Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kenelläkään lonkat väsyneet näin alkuraskaudessa? Päivisin en ole huomannut mitään, mutta yöllä kun nukkuu kyljellään, niin aamulla lonkat on ihan jumissa.
 
Nyt (9+6) olen alkanut huomaamaan että kävellessä hengästyy jos tahti on normaalin ripeä, olen tottunut kävelemään siihen tahtiin. Nyt täytyy hidastaa normaalimmaksi.
Toinen, että jos seison ja vaikka jonotan niin tuntuu että jaloista pakenee voimat tai joku semmoinen outo väsymys iskee jalkoihin.
 
Mulla ei okseta itse hampaiden pesu, mutta aamuisin tuntuu usein että on limaa kurkussa ja sitä jos hampaidenpesun yhteydessä yskii ulos niin oksennus jo kolkutteleekin. Olenkin vaihtanut aamuisen hampaidenpesun purkkapalaan. Illalla pesen hampaat sitten kunnolla kun iltaisin ei ole limantunnetta kurkussa eikä ala sitten oksettaakaan. :D
Mulla just näin kans. Ja tuntuu et oon yön jälkeen ihan tukossa, niin se onkin hyvä yhdistelmä.
 
Muakin hengästyttää helposti! Varsinkin kun vien taaperon liinassa hoitoon nii kyl se reilu +10kg kannettavaa tuntuu normaalisti kävelen aika ripeästi ja sellanen hidas tahti kyllästyttää mut nyt ollu pakko hidastaa, ku tuntuu että jalat menee ihan hapoille.

Tota lonkkien väsymistä mulla ollu kans vähä. Illalla jomottaa usein jo ja varsinkin yöllä kun herää kesken unien. Omassa söngyssä on memoryfoam petari niin siellä ollu ihan ok, mut ollaan nyt nukuttu taaperon kanssa vierashuoneessa niin meen sit ihan jumii.
 
Tänään kun makoilin mahallani niin ei enää tuntunut mukavalta. Onko joku muu jo kokenut samaa?
 
Tänään kun makoilin mahallani niin ei enää tuntunut mukavalta. Onko joku muu jo kokenut samaa?
Mä en oo voinut pariim viikkoon olla mahallaan kovalla alustalla. Sängyssä vielä jotenkin menee.
 
Huraa! Kolmisen viikkoa kestänyt superällötysolo on poistunut! Nyt jo toinen päivä ilman jatkuvaa inhotusta. Uskon, että tämä on nyt pysyvää :grin

Jatkuva nälkä, jano ja pissahätä edelleen. Ja turvotus... Ja väsyttää edelleen, ei ehkä ihan yhtä paljon kuin vielä viikonloppunakin. Masussa alkaa tuntua joku pallero. Mainiota!

Asiakkailta on vaikea pitää raskautta salassa, kun masu on niin turvoksissa. Laulunopettajana näytän omalla kropalla, etenkin masulla, mitä tehdään, niin se joutuu oikein tarkan syynin kohteeksi :laughing002 Jotkut ei sano mitään, mutta naamasta näkee, että siellä raksuttaa ankarasti :happy: Niille, jotka kysyvät, kerron kyllä totuuden.

Yhden kerran töissä oli pakkokin kertoa, kun oli lauantaiaamu ja vaikutin niin totaalisen krapulaiselta. Mielummin kerroin asian oikean laidan... Mielummin totuus kuin asiakkaalle epäilys siitä, olenko ottanut edellisenä iltana pidemmän kaavan kautta :rolleyes:
 
En halua masentaa, mutta mulla oli just samassa tahdissa oksentamista viimeks ja sit toi 9vk en oksentanut (hyvä tuuri kun oli meidän häät!) ja sit se alko uudelleen :-D mä en vieläkään oo pystynyt syömään paprikaa, kun viimeks pelkästään sen näkeminen tai ajatteleminen sai oksennuksen nousee.

Toivotaan sulle kuitenkin parempaa tuuria kun mulle!

Muutama satunnainen oksentaminen johtunut lähinnä siitä, että joutunut odottaa ruokaa liian kauan ja huonovointi ehtinyt tulla päälle. Muuten aika hyvä olo :) Toivon tosiaan, ettei tarvitse enää ainakaan samaan tahtiin oksentaa!
Mutta loistavaa, että saitte häät vietettyä hyvissä fiiliksissä :)
 
Lievää pahoinvointia, välillä vähän enemmän ja välillä ihan normaali olo .vasta nyt 8+5 aikoihin on alkanut hajut ällöttää ja joku ruoka esim raejuusto :) se on normisti kuulunut mun jokapäiväseen ruokavalioon. Siis todella ihmeellistä koska aikasemmissa kahdessa raskaudessa hajut tuntuneet superällöiltä, kaikki ruoka on ällöttänyt.. aina joku maistunut ja sit taas ällöttänyt. Voinut paljon paljon paremmin, kun yö ja päivä eroo tämä raskaus aikasemmista.
 
Mulla pamahti kilpparin liikatoiminta kun raskauduin. Ja siis todella pahaksi meni. Leposyke nousi 130-140 ja kovat rytmihäiriöt. Kaiken maailman tutkimusten jälkeen syy löytyi ja olikin kilpparin liikatoiminta. Sekään ei ihan kiva juttu.. mulla oli vasta-aineet positiiviset eli läpäisee istukan ja vaikuttaa myös sikiön sykkeeseen ja kilpirauhaseen:sad001 lääkkeet joita joudun syömään on eläinkokeissa yksittäistapauksissa aiheuttanut epämuodostumaa.. ihan kamalaa mut yritän olla miettimättä sitä. Myös hoitamaton hypertyreoosi on erittäin paha sikiölle ja äidille voi tulla vaikka sydämenvajaatoiminta jos jätetään hoitamatta.
Luin sellaisen hyvin mielenkiintoisen jutun "kilppari ja raskaus" ja siellä sanottiin että kaikilla myös terveillä naisilla raskauden alussa ne arvot nousee ja TSH taas laskee .Ja tähän perustuu raskauspahoinvointi. Ja minö olen ollut kahdessa aikasemmassa raskaudessa ihan todella todella kipeä alkuraskaudessa. Niin kovat pahoinvoinniy et ollut 7 ja 8 viikkoa saikulla .ja se väsymys, ollut jotain aivan hirveetä. Muistan kun nukuin koko päivän ja mies pyysi syömään niin pidin silmiä kiinni syödessäkin.. eihän se ihan normaalia ole. Ja kukaan ei tutkinut ikinä. Nyt kolmas raskaus ja aivan erilainen raskaus.. en tiedä johtuuko se siitä että ne arvot on jo aivan ääripäässä vai johtuuko se siitä että lääkkeeillä estetään sitä liikaa toimimasta.
Ja sanon mäkin.. jos on todella todella kovaa pahoinvointia tai väsymystä niin ihan poikkeavaa..kannattaa pyytää ne arvot..

Toi kilpirauhasen toiminta on kyllä melkosen pelottava aihe myös itselle:sad001 Mä onnistuin viime raskaudessa saamaan sinne tulehduksen päälle niin mullakin laukes jonkinlainen vajaatoiminta alkuraskaudessa sekä synnytyksen jälkeen. Nyt niitä ollaan tiukasti seurattu, mutta tuolla jodilla ja seleenillä on ollut todella iso vaikutus sen toimintaan positiiviseen suuntaan. Mullakin on ollut ongelmia nuoruudesta asti ton kilpparin kanssa eikä lääkärit ole ikinä ottaneet mua vakavasti vaan ovat antaneet velloa todella raskaassa väsymyksessä ja tuskassa..Eli kannattaa ehdottomasti tutkituttaa jos väsymys on ihan överiä! Piilossa oleva kilpparin vajaatoiminta pahin kun se vaikuttaa lapsen älylliseen toimintaan todella negatiivisesti. Tästä oppineena harmistelen etten tiennyt tätä ykkösen kohdalla ja nyt toivon vaan parasta ettei olisi päässyt totaalisia vaurioita aiheuttamaan :sad001 Tää on ihan kumma järjestelmä kun itse pitää olla todella tietoinen näistä jutuista ja osata vaatia kovaan ääneen että pääsee testeihin.
 
Mä eilen kans lueskelin niin jonkun tilaston mukaan pahoinvointi on pahempi aina seuraavissa raskauksissa. Eli alkaa aiemmin, kestää pidempää ja on rajumpi. Teoria tästä oli, että kehon sietokyky raskauksille madaltuu. Jotta meniskö yhdessä ton kilpparin kanssa. Ekoissa lievää ongelmaa ja nyt heitti yli? Varmasti pelottavaa tollainen lääkitys. Seurataanko raskautta nyt enemmän kun perus seulontaultrat?

Meikäläinen on pahoinvoinnissa siinä pisteessä, että illat on pahimmat. Pärjään töissä kunhan en joudu olemaan 15 pidempään. Perjantaina oli paha kun oli neuvola ja olisi pitäny vähän kauemmin jaksaa... Onneks on vielä saldotunteja jäljellä.

Mutta tosi huono omatunto kun ei juuri jaksa puuhastella esikoisen kanssa. Illat menee sängyssä maatessa niin, että parit illat tästä viikosta on pitäny ihan rehdisti nukkua koko ilta :sad001 Mulla on toi pahoinvointi tasapainoaistiin jotenkin aika tiukasti yhteyksissä niin paikallaan makoilu on aika bueno... Automatkat menee sisupastilli suussa :P
 
Tänään kun makoilin mahallani niin ei enää tuntunut mukavalta. Onko joku muu jo kokenut samaa?
Mä pystyin ekassa raskaudessa nukkuun vaikka kuin pitkälle mahalleen mut nyt jo ihan alkuviikoista asti painanut sen verran et ei pysty. Ärsyttävää kun se ois itelle paras asento nukkua.
 
Mä eilen kans lueskelin niin jonkun tilaston mukaan pahoinvointi on pahempi aina seuraavissa raskauksissa. Eli alkaa aiemmin, kestää pidempää ja on rajumpi. Teoria tästä oli, että kehon sietokyky raskauksille madaltuu. Jotta meniskö yhdessä ton kilpparin kanssa. Ekoissa lievää ongelmaa ja nyt heitti yli? Varmasti pelottavaa tollainen lääkitys. Seurataanko raskautta nyt enemmän kun perus seulontaultrat?

Tätä mäkin oon jostain lukenut, muttei ainakaan minun kohdallani pidä paikkansa. Opiskelin reilusti ennen raskaaksituloa kilpparin toiminnasta ja sen parantamisesta luonnollisilla menetelmillä. Omat arvoni mitattiin ja ne olivat mainiot enkä ole liiemmin kärsinyt voimakkaasta oireilusta. Edellinen raskaus oli aivan painajaista ja mulla oli kaikki mahdolliset vaivat masennuksesta raskausdiabetekseen. Ruokavalio ja tietyt ravintolisät ovat tässä kaikista tärkeimmät asiat. En olisi uskonut ellen olisi itse tässä nyt:) En sitten tiedä yhtä paljon liikatoiminnasta, mutta olisi hassu jos ne eivät toimisi samalla mekanismilla.
 
Mä eilen kans lueskelin niin jonkun tilaston mukaan pahoinvointi on pahempi aina seuraavissa raskauksissa. Eli alkaa aiemmin, kestää pidempää ja on rajumpi. Teoria tästä oli, että kehon sietokyky raskauksille madaltuu.

Mä taas olen lukenut päinvastoin, että seuraavat raskaudet yleensä helpompia :hilarious:
 
Ehkä tähän sit tulee tää ”jokainen raskaus on yksilöllinen” :D Meikällä meinaa tää toinen on tähän mennessä ihan järkky verrattuna ekaan.
 
Onko muita kohtalontovereita jotka kärsii aivan kamalasta raskaudenajan ummetuksesta? :anyone Ikinä ollut tällainen ongelma ennen, ja olo on niin pallo ja turvonnut varmaan juuri tämän takia. Kaikki keinot kokeiltu, mutta en enää keksi mitä asialle voisi tehdä. Apteekista ostanut Pegorion nimistä jauhetta, mutta se auttoi hyvin sen 5 päivää ja nyt taas samoissa ongelmissa ollaan :banghead:
 
Ummetuksesta en oo ihan varma, mut turvoksissa oon ollut nyt monta päivää putkeen ja tuntuu et alkaa jo ihan aamusta :wtf:. Ahistaa just ku ei oikein tiä miten päin olis :sad001 Vettäkin oon yrittäny juoda sen litran työpäivän aikana, mut ei siitäkään oo must ollu apua. Täytys varmaa vaan jaksaa lähtee liikkumaan, mutku iltaväsyki on aika paha :banghead:
 
Mulla tuntuu olevan vähän päinvastaista, ummetusta ei siis ole vaan melkein joka vessakäynnillä tulee myös ”iso hätä”. :think005 Normaalistikin mulla on kyllä vilkkaamman puoleinen suolisto, mutta että näin vilkas.

Oletko Nessa huomannut että joku tietty ruoka/raaka-aine aiheuttaisi ummetusta, vai onko tilanne sama ihan syömisistä riippumatta? Juothan tarpeeksi? :)
 
Takaisin
Top