Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä tajusin olevani raskaana, kun vatsan nippailujen lisäksi pissa haisi jännälle. Muistin saman hajun ekasta raskaudesta. Semmonen jännä kemian haju...
Lisäks oon ollu jäässä ja hiki päässä vuorotellen. Nyt on ruvennut myös väsyttämään ja vaikkei ole pahoinvointia varsinaisesti, tuntuu et on pala kurkussa koko ajan.
Minä oon huomannu tuon pissan hajun muuttumisen myös.
 
Ruoka ei maistuis ollenkaan ja kuka ihme vei minun yöunet??? Väsyttää mut ei vaan uni tule. Ärsyttävää.... palelu onneks on helpottanu.
 
Välillä rintoja vihloo huolella ja välillä huolestuttavan oireetonta. Menisipä viikot nopeasti!
 
Tänää 6+4 ja koko viikon on väsyttäny iha kauheesti, tuntuu että nukahtaa pystyyn ja töissä ihan hirveetä olla. Enkä muista enää asioita juuri ollenkaan.
 
Etova olo vaan ottaa pahentuakseen. Se tulee sillein aaltoilevasti. Välillä on älyttömän hyvä olo ja sitten taas tulee ällötys. Ei tunnu vielä, että oksentamaan joutuisi ja kyllä tämän olon kestää helpostikin. Kunhan ei vain pahenisi.
Vanhat oireet pysyy yhä voimissaan. Mahaa repii, tänään en kärinyt niistääkkään. Nännit on herkillä ja väsyttää.
 
Rv 4+1 väsyttää vaan kauheasti ja päähän koskee. ei enää palella.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään 5+0, oli rankka päivä, saateltiin lasten ukki viimeiselle matkalle. Näissä raskaushuuruissa vielä voitte uskoo sitä itkun määrää. Nyt on vaan äärettömän väsyny olo.
 
HilmaLiina, voimia! Tuo on muutenkin tosi raskasta, saati sitten hormonimyrskyissä!

Täällä selvittiin n. 8 tunnin automatkasta kunnialla ilman pahoinvointia! Oon muutenkin huomannut, että etova olo painottuu iltaan, ja nyt lähdettiin jo aamusta ajamaan ja pidin huolen ettei päässyt tulemaan nälkä. Tänään taitaa olla 6+0 (oon vieläkin vähän epävarma tarkoista viikoista, koska kierrot on olleet 25-26 päivää, esikoisesta oli helppo kaava kun kierrot oli täsmällisesti 28 päivää).
 
Tänään 7+1 ja ollut mm. Palelua, ajoittain etovaa oloa. En aikasemmissakaan raskauksissa koskaan kovin paljon voinut pahoin. Jos ei ole pariin tuntiin mitään syönyt niin alkaa etova olo hiipimään. Muutamat ruoan tuoksut mistä on ennen tykännyt niin on tehnyt pahaa ja maistunukki suussa ei niin hyvälle :yuck:
Nännit on aika herkät ja rintojen sivusta alkanu myös kipeytyy vähän.. eikä auta asiaa et mies tykkää nappaa nänneistä kiinni ja niitä näplää :laughing002
 
Täällä taas niin oireetonta että pelottaa. Nyt 4+6. Perjantaina teen digin vielä, katsotaan nouseeko hormonit.
 
Tääl on ruokahalu aika minimissä ja etoo vähänväliä. Pahoinvointirannekkeita pidän ajoittain, ne vain tahtoo tässä turvotuksessa painaa ranteita, niin ei voi kokoaikaa pitää. Väsymystä on mut siedettävää. Turvotus, pahoinvointi on pahimipia. Nännit on ihan kipeet, miehellä on niihin kosketus kielto. vessassa pitää myös laukata kokoajan ja ihmeellisiä yöheräämisiä, ei mua nukuta yhtään. Normisti nukun kuin tukki läpi yön....
 
Täällä myös tullu paha turvotus kihlasormus piti ottaa pois sormesta ku tuntuu et veri ei kierrä, lievää pahoinvointia ja ruoka ei maistu.
 
Täällä taas niin oireetonta että pelottaa. Nyt 4+6. Perjantaina teen digin vielä, katsotaan nouseeko hormonit.

En usko että kannattaa pelätä pahinta siun :happy:
Ei miullakaan tuossa vaiheessa ollut mitään oireita. Toisilla täysin oireeton koko raskaus. Aika yleistä on että jos oireita ilmenee niin alkaa enempi tulemaan 6-7 viikosta eteenpäin kun hormoonitaso on kohonnut jo korkeammalle. Ja sitten voi olla paljon pieniä oireita mitä ei osaa edes yhdistää että voi johtua raskaudesta. Me naiset kun ollaan malttamattomia ja odotetaan niitä selkeitä oireita jotta oma mieli tiedostaisi paremmin että jotain oikeasti tapahtuu siellä kohdussa.. toiset vaan reagoi herkemmin niihin hormooneihin ku toiset
 
Täällä taas niin oireetonta että pelottaa. Nyt 4+6. Perjantaina teen digin vielä, katsotaan nouseeko hormonit.

Minäkin olin ekassa raskaudessani ihan varma että poikki meni, kun alun oireet yhtäkkiä loppuivat. Raskaus meni kuitenkin ihan normaalisti loppuun asti.
 
Mulla on tänään 4+3 - 5+0 väliltä. Väsymystä ilmassa, pari kertaa on ruoka noussut ylös ja olen herkistynyt joillekin mauille ja hajuille. Tuntuu siltä että vessassakin on tullut ravattua normaalia useammin.
 
En usko että kannattaa pelätä pahinta siun :happy:
Ei miullakaan tuossa vaiheessa ollut mitään oireita. Toisilla täysin oireeton koko raskaus. Aika yleistä on että jos oireita ilmenee niin alkaa enempi tulemaan 6-7 viikosta eteenpäin kun hormoonitaso on kohonnut jo korkeammalle. Ja sitten voi olla paljon pieniä oireita mitä ei osaa edes yhdistää että voi johtua raskaudesta. Me naiset kun ollaan malttamattomia ja odotetaan niitä selkeitä oireita jotta oma mieli tiedostaisi paremmin että jotain oikeasti tapahtuu siellä kohdussa.. toiset vaan reagoi herkemmin niihin hormooneihin ku toiset

Näimpä, itse olen vain niin hysteerinen aina niin pelkään hetiti pahinta. Pitäisi osata vielä nauttia kun voi! Aiemmissa raskauksissa oireet olivat alusta asti selvemmät, siksi niin nyt pelkäänkin.
 
Täällä vanha tuttu seuralainen, raskausajan akne, tekee paluuta. Mulla on aina ollut aika huono iho, mutta raskauksissa näköjään mennään ihan uusille leveleille. Esikoista odottaessa oli hormonipatteja ja pienempää näppyä naama täynnä, ja raskauden edetessä tilanne paheni tasaisesti niin, että loppuraskaudessa finnejä oli selässäkin runsaasti (normaalisti mulla ei koskaan ole selkäfinnejä). Synnytyksessä jopa mietin, onnistuuko epiduraalin laitto ollenkaan kun finnejä tuntui olevan niin paljon (onnistui). Akne helpotti oikeastaan vasta pari kuukautta synnytyksen jälkeen, pikkuhiljaa ja lääkevoiteiden avulla. Nyt en kyllä aio jäädä kärvistelemään, vaan pyydän jotain aineita avuksi heti ekassa lääkärineuvolassa, jos siltä näyttää.
 
Täällä nyt viikot aikaisimmillaan 5+1 ja eilisestä asti potenut "kestokrapulaa".
 
Nyt on alkanu pahenemaan itku kohtaukset. Esim. eilen pikkusisko laittoi viestiä että saan palauttaa pullot hänen huoneesta luin viestin ja aloin itkemään ihan spontaanisti. Miten niin hormonit sekaisin :D
 
Takaisin
Top