Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkään ei juuri rintatuntemuksia. En tiiä vaikuttaako se kun muutenki ollu tissit vähän välitilassa kun 2kk sitten lopettanut esikoisen imetyksen.
 
Täälläkään ei juuri rintatuntemuksia. En tiiä vaikuttaako se kun muutenki ollu tissit vähän välitilassa kun 2kk sitten lopettanut esikoisen imetyksen.

Tuota mietin itsekin, imetyksen lopettanut vajaat pari kk sitten. Jotenkin vain silti ihmetyttää kun rintatuntemukset olleet edellisissä niin selkeä ”oire”.
 
Itse plussasin omien laskujen mukaan 4+0, ja siitä siis nyt vähän yli kaksi viikkoa. Jo plussaa edeltäneinä päivinä oli rinnat arat ja väsytti helpommin kuin yleensä, mutta muita oireita ei ollut oikeastaan melkein koko tähän kahteen viikkoon, ja rintojen arkuus jopa katosi pariksi päiväksi välissä. Joskus alle viikko sitten alkoi myös osa hajuista yököttää, ja yököttävien hajujen määrä onkin lisääntynyt joka päivä, ja tuntuu että lähes kaikki vähänkin vahvemmat hajut aiheuttavat huonon olon. Mutta nyt mulla sitten eilen alkoi ihan järkyttävä väsymys ja huonovointisuus,eikä oikeastaan mitään saa tehtyä. Ollut nyt kaksi päivää aamusta iltaan aivan järkyttävä olo, mutta onneksi vain kerran päivässä joutunut ihan oksentamaan asti:depressed:
 
Onkos teillä kellään ollut pinna kireällä? Ihan ensimmäisillä viikoilla (3-4) olin vaan seesteinen, onnellinen ja rauhallinen (toki pelokas), mutta nyt hormonien noustessa on pinna kiristyessään ja lopulta katketessaan ollut aika raivoisa. En ole normaalisti yhtään tällainen :O Viikkoja nyt 5+6

Eräs kaverini oli aika pirttipiru raskausajan :woot:
 
Mullakaan ei rinnoissa hirveästi tunnu. En muista yhtään eskoisen raskaudesta että oliko ne kipeät silloin... Väsymys on järkyttävää ja huono olo 24/7! B6 vitamiini vähän kyllä mulla auttaa, vie pahimman terän pois:) ja pinna on kireällä, esikoisen kanssa menee nyt kyllä helpommin hermo:oops: ja sitten tyhmät asiat itkettää. Tänään uutisia kattoessa ja eilen luontodokkarikin sai liikuttumaan:sorry:
 
Mä olin esikoisen raskausaikana niin hyvähermoinen. Mieskin sanoi etten ikinä oo ollut niin vakaa kuin raskaana ollessa:grin Nyt ei vielä oo mitään ihmeempää mielialanmuutosta.
 
Täällä kans yks, jota palelee ja jalat tuntuu ihan voimattomilta. Mielialat ei suuremmin vielä ole vaihdellu, mutta ehtiihän ne vielä :D
 
Tänään hoksasin tuon mielialojen vaihtelun... Töissä meinasin ilosta alkaa itkemään yhden asian onnistuttua ja tänään sain vuosikymmenen raivarin pahasta siivosta kotona. :smiley-ashamed004 Mahtaapi minussa olla kestämistä...
 
Nyt alkaa pahoinvointi nostaa päätään. Huojentavaa vaikka välillä edelleen mietin kuvittelenko vain tämän olon:shifty:. Mutta selvästi alkanut tietyt ruuat ällöttää, koko ajan tekis mieli jotain napostella ja mielellään jotain kylmää/raikasta. Nielu alkaa olla herkempi, yökkäyttää hammaspesut ja välillä ihan ruuan nieleminen. Onneksi ei vielä mitään 24/7 kestokrapulaa, toivottavasti ei tulekaan.
 
Tänään piti taas jäädä kotiin ku on niin paha olo. Ei oikeen pysy mikään sisällä. Piti viel illalla mennä parhaan kaverin kanssa keikalle mut taitaa jäädä välistä :shifty:
 
Mä taas toivoisin jotain oireita, että tää tuntuis todellisemmalta ja vois luottaa, että jotain tapahtuu. Luultavasti kadun sanoneeni tämän, jos oikein kunnon pahoinvointi iskee jossain vaiheessa :hilarious:
 
Tissit on kyllä päivä päivältä kipeemmät! Meinaa jo esikoisen ottaminen syliinkin olla haastavaa kun on niin kipeet et pienikin koskeminen/painautuminen vasten tuntuu pahalta..
 
Täällä myös on rinnat tosi arat. Varsinkin aamulla tuntuu etttä ne on yöllä joutunu pahoinpitelyn kohteeksi. Etovaa oloa on varsinkin iltaisin. Pari päivää oli jo koko päivän mutta ei tarvinut oksentaa. Makeannälkä on kadonnut ihan kokonaan. Mies uskoo ja saavansa kaikki jouluherkut itse ja niin varmaan käykin. Maha turvottaa iltaisin ja janottaa. Ja tuntuu että valkovuotoa on enemmän, vaikka Lutinuskin kyllä valuu, mutta nyt on märkä koko ajan.
 
Noniin. Tänään illalla ensimmäinen oksennuskohtaus. Tästä se sitten lähtee, jos viime raskauden perusteella mennään. Ultrassa sanottiinki, että luultavasti jouluun mennessä alkaa, mikäli on alkaakseen. Olis vaan tässä viikonloppuna aika paljon hommia tekemättä, että ihan ei ehtis vessassa oleilla vähän väliä :hungover:
 
Täällä alkoi tänään aamulla oksentelu, viikkoja nyt 6+1. Ei maistu mikään, ja kaikki mitä syö, tulee ulos. Miten ihmeessä sitä voi töissä oksennella, kun vessan ovissa on pahviset seinät ja vessoihin on aina kauhea jono! Pelottaa jo valmiiksi. Onneks alkoi näin vapaiden alussa, niin ehtii ehkä keksiä jotain helpotuskeinoja :finger:
 
Täällä alkoi tänään aamulla oksentelu, viikkoja nyt 6+1. Ei maistu mikään, ja kaikki mitä syö, tulee ulos. Miten ihmeessä sitä voi töissä oksennella, kun vessan ovissa on pahviset seinät ja vessoihin on aina kauhea jono! Pelottaa jo valmiiksi. Onneks alkoi näin vapaiden alussa, niin ehtii ehkä keksiä jotain helpotuskeinoja :finger:

Moni tuttu joilla on ollut oksentelua raskausaikana on suosinu suolakeksejä. Sopivin väliajoin töissäkin käynyt yhden tai kaksi syömässä niin on pysynyt hyvin kurissa :)
 
Joo kyllä se pahoinvointi täälläkin alkoi ja hurja väsymys. Kaiken kukkaraksi selkä kipeytynyt jostakin, varmaan esikoisen nostelusta ja kantamisesta tai saanut kylmää tms. Toivottavasti helpottaa pian koska tuota nostelua ja kantelua on joka päivä melko paljon.
 
Pahoinvointi nostaa täälläki päätään vahvemmin, mutta kerran vasta tarvinu oksentaa. Etova olo aaltoilee pitkin päivää. Kaikki raikas maistuu hyvältä ja viimeksi sitruuna- ja limevesi piti oloja kurissa, niin taidan nyt kokeilla samaa. Nyt viikkoja vasta 4+3 enkä muista, että edellisellä kerralla ois alkanu näin aikasin näin vahvana.
 
Takaisin
Top