Millaisia raskausoireita sinulla on?

Väsymys on tällä hetkellä se kaikkein voimakkain oire. Yleensä olen kyllä tosi energinen, mutta nyt menee kaikki vapaa-aika lepäilyyn. Urheilun jälkeen menee voimat aivan täysin ja on päästävä heti nukkumaan.

Näkyvin oire on taas vatsan turvotus. Viikkoja on vasta 9+2, mutta mitkään farkut eivät enää tunnu mukavilta jalassa.

Mulla on pitänyt jättää korkeavyötäröiset farkut käytöstä jo suunnilleen RV 6:lla, sen verran voimakasta ollut turvotus koko ajan. Pahenee vaan. Nyt RV 9, eikä tätä masua enää kauaa peitellä.
 
Mulla on pitänyt jättää korkeavyötäröiset farkut käytöstä jo suunnilleen RV 6:lla, sen verran voimakasta ollut turvotus koko ajan. Pahenee vaan. Nyt RV 9, eikä tätä masua enää kauaa peitellä.

Kiva kuulla, että on kohtalotovereita :) Mulla on vielä iso kynnys ostaa mitään raskauteen liittyvää, koska keskenmeno pelottaa. Mutta ajattelin, että jos 12-viikon ultrassa on kaikki hyvin, niin ostan sitten oikeat äitiyshousut. Siihen asti siis verkkareissa :D
 
Täällä samat fiilikset! Energiat aika nollissa, sunnuntaina jaksoin vaivoin kävelylenkin tehdä, ja siinäkin alkoi välillä heikottaa. Jotenkin olin kans ajatellut, että liikun mahdollisimman normaalisti mahdollisimman pitkään, niin vaan todellisuus iski vasten kasvoja :shifty: eikä kovin korkean sykkeen liikkuminen kyllä tämän olon kanssa houkuttelekaan. Lisäksi tuntuu, että hengästynkin paljon helpommin jo pienestä rasituksesta :angry1

Mulla ihan sama juttu, hengästyn selvästi normaalia helpommin. Esimerkiksi portaiden kapuaminen pistää hengästyttämään ihan kunnolla. Hieman huolestuttaa, jos oon kuukausia ilman kunnon hikiliikuntaa, et missäköhän jamassa sitä sitten on synnytyksen jälkeen. Monella toka kolmannes on energistä aikaa, jospa silloin jaksaisin raahautua taas salille ja lenkille. Sitä odotellessa :)
 
Mulla ihan sama juttu, hengästyn selvästi normaalia helpommin. Esimerkiksi portaiden kapuaminen pistää hengästyttämään ihan kunnolla. Hieman huolestuttaa, jos oon kuukausia ilman kunnon hikiliikuntaa, et missäköhän jamassa sitä sitten on synnytyksen jälkeen. Monella toka kolmannes on energistä aikaa, jospa silloin jaksaisin raahautua taas salille ja lenkille. Sitä odotellessa :)

Ei kannata olla turhan huolissaan tästä alkuvaiheen liikkumattomuudesta. Peruskunto kyllä säilyy, vaikka hetken aikaa olisi kunnolla liikkumatta. Myös sillä on merkitystä kuinka on ennen raskautta liikkunut, se kunto kantaa kyllä yli tästä väsymyksestä. Kannattaa liikkua juuri sen oman jaksamisensa mukaan eikä kantaa siitä syyllisyyttä. :)
 
Tulipa tänä aamuna pieni ahaa-elämys.. Yleensä aina aamulla otan ekaks vitamiinin ja juon lasillisen vettä, ja sitte vasta koiran kans lenkille. No tänää lähinki ilman sitä vesilasillista koiran kanssa pihalle, ni oksuhan puolessa välis lenkkiä oli lentää.. Muistelisin et kerran aikasemmin on käynyt myös näin..
 
Tulipa tänä aamuna pieni ahaa-elämys.. Yleensä aina aamulla otan ekaks vitamiinin ja juon lasillisen vettä, ja sitte vasta koiran kans lenkille. No tänää lähinki ilman sitä vesilasillista koiran kanssa pihalle, ni oksuhan puolessa välis lenkkiä oli lentää.. Muistelisin et kerran aikasemmin on käynyt myös näin..

Otat siis tyhjään vatsaan vitskut ja aamupala vast lenkin jälkeen vai? Huh, niin me ollaan erilaisia, jos itse vetäsen vitskut tyhjään vatsaan, tai vaikka ihan sen pelkän vesilasillisen ni yh mikä olo. Ihan ilman raskauttakin. Raskaana varsinki, pakko heittää jotain pientä purtavaa suuhun heti ku nousen, sit on kaikki hyvin ja olot hyvät.
 
Mä herään vähän aiemmin ja syön sängyssä omenan tai ihan keksin ja pillimehun mitä mulla on yöpöydän laatikossa. Pissahätä kyllä hankaloittaa näitä hitaita nousuja mutta koen että auttaa kun saa sokeria kiertoon ennen kuin nousee. Onneksi voin tarvittaessa päästää vaan pikapissalle koirat keskenään jos tarvis. Aamupäivästä on sellainen semipaha olo mutta kun alkaa vaan väkisin touhuamaan/töissä kiire niin sitä ei huomaa ennen kuin just illalla. Huono kiireessä on se, että jää sitten juomatta ja syömättäkin ja sekös kostautuu.. Pahinta jos herää yöllä oksettavaan tunteeseen. Mutta 11. viikko menossa ja väittäisin että helpottanut on jo aika paljon! Tsemppiä siskot!
 
Kiva kuulla, että on kohtalotovereita :) Mulla on vielä iso kynnys ostaa mitään raskauteen liittyvää, koska keskenmeno pelottaa. Mutta ajattelin, että jos 12-viikon ultrassa on kaikki hyvin, niin ostan sitten oikeat äitiyshousut. Siihen asti siis verkkareissa :D

Verkkarit vakiokäytössä täälläkin. :D Kohta täytynee kaivella vanhat äitiysfarkut töihin.
 
Ei kannata olla turhan huolissaan tästä alkuvaiheen liikkumattomuudesta. Peruskunto kyllä säilyy, vaikka hetken aikaa olisi kunnolla liikkumatta. Myös sillä on merkitystä kuinka on ennen raskautta liikkunut, se kunto kantaa kyllä yli tästä väsymyksestä. Kannattaa liikkua juuri sen oman jaksamisensa mukaan eikä kantaa siitä syyllisyyttä. :)

Kiitos kannustavista sanoista. :) Neuvolassa sanottiin ihan samaa. Jotenkin olin ajatellut et energiat palais heti 13. raskausviikolla. :grin Mulla nyt n. 12+0 eikä tähän väsymykseen, yöheräilyyn tai pahoinvointiin oo vielä tullut juurikaan helpotusta. Päivä kerrallaan. Kiva kuulla, että osalla helpottaa!
 
Nakari,
Kyllä tyhjään vattaan vitamiinit. Aamupala koiralenkin jälkeen, tai jos oikein aikane työaamu ni aamupala menee reilun parin tunnin päähän (joskus otan kyl Omegan tai banaanin ja vedän sen autossa matkalla töihin).. Ja toimin näin ilman raskauttakin. :)
 
Nyt 9+0 ja oireet alkoi 6+0, aamulla/päivällä alkava etova olo jatkuu iltaan, mut loppuu yleensä yöksi. Lisäksi vko 7-8 oli tajutonta turvotusta vatsalla. Nyt on hajutkin äklöttäneet kauheesti parisen viikkoa :hungover: Sit musta tuntuu, että mieliala on enempi maassa. Vaikea sanoa, johtuuko se hormoneista, pahoinvoinnista vai pelosta, jos meneekin kesken...

Positiivisia aikoja odotellessa...:rolleyes: Tsempit kaikille oirehtiville!:Heartpink
 
Nyt 9+0 ja oireet alkoi 6+0, aamulla/päivällä alkava etova olo jatkuu iltaan, mut loppuu yleensä yöksi. Lisäksi vko 7-8 oli tajutonta turvotusta vatsalla. Nyt on hajutkin äklöttäneet kauheesti parisen viikkoa :hungover: Sit musta tuntuu, että mieliala on enempi maassa. Vaikea sanoa, johtuuko se hormoneista, pahoinvoinnista vai pelosta, jos meneekin kesken...

Positiivisia aikoja odotellessa...:rolleyes: Tsempit kaikille oirehtiville!:Heartpink

Mieliala maissa täälläkin. Veikkaan että johtuu pitkälti pahoinvoinnista ja yleisestä hankalasta olosta. Toivottavasti helpottaisi sitten kun olo helpottaa.
 
Naama ja erityisesti päänahka kukkii ihan omaa elämäänsä! Aina kun hipaisen päänahkaa (olen atooppisuuteen taipuvainen ja huono tapa on rapsutella kutiavaa päätä) mutta nyt osun jatkuvasti kipeästi finniin. Lisäksi olen huomannut että olen karvaisempi, etenkin häpykarvoitus laajentunut ja muuallakin enemmän. Raskaus- vai kausioireilua? En kestä :D
 
Mieliala maissa täälläkin. Veikkaan että johtuu pitkälti pahoinvoinnista ja yleisestä hankalasta olosta. Toivottavasti helpottaisi sitten kun olo helpottaa.

Ihana saada vertaistukea! :Heartpink Mä niin kanssa toivon, että helpottaa, kun tää inhottava olotila väistyy (väistyyhän se??:nailbiting:) :smiley-angelic001 No joo, toistaiseksi ajatuksena on, että se helpottaa viimeistään viikolla 12 :grin

Mikä viikko sulla on menossa Simsalabim?
 
Mu
Ihana saada vertaistukea! :Heartpink Mä niin kanssa toivon, että helpottaa, kun tää inhottava olotila väistyy (väistyyhän se??:nailbiting:) :smiley-angelic001 No joo, toistaiseksi ajatuksena on, että se helpottaa viimeistään viikolla 12 :grin

Mikä viikko sulla on menossa Simsalabim?

Mulla on viikko 9 menossa. Vielä pitäisi muutama viikko siis sinnitellä sinne maagiseen keskiraskauteen. :blackeye:
 
Mulla on tullu leukalinjaan finnejä, ei onneks kovin näkyviä, ja tukka rasvoittuu. Tuntuu, että heti kun shampoon pesee pois, niin on samantien rasvainen :D

Kuvotus ja pahoinvointi jatkuu samanlaisena 10+5 ja turvotus sekä mahan jämähtäminen. Ruoka-annokset on pienentyny ja aina en muista syödä kun on niin turpea olo muutenkin. On kyllä kumma jos painoa kertyy silti :P
Palelu on vähän helpottanut, ei siis palele 24/7 enää vaan ihan silloin tällöin päivän aikana.. ja välillä hiki.

Sisko sanoi, että hänellä loppui kuvotus molemmissa raskauksissa noin viikolle 14.. Hän on synnyttänyt kaksi tyttöä.
 
Mullakin finnejä pukkaa ja tukka rasvoittuu ihan hetkessä. Tyttö vie äidin kauneuden, vai miten sitä sanotaankaan. Uskoo ken tahtoo. :grin
 
Mullakin finnejä. Tänää en oksentanu heti aamusta niin heti tuli pelko et onko kaikki kunnossa. Tänää 8+6 eli tänää viikko 9 päättyy. Eiköhän se paha olo sieltä vielä tuu...
 
Mullakin finnejä. Tänää en oksentanu heti aamusta niin heti tuli pelko et onko kaikki kunnossa. Tänää 8+6 eli tänää viikko 9 päättyy. Eiköhän se paha olo sieltä vielä tuu...
Toi on kyllä jännä, että heti lähtee kela pyörimään päässä. Mulla oli myös tänään herättyä normaali olo, eikä oksettanut. Heti lähti sellainen pohdinta kulkemaan, että mitä jos jotain on käynyt. Äh, eikö vain voisi nauttia tästä.
Mua myös kummittelee, kun kävin syömässä ulkona pari päivää sitten, enkä tarkistanut mistä paikan fetajuusto on peräisin. Heti kuvittelen kaiken maailman listeriat itselleni. Todella neuroottinen mitä-jos-kuitenkin-olo, vaikka järjellä tietää että todennäköisyydet on pienet.
 
Mullakin finnejä pukkaa ja tukka rasvoittuu ihan hetkessä. Tyttö vie äidin kauneuden, vai miten sitä sanotaankaan. Uskoo ken tahtoo. :grin

Kyllä! Ensimmäinen oli tyttö ja huhhuh sitä naaman kukkimista sekä hiusten rasvoittumista. Ja nyt on sama juttu joten aika varma että tyttö tulee :D
 
Takaisin
Top