Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kylläinen olo melkein koko ajan. Jaksaa vähemmän syödä ja montaa asiaa ei tee mieli.

Ei olis ennen pysyny suklaakeksit ja -patukat kaapissa päivää pitempään

Sit joskus ku parempi olo ni syön ku hullu puuroa. Äkkiä naamariin ku pystyy nauttimaan :D
 
Mua vähän huolestuttaa tää, kun aina aivastaessa tai yskiessä vihlasee alavatsaan. Aiemmin tänään kun nostin esikoisen (9kg), tuntui kans sellanen pieni kipu. Mulla oli kyllä kaikenlaisia vihlontoja esikoista odottaessa, mutta vasta paljon myöhemmin. :nailbiting:
 
Mä en oo pystyny pitää muita ku urheiluliivejä nyt pariin viikkoon ku tissit on niin turvoksissa.. Esikoisesta tissit kasvo G->I ni nyt ei kyl enää tarttis yhtään kasvaa enää. Oon kyl päättäny et tän lapsen jälkeen nää tissit lähtee :rolleyes:
Mulla sama suunnitelma, vaikkei ihan noin isot olekaan. Senkin takia haluaisin tämän lapsen syliin, että saisi tämän haaveen joskus toteutettua! :joyful:

Mulla oireet on kaikki aika lieviä, mutta on pientä etomista, tissit tuntuu tosi raskailta, välillä nännejä nipistellyt, nälkä, jano, turvotusta varsinkin iltaisin, väsymystä ja välillä ollut viluinen olo. Ja pari jättifinniä on jo ehtinyt tulemaan :yuck: Mutta kaikki oireet on siis sen verran lieviä, että jos ei tietäisi olevansa raskaana, niin ne voisi johtua monesta muustakin syystä.
 
Siis hyi olkoon tätä oloa.. Tänään oli pakko lähtee kesken päivää pois töistä ku niin hirvee olo etten enää pystyny olee siel. Mä niin toivon ettei tää mee yhtä pahaks ku esikoisesta ku tosiaan sillon oksensin rv32 asti :yuck:
 
Paras oire esikoisesta oli, jonka oikeestaan ihan toivon että tulis tässäkin, oli kun säärikarvat lopetti kasvamisen. Ehkä kerran kahteen kuukauteen ajelin ja silloinkin se oli vasta niin onnetonta ettei sitä kukaan muu olis ikinä huomannu :joyful:

Nyt tulis vielä oikein tarpeeseen kun kesällä pitäs olla jo aika isossa kunnossa!
Toki kyllähän sitä silloinkin käsikopelolla pystyy alakerrankin ajelemaan jos on hyvä käsikoordinaatio:hilarious:
 
Mulla sama!! Karvat kasvoi tosi hitaasti ja koska oon tosi laiska sheivaaja niin se sopi mulle oikein hyvin! :grin Samoin mun hiukset voi esikoisen raskausaikana hyvin eikä ne rasvoittunut nopeeta! Riitti, kun pesi hiukset neljän päivän välein, eikä se sillonkaan ollu pakollista. Normisti on pestävä vähintään joka toinen päivä.
 
Mulla kans edellisessä raskaudessa hiukset oli ihanan tuuheat, mutta ne sit tippu kyllä synnytyksen jälkeen eikä tietty viel reilussa vuodessa oo ehtiny kasvaa kunnolla takasin. Ohimoilla on edelleen sellaset n.5cm haituvat. Saas nähä millanen kampaus on sit tän jälkeen..:joyful:
 
Mulla oli kans esikoisen raskaudessa hiukset ihan huippu hyvässä kunnossa. Sen jälkeen ne sit alkoki tippuu päästä eikä loppua näy. Saa nähä onko mulla kohta enää hiuksia ees jäljellä :hilarious: Eniten ärsyttää ku on ollu aina pitkä ja paksu tukka ja nyt on enää tyylii puolet entisestä paksuudesta jäljellä :shifty:
 
Vihdoin täälläkin on alkanut lievä etova olo ja pahoinvonti nyt 7. viikolla (tänään 6+5). Jääkaapin kun avaa aamulla niin alkaa yökkäily. Oksennusta ei sentään nouse kurkkuun, kun vatsa on yön jäljiltä niin tyhjä.

On myöskin kamala nälkä ja tuntuu, että tunnin välein täytyy laittaa jotain suuhun. On jotenkin tosi tylsää, että vaikka nälkä on kova niin mitään ei tee kuitenkaan mieli syödä - varsinkaan makeaa - ja ajatukset monesta (ex-) lempiruuasta laittaa vaan inhottamaan. Jouduin antamaan suklaajoulukalenterinikin miehelleni :D Ainoat ruuat jotka menee hyvin kurkusta alas on appelsiinimehu ja suolaiset salaatit.
 
Miä sain esikoisen aikaan noottia siitä et alotin aamuni appelsiinimehulla. Oli ainoa mikä meni kunnolla alas aamulla ja autto siihen etovaan oloon. Mutta suuren sokerimäärän vuoksi neuvolassa annettiin noottia kun sf-mitta kasvoi liian kovaa, ja kuulemma sen liian sokerin takia:shifty:
 
Miä sain esikoisen aikaan noottia siitä et alotin aamuni appelsiinimehulla. Oli ainoa mikä meni kunnolla alas aamulla ja autto siihen etovaan oloon. Mutta suuren sokerimäärän vuoksi neuvolassa annettiin noottia kun sf-mitta kasvoi liian kovaa, ja kuulemma sen liian sokerin takia:shifty:

Typerää, että tollasesta napistaan! :shifty: Jos on pahoinvointia, niin sillon pitäis voida juoda mitä alas saa menemään!
 
Mulla on maistunut kuona-aineet suussa jo pari viikkoa. Aineenvaihdunta on selvästi vilkasta.
Onko jollakin iltapahoinvointia? Mulla nimittäin alkaa iltaisin ja syödä pitää pieniä määriä.
 
Mulla on maistunut kuona-aineet suussa jo pari viikkoa. Aineenvaihdunta on selvästi vilkasta.
Onko jollakin iltapahoinvointia? Mulla nimittäin alkaa iltaisin ja syödä pitää pieniä määriä.

Mulla on aamuisin ehkä se pahin, iltapäivään mennessä menee ohi, mutta sitten illalla ysin aikaan alkaa kunnolla taas uudestaan ja pitää ennen nukkumaanmenoa syödä parikin pientä iltapalaa ja sängyssä rukoilla et uni tulee nopeasti.
 
Mulla ei ole pahoinvointia, mutta on tosi ärsyttävää, kun herää yöllä (3-4 aikaan) vessaan niin maha kurnii niin paljon, ettei uni tule ennen, kun jotain on syönyt! o_O En mä halua alkaa syömään yöllä, kun sitten katkeaa täysin yöunet siihen! Mä haluan nukkua!!! :mad:
 
Neuvolan laskujen mukaan tänään on vasta 4+0 ja kierron mukaan 4+2. Viikon ajan on kuitenki ollu jo kaikenlaista pientä oloa ja oiretta. Alavatsa on kipuillut ja nipistellyt, rintoja vihlonu ja nyt ovat kipeytyneet kainaloista. Ruokailun jälkeen tulee pääasiassa huono olo, ihan sama mitä ja kuinka paljo on syöny, pahimman olon tekee näköjään kirpeät karkit, cokis ja kahvi. Oon jokseenki kaikenlaisen kofeiinin suurkuluttaja, niin tuo kyllä paljasti raskauden paljon ennen testiä :D
 
Mulla ei ole pahoinvointia, mutta on tosi ärsyttävää, kun herää yöllä (3-4 aikaan) vessaan niin maha kurnii niin paljon, ettei uni tule ennen, kun jotain on syönyt! o_O En mä halua alkaa syömään yöllä, kun sitten katkeaa täysin yöunet siihen! Mä haluan nukkua!!! :mad:

Kokeile ottaa sängyn viereen jotain pientä ja nopeeta syötävää. Ettei tarvis ainakaan sängystä nousta eikä välttämättä edes silmiä avata :)

Mulla etova olo sijottuu kans just pääasiassa aamuun ja pikkuhiljaa iltaa kohden helpottaa. Silti ei illallakaan ole ruokahalua. En oo oikeen ikinä välittänyt semmoisesta "väkisin" syömisestä, että en tiedä mitä sitä pitäs hankkia semmoista pientä syötävää mikä menis hyvin alas ja mikä olis ees jokseenkin terveellistä. Esikoisen aikaan vedin satsumia jokapäivä, mut nyt ei edes hedelmiä tee mieli.
Moni suosii huonoon oloon raskausaikana suolakeksejä, mutta mä en oo ikinä voinu sietää niitö. Ei tarvii ku yks semmonen syödä niin tulee huono olo.. Jo ihan ilman raskauttakin :hungover:
 
Nyt on muuten yks oire ilmaantunut taas lisää. Sama kuin esikoisesta.
Eli jokaIKINEN kerta kun pesee hampaat niin yökkään. On nyt kolmena iltana ollut.
Esikoisen aikaan miestä rupes ihan naurattamaan kun tais koko raskausaikana olla 5kertaa kun oikeen tsempaamalla ja keskittymällä pystyin olemaan yökkäämättä :hungover::woot:
 
Kokeile ottaa sängyn viereen jotain pientä ja nopeeta syötävää. Ettei tarvis ainakaan sängystä nousta eikä välttämättä edes silmiä avata :)

Mulla etova olo sijottuu kans just pääasiassa aamuun ja pikkuhiljaa iltaa kohden helpottaa. Silti ei illallakaan ole ruokahalua. En oo oikeen ikinä välittänyt semmoisesta "väkisin" syömisestä, että en tiedä mitä sitä pitäs hankkia semmoista pientä syötävää mikä menis hyvin alas ja mikä olis ees jokseenkin terveellistä. Esikoisen aikaan vedin satsumia jokapäivä, mut nyt ei edes hedelmiä tee mieli.
Moni suosii huonoon oloon raskausaikana suolakeksejä, mutta mä en oo ikinä voinu sietää niitö. Ei tarvii ku yks semmonen syödä niin tulee huono olo.. Jo ihan ilman raskauttakin :hungover:

Joo jotain täytyy kyllä keksiä! Tää yöllä herääminen on vielä ok vapaapäivinä, mutta kun pitäis seitsemäksi mennä töihin, niin tarvisin kunnon yöunet pohjille. Mitähän se nopee syötävä vois olla, kun mä en tykkää esim. haaleista hedelmistä, haluan ne jääkaappikylminä, samoin lasten hedelmäsoseet pitää olla kylmiä. Noita suolakeksejä vois kokeilla...
 
Nyt on muuten yks oire ilmaantunut taas lisää. Sama kuin esikoisesta.
Eli jokaIKINEN kerta kun pesee hampaat niin yökkään. On nyt kolmena iltana ollut.
Esikoisen aikaan miestä rupes ihan naurattamaan kun tais koko raskausaikana olla 5kertaa kun oikeen tsempaamalla ja keskittymällä pystyin olemaan yökkäämättä :hungover::woot:

Mulla on tätä samaa! Iltapesu saattaa vielä mennä yökkimättä, mutta aamupesu ei mitenkään! Yökkäilen monta kertaa pesun aikana.
 
Takaisin
Top