitipuolen luona lyömässä joulupuuroa ja alkuruuaksi oli katettu pöydän täydeltä kalaa. Meinasi itku tulla kun jouduin mussuttamaan pelkkää leipää. :sad001

Lisäksi äidin kanssa kävin viime viikolla Hakaniemen kauppahallissa ja halliin sisäänastuessa kalan haju oli KUVOTTAVA! Äitini meni ostamaan jouluksi juustoja ja kohteliaasti jouduin kieltäytymään maistiaisistakin. Oli kyllä aikamoinen koettelemus hajujen puolesta. Oisin niin halunnut kertoa että hänestä tulee elokuussa mummi! :Heartred
 
Takaisin
Top