Masut

Ihan H&m:ltä. Sieltä mama-osastolta :) Samalla tais lähtee mukaan pari vauvansukkia.... Miks ihmeessä niiden pitää laittaa ne osastot niin vierekkäin... :smiley-ashamed005 Ihan vaan puolivahingossa ostin.
 
Äiti lupas viedä miut äitiysvaateostoksille :) Alunperin ajattelin etten hanki mitään, meen collegehousuissa tai verkkareissa vaan. Mut näin nopeesti se käy itsetunnon päälle näyttää aina rähjäiseltä. Oon tässä viikon pari jo potenu kunnon syyllisyydentuntoja näistä kertyneistä kolmesta kilosta ku jo ennestään oli pari kiloa tullu kesällä. Entiset lökäpöksyt laitoin päälle eilen ja vaikka ne meni kiinni ni puristi kyllä.

No nyt loppui syyllisyydentunnot. Edelliset mitat mitä muistan ennen raskautta oon painanu 67kg. Raskauden alussa 71 ja nyt 74. Ok - reisiin on tullu 3 cm ja lantiolle peräti 6-7cm. Vyötärölle sen sijaan on tullu 25 cm! Ihmekö tuo jos puristaa, on meinaan oikeesti mahaan senttejä tullut. Mahan päältäkin kapein kohta on +15 cm.

Onko kukaan muu mitannut vyötäröä vielä?
 
En ole mittaillut mutta kyllähän tuo pallo tuohon aina iltaa kohti kasvaa. Lounastauon jälkeen pitää tosiaan avata nappi että jaksaa istua toimistolla. Tilasin parit mammafarkut, jospa niistä sais apua tähän tukaluuteen. Aamulla puntari näytti 65,9 joten ~3kg tullut lisää, siis tyhjän vatsan aamupainoon. En taida edes uskaltaa punnita illalla laughing7
 
En oo mittaillu enkä tiedä aionko mitatakaan. Esikoisesta mittasin silloin tällöin mut jotenkin mulla se ei kasvanut mitenkään loogisesti kun maha jotenkin aina vaan muutti muotoaan ja mulla oli muutenkin pieni maha... Mutta kuvata aion joka viikko rv 12 eteenpäin koska haluun mielenkiinnosta verrata kuvia edellisen raskauden kuviin :)
 
meillä on kans molemmisa eellisisä raskauksisa mies napsinnu viikon välein kuvia ja vertailtii sitte niitä. ja aijotaa tehä nyt kans nii. :) mutta mulla ei oo ainakaa vielä maha kasvannu, johtuen ehkä "muutamasta" liikakilosta ja pieni vauvan alaku on josain sielä läskien uumenisa... :D
 
Mä kuvaan kanssa vatsaa mut en mitenkään joka viikko vaan silloin tällöin. Ei miullakaan oo kohtu juuri noussut, eli taitaa olla vatsalihasten, suoliston raskaudesta johtuvaa löystymistä tää miun kessi. Kyllä on mukulalle tilaa valmiina :P
 
Mulla ei toivoakaan mahan näkymisestä rv 9+4. Tosin on pikkunen oma päkkiki jo entuudestaan mikä osaltaan vähän haittaa tota vauvamahan näkymistä. Mutta toisaalta eikse vauvamasu tuu ihan tonne alas.. oma läskikumpu on ylempänä. No joo.. ei tää oo kasvanu, samoja housuja yhä käytän ongelmitta. Onhan tuolla vielä 7kk aikaa kasvaa :happy119. Oon kans kuvaillu masua viikoittain mut nyt en jaksanu ku muutosta ei kuitenkaa oo. Tissit vaan kasvanu ja sitä taasen en oo erityisen innolla oottanu ku ennestäänki jo DD:t :smiley-angry003
 
Mulla ei menny tänä aamuna housut kiinni ollenkaan! Meinas tulla paniikki mut onneksi omistan yhet mustat pellavahousut missä on tilaa. Aamuisin ei edes ole yhtään turvotusta että mistä sitten johtui moinen pömpötys.. Pakko tänään suunnata kaupoille ettei nyt joka päivä pelkkiä pellavapöksyjä pidetä. Tuollahan on pakkasta :laughing002
 
makeita masuja! Voi onpa kiva lukee että muittenkaan housut ei enää mahu. Tänä aamuna tuli kans paniikki kun muutamat housut ei mennyt kiinni. Yleensä aamusta ei oo ollu niin maljon turvotusta, mutta iltasella sitäkin enemmän. :/ Tunnen oloni niin lihavaksi, eikä kiloja oo tullut kun se 4kiloa, itellä rv 14. Tälläviikolla eka lääkäri. vähä jänskättää..
 
Mie sain tänään postissa tilaamani äitiysfarkut. Voin kertoa, että HELPOTTI! Nyt on suht siistit housut, joissa kehtaa olla. Ja mallikin oli kokeilematta ostetuksi internet-ostokseksi melko hyvä ja koko täys napakymppi. No tietty mahan yli tuleva osuus voi olla toistaiseksi parempi lantiolle käärittynä kun ite maha ei oo kauhean iso, ylhäältä varsinkaan.

Miehelle mallasin onnessani niitä ja ei ne nyt ihan samanlaisia ilonvärähdyksiä herätelly kuin kireet skinny-farkut 7 kg sitten... Mut ite täytyy myöntää että olen kyllä tyytyväinen. Tosiaan se neljä kiloa oli tullut ennen raskautta, eli kaikki vanhat farkut oli jo valmiiks tiukkoja. Ei tarvinnu paljon alkaa mahan pömpöttää ettei mahtunut enää mikään.

Eiköhän niihin entisiin farkkuihin yritetä sit ens kesänä tai syksyllä tilanteen ja kunnon mukaan. :)
 
Kävin eilen H&M ostamassa siistit mustat housut 20€. Voin suositella!
Otin varmuuden vuoksi kokoa isommat kuin tavallisesti ja vähän tuntuu että tippuu päältä, mutta asiahan varmasti muuttuu taas lounaan jälkeen. Ehkäpä haen tänään toisetkin mokomat kaappiin kun oli niin edulliset :)
 
Poriin oli sokokselle ilmestynyt mamma-vaatteita. Aattelin mennä katsastamaan nyt kun on 3+1 päivätkin. Saas nähdä vaan miten toi sovittelu sujuu ku täytyy esikoinen ottaa mukaan :)
 
ai onko, pitääkin mennä sokkarille kans kattomaan. Porista siis oon :wink
Kuulin kans juttua et Porin Halpa-Halliin ois tullu kans.... ite nyt tilasin ellokselta jotain.
 
ihana masu elmiina! :)

ihtestä tuntuu, niinkö maha ois jotenki pyöristynny, vaikka mittanauhan mukaha senttejä ei oo tullu lisää. vähä huono on housuista verrata, ko oon kotona lasten kans ja mulla on aina jokku legginssit tai college-housut jalasa, nii ne ei sillaa purista. jos oisin töisä, nii pitäs olla työhousut jalasa ja niistä huomas heti mahan kasvun. ja "ei raskaana"-farkkuja en omista mikkä mahtuis jalakaha... :D vain tavotefarkkuja... :D

ihan ohi aiheesta, heti pisti silimähä että sulla on elmiina kovasti tatuointeja. sinusta tuli heti pelottava, ko mua "pelottaa" semmoset ihimiset joilla on palio tatskoja. ;D älä ota pahalla. :) mulla ihtellä ei oo yhtää tatuointeja, tosin oon kyllä miettinny jotain pientä tatuointia, mihin tulis lasten nimet ja syntymäajat tms, mutta en oo vielä uskaltautunnu semmosee. toisaalta oon sitte miettinny, että haluanko mää sitte ruttusena 70-80 vuotiaana tummuna kahtua sitä tatuointia ko ne mun pienet ihanat mussukat on kans jo jotain 50 vuotiaita... ja hävettääkö niitä sitte josain vaiheesa, että äitillä on tatuoituna niitten nimet johonki niskaha... nooh, nämä on näitä mun hassuja miettehiä. :D
 
Joo mie oon tosi pelottava. Ihan tatuoitu ja ajelen moottoripyörällä. Voi mukulat sit koulussa sanoo et ei saa kiusaa tai meidän äiti hakkaa siut :p

Nyt jäi kyllä viimeisin projekti kesken vaik joulusta asti ku tatuoija oli miun ajan unohtanu ni muistuttelin et yritetään lasta. Ni eipä saanu aikoja enne ku tärppäs ja taas venyy ainakin vuodella jos ei pidempäänkin. Pah. Nää ei oo ikinä valmiita.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Minunki piti perua tatska-aika ko tärppäs. Mut iha hyvä vaan niin ehtiin tässä jo kehitellä lisää sitä millasen tarkalleen haluan ja nyt son ihan täydellinen :P
 
No tatuointi on täysin tarpeeton trauma keholle raskauden aikana. Kai sitä varsinkin pienen tatuoinnin VOISI ottaa, isompi tietenkin pahempi. Mutta aina siinä tulee keholle paitsi lisää parannettavaa myös se kipu ja stressi tatuoinnin tekemisen aikana. Kärsii sekä vaavi että se tatuointi kun sen tatuoinnin paraneminen ei ole kehon ykkösprioriteetti. (Esim. itsellä kun oli stressiä ja unihäiriöitä tatuoinnit parani huomattavasti huonommin kuin ollessani optimaalisessa terveydentilassa.)

Eipä tuota mitään muitakaan kosmeettisia toimenpiteitä suositella raskaana ollessa eikä kukaan vastuullinen yrittäjä kyllä tatuointia raskaana olevalle tee. Tai lävistystä, tai huulipistoksia, tai laita botoxia tms.

Muoks: Itse asiassa mun tatuoija oli ensimmäinen ihminen jolle kerroin että yritetään lasta. Ja myös ensimmäinen perheen ulkopuolinen (heti miehen ja äidin jälkeen) jolle kerroin olevani raskaana. Oli vähän pakko ku ois ollu 1,5 viikon päästä se aika. :p
 
Aivan ihana masu elmiina! :dance008
Mua alkaa jo tympäseen / huolettaan ku mahaa ei näy eikä edes tunnu.. Ei mitään käsitystä kyllä että millon sen viimestään pitäs alkaa tuntumaan, aika yksilöllistä varmaan seki. Kaiken lisäks nt-ultrakin vielä eessäpäin niin ihan turhautunu olo ku ei oo mitään merkkiä mahaelämästä... :oops:
 
Takaisin
Top