Masukuvia rv 29 ->

ääääw<3 ihania masuja kaikilla!!

Olette oikeasti kauniin mallisia vaikka on varmasti sellanen plussapallo-olo.

Mulla plussapallo-fiilikseen auttaa raitis ilma ja lenkit. Mie olen käyny nyt 4 krt viikossa tekeen pitkän kävelyretken (8 km). Se on jotenki auttanu nauttimaan masusta. Tulee reipas olo kun jaksaa tän repun kanssa silti käveleskellä. Mulla on ollut niin "vaivaton" tämä raskaus tähän asti, et ei ole liitoskivut tms kauheasti häirinneet. Alkuraskaus meni liikkumattomana ja laiskana  sekä miehen kuntoutukseen keskittymisessä, keskiraskauden kirjottelin gradua joten liikunnalle on ollut aikaa vasta nyt loppuaikana. Nyt loppuajasta olen alkanut jopa nauttia tästä ihanasta masusta ja siellä metelöivästä pikkumiehestä.

Laitan pian kuvan omasta masusta , jos saan sen tänne jotenki lähetettyä...
 
Oon vähän kade rechakalle, kun jaksat ja voit käydä vielä noin pitkiä lenkkejä. Mun kävelylenkit on kyllä kokoajan vaan supistunu ja supistunu pienemmiks ja pienemmiks. Ei vaan pysty, voimia ois mutta kun ne kivut iskee kesken lenkin niin ei paljon naurata... [&:] Ja se on vakio,että yhtäkään lenkkiä ei enään tehä ilman sitä repivää karmeaa "sukkapuikko" kipua. Mutta toivottavasti niistä pienistäki kävelylenkeistä on jotain hyötyä. Jos ei muuta, niin saa ainaki raitista happea ja tulee hyvä mieli [:)]
 
Voih, tulin tänne kurkistelemaan kauniita vauvamasuja! [:)] Tämä vielä lisäsi vauvakuumettani. Esikoinen täyttää vuoden tämän kuun viimeinen päivä ja raskausaikana olin ylpeä isosta vauvamasustani... Nyt kauniin pyöreästä vauvamasusta on muistona raskausarpinen löysä pötsi tuossa edessä...
Toinen vauva on haaveissa... Tai sitten haaveilen vain vauvamasusta...! [;)]
 
Melela: joo ihan ihme että olen jaksanut. Mutta älä tunne huonoa omaatuntoa siitä, jos et itse pysty. Mullakin lenkit voi loppua seinään koska vain, jos kivut alkavat. Tärkeintähän on, että ei rasita itseään huonolla tavalla (ja esim. kivut liikkuessa on merkki siitä, että on hiljennettävä tahtia tai lopetettava). Tiedän sen tunteen, kun ei jaksa tai pysty oikein liikkumaan, se harmittaa. minulla oli alkuaika just sellasta, koska olin vaan niin unelias. Kivut on vielä paljon ikävämpi juttu, joten toivon vain että saat ne pysymään minimissä.
Ja pienet lenkit ovat oikeasti hyödyllisiä, koska mieli virkistyy pienestäkin määrästä ulkoilmaa. Vauvat nukkuvat mielellään ulkona, koska ulkoilmassa uni on parempaa. Vähäinenkin raitis ilma voi parantaa aikuisen ihmisen unta ja vireystilaa, näin mie uskon.

Sulla on sitä paitsi niin lähellä vauvan tulo jo, että pian pääset sitten vaunuilemaan (kunjos säät sallii). Jaksat vielä hetken vauvamasun kanssa :)
 
Minulla reippaat lenkit ovat jääneet jo touko- kesäkuun vaihteessa supisteluiden ja turvonneiden jalkojen vuoksi. Turvotus on aiheuttanut väsymyksentunnetta ja kipuja jaloissa siinä määrin, että kävely on ollut melkoista köpöttelyä. Kyllä vähän kadehtien katsoin, kun synnytysvalmennukseen saapuneet ihmiset näyttivät kävelevän niin pitkin askelin ja ihan normaaleilla syysnilkkureilla. Aiemmin ulkoilin paljon maastossa kävellen tuntikausia väsymättä, joten on tässä vähän ollut sopeutumista tähän raihnaisuuteen. Edelleen kävelen kuitenkin lähes päivittäin, lenkit ovat vaan sellaisia hissukseen köpöttelyitä.

Valmennuksen jälkeen mietin nähtyäni muita lähes samassa vaiheessa raskaana olevia, että paljonko tästä raihnaisuudesta yleensä ihmisillä näkyy päälle päin. Itse olen ollut vähän yllättynyt, että tämä raskaus vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti elämän fyysiseen puoleen. Olen kai kuvitellut sen enimmäkseen vaikuttavan vasta siinä loppuvaiheessa, kun maha on kunnolla tiellä.
 
Kovasti "valmiin" näköisiä massuja alkaa täällä jo olemaan[:)] Ei tänne enää kamalan monta kuvaa ehdi tupsahtaa ennen kuin alkaa pallot poksahtelemaan!
 
Onpas sulla Hattiwatti jo alhaalla tuo maha! No noilla viikoilla tosin sen jo pitääkin :)))). Mä en oo oottanut vielä yhtään masukuvaa tästä raskaudesta, jokohan olisi aika (36+2).
 
Oi Hattiwatilla on ihana vatta ja huomasin, että huh huh sullahan on laskettuaika jo ensviikolla [:)] ihanaa ku saadaan marrasvauvoja lisää. Mulla viel viisi viikkoa laskettuunaikaan [:)]
 
Ei viel ens viikol vaan 3.11. mut kovasti täällä jo odotellaan ja oon yrittänyt lenkkeillä ja kiipeillä portaita yms...mut niinhän ne sanoo et 3 ässän sääntö sauna seksi ja siivous.... =)
 
hattiwatti... ei oo toiminut meillä ainakaan nuo säännöt [:D] Turhaan oon yrittäny mutta ei pienintäkään merkkiä siitä että edes yrittäis alkaa synnytys käynnistyä!! [>:]
 
taitaa olla melela viimeisiä kuvia pallosta? [:)]

onko muiden mielestä aika mennyt nopeesti? miettikääs nyt vaikka noita ihan ekoja mahakuvia... tavallaan niistä on aikaa joo, mut tavallaan ei. [8D]
 
Takaisin
Top