Mielitekoja

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Eli, onko mielitekoja? Ruokien suhteen. 
Mitä syötte mielellään ja mitä ette voi sietää. 
 
No, kokis kuuluu tällä hetkellä mun "ruokalistalle". Vaikka sitä kai ei suositeltais juotavan mielin määrin, on mun pakko saada pari lasillista päivässä. :S 

Eilen vetäsin ison kulhollisen kana-fetasalaattia, nam! Ajattelin tehdä uuden satsin tässä joku päivä. :) 

Leipä menee pelkällä voilla, ei mitään muuta päälle. 

Kaikki suolainen maistuu, karkkia tai makeeta ei tee yhtään mieli ja heti alkaa yököttää. Kahvi on myös yökötyslistalla. 
 
Mä oon joutunu jo muutaman kerran viikossa keittämään riisipuuroa, en varmaan tällä hetkellä pystyisi elämään ilman sitä, on sen verran voimakas himo.. :D ja makeenhimo myöskin ollut parina päivänä aivan käsittämätön aina välillä! :)

 
Mun sit taas tekee kokoajan jotain mieli, mut en tiedä mitä.
Ja sit ku muka tiedän mitä tekee mieli ja alan syömää, ni sit alkaaki ällöttää. Ilmeisesti alkaa pahoinvointi siis nostaa päätään. Kahvi jää nykyään myös aika usein juomatta...
 
Mä tajusin tänään, että raejuusto maistuu taivaalliselta. :P Myös mustikkarahka maistuu, ja suolakurkut, nomnomnom :P Kahvi ei maistu hyvältä mutta mulla on siihen pieni riippuvuus, joten kyl mä väkisin kiskon sen kaks kuppii päivässä, muuten menee toimintakyky :D :D

Viime viikolla oli pakko saada sipsiä ja dippiä...näitä mielihaluja välttelen viimeiseen asti jottei paino lähtis nousemaan, mutta annan kyl pienesti armoa sitten jos ihan väkipakko tulee enkä oo ihan lähiaikoina herkutellut. :D

Kylmää vettä menee myös, kuten seitsemän vuotta sitten tyttöä odotellessa myös. Iltaisin vesituoppi on mun paras kaveri...ja yöllä juostaan vessassa :D
 
Mun tekee kans ihan sairaasti mieli kokista! Ja sit kaikkee suolasta ja väkeviä karkkeja.. Kaikkee epäterveellistä siis :(
 
Täällä kans kokis, ja ananasjaffa! lähetinkin yksi päivä jo mieheni kauppaan ostoksille illalla puoli 10, ku oli pakko saada ananasjaffaa..:D  Hirveästi tekee suklaata mieli myös, etikan haju etoo eli en siedä lainkaan suolakurkkuja tai jalapenoja, enkä muita mistä sitä etikkaa löytyy.. klementtiinit on suosiossa myös! jotain terveellistä sentään:D kahvi menee vielä jotenkuten.
 
Ah, ihana keskustelunavaus :). Mulla alkaa olemaan pitempi lista niistä asioista, mitä en voi enää syödä (suurin osa sen takia että olen oksentanut ne liian monta kertaa). Tässä kärki-yökötykset tällä hetkellä:kaikki leipä, mutta etenkin paahtis, banaanit, kahvi, lihapasteijat, kaikki leivänpääliset, lähes kaikki lämmin ruoka.

Suuria himoja ei tällä hetkellä ole, mutta asiat, jotka eivät ihan samantien tule ylös: omena-kaneli pussipuuro, voileipäkeksit, hapankorppu, omenat, tomaatit, avokado, mandariinit, jaffa-keksit, karpalomehu. Eli noilla pääasiassa elän tällä hetkellä. Eilen teki mieli lettuja ja kun mies niitä teki (ihanuus), niin sainkin yhden ison syötyä kokonaan, mikä oli enemmän kuin olin syönyt koko päivänä yhteensä. Aina silloin tällöin keksin siis jonkun jutun, mitä pystyn syömään, ainakin kerran.
 
Eilen join ekaa kertaa kokista varamaan 4viikkoon. Ja kyllä oli hyvää. Varsinkin kun tölkki kokista sain! :D Juusto ei mee enään alas, maistuu pahalle, leivistä menee ainoostaa ruisleipä, mitä ennen ``vihasin``! Sitten yks ilta kun kotiin menin niin naapuri teki kalasoppaa, ja eiköhän munkin sitten alkanut tehdä mieli kalasoppaa! en ole 5 vuoteen syönyt kalaa, koska oon allerginen :/!  Kaikki hedelmät on suurta herkkua! :)

Niin ja kaikki karkit ja sipsit ei menee enään alas, ehkä muutama karkki saattaa mennä, siihen se jää!
 
No mulla menee kyllä muovipullostakin kokis kunhan se on ihan kylmää. :P 

Ihania "listoja" monella. Tätä tämä alkuraskaus on :D Onneks muillakin on aika epäterveellisiä ruokia listallaan.
 
Hyvät lisäykset munkin listaan: kokis menee, tosin ei niin paljon enää kuin vielä viime viikolla ja sipsejä on pakko olla kaapissa koko ajan! Tuntuu että kroppa oikein huutaa suolaa välillä. Paljoa en pysty kerralla syömään, ehkä 5-10 sipsiä, mutta se suola... NAM!
 
Normaalisti syön vähän miten sattuu ja epäterveellisesti, karkkia ym. mut nyt mun tekee mieli vaan suht terveellisiä juttuja..eikä mitään makeeta tee mieli paitsi tuoremehua, hedelmiä ja jätskiä.

Aamupalaks pitää saada Valion greippimehua (siis inhoan sitä normaalisti) ja tavallinen viili.
Aamupala nro 2 paahtoleipää ja juustoa

Himoitsen keitettyä kananmunaa, pihviä, salaattia, mehujäätä, viiliä, greippimehua, satsumia ja kiiviä. Kotiruokaa voisin syödä ihan koko ajan.. Tulee kokkailtua paljon. Ruokakaupassa pitää käydä hirveen usein  kun syön niin älyttömästi :) En normaalisti syö juurikaan perunoita,  mut nyt teen kaikki ruuat perunoiden kera. Ekassa raskaudessa söin paljon voileipä- ja suolakeksejä, saas nähdä alkaako niitäkin kohta tehdä mieli.

Kaupan eines/lihaosastolla en pysty käymään kun meinaa yrjö lentää. Puuro ja kahvi ällöttää, ruisleipä närästää. Samoin kaikki hesemättö ym. ja sen haju on ihan yök.

Monta kertaa päivässä tulee sellanen olo et meinaa pyörtyy. Siihen auttaa parhaiten salmiakki.. ostan sellasia pikku askeja ja jemmailen joka takin taskuun.
 
Suolakurkkua, ihania paisteja ja leikkeleitä, ei oikeastaan mitään makeaa vaikka olen aina ollut enemmän makean syöjä. Joka iltapäivä kuvottaa ja silloin menee mandariineja. Jos ei meillä olisi neljää tyttöä niin voisin jopa väittää että tästä tulee poika :)
 
Minä taas saan oksetuskohtauksen suolakurkuista ja kaikesta missä on etikkaa. YÖK! en ole ikinä tykännyt suolakurkuista ja nyt vihaan niitä:D
 
LeLea tuossa jo oikeastaan kirjottikin mun mieliteot. Suolakurkku, leikkeleet, mandariinit. :)  Lisäks kyllä himoitsen myös paahtoleipää, jossa kalkkunaleike, pari juustosiivua ja tomaattia, kanasalaatti on myös jatkuvasti kielenpäällä. Karkkia ei tee mieli yhtään ja ennen raskautta himoitin sitä ja ehkä söinkin :) joka päivä ja nyt en yhtään. Paitsi silloin tällöin nappaan salmiakin suuhun, helpottaa ällöä oloa. Niin ja applsiinituoremehua on joka aamu juotava lasillinen. Yleensä meille ei tuoremehua osteta..
 
Tääl on nyt ne riisipiirakat ja kokis ykkösenä! Nam.
Myös ohrapuuro ja mustikkasoppa maistuu, mut mikään ns. normaali lämmin kotiruoka ei mene millään alas, vaan pelkkä hajukin alkaa etomaan.
 
Mun ruokavalio on tällä viikolla heittänyt häränpyllyä, kun kamala kokopäiväpahoinvointi ilmestyi kuin tyhjästä. Kaikki lämmin ruoka oksettaa, kuten myös tuorekurkku. Kahvi kuuluu myös oksetuslistalle, mutta lopetin sen juomisen jo heti plussattuani. Nyt elelen hiilihydraateilla: pullasämpylällä, tuoremehulla ja hedelmillä. Erikoitsa, koska yleensä syön vaan ruisleipää ja nyt ajatuskin saa mahalaukun kääntämään kylkeään.Salmiakki himoittaisi myös kovasti, mutta yritän pitää sen syömisen kohtuudessa, vaikka viikko sitten lipsahtikin 90g kurkusta alas. Saapa nähdä montako kiloa paino on näillä eväillä noussut jo ennen ekaa neuvolaa, toivottavasti ei paljon, sillä maallista mammonaa on jo ennestäänkin.
 
Mulla kanssa iski jäätävä pahoinvointi joka helpottaa aina hetkeksi sillä ihanalla riisipuurolla joka on ollut koko ajan mielitekona<3 Mikään muu ei pysy sisällä eikä auta vaikka koko ajan tekisi mieli natustaa jotain.. Taitaa olla niin että vietän tämän viikon ilmeisesti vessanlattialla...
 
Takaisin
Top