Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hui Maikki! Onko sulla siis tullut nimenomaan kilpirauhasen liikatoiminta aina alkuraskaudesta, vai aiemmin ollut jotain muuta? Toivottavasti olo helpottuu pian.
 
Tänään on ollut aivan taukoamaton nälkä.. :woot: en tule kylläiseksi ollenkaan. Mies katsoo huolestuneena jääkaappiin, että pitäiskö hänen alkaa hamstrata omia ruokia johonkin piiloon. :p
 
Sanotaan että raskaus ei ole sairaus mutta kyllä se mulla vaan oireilee kun sairaus .Samaan aikaan kun plussasin alkoi sydäntykytykset ja mitattaessa pulssi olikin 130-140.. kaiken maailman keuhkoveritulppien, sydänlihastulehdus ym poissulkemisen jälkeen varmistui kilpirauhasen liikatoiminto .Se kuule aktivoituu erityisesti raskaushormonista .toimii samalla lailla. Ja kun 130-140 leposyke on aika vaarallinen ja sydän ei sitä kestä kauaa niin sain lääkityksen siihen liikatoimintaan. Tämä on kolmas raskaus ja jokaikininen kerta mun kroppa on seonnut alkuraskaudessa. Luulin että ei tällä kertaa mutta ei..2 päivää vietettiin sairaalassa tutkimuksissa..

Mulla ei mitään tuollaista oikeeta sairautta, mutta kyllä mä tätä pahoinvointia alan jo sairautena pitää. Olin viime maanantaina nestetyksessä ja sain primperanii, mutta siitäkös vatsa sit tykkäski... Oli ihan pakko lopettaa ennen kun kunnolla ehdin alottaa. Kuumeisesti yritän muistella missä vaiheessa tää oikeesti alko ekassa raskaudesta ja millon helpotti. Sillon olin vaan viikon pois töistä, mutta olotila sillon mun mielestä paaaaaljon parempi. Innolla huomenna taas raahaudun päivystykseen jonotteleen.

Pääasia, että sulla löydettiin syy sitten tuolle ja sait lääkityksen. Toivottavasti ei tulisi sitten muita ongelmia!
 
Mulle on iskenyt kyllä niin karsea huonovointinen olo, ettei ole tosikaan :pale lisäksi huimaa herkästi. Ja väsymys nyt ei ole helpottanut lainkaan.. mä niin haluan ne labrat, josko se edes osittain selittäisi tätä väsymystä. :sad010 alkaa olemaan sietämätöntä. :confused1
 
Yksi tuttuni tekee akupunktiota ja varasin häneltä juuri ajan. Kun nuo pahoinvointirannekkeet auttaa minulla ihan hyvin, niin ajattelin ainakin kokeilla, olisiko varsinaisesta akupunktiosta vielä enemmän apua.

Ja raskaus vaikuttaa mielialaan näköjään myös puolisolla. Viikonloppuna räjähdettiin toisillemme kaksi! kertaa, vaikka normaalisti ei riidellä juuri koskaan o_O
 
Mulle on iskenyt kyllä niin karsea huonovointinen olo, ettei ole tosikaan :pale lisäksi huimaa herkästi. Ja väsymys nyt ei ole helpottanut lainkaan.. mä niin haluan ne labrat, josko se edes osittain selittäisi tätä väsymystä. :sad010 alkaa olemaan sietämätöntä. :confused1

Voimia! Mulla ihan sama tilanne äsymyksen kanssa. Muutaman tunnin jaksaa nipin napin ja sit pitäis jo päästä lepäämään. Tänään menin vartiks pukkariin istuu, että saan hetkeks silmät kiinni. Ei oikeasti työ oikein sallis päikkärit mut onneks oon muutamalle läheiselle työkaverille kertonu ja ne ei pahastu vaikka hetkeks häivyn. Ei se vaan oikein auta tuohon väsymykseen :confused005
 
Mulla oli tänään yöllä taas rinnat kipeät mutta muuten tuo kipu siirtynyt nänneihin.
Yöllä on pitänyt juosta monta kertaa pissalle, mut vähensin juomista ennen nukkumaan menoa niin ei oo tarvinnu herätä enää kun kerran yössä vessaan. :)
 
Mä nään nyt jo painajaisia tosta vessassa ravaamisesta öisin, ja päivisinkin. :grumpy: Inhottavaa kun on tottunut seurapiirirakkoon ja yhtäkkiä pitääkin suunnitella kaikki liikkuminen niin että tietää pääsevänsä vessaan tietyin väliajoin. Ja öisin vaikka muuten nukuttais niin pitää nousta ylös sen viis kertaa. :confused: varmaan se kohta taas alkaa.
 
Mun piti pidättää muutama tunti tänään neuvolan virtsanäytteitä varten ja oli niin tuskaa että menin vähän etuaikaa neuvolaan ja pyysin heti saada ottaa näytteen että pääsin siitä kuplasta otsalla :hilarious:

Muuten on olot pysyneet lievinä. Etoo ja välillä huimaa. Väsymys lyö aaltoina muutamasti päivässä ja yöllä on vaikea päästä uneen kun herää. Tänään noustiin taaperon kanssa jo ennen kuutta, kun kunpikaan ei enää saanut nukuttua, vaikka vapaapäivänä torkutaan yleensä helposti ysiin.
 
Toi kilpirauhasen toiminta on kyllä melkosen pelottava aihe myös itselle:sad001 Mä onnistuin viime raskaudessa saamaan sinne tulehduksen päälle niin mullakin laukes jonkinlainen vajaatoiminta alkuraskaudessa sekä synnytyksen jälkeen. Nyt niitä ollaan tiukasti seurattu, mutta tuolla jodilla ja seleenillä on ollut todella iso vaikutus sen toimintaan positiiviseen suuntaan. Mullakin on ollut ongelmia nuoruudesta asti ton kilpparin kanssa eikä lääkärit ole ikinä ottaneet mua vakavasti vaan ovat antaneet velloa todella raskaassa väsymyksessä ja tuskassa..Eli kannattaa ehdottomasti tutkituttaa jos väsymys on ihan överiä! Piilossa oleva kilpparin vajaatoiminta pahin kun se vaikuttaa lapsen älylliseen toimintaan todella negatiivisesti. Tästä oppineena harmistelen etten tiennyt tätä ykkösen kohdalla ja nyt toivon vaan parasta ettei olisi päässyt totaalisia vaurioita aiheuttamaan :sad001 Tää on ihan kumma järjestelmä kun itse pitää olla todella tietoinen näistä jutuista ja osata vaatia kovaan ääneen että pääsee testeihin.
 
Mulla ei oo nyt moneen päivään ollu mitään tuntemuksia mahassa paitsi turvonnu se kyllä on (eikä ihme tällä syömisen määrällä). Etova olo jatkuu, tänään oli kyl välipäivä siitä. Ja väsymys ja tissien (nyt erityisesti nännien) arkuus jatkuu. En malttais oottaa 3,5 viikkoo et pääsee taas ultraan!
 
Tänne on kans saapunu etova olo ja varsinki aamut alkaa kakomisella. Ei näin illastakaa kovin hyvä olo oo. Lisäksi tää kamala turvotus. Kertaakaa en oo pönttöä viel halaallu mut ei kaukana tänä aamuna ollu. Tää on nii outoo mulle ku esikon kohdalla tällästä etovaa olo ei ollu ollenkaa. Täs taas huomaa, miten erilaisia raskaudet on.
 
Mä huomasin tänään jumppaa ohjatessa, että mahallaan ei voi enää lattialla maata, kun joku kupla tuolla alavasemmalla painaa niin ikävästi. En muista esikoisesta ettö olis näin pian tuntunut. Tosin tuo paineentuntu ja "kupla" on nyt pari viikkoa ollut ja on niin sivussa vasemmalla, että pelkään olevan kohdunulkoinen tai jotain muuta poikkeavaa.
 
Mulla tää lievä etova olo tuntuu siltä että olis _koko_ ajan nälkä. Raivostuttavaa, koska minähän sitten syön kun on kerta ”nälkä” :D

Muisten esikoisen odotuksesta sen ku yökin hampaita pestessä, toivotaan että se pysyis nyt poissa.
6+1
 
Mä just tänää kysyin kaverilta joka on noin puolivälissö raskautta et millon tää järjetön nälkä loppuu. Ei kuulemma lopu :banghead: mä kans syön koska muuten alkaa heikottaa aikas lailla. Ja etovaa oloa helpottaa jonku verran kans.
 
Mulla tässä etovassa olossa ei oo mitään lievää. :depressed: Ei helpota syöminenkään oikein... Vessanpöntön halailu saattaa hetkeksi helpottaa, mutta jostain se hiipii taas kimppuun. Ja toikin alkanut mulla että hampaita ku harjaa niin tökkii, nice. Hammastahnaakin joutuu miettimään että mikä tuntuisi yököttävän vähiten... Tosin niin on jotain pesuaineitakin kieltolistalla ku haju ällöttävä. Jopa mieheltä joutuu kieltämään suihkusaippuoita ku vähän ikävää jos oma mies yököttää. :grin

Ja nälkäkin periaatteessa on jatkuvasti, eikä sitä vähennä tietty sekään että imetän vielä. :wacky: Ykköstäkin odottaessa muistan että oli tosiaan nälkä ihan koko ajan ja söin miehen pöydän alle ihan heittämällä. :p Ulkona kun käytiin syömässä niin seisova pöytä oli aina paras ratkaisu, niissä melkein lähti nälkä. :hilarious:
 
Mä huomasin tänään jumppaa ohjatessa, että mahallaan ei voi enää lattialla maata, kun joku kupla tuolla alavasemmalla painaa niin ikävästi. En muista esikoisesta ettö olis näin pian tuntunut. Tosin tuo paineentuntu ja "kupla" on nyt pari viikkoa ollut ja on niin sivussa vasemmalla, että pelkään olevan kohdunulkoinen tai jotain muuta poikkeavaa.

Mulla oli tällänen olo viime raskaudessa ja lähetettiin sairaalaan ultraan kun lääkäri pelästy, että on ulkoinen mut sit löydettiinkin kysta munasarjasta. Se puhkes sit itellään niin, että vk12 ultrassa sitä ei enää näkyny muistaakseni. Se oli tosi kivulias kyllä siihen asti.
 
Itellä sellanen olo, että ei raskaana oliskaan mikä tietysti huolettaa. Ei viikkojakaa oo ku alle 5 kyl, mut viimeks oli jo huono olo tässä kohtaa. Vuoto on nyt loppunut onneks taas kyllä.

Ainoo oire on, että alkaa heikottaa helpommin, jos ei ol hetkeen syönyt. Töissä tulee väkisin 5h ja 4h väli syömisiin. Ennen en syönyt aamupalaa mut tänää oli pakko ottaa paahtoleipää, ku tuntu että pyörtyy muuten. Mullakin viime raskaudessa oli ihan pohjaton nälkä, mikä tietty saatto johtua siitä et melkein kaiken oksensin :-D
 
Levottomat unet ovat alkaneet täälläkin. 6+2
 
Mä saatan kans keskellä yötä herää ihan hikisenä ja samalla on jotenkin huono olo kun ummetus on mennyt tosi pahaksi:sorry: Aargh! Miks raskaus rampauttaa niin pahasti? Onneks nää kärsimykset itse kullakin on vaan ohimeneviä :happy:
 
Takaisin
Top