Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla myös nyt viikolla 8 ollut pahoinvointi entistä voimakkaampaa, olen jopa oksentanut. Äityy erityisesti iltaa kohden..
 
Mulla pahin viikko pahoinvoinnin kanssa takana. Jokohan tämä pian alkaisi helpottaa 8+6 tänään. Neuvolassa varoitteli kyllä viime viikolla, että vielä ehtii pahentuakkin :sad001 Ei vaan enää jaksaisi. En minä eikä varmaan mieskään. Ei ole mielialakaan ihan täys kymppi kun kokoajan puhalluttaa..

Mulla on just samoja fiiliksiä. Kulunut viikko on ollut hankalin etovan olon suhteen, ja sama tuntuu jatkuvan. Tänään 9+1. Neuvolassa lupaili, että suurimmalla osalla helpottaa viikon 13 paikkeilla. Aika sanattomaksi vetää, jos vielä kuukausi pitäisi tätä oloa jaksaa.

Mahtaa olla ihan uudestisyntynyt olo, kun tästä olosta pääsee!
 
Mulla myös nyt viikolla 8 ollut pahoinvointi entistä voimakkaampaa, olen jopa oksentanut. Äityy erityisesti iltaa kohden..

Joo mullakin illalla ehdottomasti pahenee. Oon koittanut mahduttaa kaikki tekemiset aamuun, kun silloin vielä jaksaa ja pystyy. Aamuisin tekee mieli syödäkin, toisin kuin tälleen illalla.
 
Täälläkin pahenee olo. Nyt menossa 7+6 ja koko viikonlopun pitäny pitää huoli, että on jotain naposteltavaa lähettyvillä, kun paha olo iskee helposti. Tänäänkin piti hakea suolakeksipaketti taskuun. Ei mee varmaan kauaa, että työkaverit tajuaa, kun yle nakertaa jotain suolakeksiä pihan perukoilla.
 
Mua ei auta toi tasainen syöminen. Jokaisesta suuhun laitetusta asiasta tulee vähitellen pahempi ja pahempi olo, kunnes tälleen illalla on jo ihan kauheeta.

Mutta! Kukas siitä greippimehusta puhuikaan? Kokeilin äsken syödä greippiä, eikä se tuntunut pahalta :)
 
Kyllä ajattelin kanssa, että tuskaa tekee jos viikkotolkulla pahoinvoivana, mutta pahimmat oli 7-9 vkot ja nyt alkanut helpottaa ja viikkoja 11+0. Toki kaikilla se on yksilöllistä se helpotus, tuleeko milloin. Pitkiltä viikoilta kyllä tuntui :P
 
Ihan kamalaa tää iltaa kohti lisääntyvä turvotus ja mahan ”jämähtäminen”.. Ei tee mieli syödä mitään kun maha tuntuu aivan täydeltä :X Sit yöllä herää nälkään. Ei olisi pitänyt päivällisellä syödä jälkkäriksi omena-kaurapaistosta, siitä alkoi mahakipu..
 
Mulla kans tota mahan jämähtämistä eli pitää syödä hyvin pieniä annoksia.
 
Ihan kamalaa tää iltaa kohti lisääntyvä turvotus ja mahan ”jämähtäminen”.. Ei tee mieli syödä mitään kun maha tuntuu aivan täydeltä :X Sit yöllä herää nälkään. Ei olisi pitänyt päivällisellä syödä jälkkäriksi omena-kaurapaistosta, siitä alkoi mahakipu..

Täällä samaa ongelmaa! Sitte tulee paha olo kun ei syö :wtf: tiiäpä tässä sitten miten etenis. Tuntuu, että on vaan ihan tukossa koko ajan. Taidan illalla turvautua luumupussiin ja toivoa, että auttaa :grin
 
Mun päivän kohokohta on työpaikka ruokailu, kun yleensä auttanut oloon. Tänään meinas tulla itku kun oli niin pahaa ruokaa, etten pystyny syömään. Ja Mä yleensä tykkään kaikesta ruuasta
 
Mulla on tismalleen samanlainen olo! Oon normaalisti aktiivinen, urheilen paljon ja syön terveellisesti, mut nyt raskaana lepäilen/nukun/röhnötän aina kun mahdollista ja syön mitä sattuu. Eilen kaupassa pyörin varmaan puoli tuntia ja lopulta mukaan tarttui pakastepitsa, kaikki muu yökötti. Neuvolassa terkkari kyl lohdutti ihanasti sanomalla, et ekan kolmanneksen jälkeen usein helpottaa väsymys eikä kuulemma kannata stressata liikunnasta ja ruokavaliosta nyt niin paljon. Myös sillä on väliä, miten on elänyt ennen raskautta jne.

Täällä samat fiilikset! Energiat aika nollissa, sunnuntaina jaksoin vaivoin kävelylenkin tehdä, ja siinäkin alkoi välillä heikottaa. Jotenkin olin kans ajatellut, että liikun mahdollisimman normaalisti mahdollisimman pitkään, niin vaan todellisuus iski vasten kasvoja :shifty: eikä kovin korkean sykkeen liikkuminen kyllä tämän olon kanssa houkuttelekaan. Lisäksi tuntuu, että hengästynkin paljon helpommin jo pienestä rasituksesta :angry1
 
Hm, tässä mun viidennessä raskaudessa onkin vähän erilaisemmat oireet. Pahaa oloa ja etomista ei oo ollu oikeestaan ollenkaan, ihan satunnaisesti vähän. Ruokahalu on kova!! Mut yks oire, joka saa mut jo kohta epätoivon partaalle, nukun erittäin levottomasti ja tätä on jatkunu ihan sieltä ekoilta viikoilta asti. Heräilen siis läpi yöt vähintään tunnin välein. Hmp. Kerranki olis tilanne et kaikki lapset vetelee sikeitä läpi yöt, niin eikös äiti heräile ihan vaan omaks ilokseen. Argh! Ja sen seurauksena, alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän kaikki. Byääääh!! Noniin, nyt on oikeen valitus ja marinafiilis. Pitäis vissii kömpii johonki omaan koloon mököttämään. Rv 10+3
 
Täällä tuntuu että tietyt lievätkin oireet alkaa helpottamaan. Tänään 11+0. Oon muutaman edellisen yön nukkunut tosi hyvin ja vaikka oisin käynyt vessassa, saanut unta sen sijaan että olisin jäänyt pyörimään niin kuin aikaisemmin. Energiakin tuntuu palailevan pikkuhiljaa ja tekee mielikin lähteä urheilemaan. Lievää etovaa oloa edelleen mutta sekin on vähentynyt edellisen viikon aikana.
 
Väsymys on tällä hetkellä se kaikkein voimakkain oire. Yleensä olen kyllä tosi energinen, mutta nyt menee kaikki vapaa-aika lepäilyyn. Urheilun jälkeen menee voimat aivan täysin ja on päästävä heti nukkumaan.

Näkyvin oire on taas vatsan turvotus. Viikkoja on vasta 9+2, mutta mitkään farkut eivät enää tunnu mukavilta jalassa.
 
Toiset odottaa pahoinvoinnin loppumista ja mä odotan kuraamisen loppumista. :D
 
Nakari, toi on niin peestä toi heräily. Mulla taas viime yönä tuntui siltä että säpsähtää hereille kaikesta pienestä. Ja tuntuu et just kun nukahtaa vihdoin niin taas säpsähtää. Ja myös semmoinen tunne, et makaa vaan tunteja silmät kiinni mut ei pääse syvään uneen.
 
Ja nyt tuntuu, et pitäis koko ajan syödä. Pari tuntia on siinä ja siinä, et pystyykö olemaan syömättä XD Mutta hankalaksi tän tekee se, et ei tiedä mikä maistuu. Jostain tulee aina sellanen ahaa-elämys, "nyt on pakko saada ruskeaa kastiketta/ kinkkua/ jäätelöä / banaania jne." ja sitä sitten mättää tietyn ajan kunnes se on nou nou.
 
Täällä tuntuu että tietyt lievätkin oireet alkaa helpottamaan. Tänään 11+0. Oon muutaman edellisen yön nukkunut tosi hyvin ja vaikka oisin käynyt vessassa, saanut unta sen sijaan että olisin jäänyt pyörimään niin kuin aikaisemmin. Energiakin tuntuu palailevan pikkuhiljaa ja tekee mielikin lähteä urheilemaan. Lievää etovaa oloa edelleen mutta sekin on vähentynyt edellisen viikon aikana.

Ai että! Tätä odotellessa, kuulostaa niin ihanalta :)
 
Panda_, just tollasta samanlaista on tääl ollu jo ihan liian kauan. Välil fiilis on ihan positiivinen et kyl tää täst ohi menee ja hyvä täs on olla ku ei oo mitään pakollisia menoja ku on lasten kans kotona. Toisinaan iskee toi eilinen ahdistus, että kaikki vaan riapoo. Mut kyl tää täst!! :D
 
Takaisin
Top