Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin finnejä. Tänää en oksentanu heti aamusta niin heti tuli pelko et onko kaikki kunnossa. Tänää 8+6 eli tänää viikko 9 päättyy. Eiköhän se paha olo sieltä vielä tuu...

Mulla on ihan samoja ajatuksia tullut oireiden helpotettua. Ei tätä vaan osaa kovin rennosti ottaa kuitenkaan. Voihan monella oireet helpottaa jo ennen 12 viikkoa ja silti kaikki voi mennä hyvin. Näin ainakin yritän itseäni lohdutella.
 
Kyllä se huono olo iski sit aamupäivästä ja jatkuu. Tänää 8+6 niin 1,5 viikon päästä viimestään vissiin helpottaa. Sillon loppu eka raskaudessa saikku.
 
Mulle nää illat on ihan tuskaa. Pelkkää ällötystä ja vaikea syödä mitään. Tänään 10+0 ja tuntuu pahemmalta vaan joka ilta :sad001. Ei jaksais, koska helpottaa?
 
Mulla on etova olo siirtynyt enemmän iltaan. Tällä viikolla tulee 12 viikkoa täyteen joten toivottavasti alkaa siitä sitten olot tasaantumaan.
 
Nyt on kyllä ollut pahin viikko tämän pahoinvoinnin kanssa. Lievää migreeniä siihen vielä lisäksi, ja loppuviikko olikin sitten aika kärvistelyä. Ei paljon panadolit auta :yuck: onko muita migreenin kanssa kamppailevia, ootteko saanut mitä lääkitystä tai muuta apua? Pitänee huomenna neuvolassa kysellä, onko tähän jotakin äkäsempää lääkitystä mahollista saada. Mulla tuppaa jäämään vielä ns. "päälle" kohtaus, pahimmillaan jatkuu viikkokausia, ei ajatuksena kamalasti innosta... Onneksi ei oo kovin äkäistä migreeniä mutta kuitenkin, ei tähän muun olon päälle kovin miellyttävää. Tuplapahoinvoinnit :wtf:
 
Mulla myös on ällötys siirtynyt sinne iltaan. Tulee siitä huolimatta olinpa syönyt tai en. Onneksi ruokahalut on palanneet pysyvästi, se helpottaa suuresti kun pystyy syömään.
 
Kyllä! Ensimmäinen oli tyttö ja huhhuh sitä naaman kukkimista sekä hiusten rasvoittumista. Ja nyt on sama juttu joten aika varma että tyttö tulee :D

Mulla oli eka poikafiilis, mut nyt kääntymässä veikkaus tytön puoleen juuri finnien, rasvoittuvan tukan, sikiön korkean sykkeen ja hedelmähimon vuoksi. Kallon muoto ja suolaisen himo taas viittais vähän enemmän poikaan. Nähtäväksi jää, jännää!
 
Oonko ainut, joka pitää pientä lämmönnousua raskausoireena ja/tai on mittaillut aamulämpöjä? Tiedän, että kuulostaa pakkomielteiseltä, mutta ekassa raskaudessa lämpö pysyi 37+-asteessa, mutta km-aamuna laski 36,5, joka on normi lämpö mulla. Nyt pysytellyt aamulämmöt (silloin ku oon jaksanut mittailla) 36,92-37,4 plussasta tähän aamuun (nyt n. 12+3). Nää lämmöt on toki kovin yksilöllisiä, mutta mulle tuonut pientä helpotusta oloon. Dopplerinkin vois tietty hommata näillä viikoilla ja lopettaa tän mittailun. :)
 
Mulla kans etovuus siirtynyt iltaan. Ja jäätävä turvotus riippumatta siitä mitä syö. Eli iltaa kohden ei tee mieli syödä mitään ja sitten yöllä herää nälkään. (ja pissalle) :-D
 
Oonko ainut, joka pitää pientä lämmönnousua raskausoireena ja/tai on mittaillut aamulämpöjä? Tiedän, että kuulostaa pakkomielteiseltä, mutta ekassa raskaudessa lämpö pysyi 37+-asteessa, mutta km-aamuna laski 36,5, joka on normi lämpö mulla. Nyt pysytellyt aamulämmöt (silloin ku oon jaksanut mittailla) 36,92-37,4 plussasta tähän aamuun (nyt n. 12+3). Nää lämmöt on toki kovin yksilöllisiä, mutta mulle tuonut pientä helpotusta oloon. Dopplerinkin vois tietty hommata näillä viikoilla ja lopettaa tän mittailun. :)

Kyllä kohonnut aamulämpö on ”raskausoire” jo tässä vaiheessa... aamulämpöhän nousee ovulaation jälkeen progesteronin(?) vaikutuksesta ja jää koholle kuukautisiin asti (yksilöllisesti tippuu just ennen kk tai pari päivää kuukautisten alettua)... Raskauduttua se siis jää koholle. En kyllä tiedä kuinka kauaksi aikaa...
 
Kyllä se huono olo iski sit aamupäivästä ja jatkuu. Tänää 8+6 niin 1,5 viikon päästä viimestään vissiin helpottaa. Sillon loppu eka raskaudessa saikku.

Siis oliks sulla viimeksi niin kova pahoinvointi, että olit pitkään saikulla?

Toisaalta, oliko joku ollut nyt tässä raskaudessa ihan pois töistä? Mä oon pitänyt etäpäiviä, kun periaatteessa töitä pystyy tekemään, mutta työpaikalla olo ei tunnu kauheen hyvältä, mutta muutaman kerran käynyt mielessä, että pitäisin ihan rehellisen saikun. Luulen, että ei olla enää kaukana siitä päivästä, kun saikutan.
 
Mulla olot vaan pahentuneet. Aiemmin ei oo tarvinut oksentaa, nyt sit jo neljättä päivää. 11+3.
 
Mulla on ollut tänään suorastaan normaali olo. No okei, kahvia en pystynyt vieläkään juomaan karseasta vieroitusoirepäänsärystä huolimatta. Että ehkä tässä vielä raskaana ollaan. :bored:
 
Siis oliks sulla viimeksi niin kova pahoinvointi, että olit pitkään saikulla?

Toisaalta, oliko joku ollut nyt tässä raskaudessa ihan pois töistä? Mä oon pitänyt etäpäiviä, kun periaatteessa töitä pystyy tekemään, mutta työpaikalla olo ei tunnu kauheen hyvältä, mutta muutaman kerran käynyt mielessä, että pitäisin ihan rehellisen saikun. Luulen, että ei olla enää kaukana siitä päivästä, kun saikutan.
Esikoista oottaessa olin 2,5 viikkoo saikulla ja siis nimenomaan pahoinvoinnista. Olin kyllä sit ihan loppuun asti töissä muutamaa lyhyttä saikkua (kova flunssa ym) huomioimatta. Nyt olin viime viikolla 2 päivää saikulla pahoinvoinnin takia. Tällä viikolla 1 kuus tuntinen päivä (samoin viime la) lähen vaikka vielä ois paha olo.
 
Mulla oli eka poikafiilis, mut nyt kääntymässä veikkaus tytön puoleen juuri finnien, rasvoittuvan tukan, sikiön korkean sykkeen ja hedelmähimon vuoksi. Kallon muoto ja suolaisen himo taas viittais vähän enemmän poikaan. Nähtäväksi jää, jännää!

Kallon muoto? :D
 
Toisaalta, oliko joku ollut nyt tässä raskaudessa ihan pois töistä? Mä oon pitänyt etäpäiviä, kun periaatteessa töitä pystyy tekemään, mutta työpaikalla olo ei tunnu kauheen hyvältä, mutta muutaman kerran käynyt mielessä, että pitäisin ihan rehellisen saikun. Luulen, että ei olla enää kaukana siitä päivästä, kun saikutan.

Mä oon joutunut olemaan jo kuutisen viikkoa töistä pois. Ylihuomenna meen kokeileen miten työt onnistuu.

Muoks. Ja mulla siis ihan tosi rankka pahoinvointi, kaikki ruoka ja juoma pysyy sisällä max.30min. En oo pystynyt kuin makaan sängyssä ja oksentaan. Ei mitään muuta elämää koko aikana. Sama toistunut edellisissäkin raskauksissa. Nyt on ollut kaks päivää suht normaali olo ja pystynyt olemaan vähän jalkeilla, kävin jopa koirien kanssa laahustaan 10min lenkin ulkona :D Tuntu ihan mahtavalle.
 
Kallon muoto? :D

Kaikkea sitä googlettelemalla löytyykin. :grin
Joidenkin tutkimusten mukaan kertois sukupuolen 90% varmuudella.


qYWgkNrbgLllwe4l2DM9c6PlXPOeYgXv_lg.jpg
 
Minulle suunnitellaan osasairaspäivärahaa työn luonteen ja kokonaisvaltaisen terveyden perusteella. Toivottavasti saisin! Olen ihan loppu, sinnittelen nyt esimiesten toimia odotellessa ja tuntuu että uupumisen uhka on korkealla. Alkuraskaudesta olin yhteensä kolme viikkoa poissa perussairauden ja väsymyksen takia.
 
Oliko täällä muuten joku muu, jolla atooppinen iho räjähtänyt pahaksi kasvoissa nyt raskauden myötä? Mä olen todella kypsä tähän ongelmaan, varsinkin kun en saa sitä aisoihin millään ja se haittaa ihmisten ilmoille lähtemistäkin. Ei kamalasti huvita lähteä ihmisille selittelemään miksi näytän näin kamalalta..
 
Mulla räjähti ihottuma, mutta nyt kun viikkoja on jo 13, se on helpottanut. Mä rasvasin kasvoja miedolla kortisonilla, niin se pysyi edes vähän aisoissa.
 
Takaisin
Top