MARRASKUU <3

Sassykissa onnea hyvistä uutisista! On ollut varmasti hirveetä elää epävarmuudessa ja odotella tuloksia.
 
Huomenta kaikille!

Ihanaa, oikein hyvin nukuttu yö takana, vain yksi puolentoista tunnin valvonta välillä, kun miehen kanssa luettiin kolmen aikaan lehti ja juotiin teetä. No minä jatkoin sitten unia ja mies päätti lähteä töihin. Mitähän kivaa sitä tänään tekis? Meinasin mennä käymään uimassa, mutta kaveri oli polttanu kätensä niin pahasti, ettei se tohdi lähteä. Taidan mennä vain mummalle käymään ja katson sitten, mitä kivaa kehittelis. Täällä ois viikonloppuna joulunavausta, ilotulitusta ja isot messut. Taidan niille suunnistaa, ellei vauva päätä syntyä (pitää kehitellä jotain tosi kivaa tekemistä, ettei koko ajan vaan odota uutta tulokasta) [:D]
 
Huomenet täältäkin!
 
Täällä vaihteeks huonosti nukuttu yö takana. Satutin tossa muutama päivä sitten oikean olkapään petiä pedattaessa ja nyt sitä on toden teolla alkanut särkemään. Aikaisemmin multa on tulehtunut vasen olkapää ja nyt oireet aivan samat. Kohta ei enää varmaan käsi nouse ja leposärky on mitä mahtavin [:@]. Kaikkea sitä sitten saakin tähän loppuvaiheeseen.
 
Eilen tosiaan tuli imuroitua auto, pelattua jalkapalloa ja saunottua ja vielä petipuuhiakin kokeiltua[:)], mutta tulokseton yritys oli. Yöllä tosin oli kahden tunnin ajan selkäpuolen juilimista mutta se taisi johtua enemmänkin tuosta auton imuroinnin asennosta kuin tulevasta synnytyksestä.
 
Onneks aamulla sai sitten nukkua muutaman tunnin, kun mies lähti töihin ja esikoinen päiväkotiin. Mitäköhän sitä tänään oikein tekis? kämppä on siivottu ja kaikki vauvajutut on valmiina. Odottelua, odottelua, odottelua..... Jotenkin sitä ei muutenkaan usko, että supistelut alkais päivällä vaan jotenkin on asennoitunut, että ne alkaa yöllä.. Jospa tää vaikka yllättäis mut [:D]
 
Ai ihanaa Sassykissa, hienoja uutisia!

Miimillä ja Tarusella on ihan selvästi hinku päästä jo synnyttämään [:D] Pitäiskö teidän tehdä niin kuin mä, asetutte vaan aloillenne niin kohta alkaa kalvot poksua ja limatulpat lennellä [:D][:D][:D]
 
Kyllä täällä alkaa olee malttamattomat tunnelmat, josko pääsis kohta tositoimiin. On muutenkin niin älyttömän tylsää, kun on vain kotona, mutta eipä jaksa toisaalta käydä myöskään enää kylilläkään. Olis niin ihana päästä jo viettämään arkea vauvan kanssa. Sitä jotenkin vieläkin on vaikea uskoa, että kohta se on totta, että meitä on täällä yksi lisää.
Ja mitä pidemmälle raskaus etenee, alkaa myös mietityttämään tuo vauvan koko. Jos tästä mennään lähelle sitä viikkoa 42, painaa hän varmasti yli neljä kiloa. Tosin, eipä tuo esikoinenkaan paha ollut synnyttää, vaikka oli 4,2kg.
On kyllä jännä huomata, että täälllä marraskuisissa on näin valtaisa joukko poikalapsia. Samoin aika moni syntyi etuajassa ja taas tämä toinen ääripää, eli yliaikisien määrä on aika hurja. Mutta eikös peritaatteessa täysaikainen ole viikot 38-42 ja sitten vasta puhutaan "virallisesti" yliaikaisuudesta?
 
Jokos kaikilla on joulusuunnitelmat valmiina? Me ollaan tää joulu kotona, mutta toivottavasti ensi jouluna päästäisi viettämään taas pohjoiseen joulunaikaa. Siellä on kyllä ihan oma tunnelmansa. Sen verran ollaan tulevasta ajasta puhuttu, että tehdään varmaan tuosssa maaliskuussa yksi pidempi sukulaisreissu Pohjois-Karjalaan ja kesällä mahdollisesti joku viikon visiitti mahdollisesti ihan sitten ulkomaille. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
Täällä oltais kans valmiina, mutta jotenkin olen jo asennoitunut siihen, että ens viikon lopulla käynnistetään. Kun ei vaan jotenkin tunnu siltä, että tää olis täältä lähiaikoina tulossa ulos. Vaikka hetkessähän tilanne sitten voi muuttuakin. Eiköhän tässä vielä viikon saa kuluteltua. Jotenkin mulla ei ole ollut isommin ongelmia kuluttaa aikaa. Johtuu varmaan siitäkin, että nukun niin järkyttävän paljon vuorokauden aikana.[:)]
 
Me ei olla juurikaan joulusta puhuttu. Sais nyt tän muksun ensin puskettua pihalle, katotaan sitten muut asiat. Joulu ei ole kuitenkaan kovin tärkeä juhla meille. Ehkä siihen on sitten taas panostettava, kun lapsi vähän kasvaa. Lapsille se tuppaa olla niin tärkeä tapahtuma[:)]
 
Mutta olipa keli! Tänne on yön aikana ilmestynyt talvi. Ihan vielä en olisi sitä kaivannut, kun ei ole ihan lemppari vuodenaika... Lenkillä sai ihan tosissaan keskittyä kävelemiseen, ettei liukastu ja reväytä haarojaan.[:D]
 
Heippa taas kaikille. Tänne on tupsahdettu paljon uusia vauvoja, ihanaa!! [:)] Onnea siis kaikille vauvan jo saaneille!
Huomenna olis laskettuaika, ja täällä ollaan jo kovin malttanattomia!! Ei millään jaksais enään odottaa. Huomenna myös neuvola aika, mutta toisaalta se ei enään tunnu niin jännältä ja odotettavalta asialta kun siellä on kertaviikkoon saanu käydä ja nyt on vaan se synnytys mielessä.
Mieskin kyselee jokaisen pienen ähkimiseni jälkeen että joko supistaa [:D] Enköhän mä sitten ilmota kun supistaa [;)] Mutta niin kipeenä on toi nivusten ja häpyluun seutu että välillä pääsee valitus, yöllä varsinkin tuntuu ettei pääse sängystä ylös tai saa vaihdettua asentoa kun sattuu niin. Kipuja on mutta kun ne on vääriä kipuja eikä niitä oikeita kipuja (synnytyskipuja) joita jo odottaa.
Tsemppiä muillekin odottajille, eiköhän meitä vielä onnista [:D]
 
Huomenta, juu täällä odotellaan hiukan malttamattomana vauvan syntymää. Menin sitten varaamaan sen papinkin niihin kastajaisiin, niin saisi nyt poika syntyä ajoissa [:D] 11.12 pitäisi olla kastajaiset, kun mun isälläni on silloin 50v juhlat, niin samalla ajattelin, että ois niin helppo ja kätevä pitää kastajaiset, kunhan vaan sankari syntyy siihen mennessä... Joten pidelkäähän nyt mulle peukkuja, ettei papin tarvitte mun mahaani kastaa [:D]
Eilen meni ihanasti päivä nopeesti ja mukavan tekemisen merkeissä, kun lähdin käymään vanhemmillani kylässä ja paketoin sitten nelisen tuntia äitin ja isän joululahjoja [:D] Tänään ajattelin mennä mummoni luo, josko silläkin ois jotain mielekästä puuhaa mulle, ku kotona alkaa kaikki olla jo valmista. Tosin leipoa tänään viel ajattelin, että ois viikonlopuksi jotain herkkuja syötävänä. [:)]

Miimillä alkaa tosiaan olla viikot jo pitkällä. On se tosiaan 38-42, niin silloin on normaaliaikainen vauva. Itse täällä viel laskettuapäivää odotellaan, mut vankka ajatus mulla edelleen on, että kyllä tää ennemmin pihalle sais tulla. No pojalla taitaa itellään olla paree suunnitelma [:D]

Joulusuunnitelmat, mun tekis toisaalta mieli hamstrata kaikkia laatikoita kauheena kotiin ja tehdä kinkkua ym. mutta sitten me syödään niitä vain yhdes mieheni kanssa, joten en tiiä kuin paljon viitin hamstrata. Muutenkin taidan sopia mummoni kanssa, että käydään siellä ja kyläillään sitten vauvan kanssa muutenkin. Mummolle mukavaa, kun sielläkin käy jouluna ihmisiä, ettei tarvi vain yksin olla. En oikein muutenkaan ole semmonen kotihiiri, joka jaksaisi vaan olla kotona, joten varmasti aika paljon tulee vauvelin kanssa sitten kierrettyä joka paikassa. Tottuupahan sekin jo heti aluksi ihmisiin [:D] No sen näkee sitten, kun tietää mitä mieltä poika on kyläilystä, mutta kotona en kyllä jaksa vain oleilla.

Hoo, minäkin täällä innoissani odottelen jo, että niitä oikeanlaisia kipuja ilmaantuis [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Tarunen
On se tosiaan 38-42, niin silloin on normaaliaikainen vauva.


Itseasiassa nykyään 37-42, se määritelmä muuttui tuossa jokunen vuosi sitten. [:)]
 
Kertokaa mulle oonko mä ihan kusipää, jos mua vituttaa että miehellä olis kaverin polttarit tammikuussa ja alustavan suunnitelman mukaan kaks yötä poissa kotoa? [>:] ..ärsyttää muutenkin kun vauvan syntymän jälkeen tässä on miehellä heti kaikennäköstä tapahtumaa viikonloppusin. Joulukuun alussa työpaikan pikkujoulut (nekin pitää tottakai olla toisella paikkakunnalla), sit vielä varpajaiset jotka viimisen suunnitelman mukaan kestää kanssa yön ylitse.. ja sitte vielä noi polttaritkin - ja kaikkeen on tietysti päästävä mukaan ja kaikki on saatava [:@] Ei toi nyt kovinkaan usein missään käy, raskausaikanakin kerran ollut jopa baarissa kavereiden kanssa.. mutta silti ottaa päähän, että mun pitäis vaan kiltisti ymmärtää nämä "tärkeät" menot ja jäädä vauvan kanssa kahden kotiin narisematta. Musta se vaan on epäreilua, että mies voi tehdä tommosia suunnitelmia sen enempää yhdessä neuvottelematta.. mitäpäs jos mä ilmotan olevani poissa kotoa muutaman viikonlopun heti vauvan parin ensimmäisen elinkuukauden aikana? Ei taida ihan noin vaan onnistua [:'(] (ei sillä että mulla siihen olis tarvetta, mutta tasa-arvo on taas tässäkin asiassa aika hukassa..)

Kaikenlisäks paljastanen nyt jäihin menneen loistavan idean ristiäisiin liittyen.. ajateltiin siis, että oltais yllärinä menty siinä samassa syssyssä naimisiin. Oltais pidetty siis salassa kaikilta muilta paitsi parilta kaverilta ja paljastettu vasta paikan päällä tämä ylimääräinen ohjelma numero. Nyt kuitenkin miehen kaveri ilmoitti menevänsä naimisiin tammikuussa ja hänelle tietty järjestetään nää polttarit sun muut häihin liittyvät härvellit.. mies sittne päätti heti tän kuultuaan ettei haluakaan naimisiin alkuperäisen suunnitelman mukaan, vaan haluaa joskus tulevaisuudessa kunnon häät (eli siis polttarit on ihan pakko saada [>:]).. tämä siis tarkottaa sitä ettei häitä oo tiedossa moneen vuoteen, koska rahaa tämmösiin "kunnon häihin" ei yksinkertasesti vaan ole. Ärgh, ottaapas taas päähän.. olishan se ollu kiva, että koko perheellä olis sama sukunimi.. ja olin muutenkin jo asennoitunu ihan hyvin siihen, etten tarvi itekkään mitään prinsessahäitä polttareineen [8D] ..ja vaikka hää budjetti saataiskin parin vuoden sisään kasaan, niin hyvässä lykyssä toinen lapsikin on jo silloin ajankohtainen ja häät siirtyy taas.. koska siis mulla on päähänpinttymä siitä, etten halua olla raskaana omissa häissäni [:D]

..ja se siitä sitten - ihanaa kun on paikka mihin voi päästää kaikki patoutumat. En mä tiedä kiinnostaako ketään, mut purkaudun silti aina näistä mun "elämää suuremmista" ongelmista [:D]

Toinen asia mikä nyt on alkanu vähän jopa ärsyttään on nää mummojen "no eikö vieläkään nipistele" (mikä ihmeen nipistely sitä paitsi.. eiks voi vaan sanoa supistele?? [:D]) .. tai sellasten ihmisten "vieläkö oot kotona" kysymykset, joiden kanssa ei normaalisti ees juttele. Varsinkaan kun itellään ei oo vielä tavallaan mikään kiire synnyttään (vaikka ei mua tietty haittaiskaan että syntys [:D]), ni inhottavaa kun kaikki ympärillä hössöttää että eikö vois jo syntyä. Tai ehkä maailman ärsyttävin kysymys "KOSKA SYNNYTÄT?" .. "joo, noh.. 22.11.2010 klo 00:01 ja pari sekunttia siihen päälle" [8|]
 
..ja joulusuunnitelmista on kans näköjään ollu puhetta täällä. Tässä asiassa mulla on aivan ihana ja ymmärtäväinen anoppi! Mä haluan ehdottomasti viettää aattoillan omien vanhempien luona ja anoppi sen vuoksi järjesti viime vuonna (ja tänä vuonna samoin) meille ihan "oman joulun" heidän luonaan jo 23. päivä. Meillä siis tavallaan on kaks aattoa ja toinen niistä vietetään ukon vanhempien luona ja tää "virallinen" mun kotipuolessa [:)] Ihanaa kun ei tarvitse huolehtia siitä, että joku pahoittaa mielensä.?
 
kyllä mä satu ymmärrän ainakin sun vitutuksen noita ukkelin menoja kohtaan. itehän vedin kilarit toissapäivänä, kun herraseni "lähti käymään nopeesti kaverin luona kahvilla" ja palas sieltä 5h päästä. [:@][:D] ärr!

jänskättää. pitäs lähtee ekaa kertaa yksin vauvan kanssa käymään kaupassa, huiii. nyt suoristamaan tukkaa ja meikit naamaan! sitten sovittamaan neitiä turvakaukaloon. osaankohan enää ees kiinnittää sitä autoon... [8|]
 
ALKUPERÄINEN: alina
jänskättää. pitäs lähtee ekaa kertaa yksin vauvan kanssa käymään kaupassa, huiii. nyt suoristamaan tukkaa ja meikit naamaan! sitten sovittamaan neitiä turvakaukaloon. osaankohan enää ees kiinnittää sitä autoon... [8|]


Mulla toi kaupassa käynti vauvan kanssa on kyllä vitutuksen multihuipentuma aina :D Jyräät menemään sen ostoskärryn kanssa jonka takaa ei eteensä nää kun lapsi on kaukalossa siinä edessä.. Sitten kaiken maailman idiootit parkkeeraa omat kärrynsä sinne pitkin käytäviä niin ettei kärryillä ohi pääse.. Ja kun pääset kassalle, huomaat että oot ostanu niin paljon kaikkea kamaa että sais olla joku hiton Vishnu että sais kaikki kassit ja lapsen roudattua autolle.

Tsemppiä! [:D]
 
Eiköhän se oo aika yksilöllistä että mikä toisen menoissa on "sopiva määrä", tärkeämpää on kuitenki sopia yhteisistä pelisäännöistä. Mua ei esim haittaa jos mies on yön poissa tai viettää aikaa kaverilla, koska me pärjätään ihan kivasti kahdestaankin pojan kanssa. MUTTA: se ei käy että mies on joka päivä monta tuntia muualla, mäkin haluan taukoa vastuuseen, ja kun on kotona niin pitää ehdottomasti osallistua lapsenhoitoon: pitää sylissä, syöttää, vaihtaa vaippaa jne... Ja tottakai, jos mä haluun lähteä shoppaa, baariin tms, niin mun pitää saada tehä niin [:)]

Tää toimii meillä mutta mä teinkin aika selväks (omasta mielestäni) että miten asioitten pitää mennä. Ja mä toivon että oon osannu miehelle esittää asian niin että sekin tajuu [8D]
 
Satu`ymmärrän yskän, on inhottavaa jos joutuu jäämään yksin.
Mä kans sain itkupotkuraivarit, mies lähti eilen serkkunsa kanssa illalla kaupunkiin pyörähtään, sano ettei oo kauaa ja käski soitella jos jotain rupee tapahtuun. Hän lähti siis autolla. No kotiin herra sitten ilmestyi kuitenkin aamuyöllä vähän jälkeen neljä ja tottakai nukkui tänään yli puolen päivän. Ja mua rupes harmittaan kun "joudun oleen kokoajan yksin". Yöllä siis taas tapani mukaan valvoskelin paljon ja puolet päivästä se nukkui. Ja siihen kaiken lisäks kun rupesin miettiin että mitäs jos synnytys olis alkanu aamuyöllä ja ukko on valvonu koko yön kaupungilla hilluen, miten se olis jaksanu muka monta tuntia mun kans synnyttää ja olla tukena... Ja tämä kaikki kiukku kun pääsi purkautuun niin ei ollu kellään kivaa... Onneks tuo kohtaus meni nopeesti ohi [:)]
 
Ymmärrän kanssa tosi hyvin tuon V****ksen miehen menoista. Meillä kanssa miehellä piti jo loppua työt, jotta saatais nauttia tästä odotuksen loppuajastakin, mutta eipä oo miestä näkynyt kotona päivisin vaan on tehnyt hommia siellä sun täällä ja mä oon ton esikoisen kanssa aika väsynyt ollut nyt. Samoin mielessä painaa toi tuleva viikko, koska silloin on ne hautajaiset ja tuleva synnytys. Ja mitä sen jälkeen... kaikki hiton perinnönjaot ym ja tietty kaikki asuu eri puolilla suomea, mikä tietää sitä ravaamista monen sadan kilometrin päässä ja minä tietty kotona lasten kanssa.
No, sanoin kyllä miehelle, että alkaa henkisesti varautumaan tammikuuhun ja siihen aikaan, että mun on pakko alkaa treenaamaan taas kuntoa kohilleen, jotta pystyn hoitaa työt sitten toukokuulta. Se tarkoittaa sitten treeniä 3-4 kertaa viikossa, kun mies saa olla lasten kanssa iltaisin [:D].
 
Mulla on eilen aivan järkyttävät liitoskivut. Kivut olivat niin kovat, että oli pakko lähteä mutsin luokse hoitamaan itseään eli esikoinen sinne hoitoon ja itse vain makasin länpötyynyn kanssa. Autolla ajaminen oli aivan tuskaa, samoin kävely. No onneks tänään kivut on jo helpottaneet. Tänään iski jälleen siivousvimma ja tuli samalla laitettua joulutähdet ikkunaan. Vielä kun sais noi joulukorttien kuoret kirjoitettua valmiiks, niin homma alkais olee paketissa.
 
Satu, varmasti korventaa toi hääjuttu kun meni mönkään. Me ei myöskään pidetty mitään megahäitä vaan ihan omannäköiset hauskat kaveribileet (silloin ei vielä ollut lapsia). Mulla oli kuitenkin sellanen pinttynyt periaate, että haluan saman sukunimen meille, oli sitten lapsia tai ei.... Meillä muutenkin kävi aika hassusti, kun oltiin yritetty esikoista seitsemän vuotta, mentii naimisiin ja vauva lähti alulle niin, että hänen laskettuaikansa oli meidän ensimmäinen hääpäivä[:)]. Hän ei kyllä silloin syntynyt, mutta moni varmaan ajatteli, että oltiin vasta häiden jälkeen alettu yrittää lasta ja että tehtiin oikein perinteisessä järjestyksessä kaikki.
 
Jaahas, nyt raskausviikkoja takana siis 40+4, mutta mitään tuntemuksia ei kyllä edelleenkään ole. Mullahan paikat olivat jo pehmeenä kesästä lähtien ja lääkäri toivoi, että raskaus menis EDES viikos 37[:)]. No menihän se.....
 
Ei mua sinänsä haittaa se yksin jääminen.. tai siinä mielessä ehkä, että kun vielä ei voi mitenkään tietää millasta meidän vauva-arki tulee olemaan.. en mäkään ole voinu tehdä mitään suunnitelmia tuleville kuukausille, vaikka tiedossa olis kaiken maailman tupareita ja kissan ristiäisiä - sen näkee vasta sitten kun vauva on syntynyt ja tietynlainen "rytmi" elämään löydetty, että miten mä voin olla kotoa pois ja kuinka pitkiä aikoja. Kyllä mies on tietty luvannu yhtälailla päästää mut silloin tällöin vapaille ja ottaa vastuuta niin paljon vauvasta kun töiden ohella vaan pystyy.. mut luonnollisesti tää naisen rooli täs asiassa on ehkä kuitenkin olla se sitoutuvampi osapuoli. Mut silti mua ärsyttää, et mies voi etukäteen suunnitella tommoset menot.. tuskin mä oikeesti voisin viikonlopuks lähteä noin pian pois vauvan syntymän jälkeen (enkä kyl haluaiskaan, ei sen puoleen), vaikka kuinka olis hyvän ystävän polttarit ja "once in a lifetime" -tapaus. [:'(] [:D] ..mutta, elämä on, ehkä mä oon sitte niin hurmioissani vauvasta, etten ees tajua ukon puuttuvan [:D] ?

Missähän muuten Tarunen luuraa? ..eihän olis vaan jo nyyttiä hakemassa, kun ei oo kai pariin päivään näkyny täällä?? [:)]
 
Heips kaikille!

Täällä vielä kotona ollaan, ikävä kyllä vauva ei vielä tänä viikonloppuna päättäny tulla maailmaan [:D] Mun puolesta ois saanu tulla, mutta josko se nyt tällä viikolla tulis. Supistuksia on kuitenkin alannut tulemaan jo eri tavalla, joten jos se synnytys tästä käyntiin lähtis jossain vaiheessa. ¨
Kiiruinen viikonloppu oli, kaikkea pientä ja kivaa täynnä, hyvä niin ettei ehdi liikaa ajatella sitä, että syntyis jo [:D]

Täälläkin oli taas syntyny uusia marrasmuruja. Nyt saadaankin pian alata laskemaan, että kuinka paljon marrasmuruja syntyy marraskuulla ja kuinka moni marrasmuru päättääkin syntyä joulukuulla.

satu' ymmärrän hyvin sun ärtymyksesi, kun miehelläs on yön yli menoja heti vauvan synnyttyä ja ihan takuulla tässä vaiheessa ottaa päähän viel enee. Mutta noi häät, uskon, että varmasti itsekin nautit sitten kun saat järjestää oikein kunnon häät [:)] ja siinä vaiheessa kun alat niitä järjestää niin miehes toivoo, että ois vaan pitäny pienet ja hiljaiset [:D] meillä naisilla kun on tapana siinäkin vaiheessa hiukan hullaantua ja alata itkemään, jos kynttilät tms. on väärän värisiä tms. [:D]

Itseäni otti eilen ihan yli kovaa päähän, ku päivällä tuli pieni riita yhden väärinymmärryksen johdosta ja sen jälkeen mies kiukkuili kaikista asioista koko loppu päivän ja sitten se kyseli, että mikä mua vaivaa ja miksi mä olen niin kiukkuinen. Vähän teki mieli sanoa sille, että hei haloo, pitäiskö näitä meidän keskusteluja äänittää, jotta kukahan sitä kiukkuinen on? En sitten enää jaksanu illalla puhua yhtään mitään. Helpommalla pääsi ku meni vaan nukkumaan ajoissa. No joo ja tässä sitä sitten ollaan. Menee nukkumaan ajoissa ja herää taas kolmelta yöllä... kiva [:D] Ärsyttävää, kun itse viel tietää, että juu mies hoitaa tällä hetkellä työnsä, joita on yli paljon ja sitten on tuo remontti viel päällä ja että ne vie siltä kyllä tosi paljon voimia ja ettei se sitten jaksa niin kovasti keskittyä muhun, mutta haluaisin silti, että jaksaa... Kyllähän minäkin jaksan keskittyä siihen, vaikka on synnytys eessä ja näin iso elämän muutos. aaarrggs... Mä haluan vain ihan hirmuisesti tässä vaiheessa hellyyttä ja huomiota.. Jos ei ole aikaa niin voishan sitä aina välillä laittaa vaikka jonku kivan viestin ja tuoda vaikka kukkia....
Plääh...tiiän etten saisi ärsyyntyä tuollaisesta asiasta, mutta minkäs mahdat. Joskus sitä vain kaipais niin paljon huomiota ja sitten kun sitä ei saa tarpeeksi niin jotenkin se tarve vaan moninkertaistuu...
 
Takaisin
Top