Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään 6+2 ja ekan kerran kunnolla oksennettu :hungover: Olen tässä yövuorojen välistä nukkumapäivää viettämässä ja kävin äsken hereillä, kävin vessassa ja söin omenan sekä otin mammavitamiinit kun ne jäi multa kotiin tullessa ottamatta. Sen että pääsin sänkyyn takaisin pitkälleen niin alkoi hirveä olo, ja oli pakko lähtee vessaan kiireellä yökkimään. Niin eiköhän tullut paineella ulos kaikki. Ihan silmät vetistää ja tärisyttää :confused: Varmaan täytyy ottaa vitamiinit uudestaan kun mihinkäpä ne ois kerenneet imeytyä kun kaikki tuli pois.
 
Tänään tuli parina kertana vessassa käydessä rusehtavaa vuotoa paperiin. Sen lisäksi tuli joku ehkä pienen hyytymän näköinen mukana. :sad001 Huolettaa tosi paljon, että mitä tämä nyt meinaa. Kipuja ei pahemmin ole. Toivottavasti ei ylly verenvuodoksi ja ois jotain harmitonta vaan. Tuo hyytymä pelottaa. :’(
 
Muistelinkin Diana, että meidän laskettuaika olisi suunnilleen sama. Mulla neuvolan laskettu 12.4 ja oma 13.4.. no kuitenkin. Mulla ollu hyvin menkkamaista oireilua eilen ja tänään. Laskeskelin, että menkkojen ajankohta olisi näinä päivinä. Voisiko liittyä siihen?
 
Muistelinkin Diana, että meidän laskettuaika olisi suunnilleen sama. Mulla neuvolan laskettu 12.4 ja oma 13.4.. no kuitenkin. Mulla ollu hyvin menkkamaista oireilua eilen ja tänään. Laskeskelin, että menkkojen ajankohta olisi näinä päivinä. Voisiko liittyä siihen?

Toivottavasti olisi tosiaan jotain siihen liittyvää harmitonta vuotoa! Stressaavaa tämmönen. :/
 
Helpottaako tämä jäätävä väsymys normaalisti ekan kolmanneksen jälkeen?

Diana: Toivotaan parasta, että vuoto olis ollut harmitonta!
 
Diana, kunpa kyseessä olisi vain normaalia alkuraskauden vuotoa kun oli kerran rusehtavaa! Ja se hyytymähän saattaa joku kohdun hematoomakökkäre mikä tulee nyt pois? :bookworm:
 
Helpottaako tämä jäätävä väsymys normaalisti ekan kolmanneksen jälkeen?
Tähän en osaa vastata koska itsekin esikoista odotan, mutta samaa mieltä olen tuosta väsymyksestä! :grin

Mulla on kroonista väsymystä ollut jo pitkään, mutta kyllä nyt on huomannut lisääntyneen väsymyksen ja unen tarpeen. Kyllä tuntuu tämä yövuorossa oleminenkin aika tuskaiselle vaikka kotiin päästyäni koko päivän nukuinkin (muutamaa tuntia lukuunottamatta, nyt siis toinen työyö..:sleep002)
 
Miten sitä unohtaakin kuinka hirveää tää pahoinvointi voi olla :yuck: Kävin siis lääkärissä keskiviikkona ja osui todella ihana lääkäri jonka kanssa tästä juteltiin. Oli sitä mieltä että nyt vaan sairaslomalle ja lepoa. Ja epäili että tuskin on ainakaan helpompaa kun edellisissä raskauksissa, joten ensi viikolla sitten takaisin jos siltä tuntuu.
Kun oikeasti ei voi kun paikallaan maata tai yrjö lentää. Pieniä annoksia pystyy syömään, mutta siitäkin tulee huono olo. Ja sitten kuitenkin samalla turvottaa oikein huolella. Että koita tässä nyt sitten arjesta selvitä. Onneksi on upea puoliso joka pyörittää kotia ja hoitaa nuo vanhemmat lapset.
 
Eilisen jälkeen vuotoa ei ole enää tullut, joten en jaksa huolestua asiasta. Sitä tuli kuitenkin niiin vähän ja ei ollut kirkasta verta.

Täällä myös pahoinvointi on jotain ihan hirveetä, oksennus tulee tunnin - parin välein eikä oikeen mikään ruoka maistu, ja se tietysti vaan pahentaa huonoa oloa. Ei pysty kuin makoilla sängyllä, lukemisesta ja tv:n katsomisestakin tulee paha olo... Toimintakyky on kyllä ihan olematon ja vähän tympii kun ei tosiaan voi tehdä yhtään mitään.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskeleville!
 
Täällä kans tullut rusehtavaa vuotoa ja kipuja on ollut kuukautisten tyyppisiä... raskausoireet on edelleen kuitenkin voimakkaat, pahoinvointi alkoi eilen. Huono olo on hyvin pitkälti koko ajan läsnä, välillä pystyn syömään jotain pientä ja sitten tulee niin huono olo. Vuotoa tullut vain vähän ja toivon todella että ei muutu runsaammaksi.
 
Ihmeellinen olo vaivannut monta päivää, omituinen tunne vatsassa. En oikein tiedä onko nälkä vai etova olo. Ei kuitenkaan kokonaan häviä syömällä, joten ehkä etovaa oloa/ilmavaivoja/jotain muuta? :grin
 
Eilisen jälkeen vuotoa ei ole enää tullut, joten en jaksa huolestua asiasta. Sitä tuli kuitenkin niiin vähän ja ei ollut kirkasta verta.

Täällä myös pahoinvointi on jotain ihan hirveetä, oksennus tulee tunnin - parin välein eikä oikeen mikään ruoka maistu, ja se tietysti vaan pahentaa huonoa oloa. Ei pysty kuin makoilla sängyllä, lukemisesta ja tv:n katsomisestakin tulee paha olo... Toimintakyky on kyllä ihan olematon ja vähän tympii kun ei tosiaan voi tehdä yhtään mitään.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskeleville!

Täällä sama juttu ton pahoinvoinnin kanssa, koko ajan on paha olo ja oksettaa, ihan sama tekeekö mitään, vai onko tekemättä, eikä tekis mieli syödä yhtään mitään. Oksennus ei ihan noin usein tuu, mutta ihan tarpeeks usein kuitenkin. Silläkään ei oo väliä, onko siellä mahassa mitään oksennettavaa vai ei, kun ainahan voi yrjötä sappinestettä yms limaa, jee! Tuntuu, kun ois maailman pahin darra päivästä toiseen vaan...

Tsemppiä tosiaan muillekin, tää oksentelu on suoraan sanottuna ihan perseestä! Kai tämä huhtikuussa loppuu viimeistään :wink
 
Candice, joo, kyl se viimeistään sillon huhtikuussa loppuu :D Oon tosiaan yhden raskauden oksentanut alusta loppuun, ei ollut herkkua... Joku muutama viikko pää pöntössä tuntuu melko kevyeltä sen jälkeen, vaikka onhan tämä olo aivan perseestä ja mitään ei pysty tekemään. Sit tuo tyhjällä mahalla oksentaminen ei ole kovin mielekästä kun kuulostaa karvapalloa oksentavalta kissalta, mitään ei meinaa tulla, mut pakko vaan saada jotain ulos, että olo helpottaisi edes nanosekunneiksi.
 
Mulla on tässä pahoinvoinnissa ollut noin viikon ajan parempia ja huonompia päiviä. Esim. torstai oli hyvä päivä. En oksentanut kertaakaan ja lievää etomista oli vain ennen lounasta ja se lähti syömällä. Sitten taas eilinen, erityisesti eilisilta, oli aivan kauhea. En pystynyt tekemään mitään muuta kuin makaamaan sängyssä ja oksensin ihan kaiken ulos. Oksensin jopa veden, jota yritin juoda. Mieskin oli ihan huolissaan, että miten toi yhtäkkiä niin pahaksi meni. Toivottavasti tästä tulee vähän parempi päivä.
 
Onko muila pahas turvotusta etenkin iltaisin? Ja tähän liittyy myös välillä vatsakipuja ja pahoja ilmavaivoja. Lisäksi wc:ssä käynti on harventunut, että tulee isolla hädällä käytyävain joka toinen tai joka kolmas päivä :wideyed:
 
Candice, joo, kyl se viimeistään sillon huhtikuussa loppuu :D Oon tosiaan yhden raskauden oksentanut alusta loppuun, ei ollut herkkua... Joku muutama viikko pää pöntössä tuntuu melko kevyeltä sen jälkeen, vaikka onhan tämä olo aivan perseestä ja mitään ei pysty tekemään. Sit tuo tyhjällä mahalla oksentaminen ei ole kovin mielekästä kun kuulostaa karvapalloa oksentavalta kissalta, mitään ei meinaa tulla, mut pakko vaan saada jotain ulos, että olo helpottaisi edes nanosekunneiksi.

Hauska mielikuva tuo karvapalloa oksentava kissa. Mutta surullisesti totisen totta :sad001 Mä vihaan oksentamista, onneksi ei ole ainakaan vielä tarvinnut arabiaa halailla..
 
Hauska mielikuva tuo karvapalloa oksentava kissa. Mutta surullisesti totisen totta :sad001 Mä vihaan oksentamista, onneksi ei ole ainakaan vielä tarvinnut arabiaa halailla..

Harvapa sitä oksentamista rakastaa, mut huumori auttaa jaksamaan... Tänään kun kävin yrjöämässä lounaan pihalle just kun olin lautasen saanut tyhjäksi, niin vessasta tullessa tokaisin miehelle, et onneksi edes tuli pureskeltua hyvin, mut ei musta bulimikoksi olis :D Ihan järkyttävän huono olo, että välillä itkettää, mut kyl se jollain aivan ala-arvoisella vitsillä aina hihittelyksi muuttuu.

Sit tekis mieli leipoa naamaan niitä jotka tulee kertomaan kuin aamupahoinvointiin helpottaa kun syö jotain ennen kuin nousee sängystä ja ei pidä ajatella sitä pahaa oloa... JEEEEEP! Sit kun oksettaa 24/7 ja makaat vaan vessan lattialla kun et jaksa liikkua niin hei, sehän olo menee pois kun ei ajattele sitä ja lähtee vaikka vähän ulos kävelylle :D No mut, hyväähän ihmiset aina tarkoittaa, mut hyperemeesi on pikkusen eri asia kuin aamupahoinvointi tai vähän etova olo :)
 
Joo se on ärsyttävää kun muut naiset tulee puhumaan että joo olihan se hirveä muutama viikko vähän voida pahoin ja ehkä kerran tai kaksi oksentaa kun itse ei voi muuta kun paikallaan maata tai kaikki tulee ylös. Ja se on aika masentava tieto että tämä olo ei tästä tule helpottamaan vielä useaan viikkoon.
Koirien kanssa olen varovaisesti ulkoillut koska raitis ilma tekee ihan hyvää, mutta sekin auttaa vaan sen hetken ja sitten jo tuon liikkumisen takia on huono olo.
 
Ei pitäisi tietty vertailla raskauksia, mutta tässä on ollut kyllä toistaiseksi vähemmän oireita. Nälkää ja väsymystä ja satunnaista etomista. Kerran olen oksentanut ja toisen kerran melkein. Ei toki ole tarve moiseen. Edellisessä oli enemmän pahoinvointia ja raskauden puoleen väliin oksensin n.kerran viikossa, alussa toki enemmän. Turvotusta on kyllä. Luojan kiitos sitä edellisen raskauden ummetusta ei ole tullut! Hyvä tässä vaiheessa kehua, kun niin alussa vasta. Toivottavasti pysyy tällaisena.
 
Takaisin
Top