Mieliteot/inhokit

Wilmiina, tuo nimitys on ihan vieras mulle :eek: mutta taikina on ruispohjanen ja mustikoita väliin ja uuniin :) näin pikaisesti selitettynä.

muoks. Oletin siis että tarkotat mustikkakukkoa :grin piti oikein googlea käyttää ja juu, rättänää tarkoitin :) Hauska nimitys, jääny mulla kuulematta moinen.
 
Muokattu viimeksi:
Ninni, jos en väärin muista Savossa kutsuvat mustikkakukkoa sillä nimellä. Ja puolukkakukko taisi olla rippana :)
 
Minen oo ikinä kuullu nimee rättänä! :eek: Ja ei sitä kukkoo voi syödä muun ku jäätelön kanssa :wink t.savolainen
 
ImageUploadedByVau Foorumi1431881560.879528.jpg
Näinhän sen pitää parhaimmillaan olla, uunituoretta rättänää, vaniljajäätelöä ja hyvvee kahvia :D tälläsen version saa Zetorista, oli niin hyvää että otin aikanani oikein valokuvan :D
 
Saatan toki olla väärässä tosta missäpäin rättänäksi kutsutaan ( korjatkoon ken tietää oikean sijainnin) mut hyvää se on joka tapauksessa :)
 
Voi olla että se on ihan oikee nimityskin sille, on monia muitakin juttuja mistä mä en tiedä :wink Täytyypä testata tuo Zetor kun ens kerran eksyy etelämpään! Mä oon titteliä vaille virallinen mustikkakukko expertti :D
 
Mustikka kukko maistuisi. Siitä on aikaa ku viimeksi tehnyt!! Yks leipomus taas listalla mitä pitää tehä :D
Pitää mun kaivella kana/aura piirakan ohje esille , Rosalina tais sitä kysellä
 
Takaisin
Top