Mielitekoja

Mä ymmärsin, että kermajuustolla tarkotettiin tässä esim. oltermannia. Joka kyllä ainakin mun ymmärryksen mukaan on ihan "sallittujen aineiden" listalla. :D Normi oltermanni ei ole tuorejuustoja, vaan ns. kova juusto joka on pastöroidusta maidosta tehty. Käy wakemeup lukeen sitä ketjua neuvolan suosituksista, missä noista tuorejuustoistakin on enempi juttua. 
 
Haha joo siis tottakai normi juustoja :D mä jotenki ajattelin kato englanniks et cream cheeze :D mut joo siis ajatusvirhe :D
 
Karpalomehu vissyllä, mantelit ja mansikkajäde :D aivan ykkösiä tällä hetkellä...ja se roskaruuan himo ei ole vieläkään hävinnyt minnekään :/
 
Mulla tekee koko ajan vain mieli syödä, ihan sama mitä se on, suolasta tai makeeta! Ahistaa kun turhia kiloja vaan kertyy. Ei pitäisi tätä ketjua edes lukea, mieliteot vain yltyy :)
 
Mulla tekee koko ajan mieli karkkia, sit kun saan karkkia eteeni nii en haluakkaa sitä, tai syön pari ja loput jää pussiin... Paino vaan laskee, nyt lähteny melkein 5kiloo.... Sais kyllä nousta edes pikkusen
 
Pelokas: mulla on kans paino laskenut ja se huolettaa mua....vaikka mielestäni syön ihan normaalisti ja herkuttelenkin useammin kun tavallista :/ tosin esikoista odottaessa paino nousi aika paljon jo ihan alussa eikä sekään ollut hyvä...tosin silloin söin kyllä niin paljon että sitä on vaikea edes näin jälkeen nauramatta ajatella :D
 
Vielä ei tuosta painosta hirveesti kannata olla huolissaan. Muistaakseni mulle joskus neuvolassa sanottiin että puolen välin jälkeen pitäisi alkaa viimestään tulla painoa, sittenhän vauvakin alkaa kunnolla kasvaa painoa, vielähän ne on niin pieniä. :) Ja kyllä ne kaiken tarvitsemansa saa meidän kehoista. :) 

Vitsit, mies oli ostanu maksamakkaraa kaupasta ja ihan hirveä himo on siihen nyt vaikkei sitä saa paljoa syödä päivässä! Äsken söin yhden ruisleivän maksamakkaralla ja nyt tekis lisää mieli mutta pakko olla syömättä! 
 
enne join lihgt limuja, nyt en oo voinu juoda mehua, fantaa himoitsen ja siiten banaania, kiiwiä j joskus roskaruokaa, enne sitä enemmän nykyään vähemmän. Herkut esim pannukakut, keksit ja pullaa himottaa
 
Peruna! mä voisin syyä vaan perunaa eri muodoissa joka aterialla :D esim. valmislihaperunamössö tuoksuu niin hyvältä et taju meinaa mennä! Esikoisen aikana himoitsin vastaavalla intensiteetillä pullaa... Välillä on tällasia päiviä kun mikään ruokamäärä ei tunnu riittävän, ei ees himota mikään tietty herkku, on vaan pohjaton nälän tunne... suht rasittavaa..
 
Mä kerkesin jo innoissani aatella, että on tehnyt mieli vaan kaikkea terveellistä. Ruisleipää, kurkulla, salaatilla ja tomaatilla, kunnon kotiruokaa, salaattia, hedelmiä. Mutta niin se vaan mullekki kävi, pullanhimo on kyltymätön. :D Jouduin ihan yks päivä tässä käydä Arnoldsista hakemassa donitsia ja lauantaina leivoin ison määrän pullaa. Mies on jo sanonut, että pitää lopettaa leipominen ettei hänkin lihoa. :) Tätä vauhtia saa alkaa pelkäämään neuvolan punnituksia. ;)
 
Pari päivää sitten se tuli, nimittäin ensimmäinen kunnon ohittamaton mieliteko!! Istuin bussissa töistä kotiin ja jostain tuli nenääni tuoreen ruisleivän (oikein sellaisen juureen leivotun reikäleivän) tuoksu, ja sitähän oli sitten saatava, tuoreeltaan! Heti sitten kauppaan sitä hankkimaan, ja kas, kaupassa tuli näitä pakottavia "himoja" lisää :D Oli pakko ostaa tuoreita kotimaisia porkkanoita, "poksahtavia" nakkeja ja perunasalaattia, kunnon aitoja suolakurkkuja ja suolatikkuja.. Mukaan tarttui vielä hernekeitto- purkki! Siis voi jösses! Porkkanat ja ruisleivät, suolakurkutkin kuta kuinkin, ovat vielä mulle ihan "normaaleja" syötäviä, mutta nakkeja, perunasalaattia ja suolatikkuja en syö kyllä oikein koskaan! Enkä varsinkaan nakkeja kylmiltään ihan vaan kädestä syötynä, haarukoiden toisella kädellä perunasalaattia suoraan kiposta:D Mies siinä sitten katsoi, että Jahas, nyt ne mieliteot sitten taisi alkaa :D No.. Hän siinä sitten totesi, että niin kauan on ihan ok nämä mieliteot, kun pysyvät normaalirajoissa, eikä mun tee mieli syödä esim. tuhkaa tai sementtiä, sitten hän huolestuu ja puuttuu asiaan :D
"Harmittavinta" näissä himoissa on se, että ne kestävät sen hetken, siihen asti kun niitä saa.. Siellä nyt lepäävät kaapeissa ja nakitkin menevät nyt sitten koirille, kun eivät ne enää maistu
 
Mulla tulee aina nälkä ku luen muitten mielitekoja :D joo siis tuore ruisleipä! Työkaveri joutu yks pv ihan tosissaan suojelemaan eväsleipäänsä ku haistoin sen ihanan tuoreen ruisleivän, ah! xD
 
aaah, salmiakki, tuore laku mmmm... =D ja sitten kaikki muu mitä telkkarissa mainostetaan, kyllä hormoonihirmu osaaki olla mainosten orja; "pakko, saada, heti, tänne ja nyt" !! 

nimimerkillä, eräskin ilta oli pakko suikasta hampparia hakemaan, kun telkkarissa sitä niin mehukkaasti mainostettiin =D
 
Munkin teki mieli ihan sairaasti korvapuusteja ja sit leivoinkin niitä. Ihanalta maistui, mut tuli kamala olo.. sellanen hiivanen maku suuhun koko päiväksi.. yöks! Silti oli pakko syödä lisää seuraavana päivänä ja taas sama. :/

Eilen illall mun teki ihan hirveesti mieli lammasta ja perunamuusia. En oo siis syönyt lihaa kohta neljään vuoteen.. onkohan hb laskussa?

Peruna! Se on parasta. Alkuraskaudesta himotti keitetyt perunat voilla niiiin paljon ja söinkin niitä monta kertaa. Nyt on perunamuusin himo kokoajan. :D

Kalaa en oikein enää pysty syömään, se ällöttää. Samoin kananmunat (keitetyt/paistetut).
 
Salmiakki, hampurilaiset ja hotdogit on nyt mun himotuslistalla. :D Tosi terveellistä. Just kaikkeam, mitä ei ees sais syödä.
 
Mulla kans salmiakki ja viina, mutta varmasti ihan vaan sen takia kun niissä on kielto :D Enkä oo viel viinaan sortunu! :P Ja siis en muutenkaan juo alkoholia juur ollenkaan.

Ei oo viel tullu kuitenkaa sellasta ruokaa mitä ei pystyis syömään tai sellasta mitä ois vaan nyt heti pakko saada. Esikoisesta oli noita inhokkeja enemmänkin.
 
Hahaa, aikasemmin kirjotin, et en oo pystyny kalaa syömään. Eilen tuli sit niin hirvee himo kalaan, et oli pakko ostaa kuhaa kalatiskiltä ja paistaa voissa pannulla. Samaten pinaatti! mikä himo, ostin tuoretta pinaattia eilen ja tänään ja höyrytin & pyörittelin voissa.. nam!!

Ja yks uus himo on verigreippi.. NAM!
 
SKALLO: Mulla kans tuo peruna! :) Lohkoperunat, muusi, perunapyre, paistinperunat, ranskikset jne.
Toinen sitte kananmuna. Ja jälleen joka ainoassa muodossa. Etenkin kokkelina aamuin illoin. Eipähän tuu ruokapussit kalliiksi. ;)
 
Ihan alkuraskaudessa, alkoi jo ennen plussaa, tuli ihan järjetön mieliteko tuliseen ruokaan :D Sitä suoranaista himoa jatkui muutaman kuukauden, ja nyt se on tasoittunut siihen että syön mielelläni tulista koska sietokyky on selkeästi kasvanut :D Kaikkialle piti survoa tulista chilikastiketta, ravintolassa pyysin annokseen extra jalapenoja ja oikein nautin polttavasta tunteesta suussa.. Sushiravintolassa söin sitten sen koko wasabipyörylän mikä on annoksen reunalla maustamista varten.. :_D

Inkivääri alkoi aika alussa oksettamaan ajatustasollakin, enkä siitä lähtien ole pystynyt juomaan sitä teessä saati syömään pirtelössä "raakana". Jos teen aasialaista laitan ruokaan inkivääriä, mutta se ei määränä tuo ykärefleksiä.

Olen normaalistikin hyvin fiilispohjalla syövä, joten jo ennen raskautta olin tottunut "tottelemaan" jos iski mieletön mieliteko vaikka sitruunoihin :D Sinänsä nämä fiilikset eivät siis ole ihan uusia, mutta viimeisimpänä olen himoinnut kunnon naudanlihapihvejä.. Mies osti Beef Jerkeyn tekemistä varten kunnon köntin naudanlihaa lihatiskistä, ja kuolasin sitä aikani kunnes viipaloin sieltä itselleni kunnon pihvin :p Seuraavana päivänä kävin ostamassa samanlaisen köntin itselleni ja viipaloin pihveiksi.. Niitä voisi syödä kaiken kanssa, ah nam! (rauta-arvot kenties?)

Ensimmäisellä kolmanneksella minua myös huimasi valtavasti, ja minulla oli pohjaton salmiakinhimo. Koin, että salmiakin syöminen auttoi huimaukseen, joten popsin niitä hyvällä omallatunnolla troppina tuohon vaivaan :)
 
Takaisin
Top