Mielitekoja

Mulle on kans viime viikosta (7+0) alkanu maistua herkut :D kauheeta jos tää jatkuu... olin niin onnellinen siitä karkkivieroituksesta joulun jälkeen :D
 
Mulla kaksi aiempaa raskautta tullut molemmista n 18kg kun herkut maistu alusta loppuun kun ei ollut yhtään huono olo xD jos nyt pysyisi niistä erossa sittenkin kun pahoinvointi helpottaa.
 
Ruisleipä on kyllä kova juttu täälläkin. Ennen en oo leipää syönyt kuin suunnilleen aamupalalla. Nyt menee kyllä reilusti. Ja nimenomaan tumma leipä, ja ne suolakurkut :hungry:
 
Musta tuntuu et jos illemmalla kunnon merisairaus on ihan nurkan takana niin on pakko syödä äkkiä vähän jotain supermakeaa.. vaikka siirappia tai vanukasta, muuta ei pysty ja toi auttaa :eek: Painoa on tullu 2,5 kg lähtöpainoon mutta ne tuli 2 päivän aikana jolloin söin ihan tavallisesti tai vähemmänki, joten jotai turvotusta.. alituinen nälkä alkaa silti nostaa päätään mikä hirvittää. En tarvis niitä lisäkiloja oikein mihinkää..
 
Mikä tässä onkin, et kokoajan on olevinaan nälkä. Siis ei todellakaan oikeesti oo, mut tunne on sellanen.
Sit tulee kilot :sad001 Nyt todellakin ymmärrän ne mammakilo-tarinat. Ei näitä mielitekoja oo ihan helppo väistellä. Ihan terveellistä tavallista kotiruokaa täälläkin syödään, ei mitään herkkujuttuja juurikaan, mutta ne aterioiden välit sit napostellaan millon mitäkin pähkinää ja pullaa ja voileipää, kyllä ne vaan vyötärölle tuppaa kertymään.
Pakko skarpata nyt :wideyed:
 
Eilen teki mieli hirveesti sipsiä, pelkällä suolalla maustettuja ja pistinkin miehen niitä tuomaan mulle..vahingossa sit siinä himoissani söin melki koko pussillisen...
 
Joo, tuo on kyllä niin outoa että miten ja miksi raskaus saa aikaan sen et mieleen tulee yksityiskohtaisia ruokahaluja.. Mulle tuli yhtäkkiä eilen mieleen Riitan herkun tyrni pannacotta enkä meinannu saada unta kun teki niin mieli sitä. Ja mistäköhän edes tiedän että sellaista on olemassa?? En muista koskaan syöneeni sitä.. ja ei nyt normaalisti noin vahvasti ja häiritsevästi tuu ruuat mieleen..
 
Mulla tuli tänään lounaalla ihan hirvittävä annoskateus. Lounasravintolassa oli vaihtoehtoina uunikalaa + muussia tai sit kanapastaa. No otin kalaa ja menin tuttavan kanssa samaan pöytään syömään. Itku meinas päästä, kun tajusin et halusinkin sitä kanapastaa kun näin sen siinä toisen lautasella :woot:
Nyt en pääse siitä pastasta yli. Pakko tehdä kotona, mut en ikinä saa siitä sellasta tooooosi hyvää niinku toisten tekemänä :rolleyes:
 
Mä teen kanapastaa ihan vaan et paistan kanan ja laitan siihen suolaa, pippuria ja broilerimaustetta. Sit pastan keitän kanaliemikuution kanssa. Ne sekasin ja kermaa sopivasti perään, mun mielestä superhyvää :D söin sitä eilen ja tänään
 
No suunnilleen noin minäkin teen, mut se mauste ei vaan oo se THE TÄYDELLINEN koskaan, niinku muiden tekemänä :rolleyes:
 
Itse oon huomannut että sitrushedelmät on se ykkösjuttu.

Jotenkin hirveen vähän mitään mielitekoja ruoan suhteen kun ei oo ollenkaan ruokahalua. Vaikkakaan ei oo myöskään pahoinvointia :D Mutta outona pidän sitä, että vegaanina mieli tekee koko ajan jotain rasvaisia liharuokia, kuten kebabia ja meetvurstia :D vielä en oo sortunut ostamaan. ehkä tää johtuu vaan jostain proteiinin puutteesta tms mutta yleensä lihatuotteet on aiheuttanut enempikin kuvotusta.
 
Ja nyt mulla on eilisestä asti ollut mielessä vaan kanapasta!!! Vaarallinen keskustelu tämä xP Oon syönyt viimeksi kanapastaa varmaan 3vuotta sitten... No kai se on kauppaan mentävä xD
 
Nyt alkoi tekemään mieli hirveesti ikean hodareita! Ehkä sitä pitää mennä käymään ikeassa tänään :D
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa kauhea himo suolakurkkuihin,ois voinu syödä niitä vaikka kuinka paljon :D nyt ei ole vielä tullut oikein mitään, tai no karkkiahan mua haluttaa aivan kokoajan :D
 
Mua rupes huvittaan, ku muistin että esikoista odottaessani(melkein 17 vuotta sitten) himoitsin yhen pienen paikallisen leipomon munkkeja. Saatoin syödä kaks munkkia yhteen menoon. Ne oli semmosia julmetun suuria pitkuloita, joissa oli sisällä kermavaahtoo ja lakkahilloa, mums.

Kiloja ei kamalasti kertyny, ku oksentelua kesti yli puolet raskausajasta. Mut se leipomo parka meni konkurssiin vähän sen jälkeen, kun esikko syntyi. Ehken minä sentään leipomoa pystyssä pitänyt, mut surullisen huvittava yhteensattuma silti...
 
Mulla oli eilen illalla kans toi Ikean hodarit..ikinä en oo niitä syöny, mistä lie tuli idea?
 
Ostin eilen kaupasta rasiallisen Leijona-pastilleja ja nyt oisin semmosen suuhun heittäny, ku hirveesti tekee mieli. Joku perskeles on vieny koko askin. Murr...
 
Telkkarista tulee dieetit vaihtoon. Miten toi juustolla ja majoneesilla kuorrutettu ranskispizza voi näyttää niin hyvältä?!! o_O
 
Siis apua tää olikin vaarallinen keskustelu ainakin tähän aikaan illalla, kun lähikaupat kiinni! Alkoi maitoa tekemään mieli kovasti ja eihän sitä jääkaapista nyt löydy

Muuten täällä kyllä makee maistuisi sen mitä ehtisi syömään ja samoin appelsiinit! Mä aattelin rajapyykiks, että nyt kyn on alussa niin kova väsymys ja vähän etovaa oloa niin saa syödä, mut sit 12 viikon jälkeen pitää oikeesti skarpata ettei muta tuu tonnikeiju
 
Takaisin
Top