Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tämän on ensi raskauteni ja nyt rv 5+3. Minua huolestuttavat ajoittaiset menkkamaiset kivut alavatsalla, myös orgasmin jälkeen tulee samanlaisia kipuja. Ei siis yhdyntäkipuja vaan kohtu selvästi supistelee orgasmin jälkeen normaalia enemmän. Onko muilla tätä? Eikai tämmönen vain enteile keskenmenoa? :sad001 Mitään vuotoa ei ole ollut. Rinnat turvonneet ja arat + palelua. Minulla on lievää endometrioosia, joten kaikenmaailman kivut ovat kyllä olleet tuttuja kierron missä vaiheessa vaan.
 
Muokattu viimeksi:
Itse viikoilla 6+0, alavatsassa ja alaselässä on samanlaisia kipuja kun kuukautisten aikana, hieman on etova olo välillä ja vatsassa kuplii välillä. Vielä ei oikein muuta ole tullut. :)
 
Rv 4+4, rintojen arkuus alkoi jo muutama päivä ennen plussaa. Nyt on menkkamaista kipua alavatsalla, etova olo tulee aaltoina ja röyhtäyttää koko ajan. Lisäksi eilen haistoin eteiseen asti jääkaapissa olevan avoimen kinkkupaketin kun mies avasi jääkaapin oven ja normaalisti en kyllä huomaisi tuollaista todellakaan.
 
Noita menkkojen alkukipuja on mullakin niin mahanpuolella kuin alaselässäkin. Ja tämä palelu, ei aikasemmissa raskauksissa ole tällasta horkkaa ollu:wideyed:
 
Nyt rv 5+2 ja väsymys on jotain ihan kamalaa. Melkein joka päivä on pakko nukkuu päikkärit jos siihen vaan on mahdollisuus. Töissä väsyttää kans hirveesti ja haukotuttaa jatkuvasti, eikä oikein jaksaisi töitä edes tehdä. Jos töissä arvaavat raskauden niin varmasti johtuu silmiinpistävästä väsymyksestä :D Lisäksi lievää pahoinvointia ja varsinkin iltaisin palelee.
 
Palelu, armoton väsymys,ällötys... Oireet alkoi jo reilua viikkoa ennen plussaamista, mikä saikin tekemään pari haamutestiä etukäteen...
 
Empu mulla esikoisen kanssa loppui rintojen kivut ja menkka vihlasut vähän ennen rv6, tällä hetkellä sama homma rinnat ei ole enään niin kipeät kuin alussa mutta silti hieman.
 
Empu mulla esikoisen kanssa loppui rintojen kivut ja menkka vihlasut vähän ennen rv6, tällä hetkellä sama homma rinnat ei ole enään niin kipeät kuin alussa mutta silti hieman.

Niin turhaahan tässä on hermoilla vaikka vaikeaahan se onkin. Kerron sitten kuulumiset ensi viikolla varhaisultran jälkeen. Kaikesta selvitään, tapahtuipa mitä vaan:smiley-angelic001
 
Ja minullahan ei yleensä ole ollut minkäänlaisia oireita alkuraskaudessa (loppuajasta ei puhuta nyt, siellä niitä riittää...). Ihan normi olo ollut niin on hankala aina ollut edes ajatella olevansa raskaana. Oireiden väheneminen ei välttämättä tarkoita mitään huonoa, ehkä vaan sitä että kroppa alkaa hyväksyä muutoksen.:wink
 
Hyvin vähän oireita täälläkään. Satunnaista etovaa oloa, ajoittaisia repäisykipuja ja väsymystä, mutta ei juuri muuta. Paitsi nännit alkaa muuttua sellaisiksi kamaliksi, isoiksi ja tummiksi raskausnänneiksi, joita esikoisen raskausaikana kutsuin myös monsterinänneiksi :p
 
4+1, turvotusta, satunnaisia rintatuntemuksia ja etova oloa ajoittain. Aika oireetonta silti. Menkkajomot oli eilen, nyt satunnaisia repäisyjä.
 
Rv 6+3 ja ensiraskaus. Tissejä on särkeny jo pari viikkoa ja ne on turvonneet, muutenkin turvottaa. Pahoinvointia on pitkin päivää ja etovaa oloa, johon syöminen auttaa hetkeksi, vaikkei ruokaa tee yhtään mieli. Menkkamaisia kipuja on alamahalla melkein päivittäin, mutta ei kestä kovin pitkään. Palelee ja välillä hikoiluttaa ihan huolella, ja ilmavaivoja on kans. Mielikin heittelee aika paljon. Tämmöistäkö se onkin, ei ihan hehkeä aloitus :D
 
Täällä 4+0 tänään.
*Turvotus on aikamoista, mutta oli ihan odotettavissa, kun mulla on aiemmissakin raskauksissa ollut ihan alusta asti.
*Eilisestä alkanut myös kauhee väsymys.. Tänään vedin jo pikku päikkärit..
*Ummetus vaivaa, suoli ei toimi millään! Aina ennen kahvi jeesannu
*Ajoittaiset menkkajomottelut ja viiltokivut

Eli aika oireetonta on vielä... Rinnat ei oo arat yhtään..
 
Rv 6+1 mennään nyt. Ihan on perinteiset raskausoireet. Väsymystä, rintojen arkuutta ja paisumista, pientä etovaa oloa. Tuntuu, että aina vaan alkaa enemmän ja enemmän etoa. Voisin nukkua varmaan koko ajan, mutta siihen ei ole oikein mahdollisuutta. :grin
 
Tänään taitaa olla rv 5+6. Etova olo lisääntyy koko ajan, ja nyt oikeasti jännittää istua huomenna ja maanantaina 7-8 tuntia autossa.

Alkuviikosta kävi jännä juttu: siihen asti olin ollut koko raskaudesta vähän epävarma ja silleen "katotaan nyt, ei voi vielä tietää" -asenteella. Sit yhtäkkiä tuli jotenkin tosi vahva tunne, että ihan oikeasti oon raskaana ja mun sisällä kasvaa uusi elämä. Kun asiaa tarkemmin tutkin, hoksasin että sydän alkaa lyödä juuri noilla paikkeilla. Vaikka periaatteessa sitä ei pitäisi tuntea tai huomata mitenkään, niin vähän silti mietin josko kuitenkin se maaginen kuudes aisti olis aktivoitunut. Onko kukaan muu kokenut samaa?
 
Mä tajusin olevani raskaana, kun vatsan nippailujen lisäksi pissa haisi jännälle. Muistin saman hajun ekasta raskaudesta. Semmonen jännä kemian haju...
Lisäks oon ollu jäässä ja hiki päässä vuorotellen. Nyt on ruvennut myös väsyttämään ja vaikkei ole pahoinvointia varsinaisesti, tuntuu et on pala kurkussa koko ajan.
 
Tämän on ensi raskauteni ja nyt rv 5+3. Minua huolestuttavat ajoittaiset menkkamaiset kivut alavatsalla, myös orgasmin jälkeen tulee samanlaisia kipuja. Ei siis yhdyntäkipuja vaan kohtu selvästi supistelee orgasmin jälkeen normaalia enemmän. Onko muilla tätä? Eikai tämmönen vain enteile keskenmenoa? :sad001 Mitään vuotoa ei ole ollut. Rinnat turvonneet ja arat + palelua. Minulla on lievää endometrioosia, joten kaikenmaailman kivut ovat kyllä olleet tuttuja kierron missä vaiheessa vaan.
Mulla samaa, ei hätää! Ekassa raskaudessa menkkatuntemukset jatku ekan kolmisen -nelisen viikkoa. Siellä alkio kiinnittyy ja kohtu valmistautuu tulevaan.
 
Takaisin
Top