Millaisia raskausoireita sinulla on?

Se että ei ole tissit kipeät tai maha ei ole turvonnut tai ettei tarvi käydä pissalla usein, on ihan normaalia. Kohtu nyt ei muutenkaan vielä oikeastaan paina pissarakkoa että olisi sen takia tarve juosta vessassa, vaan se vessassa ramppaaminen johtuu vilkastuneesta aineenvaihdunnasta.
Turvotusta voi hallita katsomalla vähän mitä syö.. Ja suolahan sitten tunnetusti turvottaa kuten myös vaaleat viljat. Ja toisillehan nyt maistuu ruoka enemmän kuin toisille niin Turvotusta voi siksikin esiintyä tai olla esiintymättä.

Joten älkää nyt stressailko näistä oireiden puuttumisista :happy: olemme kaikki erilaisia ja kaikkien elimistöt käsittelee asiaa vähän erilailla :happy:

Ei itselläkään aina rinnat ole kummemmin arat, ei toisinaan tarvi juosta vessassa, riippuen aina paljonko on juonut. Eikä onneksi maha pahemmin enää turvottele kun leivät ja muut viljat jääneet pois paitsi täysjyvämurot. Hedelmät astuneet vahvaksi osaksi niin turvotuskin minimi, eikä tosi suolaisia juttuja tule popsittua, eikä liioin mitään sokeristakaan.

Ja masussa kaikki hyvin ja syke pompottaa vahvasti:Heartred
 
Tällä viikolla on tullut tutuksi taas noi menkkakivut ja oon ihan hysteerinen, vaikka tiedän sen johtuvan kohdun kasvamisesta.
Jotenkin on niin tiukasti päähän ohjelmoitunu, että sillon kun on menkkakipuja, tulee myös verta.

Tekis niin paljon mieli varata aika yksityiselle ar-ultraan :D
Käytiin silloin rv6 ultrassa ja syke näkyi ja kaikki oli hyvin, mutta ei millään jaksaisi odottaa sitä nt-ultraa n.3 viikkoa! Aika menee muutenkin niin hitaasti kun vaan odottaa että tää pahin vaarakausi olis jo ohi.
 
Mulla autto pahimpaan hysteriaan kolmenkympin doppler raskauskeijulta :)
 
Tintti, sun oireet kuulostaa tosi tutuilta. Laskin itse, että mun tissit on ollut kipeät nyt 8 viikkoa putkeen, parasta! Mulla ei tosin naama kuki, vaan oon katsellut kuinka ihmeen virheetön se on. En oo olotilojen takia käyny juuri missään (oon kans lomalla) joten en oo meikannut aikoihin eikä ole kyllä ollu tarvettakaan. Kiva että jotain positiivistakin oiretta tässä :D

Semmosta tulin tänne vielä ihmettelemään, että mikä on kun pissakäynnit on vähentyeet noin puolella tässä kahden päivän aikana? Viikkoja on nyt 10+2. Öisin oon käynyt kolmesti pissalla, nyt vain kerran. Ja päivällä ei enää tunnu että jatkuvasti tarvisi vessassa ravata, vaan ihan normaalin verran mitä ennenkin raskautta.

Mun ei tarvi yöllä käydä, kun kerran vessassa, siinä kolmen-neljän aikaan,just ku ois kiva nukkua tuohon aikaan näin lomalla... :sour:
Normaalisti työelämässä ollessa oon jo tuohon aikaan juomassa aamukahvia :)
Mutta päivällä tulee käytyä vessassa kyllä huomattavasti useemmin... :happy6
 
Mun ei tarvi yöllä mennä vessaan, paitsi jos pitää nousta jonkun lapsen takia ylös sängystä. Silloin kyllä on pakko vessassakin käydä. Mutta jos koko yön saa pysyä sängyssä niin ei tarvii vessaan varta vasten nousta
 
Mulla viikkoja oletettavasti 6+3 ja oireita on enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa. Pahoinvointi on mulle ihan uusi juttu ja sen voimakkuus tuli tosi yllätyksenä, rinnat aristaa ja nännit on välillä niin kipeät että pelkkä paitakin sattuu, väsymys on melkein sietämätöntä, sit nää perus jomutukset alavatsalla, ja aivastaessa kipu on viiltävää ja repivää. Ja nyt uutena oireena aivastelu aamuisin ja hirveä nuha ilman muita flunssan oireita.
 
Kuvotus alkaa helpottaa.Väsymys on ihan älytöntä ja nännit todella kipeät.Edellisessä rinnat oli niin kipeät,et itku tuli,kun otti liivit pois.Ei oo sitä ikävä.Nipistyksiä ja vihlaisuja alavatsalla eikä vessassa tarvitse käydä yhtään sen useammin kuin ennen raskautta.Kun oireet vähenee niin siihen nt-ultraan tuntuu olevan ikuisuus.Nyt 9+5 muistaakseni :D
 
Miulla on pahoinvointia syömisen jälkeen ja jos nälkä pääsee liian pitkälle ni myös silloin. Tissi kipu on helpottanut, aivastelen edelleen pari kertaa päivässä ja ummetus on rantautunut myös miulle. Välissä on pitkiäkin aikoja et ei oo mitään oloja
 
Tänä viikonloppuna on tullut autossa istuttua satoja kilometreja. Jonkin verran olen matkapahoinvoinnista aina kärsinyt, mutta nyt oli taas aiemman raskauden tyyliin heti vähänkään mutkaisemmalla tai kuoppaisemmalla tieosuudella oksennus kurkussa.
 
Mullakin ollut tuota matkapahoinvointia tosiaan kun hieman mutkasempi tie osunut kohdalle. Normaalisti en kärsi matkapahoinvoinnista. Yhh.

Nyt sitten oireet loppui kuin seinään ja vaikka kuinka ajattelin joskus aikaisemmin, etten ala oireista tai oireettomuudesta stressaamaan niin onhan tämä pelottavaa. Kahtena päivänä ei ole ollut ihan minkäänlaisia oloja. On toki ollut tekemistäkin paljon mutta silti. Onneksi keskiviikkona on neuvola :/
 
Täällä on oireet vähentyneet, nyt menossa 11+4. Kävin viime viikolla vielä ultrassa ja kyselin samalla kätilöltä, mistä oireiden väheneminen voi johtua (pelkään keskenmenoa niin paljon). Kuulemma oireet voi muuttua/vähentyä juuri tässä ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella, kun ruskuaispussi alkaa hävitä ja istukka alkaa toimia "kunnolla". Ja se, että pahimmat oireet alkavat helpottaa toisen kolmanneksen lähestyessä on ihan normaalia.

Enää kahdeksan päivää nt-ultraan, toivon niin että kaikki olisi edelleen hyvin :Heartred
 
Täällä on oireet vähentyneet, nyt menossa 11+4. Kävin viime viikolla vielä ultrassa ja kyselin samalla kätilöltä, mistä oireiden väheneminen voi johtua (pelkään keskenmenoa niin paljon). Kuulemma oireet voi muuttua/vähentyä juuri tässä ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella, kun ruskuaispussi alkaa hävitä ja istukka alkaa toimia "kunnolla". Ja se, että pahimmat oireet alkavat helpottaa toisen kolmanneksen lähestyessä on ihan normaalia.

Enää kahdeksan päivää nt-ultraan, toivon niin että kaikki olisi edelleen hyvin :Heartred

Mulla on nyt myös 11+4 tämänhetkisen tiedon mukaan ja ihan sama mulla, pahimmat oireet helpottanu. En oikeestaan viikkoon enää oo oksentanu ja aamullakin on parempi olo. Mulla enää oireina oikeestaan sellainen heikotus kun syömisestä on kulunut aikaa ja yleinen voimattomuus. Väsyn puuhatessa nopeesti. Hajut ei enää oo etovia mutta ruoissa on vielä sitä että kaikki ei oikein maita. Niin ja vatsan turvotus. On se kasvanutkin mutta oon kyllä syönyt pizzaakin!

Mullakin kyllä huolettaa kun viimeksi pahoinvointia keski vkolle 14 mutta huomenna jo selviää kun on nt-ultra klo 11. Jännittää!

Hyvä kuulla faktaa siihen, että on normaalia että voi alkaa helpata nyt.
 
Siis koska tää väsymys loppuu, ahdistaa olla näin vetelä laiskimus :D
 
Vähän huolettaa, kun vatsanseudulla ei ole mitään tuntemuksia tai kolotuksia ollut kohta pariin viikkoon :eek:

Tissit on kyllä ihan jäätävän kipeät. Eilenkin ulvahdin kivusta, kun suihkun vesi oli niin terävää.
 
Tissien kanssa saa tosiaan olla varovainen. Mulla oli taannoin itku herkässä kun autossa turvavyö sivalsi suoraan nänniin.

11. viikko on nyt lopuillaan ja nyt kun pahoinvointi on vähän hellittänyt, niin uusina oireina on päänsärky ja unettomuus.
 
Oli mukamas vähemmän oireita.Viime yönä aivan jäätävä pahoinvointi!Kertaakaan ei ole ollu noin huono olo.Nyt aamustakin vielä tosi huono olo.Liekö töiden aloittamisen kunniaks. Työ on fyysisesti raskasta ja olin eilen tosi väsynyt.
 
Mulla on ihan hirvee väsymys... Vaikka kuinka nukun niin väsyttää, väsyttää ja vielä lisää väsyttää :sad001 Nukun yössä 7-9h. Ens viikolla vasta eka neuvola.
 
Takaisin
Top