Mielitekoja

Voikohan kurkkua syödä liikaa :D Siis ihan tuoretta kurkkua. Sellasen kun kuorii niin voisin syödä vaikka kymmenen kokonaista päivässä!
 
En jaksa uskoa, että kurkkua voi ihan liikaa syödä? Ainakaan se ei voi olla sieltä epäterveimmästä päästä.. Kun eikös kurkku lähinnä ole vettä vain? :D
 
Pitääkin lenkin lomassa poiketa kauppaan niin saa lisää, eilen ostettiin kolme mutta ei ole kun puolikas enää jäljellä... :rolleyes:
 
Abu, semmoista keltaista kastiketta en nyt muista mistä se tehdään, mut kaupassa myydään semmosia valmiita pusseja mitkä voi sitten sekoittaa maitoon/vereen.. Se on niin hyvää perunoiden kanssa:grin
En oo siis syönyt kyseistä kastiketta varmaan vuoteen ja nyt sitä on pakko saada!
 
Bearnaise on sellanen kananmunasta ja voista tehty kastike, jossa rakuunaa mausteena. Vähän niinku lämmintä majoneesia, sellasta paksua ja rasvasta. Toi pussikama on hyvää, mutta herranje miten mahtavaa on itsetehty bearnaise!
 
:laughing021
Mä repeilen täällä tolle vauvahaaveilijan vereen sekoitetulle bearnaiselle... Taitaa Sannista jo vähän väsyttää kun tuntuu et hihityttää kaikki.
Mut joo, se on hyvää kastiketta kyllä! Ei mitään kevyttä herkkua :wink
 
Mä laitan ruokaa, mutta en pidä kastikkeista. Niitä en tee enkä syö. Ravintolassakin tilaan ruoan aina ilman kastiketta (pihvit yms.) :D niin tiedä oikein mitään kastikkeita..
 
Miuk: samasta setistä aloin haaveilla myös... :P Veisköhän mies viikonloppuna tän syömään...
 
Mä en suostu raskausaikana pihviä syömään, ku joutuu syömään kypsänä. Paitsi jonku lehtipihvin!
 
Miuk, mä valitin tota neuvolassa ja terkka sanoi et voi syödä mediuminakin pihvin
 
Heppunen ei kait siitä haittaa oo, joillain vaan voi kurkun kuoret alkaa ärsyttää vatsaa jos paljon syö. :grin
 
Mä en kyllä uskalla ottaa riskiä ton lihan suhteen, kun virallinen suositus on syödä kypsänä. :) Mutta eipä onneks usein tuu ravintoloissa käytyä nykyään.
 
Olikos lihassa vauvan kannalta riskinä toksoplasma? Eikös se ollu semmonen ettei sitä saa jos sen on sairastanu.. joten jos kävis testauttamassa onko se jo ollu ja olis, niin liha olis turvallista mediuminaki :grin Jos siis pääsis joskus ravintolaan, teoreettinen mahdollisuus..:rolleyes:
 
Mun pitäis lopettaa tän ketjun lukeminen tai sitte harjottaa mielikuvasyömistä. Mulla on valkosipulikastikkeessa haudutettuja lihoja jääkaapissa. Niitä ruisleivän päälle ja vähä juustoo kaveriks ja sitte mikroon... Voi mums ja nams! Nyt täytyy vaan yrittää hillitä ittensä... Paino sanalla yrittää.
 
Mulla alko eilen tökkii juusto ja nyt en tiedä mitään pahempaa. Pelkkä ajatus ällöttää :D
 
Mulla rupes eilen kans juusto tökkäsee. Maistu jotenkin hirnu suolaselle perus oltermanni...? o_O Ennenkuulumatonta, oon aina ollu juustojen perään :P
 
Takaisin
Top