Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Me kerrottiin tänään perheille ja itse muutamalle kaverille kun ultrassa matkalaisen olemassaolo varmistui :)
Omien vanhempien luokse menin esikoisen kanssa jolla oli päällä paita jossa luki "minustapa tulee isosisko".. Tiesin, että äitini riisuu ulkovaatekerrokset ja tuo paita tulisi esiin.. Eipä vain uteliaisuus riittänyt tekstin lukemiseen ja jouduin asiasta mainitsemaan :sorry: Muutenkin melko viileä vastaanotto o_O

Anoppi käy ahkerasti katsomassa kuvia esikoisesta netissä kun asuu kaukana ja olen lisäillyt sinne nyt parina päivänä uusia kuvia jotta katsoisi tänäänkin ja laitettiin esikoisesta kuva tuo samainen paita päällä ja hyvä virnistyskin tuli kuvaan :grin Vajaan tunnin päästä kuvan laitosta anoppi oli soittanut miehelle onnesta itkien.. :rolleyes: Se yllätys siis onnistui hyvin :grin

Omille veljille laitoin tuon saman kuvan tekstiviestinä..
 
Me kerrottiin varhaisultran jälkeen eli pari viikkoa sitten meidän molempien perheille ja ollaan myös kerrottu joillekin lähimmille ystäville :) Keskenmeno ku voi tulla missä vaiheessa vaan ja jotenki oli sellanen olo et haluaa niin kovasti kertoa tän ilouutisen, niin miksei. Kaikki ollu tosi ilosia uutisesta :Heartred sukulaisille ja muille kerrotaan sitten nt-ultran jälkeen :) Töissä sitten aikanaan. Tänään 8+5.
 
Äiti oli sitten kertonut mun veljelle, ja varmaan muillekin mun sukulaisille, eli ei tartte sitä sitte miettiä koska kertoo ja miten. Ukon sukulaasista ei tiedä vielä kukaan, odotetaan varmaan nt ultraan asti, mutta uskon että hoksaavat jo aiemmin kun en kahvia juo, eikä se mitään haittaa vaikka hoksaavatkin :)
 
Nii joo, veli sentäs onnitteli ja oli ostanut suklaalevyn ja kahvi paketin :) mutta jotenkin silti tuntui että oli loukkaantunut kun ei itse oltu kerrottu vaikka melkein päivittäin käy meillä kahvilla. Mutta ehkä vain kuvittelen :rolleyes:
 
Eilen meinas paljastua miehen vanhemmille. Paukkasivat ovesta sisään (maalla kun asutaan ni ovet aina auki) ja miulla tottakai kaikki neuvolasta saadut paperit levällään keittiönpöydällä :grin
Onneks koirat sähläs niitten jaloissa niin ehin korjaamaan paperit pois.

Aattelin että tuleville papoille ostetaan isänpäiväks mukit missä lukee "pappa" tms ja sitte ultrakuvat korttien väliin.
Jänskättää ihan sikana mitä kaikki sanoo :woot:
 
Minäkin suunnittelen, että ultrakuvat isänpäiväkorttien väliin. :-) Sen jälkeen onkin ihan sama kuinka ja koska muille kertoo kun isänpäivän jälkeen molempien vanhemmat tietää. Sitten on jo reilusti 12rv takana. Parille ystävälle olen kyllä kertonut jo. :-)
 
Meidän oli tarkoitus kertoa ekan ultran jälkeen, mutta en mä oo malttanut odottaa. Oon kertonut parille ystävälle, siskolleni ja äidilleni ja miehen siskolle ja hänen miehelle kerroin kans, kun oltiin viikonloppuna häissä ja mun juomisia ja syömisiä katseltiin niin tarkkaan että alkoivat siitä vihjailemaan niin paljon, että todettiin et on parempi kertoa etteivät huutele koko pöytäseurueelle päätelmiään :)
 
Teki mieli eilen kirjottaa meidän perheen (mun veljet , äiti ja isä ) whatsapp ryhmään että arvatkaas mitä haluatteko kuulla hyvän jutun!! Ja pasauttaa että paksuna ollaan ! Onneks en sit kuitenkaan, haluan että on sitte ultrakuva minkä laittaa siihen lisäksi tai sit tytölle isosisko -paita päälle ja siitä kuva :P
 
Meillä onnistui tuo isosisko-paita kuva tosi hyvin kun halusin tytölle jonkinlaisen ilmeen, muun kuin perushymyn ja sain virnistyksen jossa kieli vähän ulkona ja näyttää kuin esittelisi paidan tekstiä vaikka ei ymmärtänyt koko tilanteesta muutakuin että pelleiltiin :D
 
Kavereille kerroin jo aika alussa, koska he tiesivät että yritetään lasta. Siskolle kerroin kun oltiin käymässä heidän luonaan ja vastauksena oli että "meillä on vähän samanlaisia uutisia". :D Eli erona meillä 1,5 - 2 viikkoa! On ainakin vertaistuki lähellä. :) Heillä tulossa nyt toinen lapsi.

Kiva kuulla että muitakin hermostuttaa tuo kertominen. En tajua kuinka hermona sitä voi aina olla. Ääni tärisee ihan. Mikähän siinä oikein sitten pelottaa...

Kerroin eilen esimiehelle ja se otti uutisen todella hyvin vastaan. Huh! Niin ja 12+5 nyt.
 
Ainiin ja siitä piti vielä sanoa, että kuinka vaikea on kertoa kaverille kun tietää että he kärsivät lapsettomuudesta! Aivan kamala tunne :/ Yrittää siinä sitten olla iloitsematta liikaa ja vaihtaa nopeasti puheenaihetta. Ei jotenkaan tiedä nyt miten käyttäytyä seurassa.
 
Ihanaa Neta84 toi siskon kanssa noin lyhyen ajan ero lasketuissa! oon vähän kateellinen, olis ihanaa jos siskokin jo odottais.. oon sitä yrittänyt patistaa mutta sillä ei meinaa antaa elämäntilanne periksi, vaikka tiedän että vauvahaaveita jo olis.

Samaa mieltä myös tosta lapsettomuusasiasta, melkein eniten jännitin esikoista oottaessa kertomista ystävälle, jonka tiesin jo pitkään yrittäneen, ja oli muistaakseni siinä vaiheessa jo aloittanut hoidotkin. Jälkikäteen kävi ilmi, että hän oli ekalla kolmanneksella kun nähtiin (ite olin jo näkyvästi raskaana, tokan kolmanneksen loppupuolella varmaankin) mutta ei siinä halunnut sitten kertoa tietenkään kun odotteli riskiajan loppuun. se oli helpotus kuulla jälkikäteen, mutta pahalta tuntui aluksi miettiä et miten kertoo hänelle.
 
Äh. Mä nään koko ajan unia tästä kertomisesta. Haluaisin niin kovasti jo perheelle kertoa, mutta mies on sitä mieltä et odotetaan vielä. vaikka rv13+1 nyt menossa, niin mä kyllä ymmärrän häntä, kun meillä on noi kaks keskenmenoa ollut, ei siis loppuun edenneitä raskauksia vielä ollenkaan.. Mutta toisaalta, voihan se keskenmeno tulla millon vaan...
Mitenhän saisin sen suostuteltua et voitais jo kertoa ? :bored:
 
Tuntuu että niin moni jo tietää, vaikka huomenna alkaa vasta 11. viikko! Moni kaveri ja perhettä... Parasta kylläki on, että paras kaveri tietää ja hällä on kaks päivää ennen minua LA! :Heartred
 
Mun äitee on kauhee juorukello, ja se oli sit mennyt kertomaan mun toisellekin siskolle. :'D Ei se nyt muuten haittaa, mutta oltaisiin haluttu odottaa vielä pari viikkoa sinne ekaan ultraan, ennen kuin ihan kaikille kuulutetaan... Toisaalta, olisihan se pitänyt kyllä arvata, ettei äiti kauaa malta olla hiljaa, se on aina ollut huono pitämään salaisuuksia innostuessaan. :Heartred

Sisko oli kyllä ihana, se lähetti oikein onnittelupaketin, jossa oli vaatetta pikkuiselle! (Asutaan n. 200km päässä toisistamme) Oli sit pakko kertoo veljellekkin, kun kaikki muutkin jo lähipiirissä tietää.

Huoh, nyt täytyy vaan toivoo, että kaikki menee hyvin... Tulisi jo se ultra, stressaan sitä jotenkin tosi paljon...
 
Mä kanssa epäilen että appiukko on kuluttanut asiaa, koska meiltä on nyt tällä viikolla kyselty että ollaanko raskaana. Ei olla myönnetty koska tarkoitus oli kertoa vasta joulukuussa ja appiukollekin asiasta sanottiin. Mutta se on kanssa niin innoissaan ettei malta olla hiljaa, mieluummin silti näin päin :D

Meillä kyllä silti kaikki perhepiirissä tietää :) muttei ihan koko suvulle ole(/ollut) tarkoitus kertoa ennen nt-ultraa.

VaahteraHei kiva silti että asia on otettu ihanasti vastaan ja mukava tuollainen paketti! :)
 
Mua kanssa jännittää että mitä jos joutuukin vielä pettymään, oon niin kiintynyt tähän pieneen.. :Heartred pitkä odotus vielä ennen ultraa, 20 päivää..

T&pikkuinen 10+5
 
Me ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekkään, tai no, mä olen yhdelle hyvälle ystävälle. :D

Sovittiin et nt-ultran jälkeen voidaan alkaa huutelemaan asiaa maailmalle, ultra on siis nyt ylihuomenna. Ja perjantaina tuleekin sitten myös jo rv 12 täyteen, sitä olen kans odottanu että sen jälkeen uskaltaa ehkä vähän levittää tietoa.

Meillä on vkl sunnuntaina tulossa mun mummon syntymäpäivälounas ravintolassa, juhlitaan mummon synttäreitä sekä mummon ja vaarin 50 v. yhteistä taivalta. Sukua on siis tulossa paljon paikalle ja mietittiinkin, josko rohkenisi siellä ruokapöydässä ilmoittaa asian kaikille... Jaiks, mua vähän jännittää. Menee varmaan ihan vollotukseksi jos uskallan avautua. Eipähän tarvitsisi kenellekkään selitellä miksen ota lasia skumppaa tai miksi oon nykyään näin turvonnut. :D
 
Kun nyt jo viikkojakin on 13+2 nii ollaan rohjetttu jo kertoa lähestulkoon kaikille kelle halutaankin. Vanhemmille kerroin jo 6 viikolla kun reissu suunnitelmat meni pahoinvoinnin vuoksi mönkään.. Töissä tietää pomo kun olen saikulla joutunut jo tovin olemaan. :shifty:
 
Takaisin
Top