Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla iski tänään ihan järjetön väsymys. Olin vielä kylässä ja meinasin nukahtaa pöytään :D

Aamuisin jonnekin iltapäivään on aaltoilevaa pahoinvointia, ei tee oikein mitään mieli, mutta kun vaan syö, niin helpottaa

Hah, minä nukahdin töissä sohvalle, kun katottiin yhden lapsen kanssa elokuvaa. :dead: Tämä päivä ollut muutenkin vähän hankala työnteon kannalta, kun huono olo kans vaan jatkui ja jatkui. Nokosten jälkeen olokin oli jo ihan hyvä. :hilarious:
 
Hiukset on alkaneet rasvoittua tosi nopeasti. Parin päivän pesuväli ei onnistu edes kuivasampoon kanssa, ja tuntuu että myös kasvojen iho on normaalia rasvaisempi. Tälläkin hetkellä leukaa somistaa kunnon teinifinni. o_O
 
Lähinnä nälkäisenä tuntunut kuvotus on vaihtunut jatkuvaan kuvotukseen ja pahaan oloon. Vielä en sentään ole meinannut oksentaa, mutta yhtään ei tekisi mieli syödä. Aiemmissa raskauksissa on tehnyt mieli syödä melkein koko ajan ja syöminen on helpottanut pahaa oloa, joka on ollut vain lievää.. 5+6 nyt.
Te, keillä on on aiemmissa raskauksissa ollut oksentamista, millä viikoilla se on alkanut?
 
Tuota pystyyn nukahtamista on meinannut olla viime päivinä myös..
 
Kun säännöllisiä kuukautisia ei kuulunut päivälleen, niin epäilykset heräsivät. Sen jälkeen on ollut hirveä jano jatkuvasti. Repäisykipuja myös tuntuu kiertoliikkeissä ja yskiessä. Pientä menkkajomotusta on tuntunut silloin tällöin, ehkä erityisesti iltaisin. Oon ollut myös tosi kipeenä koko viikon, kun hirveä flunssa iski. Lasken senkin raskausoireeksi, kun vastustuskyky laski alkion kiinnittymistä varten. Esikoisesta tuli selkeä kiinnittymisvuoto, mutta nyt ei mitään. Ai paitsi vuodoista puheenollen, sekin on minusta selkeä raskausoire, että on tullut paksua valkovuotoa, vaikka olisi kuukautisten aika. Jostain luin että limat paksuuntuu, ettei kohtuun pääse enää muuta (tai jotain sinne päin :D). Ei pahoinvointia yhtään, mutta ei ollut esikoisestakaan. Nännejä vähän aristaa. Niin ja alaselkä on tosi kipeä!
 
Minä odotellut menkkoja koko viikon ja eilen plussasin. Jotenkin ei vielä usko tätä, varsinkaan kun ei nyt just edes yritetty. Oireena ilmavaivat!, rintojen arkuus ja monta päivää pikkasen supistellut. Ja haistan koko ajan jotain mitä mies ei.. :)
 
Voiko liitoskivut alkaa jo näin alkuraskaudessa? :confused: koko päivän sattunut alapäähän, ihan kuin tikulla tökkisi jonnekkin tuonne syvälle. Kävely tekee tuskaa, levossa ei tunnu ollenkaan. Muistan samanlaisia olleen esikoiseltakin mutta vasta paljon myöhemmässä vaiheessa.
 
Voiko liitoskivut alkaa jo näin alkuraskaudessa? :confused: koko päivän sattunut alapäähän, ihan kuin tikulla tökkisi jonnekkin tuonne syvälle. Kävely tekee tuskaa, levossa ei tunnu ollenkaan. Muistan samanlaisia olleen esikoiseltakin mutta vasta paljon myöhemmässä vaiheessa.

Mun on vaikea sanoa, kun mä en edes tiedä miltä liitoskivut tuntuu! :woot:
Esikoisesta ei moisia ollu.

Mut voisko noi sun kivut johtua kohdun kasvusta tms.?
 
Mulla tuli jo nyt tänää huono olo 1. odotuksessa alko viikolla 6 tokassa viikolla 5 ja nyt viikolla 4.

Väsymystä ollu koko viikon

Menkkajuilit ja valkkaria kun lorahtelee pelkää et nyt ne menkat alko...
 
Mulla tuli tänään vähän veristä vuotoa ja alaselkää juili ihan kuin olisi kuukautiset alkamassa. Tiedän kyllä, että vuoto on ihan normaalia, mutta kyllä se säikäyttää! Mulla on jotenkin muutenkin koko ajan hirveä keskenmenon pelko! Edellisessä raskaudessa mulla oli kyllä myös vuotoa alkuviikoilla...

Lisäksi hiukset ja kasvot rasvoittuu todella nopeasti, melkein saisi kerran päivässä pestä tukan. Ja tissit tuntuu myös todella painaville ja ovat ehkä vähän turvonneet. Nyt 6+3.
 
Meinaan unohtaa syödä kun ei tee mieli mitään ja sitten on jo niin nälkä, että mahaan sattuu :/ Eipä ole tällaista probleemaa ollut aiemmissa raskauksissa.
 
Ainiin ja järkky palelu.. Kävin lenkillä ja sen jälkeen alkoi palelu :O Istuin sohvan nurkassa villasukat jalassa, huppari ja villaviltti päällä ja kaksi kissaa sylissä ja palelin. Pitkä aivastussarjakin tuli sen takia, kädet, jalat ja nenänpää ihan kylmät. Ollut muutamasti aiemminkin tässä näitä vilukohtauksia. Teetä juomalla lämpenin viimein. Kuumetta ei ollut, mittasin. Korkeintaan omaan normaaliin tasoon verrattuna hieman lämpöä.
 
Mun on vaikea sanoa, kun mä en edes tiedä miltä liitoskivut tuntuu! :woot:
Esikoisesta ei moisia ollu.

Mut voisko noi sun kivut johtua kohdun kasvusta tms.?

Joo oisko vaan kasvukipuja, oudolta tuntuisi että liitoskivut alkaisi jo näin ajoissa :D
 
Mua kans paleleee tai vaihtoehtosesti hikoiluttaa. Semmosta sopivaa on harvemmin. Vielä ällötykset on onneks lieviä, ei oo tarvinu oksentaa, eikä oo vaikuttanu tekemiseen. Hajuaistikin on vielä ennallaan. Eikä oo järkkyä väsymystä. Tänään 5+3
 
Voiko liitoskivut alkaa jo näin alkuraskaudessa? :confused: koko päivän sattunut alapäähän, ihan kuin tikulla tökkisi jonnekkin tuonne syvälle. Kävely tekee tuskaa, levossa ei tunnu ollenkaan. Muistan samanlaisia olleen esikoiseltakin mutta vasta paljon myöhemmässä vaiheessa.

Minullakin tuntuu nuo "liitoskivut" jo tässä vaiheessa (5+5). Mutta epäilen kuitenkin, että ne tosiaan on vain jotain kohdun kasvukipuja.

Outoa muutenkin, miten keho niin voimakkaasti "muistaa" ja yhdistää aiemman raskauden oireet ja tuntemukset. Noin 6kk esikoisen syntymän jälkeen rupesin tuntemaan niin vahvoja haamupotkuja, että oli pakko tehdä raskaustesti ihan vain varmuuden vuoksi. Nyt esikoinen on 2v ja oire jatkuu edelleen. Ja nyt tämän raskauden myöta potkut ovat vain voimistuneet ja tuntuu siltä, että olisi jo jossain rv 25 :D
 
Mulla myös noita haamupotkuja ollut koko ajan esikoisen syntymän jälkeen, ja tyttö täyttää siis kohta jo 5v. :D vähentynyt kyllä koko ajan, mutta edelleen välillä tuntuu. Saa nähdä voimistuuko nyt tässä alkuraskaudessa taas, vielä ei ole tuntunut :D
 
Onko muilla ajoittain vatsa/kohtu kipee? Särkee ja jomottaa. 5+4

Mulla oli noita kipuja sillon plussan jälkeen aika paljon jonnekkin 4+ viikolle asti. Nyt vähentynyt, ajoittain hetkellisesti jomottelee mutta menee nopeasti ohi. Nyt siis 5+4 eli samoilla mennään :)
 
Mulla myös noita haamupotkuja ollut koko ajan esikoisen syntymän jälkeen, ja tyttö täyttää siis kohta jo 5v. :D vähentynyt kyllä koko ajan, mutta edelleen välillä tuntuu. Saa nähdä voimistuuko nyt tässä alkuraskaudessa taas, vielä ei ole tuntunut :D

Voi apua :D Voi siis olettaa, että jatkuvat vielä pitkään. Jännä nähdä miten osaa tässä raskaudessa sitten erottaa niitä oikeita potkuja haamupotkuista. Onkohan ihan samantuntuisia vai huomaako selkeän eron..
 
Täälläkin oli pitkään kakkosen syntymän jälkeen haamupotkuja. Aattelin et ne on ilmaa mahassa. Mulla potkut tuntu viimeks heti np-ultran jälkeen 13+0 ja esikoisesta noin viikolla 15 vai 16
 
Takaisin
Top