Marraskuiset odottajat 2011 ??

heps kaikille uusille ja vanhoille!!!
Mulla ollut oireita rinnat ihan hirveen kipeet, väsymystä ja aamupahoinvointia eipä oikeestaan muuta mut en yhtään valita oireista koska ekassa ei ollutkun rinnatkipeet ja sit kun hävis niin arvas et kesken mennyt niin nyt vaan nautin :).... Minä opiskelen viimenstä vuotta lastenohjaajaksi Pieksämäellä oon niin onnellinen että valmistun ja pääsen töihin tää opiskelu elämä alkaa ottaa jo päähän :)..
 
Mä opiskelen sairaanhoitajaksi. Vakituisessa työsuhteessa olin pitkään edellisten koulujen jälkeen, vasta viime syksynä ajattelin että nytpä haen kouluun jatkamaan opintoja. Yritys oli sillon jo alkanut, enkä tosiaan uskonut että ensimmäisellä kerralla pääsisin ammattikorkeaan sisään. Mut pääsinpä kuitenkin ja tammikuussa alkoi opinnot. Vähän hassuun väliin tämä pienoinen päätti tulla, mutta ei me voitu lopettaa yrittämistä kun lapsi kuitenkin on suurin haaveemme. Kesän jälkeen en palaa enää kouluun, vaan jatkan töitä äitiyslomaan asti. Koulu jatkuu sitten äitiysloman jälkeen.

Edellisiä vahvempi viiva tuli aamulla taas, vaikka testi oli 25IU/ml kun aikaisemmat on olleet 10IU/ml. Mies sanoi, että pikkuhiljaa hänkin rupeaa uskomaan tähän. Mä olen jo aivan innoissani! Yks testi mulla on huomiselle vielä, sen jälkeen kyllä lopetan testailun. Eiköhän viisi jo riitä, kun viiva kuitenkin on vahvistunut joka kerta :)

Ootteko jo kertonu raskaudesta jollekin/joillekin?
 
Hellou tulevat marrasmurujen äitylit :)

Ensin kerron vähän omista oireista mitä mulla on ollut jo rv 4 lähtien :)

- rinnat oli kipeät ja arat.
- närästää (ihan mikä tahansa).
- pahoinvointia ollu tosiaan jo rv 4+0 lähtien.
- vessassa saa jo nousta yöllä ainakin sen kolme kertaa.
- jano kokoajan.
- väsymys on tullut tuossa rv 5+0 tiennoilla ja jatkuu yhä mutta voimakkaampana.
- niin ja tää raskaus on kyllä ollu erinlainen kuin aikaisemmat raskaudet, nimittäin kun ei puoli kuppia kahviakaan enään meinaa tahtoa mennä alas, neitistä kyllä meni kolmekki kuppia alas ja pahoinvointi tässä on ollu pahemi ku neitistä.

Itse olen työtön ja tällä hetkellä käyn Työvoimatoimiston koulutuksessa joka loppuu 25.päivä ja sitten jäänkin kotia kasvattelemaan masua, heinäkuussa on 9.päivä meidän häät tiedossa ja niitä pitää sitten alkaa ahkerasti viimeisteleen että kerkiää tehä valmiiksi kaikki :)

On se niin mukavaa kun täällä on muitakin marrasmasuja :)
 
Mulla on tuo närästys myös vaivannu vähän väliä. Tosin oon kyllä syönykin ihan jumalattomasti koko tän viikon, tänään alotin tsemppaamisen eli rupeen syömään vähemmän ja terveellisemmin. Sekä itseni, että lapsen takia. Mä en kestäis sitä jos mun oman tyhmyyden ja omien pullanhimojen takia mulla todettais raskausajan diabetes. Ja siitähän on käsittääkseni tehty ihan tutkimuksiakin, että se mitä äiti syö raskauden aikana vaikuttaa lapsen tuleviin ruokatottumuksiin ja mielihaluihin.
Jos pystyin lopettamaan tupakoinnin lapsen takia, pystyn myös syömään vaihtelevasti ja terveellisesti :)

Mun iho on muuten kans ollut ihan hirveessä kunnossa nyt viikon ajan. Aivan älyttömän rasvainen ja monta näppyä jopa! Mulla ei finnejä oo koskaan oikeestaan ollu, joten tää vaatii pienimuotoista totuttelua.

Onko muilla ollu hikoilua? Monet valittaa kylmyyttään raskaana ollessaan, mutta musta tuntuu että mä hikoilen koko ajan! Enkä kyllä ikinä hikoile, paitsi jumpassa tietenkin;) Onneks mun hiki ei sentään haise, sehän olis hirveää.
 
Olen kanssa lopettanut tupakan polton heti kun sain plussan, mutta vaikeeta se on ollu.
Onni-Ilona, ootko lopettanut ihan puhtaalla tahdonvoimalla? Ite kyllä haluan todellakin olla polttamatta, mutta huh huh kun välillä on niin lähellä polttaminen..

Mulla itseasiassa tänään tänään oikeestaan ollu nyt paras päivä oireiden suhteen, ainoo vaan et rinnat on hieman arat ei kuitenkaan niin arat ku alussa. Mietin jo että oonkohan vielä ees raskaana ku oireet hävinny... mutta kai se voi näinkin mukavasti mennä :) mitään vuotoo ei kuitenkaan oo ollu. 
Ootan niin kovati sitä ekaa neuvolaa, vielä pari viikkoo.. olis niin ihana tietää jo että masussa kaikki hyvin! <3
Mulla ei oo hikoilua ollu, sitä kylmyyttä kylläkin varsinkin iltaisin.

Joku kysy aikasemmin että onko kukaan kertonut vielä raskaudesta. Itse kerroin vanhemmille ja läheisimille ystäville, oli pakko saada jollekkin kertoo. Vaikee pitää salaisuutenakin näin ihanaa asiaa!!
Töissä en aio vielä kertoo, sitten kun masu alkaa näkyä. Vaikka tän hetkinen sopimus onkin 30.5 saakka, pakko kai sillon työnantajalle on kertoo, kun uutta sopimusta mietitään.
Miten muut on miettiny töissä kertoo ym??
 
Mä oon täällä nyt koko ajan lukemassa vauva-juttuja. Jossain vaiheessa tulee varmaan ähky kaikesta tästä tiedosta. En vaan voi sille mitään että oon niin innoissani :D

Mulla on lopettamisen tukena nikotiinilaastarit. Tupakanhimoa se ei vie pois, mutta sen älyttömän kiukun kyllä :) Tässä nyt kun tottuu siihen, ettei sytytä tupakkaa esim joka kerta kun menee ulos koiran kanssa, lopetan laastareiden käytön. Ei tämä helppoa kyllä ole. Tupakointi on niin pinttynyt tapa, että ei sitä helpolla lopeteta. Mutta eiköhän me onnistuta!

Mä kerroin myös parille ystävälle, jotka tiesi yrityksestäkin. Ja miehen vanhemmat tietää, mun vanhemmille kerrotaan seuraavan kerran ku mennään käymään. Muille ruvetaan varmaan kertomaan sitten kun on ensimmäisessä ultrassa käyty ja keskenmenon riski pienentyny :)
 
Joo mulla taas pahentunut pahoin vointi tänä aamuna heräsin siihen etät pisti juosta eka tervehtiin vessaa muuten ihan hyvin mennyt rinnat ollut arat vilu mahassa mäyrii mut on ilmavaivoja ihan sikana... Oon kertonut äidille tulevieln serkkujen äidille siis minun veljen tyttöystävälle mut en veljelle iskäkin saa tietää vasta ekan ultran jälkeen ja muut sukulaiset ehkä sillon jos niille edes jaksaa juoruta ei olla mitään ylen sydän ystäviä serkusten kanssa...
 
5.11.2011 / Aleksandra / 30 / ensimmäinen / SEKS

Huuuh, mikä olo. Oksettaa. Eilen tuli ekat ulos, ku olin salilla. Ei muuta ku vessaan ja se oli menoa. Tänäänki oon kakonu siihen malliin, että... :(

Mulla tehtiin viime perjntaina ultra. Neuvolasta päin käskettiin lähteä päivystykseen mahakipujen takia, jotka on jatkunu pari viikkoa.. ei siis kohdussa, vaan suolistossa. Sit ku lääkäri halus sulkea kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuuden, niin lähetti mut ultraan. Siellä oli pikku alkio oikeassa paikassa ja sydänäänetkin lääkäri saattoi juuri ja juuri kuulla. Nyt vaan vielä kontrolliin tällä viikolla. Ääh, en tiiä mikä tuol suolistos on. Sen kans on ollu vähän aina ongelmia. Mutta hyvä, et vauva saa kasvaa oikeassa paikassa!
 emoticon  Ei muuta ku tsemmpiä kaikille! :)
 
Aleksandra: mulla suoliston toiminta muuttui samantein, kun alkio kiinnittyi. eli ei toimi yhtä säännöllisesti kuin aiemmin ja vatsa on usein kovalla. mietin itse vaan, että voisko hedelmäsokeri olla syynä. koska hedelmiä ja hedelmämehuja on tullut syötyä/juotua enemmän kuin aiemmin. muutenkin olen ollut tän yrityksen ja nyt tän raskauden ajan vähemmällä hiilihydraatilla.
muita oireita mulla on ollut siis väsymys ja kova ruokahalu. tosin viikonloppuna tuli huimaus ja huonovointisuus kuvioihin. mittasin verenpaineen niin sieltähän se syy löytyi: alhainen verenpaine ja korkeahko leposyke. huonovointisuus kesti tänään sitten koko päivän, että saa nähdä miten jatkossa. samaan aikaan maha kurnii ja kaikki yököttää.
mutta rinnat ei oo yhtään kipeät!!! sitä mä ihmettelen, kun moni teistä oireilee niin...
 
Heipparallaa kaikille!

Täältä yksi nimi oli heti tuttu yhdeltä foorumilta, josta itse poistuin vähentääkseni stressiä vauvan teon suhteen. Heippa Aprhael ja onnea vihdoin teillä tärppäsi! Onnea myös kaikille muille täällä oleville olisi toivottavasti kaikille paras mahdollinen joululahja tulossa! <3 Ensimmäinen lapsi tuloillaan ja yritystä takana vuosi.  Tiedä sitten lyhennettä tuolle, mutta Hämeenlinnaan olisi tarkoitus mennä ponnistamaan. Laskettu aika olisi 6.11, mutta mutta... Kierrot niin villit olleet ettei kyllä varmaan natsaa tuon päivämäärän kanssa. Tein testin neljä päivää sitten ja tuli haalea plussa, digitaalisella viikkonäytöllä tuli 1-2 vk. Molemmat tein kyllä päivällä joten tiedä sitten mitenkä ne pitoisuudet... Pitäisikö testata vielä, että viivan saisi tummemaksi?

Oireina löytyy järkyttävä rintojen aristus, vessassa ravaaminen, epäily oli hiivasta sillä kutinaa oli, mutta nyt kadonnut? Tavaton uupumus ja väsymys mikä haittaa välillä jopa työntekoa.. Useamman päivän tuossa särki/nippaili mahaa melko lailla ja huolestuinkin hieman. Tänään luojan kiitos rauhoittunut ja nopea liikkeet lähinnä aiheuttaneet vihlontaa.. Muuten ihan hyvillä fiiliksillä mennään ja neuvolaan ajattelin ensiviikolla soitella. :)
 
Aurinkoista huomenta!
Oikein paljon onnea kaikille uusille odottajille :o)
Meillä loma meni mukavasti ja nyt on taas töihin palattu. Eilen en ehtinyt vielä kuulumisia laittaa kun piti niin paljon töitä tehdä, voi kuinka tylsää ;o)
Olo on ollut ihan hyvä, vällillä vähän etoo mutta ruoka on maistununut hyvin eiliseen saakka. Eilen alkoi suurempi ällötys kaikkia lämpimiä ruokia kohtaan, joten ostin kaupasta vain hurjasti hedelmiä ja salaatti tarpeita. Mennään näillä eväillä pari päivää, jos sit taas tekis mieli jotain tukevampaa.
En ole vieläkään soitellut neuvolaan, jotenkin pelkään että menen sinne taas turhaan niinkuin viimeksi. Vähän lisäpontta peloille tuli eilen kun vessassa käynnin yhteydessä pyyhkäisin punaista. Ei paljon mutta näkyvästi kuitenkin. Varasin itselleni lääkärin perjantaille. Sama peruslääkäri ultraili mua pari kertaa viime raskaudessa vuotojen jälkeen, joten toivon että vois nytkin katsastaa vauvan kunnon. Toivottavasti kaikki on kunnosssa. Olen yrittänyt olla neutraali eli en huolestuis, mutta en uskalla olla ääretömän toiveikaskaan.
Viedessäni tyttöä tänään tarhaan huomasin että heillä on joku positiivisuus kampanja. Seinällä oli iso plakaatti täynnä positiivisia ilmaisuja. Yksi niistä oli että murehtimalla ei mikään parane, päätin että se on mun motto perjantaihin saakka.
 
Huomenta kaikille.
Tänään pääsen neuvolaan : ) mietin, että olenkohan liian aikasessa - mut minkäs teet innoissani olen ja hoitajakin sanoi, että joo tule vaan - joten mehän mennään..

Minun oireena on ollut pitkään (jo ennen ennekun plussasin) arat rinnat.
Sitten tuli ihan mielettömät finnit naamaan, jotka onneksi on jo rauhottunut.
Viime viikolla turposi maha (5 centtiä) ja olin ihan kauhuissani, et miten nyt jo alkaa maha kasvamaan, mutta onneksi löysin kohtalotoverita googlen avulla, joten maitohappobakteereja napaan ja nyt on jo vatsa normaali ja toimiikin normaalisti, eli viimeviikolla oli onnen hetkiä jos edes vähän sai jotain ulos isolla hädällä : )
 Ei pahoinvointia : ) 
Onnellisesti siis porskutellaan uusia tuntemuksia. (mies yrittää tosin latistaa, etten liikaa "hössötä" ja kun hän on toistaistaiseksi ainut kenelle on saanut/uskaltanut hehkuttaa, niin hieman häntä ymmärränkin : )  - tänään voi olla että neuvolan täti saa aimo annoksen mun innostusta!!
 
Rauhassa olen ajatukseen koittanut totuttautua; lapsi tulossa!
Arvioitu LA olisi 8.11 (vau -laskurilla), mutta siihen saapi varmennuksen sitten ultrassa.
Tähän mennessä vointi ollut hyvä -thank god!
Toinen raskaus, mutta ensimmäinen lapsi tulossa.
Jännittävää aikaahan tämä on ! !
 
Tänään tuli plussa testiin, ja tätä on odotettu! Yrittäminen on aloitettu joulukuussa 2008. Onnesta soikeana, mutta kuitenkin varovaisen innoissaan :)

sinii/ LA 23.11./21v. / esikoinen/ TAYS

naimisissa on oltu pitkälle toista vuotta, ja yritetty tosiaan reilu 2 vuotta. Toistaiseksi meillä on ollut vain kissavauva, mutta nyt aletaan odottelemaan tätä kauan odotettua ihanuutta! :)

toivottavasti meillä kaikilla menee raskaus hyvin!
 
Hei kaikille ja hirmusesti onnea teille jotka olette saaneet tietää olevanne raskaana :) Itselläni on la näillä näkymin 11.11. (ultran jälkeenhän se voi olla muuttuakin). Olen 27 vuotta ja odotan toista lastani. Synnytyssairaala tulee luultavasti olemaan L-PKS. Viime raskaudesta on jo jonkin verran aikaa, sillä tyttäreni on nyt 7-vuotias. :) Siihen aikaan minulla ei ollut edes tietokonetta, joten nyt on ollut tosi jännittävää nähdä, mitä kaikkea netistä löytyy raskauteen ja vauvoihin liittyen! Olen muuttanut uudelle paikkakunnalle miehen töiden perässä ja täällä ei valitettavasti äitikavereita ole. Muutenkin äitikaverit ovat harvassa. Onneksi netin kautta pääsee nyt olemaan yhteydessä muihin samassa tilanteessa oleviin ja verrata raskausajan kokemuksia jne. emoticon Oon tosi innoissani tästä vauvasta, vaikka 6. viikko vasta menossa... :)
 
Romppu88, Hieno kuulla, että teilläkin plussattu! Onnea matkaan :)

sinii, Mukava saada tänne lisää Taysissa synnyttäjiä ja samoin pidemmän aikaa yrittäneitä. Meillä tosin yritysaika oli hieman lyhyempi kuin teillä, mutta yli 1,5v kuitenkin.

Zaana, Ihana, että täällä on muitakin joilla esikoinen jo ns. iso lapsi. Minun esikoiseni tosin täyttää jo 11v. Neuvolaan kun ilmoittauduin niin kysyivät onko kyse esikoisesta. Naurahdin ja sanoin, että melkein voitaneen jo pitää esikoisraskautena kun edellisestä on 11v aikaa :D Terkkariakin nauratti :) Minäkään en aikoinani näin tiiviisti päässyt netissä surffailemaan, joten mielenkiintoistahan tämä on. Toki pitkähkön yrityksen aikana jo ehtinyt paljon kaikkea kaivaa.

Omaa, Aivan mieletön pahoinvointi on alkanut. Tämähän on minulle erittäin tuttua esikoisen raskaudesta. Nyt pitäisi vaan selvitellä mikä lääkäritaho pystyisi kirjoittamaan saikkua loppuviikosta. Tällä hetkellä olen vapailla, mut ellei tämä olo lopu kuin taikaiskusta niin en pysty töissä olemaan. Olen sairaanhoitaja ja lisäksi vielä pitkä liuta yövuoroja edessä.. Neuvolaan yritin tänään soitella ja kysellä miten toimia kun ei ole vielä ensimmäistä käyntiä sinne ollut, mutta terkkari oli lomalla. Huomenna siellä pitäisi kai olla sijainen paikalle eli huomenna sitten uutta yritystä. Mieluiten kuitenkin asioisin neuvolan kanssa tämän asian suhteen. Jos yhtään samalla tavalla menee kuin esikoisesta niin oksentelua on luvassa vielä pari kuukautta..
 
Heips!
Ilmottaudun joukkoon iloiseen :) eli viikkoja olisi takana nyt 5+1, joten alussa vielä ollaan. Km takana n. puoli vuotta sitten:/ Suurin toiveeni olis että tässä menisi kaikki hyvin! Ensimmäistä odotan ja olen 22-v synnytyssairaala olisi KSKS. Neuvolaa en uskalla vielä varata pariin viikkoon jos käykin niin kun viimeksi.. eli neuvola aamuna meni kesken..
Paljonpaljon onnea kaikille plussanneille<3
 
onnea kaikille uusille plussanneille!

sinii, onnea hirveästi! Mukavaa kun täälä on samanikäsiä ensiondottajia ja samalta seudulta :)
 
Zaana kirjoitti:
Hei kaikille ja hirmusesti onnea teille jotka olette saaneet tietää olevanne raskaana :) Itselläni on la näillä näkymin 11.11. (ultran jälkeenhän se voi olla muuttuakin). Olen 27 vuotta ja odotan toista lastani. Synnytyssairaala tulee luultavasti olemaan L-PKS. Viime raskaudesta on jo jonkin verran aikaa, sillä tyttäreni on nyt 7-vuotias. :) Siihen aikaan minulla ei ollut edes tietokonetta, joten nyt on ollut tosi jännittävää nähdä, mitä kaikkea netistä löytyy raskauteen ja vauvoihin liittyen! Olen muuttanut uudelle paikkakunnalle miehen töiden perässä ja täällä ei valitettavasti äitikavereita ole. Muutenkin äitikaverit ovat harvassa. Onneksi netin kautta pääsee nyt olemaan yhteydessä muihin samassa tilanteessa oleviin ja verrata raskausajan kokemuksia jne. emoticon Oon tosi innoissani tästä vauvasta, vaikka 6. viikko vasta menossa... :)


Huomasin että meillä tulee olemaan sama synnytyssairaala :D Kiva saada ensimmäistä kertaa joku muukin joka menee samaan synnytyssairaalaan ku minäki :)
 
Moikkis taas jälleen! Nyt löysin ihan lyhenteen tuolle sairaalle minne tarkoitus mennä synnyttämään= K-HKS.

Onpa muuten outoa, kun ennen raskautta söin yleensä kolme kertaa päivässä nyt pakko syödä kolme-neljän tunnin välein.. Aamupäivisin kyllä huomaa jos aamupalasta liian kauan aikaa niin tahtoo tulla kuvotus. :|

Lisäksi ilmestyneet järjettömät ilmavaivat.. Vinkkejä?

Kiitos Minnuska, että jaksat päivitellä listaa mukavampi niin selata kuka remmissä mukana! :)

Ikävä lukea, että monella täällä näyttäisi olevan ainakin yksi keskenmeno takana. :(
 
Takaisin
Top