Mielitekoja

Alussa mun teki mieli kauheesti hedelmiä.. tai ei ehkä tehnyt mieli, mut ne tuntu ainoilta joita pysty ajattelemaankaan syövänsä. Vesimeloni oli ihan ykkönen. Nyt helposti menee maustamaton viili ja jugurtti ja vieläkin ne hedelmät.

Mielitekoja on ollut paljon. Sushia teki aluks mieli ihan kamalasti ja graavilohta. En syö lihaa, mutta on välillä tullut hirveä himo esim. grillattuun kanaan tai meksikonpataan jauhelihalla. Sitten yks ilta tuntu et on pakko saada pizzaa, pari tuntia myöhemmin ku mies tuli kotiin, et lähetäänks sit sinne pizzalle, niin olin jo ihan et "yöök pizzaa hyi"

Tänään alkoi tehdä mieli riisimuroja. Pakko mennä hakemaan kohta. Ellei tääkin mee kohta ohi :D
 
Siis tää päivä on ollu ihan älytön... Heränny kuudelta oksentamaan vapaapäivänä ja saanut tosiaan vähän viinirypäleitä ja puuroa pysymään sisällä.. Heti aamusta kyllä teki mieli pirkan suklaataskumuroja, mitkään muut ei kelpaa. Ajattelin että en jaksa lähteä pitkälle kauppaan kun ei ole muita asioita joten iltapäivällä kun tuli uusi puuska himoja niihin niin ohitin samasta syystä... Nyt heräsin "päiväunilta" enkä voi olla lähtemättä hakemaan niitä.. Siis ihan kuin olisi joku kutsumus ja pakkomielle. Miteköhän lie, pysyykö sisällä nekään silti..
 
Täällä ainoana mielitekona tällä hetkellä muumi- ja smurffilimu :D On vaan niin hyvää!
 
Tutun kuuloisia himoja täällä näemmä muillakin. Hedelmät, viili ja vispipuuro on tämän päivän kuuminta hottia :) Kamala, toivottavasti tämä ei jatku synnytykseen saakka.
 
Kaikki muu paitsi lämpimät ruuat. :D Maitoa ja piimää menee useempi lasillinen päivässä sekä jogurtit ja mandariinit ykkösiä. Salmiakkia tekis hirveesti mieli mut sitä pitäis just välttää. :( Lämpimistä ruuista suosin keittoja koska helppoja syödä.
 
Miulla tekee hirveesti mieli Kuumat kummut -karkkeja (sellasia kovia imeskeltäviä hedelmäkarkkeja missä on sellanen kirpee salmiakki/lakritsitäyte) ja vihanneksia. Jopa sellasia vihanneksia, mistä en oo koskaan erityisemmin tykännyt, kuten kesäkurpitsaa. Sit tietenki sellaset pikkuset riisikakut mitä saa Punnitse&säästä:stä kiskurihintaan.
 
Mun mielitekoni ovat vaihdelleet pitkin raskautta. Juuri nyt syön hulluna appelsiineja. Ennen joululomaa mun piti hakea joka aamu picnicistä semmonen ihana juustosämpylä, jotta jaksoin aloittaa työnteon, vaikka olin syönyt jo kotona aamupuuron. Lämmintä ruokaa pitää saada 2 kertaa päivässä, vaikka entisessä vauhdissani saatoin korvata aterioita kaikenlaisilla energiapatukoilla jne. Ylipäätään mieliteot on enemmän ns. kunnon ruokaan ja hedelmiin päin.

Tosin nyt joulun aikaan on tullut karkkiakin syötyä niin, että ällöttää. Läpi tämän alkuraskauden olen syönyt turhan suuria määriä ja turhan usein. Kun en ole pahoinvoinnistakaan kärsinyt, niin kyllähän se paino taitaa jo nousta enemmän kuin neuvolantäti sallii.

Taannoin lupasin itselleni, etten ota painonnoususta mitään paineita, mutta kyllähän se alkaa risoa, kun se on tämmöistä itse naamaan ahdettua eikä vauvan aiheuttamaa. Täytyy varmaan alkaa vähitellen hieman tarkkailla syömisiä, ettei mene ihan överiksi. Ennen raskautta painoindeksi oli 23 eikä siitä hevillä liikkunut suuntaan eikä toiseen. Nyt se taitaa olla jo jotain muuta.:-)
 
Mulla on nyt tullut uutena himo jälkiuunileipään ja porkkanoihin :D Karkit ei oikein maistu edelleenkään, paitsi se salmiakki.
 
Mulla on ihan sairas himo kaikkeen suolaiseen ja rasvaiseen :( paha juttu..koko ajan voisin puputtaa mäkkärimättöä jos vaan kantti kestäis...ei kestä :P ja täällä tuskissani sit pyörin :P
No pekonia,suolakurkkua ja juustoa leivälle ja sehän on melkein hamppari eikö ;) ??
no on tossa ananashimo ja appelsiineja tekee mieli myös että ei tää ihan pelkkää roskaruuanhaaveilua ole...
 
Mulla ovat ne pienetkin ruokahimot (klementiini, hapankorppu) helpottaneet nyt, kun pahoinvointi ja etova olo ovat vähentyneet. Hedelmiä ehkä himoitsen enemmän kuin ennen, vaikka ne ovatkin aina kuuluneet ruokavaliooni.

Oikeastaan kaikki menee mikä ennenkin - suklaata tosin en pysty juuri ollenkaan syömään, vaikka normaalisti olen todella perso suklaalle! Kahviakin olen alkanut juomaan tässä viikon aikana uudestaan, ei aiheuta enää oksettavaa tunnetta. :)
 
Vähän aiemmin, kun oli etovaa oloa, olisin halunnut syödä aina lounaaksi pastaa. Nyt tuo mieliteko on vähän hellittänyt ja tilalle on tullut halu syödä perunamuusia. Toki muutkin lisukkeet menevät. :)
 
Minä kun melekeen ehdin luulla ettei mulle tuu mitään mielitekoja,niin eiköpäs sit viime viikolla alkanu hillitön himo piimään :) Mä voisin elää pelkällä piimällä ja jouduinki jo lääkäriltä kysyyn,että paljonkohan mää sitä saan lipittää päivän mittaan...
Sit taasen suklaa,joka on ollu aina mun best friend, ei mee alas millään...... No ehkä hyvä niin :)
 
Yhtenä päivänä alko tekee mieli hk:n lihapullia (normaalisti YÖK) ja samaan aikaan salmiakkilakua. Ei muuta ku kauppaan. Salmiakkiahan saa syödä kohtuudella, jos verenpaineissa ei oo häikkää...
Toinen outo mieliteko tuli just kun tein pitsaa äsken, oli aivan pakko laittaa suolakurkkua pitsaan vaikka normaalisti en juurikaan suolakurkkua syö :D
 
Piimä ja salmiakki!! :D

Ja nyt viimeisimpänä viinimarjat. Just söin yhden rasian jäisiä mustaviinimarjoja ja pakko oli vielä tehdä marjapiirakka! :) Ja mustaviinimarjatee. <3
 
Täälä kans salmiakkia ja ihan kauheasti saa taistella tätä himoa vastaan :D 
Etenki kaikki bonbon, turkinpippurit ja kaikki tälläset......
sitte pommac ja ananasjaffa, twister-mehujäät, kaikki muttei missään nimessä mitään lämmintä. 
 
Mua pelottaa lukea aina tätä ketjua jos täältä hyppää omaan mieleen joku uusi mieliteko! :D 

Tällä hetkellä kaikki kotiruoka on suosiossa. Voisin syödä päivästä toiseen perunoita ja jauhenlihakastiketta tai makaronia ja jauhenlihakastiketta tai riisiä ja kanaa ja kasvissuikaileita yms yms... :P 

Just otin kahvin kanssa mansikkajäätelöä, nams. :) 
 
Mullakin oli viime viikolla ihan hirvee himo viinimarjoihin. Ja mustikoihin. Namm.
Nyt on himona paahtoleipä & sen päällä voi& kermajuusto.
 


serene kirjoitti:
Mullakin oli viime viikolla ihan hirvee himo viinimarjoihin. Ja mustikoihin. Namm.
Nyt on himona paahtoleipä & sen päällä voi& kermajuusto.


oletko uskaltanut kermajuustoa syödä? eikö se kuulu niihin kiellettyihin tuorejuustoihin?
 
Takaisin
Top