Milloin ja mikä nimi vauvalle?

Meillä mies ehdotti jo vuosia sitten seurusteluaikana yhtä nimeä tytölle ja toista pojalle. Molemmat kelpasi mulle. :) Todennäköisesti noissa pitäydytään, mutta aletaan tarkemmin makustelemaan vasta sitten kun on joku aavistus sukupuolesta.
 
Pilvilinna joo en ymmärrä miksi toi nimi kummittelee tuolla pääkopassa mut jotenkin se vaan tuntuu hyvältä :) mietin jo sen takia että mahtaakohan olla poika tulossa sit ku se nimi on niin juurtunut mun aivoihin :D
 
Tytölle ollaan jo aikoja sitten päätetty nimi. Harmittaa vaan, että hyvää ystävää pyydettiin just toisaalla kummiksi ja se perhe antoi lapselleen juuri sen nimen. No, me ei tuttuja olla, että jos tulee tyttö niin aion rohkeasti vaan antaa saman nimen :grin
 
Itse mietin myös, että jos tyttö tulee niin haluisin antaa saman kuin miehen serkku omalleen muutama vuos takaperin.... Se sopis veljen nimeen niin ihanasti.
 
Mä oon miettiny nimet valmiiks sekä tytölle, että pojalle. Tai no tytön toinen nimi on vielä auki... voihan se mieli muuttua vielä monta kertaa, mutta toistaseks ne on ainaki tiedossa :D
 
Me ei olla päästy nimipohdinnassa alkua pidemmälle. Mies ehdottelee vaan kaikkia kammotuksia vitsillä ja hylkää minun ehdotukseni. Nimen pitäisi toimia myös ruotsiksi, sillä lapsesta tulee kaksikielinen, mutta en oikein ole löytänyt mitään kivaa. Sukunimi on kuitenkin hyvin perinteinen suomalainen, joten mikään kovin mahtipohtinen siihen ei mielestäni sovi.
 
Hei kannattaa kattoa googlaamalla suomenruotsalainen nimi löytyy erikseen tyttöjen ja poikien nimiä ja osa toimii sekä suomeksi että ruotsiksi kivasti :) sieltä me lähdettiin katsomaan nimiä :)
 
Mun mielestä ainakin sieltä löytyi ihan kivoja nimiä. Pojan nimet ehkä vähän heikommin mut kuitenki yllättävän paljon sopivia nimiä
 
T- alkuisia nimi ehdotuksia saa laitella. Pitäis siis olla ei niin yleinen nimi. Pää lyö ihan tyhjää ja tykkäisin makustella eri vaihtoehtoja jo nyt raskausaikana.
Itsellä tyttö olo, mutta pojan nimiäkin voi laittaa.
 
Tino ja Tili on ainoa mikä tulee mieleen pojille ja tytöistä Taika, Tessa ja Titta.
 
Tino ei käy. Tili ehkä liian erikoinen vai muuttiko ennakoiva tekstinsyöttö tiliksi? Tyttöjen nimet jää makusteluun.
Lisää saa ehdotella.
 
Telma liian samankaltainen esikoisen kanssa, joten ei käy. Tero ja Topi löytyy lähipiiristä. Muuten jäävät makusteluun.
 
Itse vihaan sika omituisia nimiä joissa tuntuu, että on vain arvottu tavut peräkkäin. Ihannoin klassisia nimiä. Myös perus jimit tai jonnet on must plää. Eikä minua haittaa jos nimi olisi juuri silloin pinnalla, kohan se on meidän tyylinen ja istuu lapselle hyvin. Mulla kävi esikoisen kanssa, että nimen annon jälkeen huomattiin, että nimet ovat Top kympissä 1. Ja 2. Sinällään hauska, kun itse en oo ikinä ollut massaliitäjä. Enkä seurannut nimilistoja tms. Ekan nimen keksi mummi ja toka tuli silloisten olympilaisten yhdestä kilpailijasta, jonka nimi kolahti etunimen kanssa täydellisesti. Oon aina halunnut erottua joukosta, mutta oman pään mukaa jos sattuu olee IN niin en vaihda pois. En oo ikinä seurannut mitään villityksiä. Haluan mennä oman flown mukaa :) Ehkä meidän perhe eroaakin muista siinä, koska meillä kaikilla on niin perus vanhat suomalaiset nimet. :)
 
Pilvilinna, aika samoilla linjoilla sun kanssa :) Mulla on ollut muutama nimi ihan selvänä mielessä, enkä osaa oikein sanoa mistä ne ovat tulleet. Suvun nimiä osa, ihan tavallisia suomalaisia nimiä. Mietin paljon miten nimi soi ihan kokonaisuudessaan sukunimen kanssa ja meidän sukunimi on itsessään todella harvinainen, suomalainen ja kaunis, joten sointuvan nimen siitä saa aika helposti. Mua ei haittaa, vaikka nimi itsessään osuisi top 10 joukkoon.
 
Takaisin
Top