Maraskuut mutinat

basura Mulle sisko sanoi (tuttu lause minun suustani [:D], mut siskolla tosiaan kolmas lapsi tulossa, joten uskon kiltisti mitä hän sanoo), että sauna pahentaa supistuksia. Suihku/kylpy helpottaa, mutta sauna kuulemma jotenkin pahentaa. En tiedä tieteellistä selitystä tolle, mut kokemuksen äänellä hän puhui. [:)]
 
Huomenet! Ajattelin pitkästä aikaa kirjotella tänne itekkin, pelkän lukemisen sijaan. Yöunet alkaa täälä olla jo aika katkonaisia, varmaan max. neljän tunnin pätkä ja sit lyhkäsempii pätkiä, ja varsinkii eka nukahtamiseen saattaa mennä parikii tuntia, vaikka ois olevinaan miten väsynyt.. Meinaa häiritä aina välillä sitten vire tasoa päivällä. Mutta sopiihan tähän naamaan vielä kunnon silmäpussitkin näitten näppylöitten sekaan :) "Raskaus saa naisen hehkumaan" JoopaJoo!
Mitään kummempia vaivoja ei muuten ole, en oo huomannut ees niitä harjotussupistuksia muutako ehkä kerran pari. Mut eipä tuo haittaa, eiköhän nekin vielä kerkeä alkamaan. Jos paljon liikkuu ja puuhastelee, niin sillon on kyllä nuo alakerran luut hellänä, mutta sekin on oikeestaan illan vaiva enempi. Ja sillon ei haittaa vaikka sohvalta ei nousiskaan :) Mielialan vaihtelut on kyllä tullu taas takasin, johan tossa pitkä pätkä menikin aika seesteisissä oloissa. Mut hirviö on taas takasin..ukko parka. Itkuherkkyys on potenssiin sata, yks päivä alko harmittaan ihan sikana, ku oltiin koirien kaa lenkillä, nii mies antaa tuon pikkukoiran juosta pitkällä narulla ja seilata puolelta toiselle, ja on jokaisen vastaantulijan puntissa haistelemassa.. ja mä oon yrittäny just opettaa niille et kulkis vierellä, et onnistuis ehk sit helpommin vaunujenkin kera. Noo, kotona sitten kyynelkanavat auki ja tyyliin tunnin vollotus, huoh :)
Eilen oltiin Kyssin tarjoomassa synnytys tutuksi-esityksessä, oli aika plaaplaa plaaa, ja loppuun oli synnytysvideo, mikä varmaan anto aika ruususen kuvan synnytyksestä, eukko kerran piipitti että sattuuu, ja plops, siinä se ol.. Jotenkin en usko et mulla ainakaan ihan nuin tulee menemään. Mut kyllä sitä tippa linssiin tuli ku saivat vaavin syliin, (sillä vauvalla oli hassun pitkä pää? Meneekö se siel synnytyskanavassa sellaseks pitkäks? ja palautuu sit ns.tavalliseksi?) ja tais tuo miekkonenkin vähän herkistyä, ku kovasti alko kurkkua kutittaan :D
Huomenna saakin soitella taas verikokeitten tuloksia, kun noita kilpirauhasarvoja seurataan, ja jotain vasta-aine juttuja myös, toivottavasti on arvot kohillaan. Ja kymmenen päivän päästä päästään vielä kurkkaamaan pikkusta, ku on ylimääränen ultra juurikin noitten kilpparijuttujen takia, kun se vajaatoiminta siis todettiin mulla alkuraskauden aikana vasta.
Mutta joo koirat pihalle ja jos vaikka pyykkiä sitten..
 Mukavaa loppu odotusta kaikille!
 
Huomenta!

Täällä kanssa unet katkonaisia..pissille saa nousta kolmen tunnin välein. Mulla kanssa iltaa kohdin alkaa olla liikkuminen todella vaikeeta,just sohvalta ylös nousemiset ja liikkeelle lähdöt..repii ja kiristää ja vaikka mitä muutakin, tuntuu että sais ilmastointiteipillä vetästä parit kierrokset niin olis helpompaa [:D] Nyt kk päivät aina silloin tällöin alkanut sattuu oikealle puolelle mahaa kun yrittää nousta sängystä aivan kuin pistäis jotenkin kun käyttää lihaksia..en tiiä mistä moinen johtuu eikä tuntunut neuvolassakaan olevan moksiskaan!
Ettei vaan sokeri84 tyttöä odota eikös ole sanottua että tytöt ei niinkään anna äidin hehkua odotusaikana [:D]
Mulla kanssa kilpirauhasenvajaatoiminta, niin nyt raskauden ajan nostettiin yhdellä tabulla annosta ja on pysynyt arvot hyvinä. Sokeri84 Miksi sinulle tulee kilppareidentakia ylimääräinen ultraus? Ei mulla vaan mitään ylimääräistä ole,olen käynyt viimeksi rakenneultrassa ja näin ollen ei ole mitään hajua vauvan koosta tai mitenpäin on! Vaikka mulla on sokerit koholla ja edellinen iso lapsi ja ym niin luulisi että olisi ylimääräinen ja olenkin kysynyt mutta ei!!

Saunominen on niin yksilöllistä..toisilla se on tuskallista toisilla ei. Mulla taas teki ennen synnytystä niin hyvää että olisin sinne voinut synyttää [:D] joten kannattaa kokeilla mikä itselle sopii!

Ja kuuluisasta seksistä [;)] sanotaan että seksiä kun harrastaa niin synnytys käynnistyy ja näinhän monet tekevät kun laskettuaika on ollut ja mennyt ja haluavat vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä...no joo..tämäkin taas yksilöllistä.. Mulla taas ei mikään auttanut..ei seksi..ei portaissa ravaaminen.ei kantaminen eikä mikään loppusuoralla edellisissä raskauksissa.
 
Juu tyttöhän se ois luvattu tänne :) ja tosiaan tuo ylimääränen ultra siksi kun mulla todettiin se vajaatoiminta vasta raskausaikana. Eikä oo selitetty miksi sillon tehään tuo ylimääränen ultra, mutta on normikäytäntö silti. Jos vajaatoiminta ois ollu tiedossa ja hoidossa jo ennen raskautta, tuota ylimäärästä ultraa siis ei oltas tehty.
Muutenki ovat neuvolassa ja äippäpolilla siellä rakenneultrassa olleet tosi salamyhkäsiä tosta asiasta, kun oon koittanu kysellä, että miten tää vajaatoiminta nyt vaikuttaa lapseen, ku se lääkityskin alotettiin vasta rv 10. Vastauksia on ollu "tää on aika yleistä, kaikilla ei ees huomata raskausaikanakaan tätä, jos ei epäillä", "No toivottavasti ei mitenkään"..
Mut kai se nyt jotakii voi aiheuttaa, kerta tuon ylimääräsen ultran ottavat.. mut eivät vaa kerro mulle, välillä se neuvolan täti kyllä sieppaa mua niin pahasti, että oksat pois.
 
Kilpirauhasen vajaatoiminnan takia olin itsekkin juuri ylimääräisessä ultrassa. Siellä ne katsoivat että onko lapsi normaalisti kehityynyt koska vajaatoiminta saattaa häiritä vauvan kehittymistä! Siis itselläni todettiin myös vasta raskauden aikana ja lääkitys tuli eloittaa heti ja 4vk välein itsellä kokeet mikä on tilanne. Ilmeisesti voi olla hoitamattomana/väärin hoidettuna vauvalle vakavakin juttu.. Näin antoivat minun ymmärtää kun ihmettelin hössötystä!  
 
Minulla olisi tarjolla tarvitsevalla muutama pussillinen vauvan/lasten vaatteita. Väritys sopii paremmin tytölle (ei kuitenkaan pinkkiä pelkästään). Mukana on mekkoja, kesävaatteita, bodeja, housuja, potkiksia, pari pientä talvihaalaria, pipoja, sukkia, pikkupöksyjä, lakanat. Koot ovat 62cm-n. 100cm, kaikissa ei kokoja ilmoitettu. Osa vaatteista pesussa kuluneita, mutta ehjiä ja osa uusia ja pitämättömiä. Pussi on lähtöisin ystävältäni.

Antaisin nämä itselleni tarpeettomat vaatteet mielelläni niitä oikeasti tarvitsevalle, ei kaapin täytteeksi. Jos olet kiinnostunut, laita privaviestiä. Voin laittaa kuvia ja tarkennuksia halutessasi.
 
Jännä juttu tuo lisäultraus kilppareiden takia teillä kun mulle ei mitään puhetta ollu muuta kuin labrat aina lääkärin käynnin yhdeydessä. Mutta lienöökö se eri kun mulla todettu vajaatoiminta noin 6kk ennen raskautta. Toisaalta luulisi sen kuitenkin olevan sama tai oireilevan/vaikutus oli se ennen tai raskauden aikana todettu?
 
Huomenta!!
täällä ylhäällä jälleen melkein kukonlaulun aikaan. Ei ole syäntä lähettää miestä aamutuimaan työmatkalle tuohon pakkaseen pyörällä joten hän saa autokyydin näinä aamuina. Sitten onkin jo mulla ja vauvalla nälkä, ja kun kuitenki hereillä ollaan niin pientä puuroaamiaista on syötävä ennen kuin menen takas pehkuihin pariksi tunniksi. Mutta ihan mahtavaa että ei tarte töihin mennä[:)] Nää vapaat aamuhetket on oikeestaan ihan mukavia. Ens torstaista lähtien olisin sitten ihan oikiastikin äitiyslomalla, jipii [:)]

Mää haluaisin jo nähdä tän möyryävän vauvan! Jännän tuntosta kun tää vaihtelee paikkaa täällä mahassa, yleensä on pylly oikealla reunalla mutta illalla se pyörähti vasemmalle laidalle. Onneksi kuitenki pää taisi pysyä alhaalla [8|] Voi kääk jos vielä pyörähtäis perätilaan!

Tänään pitäis shoppailla vähän jouluvaloja tuonne terassille. Ja sitten joululaatikoiden aineksia. En oo vielä päättäny tekiskö ne valmiista soseesta vai jaksaisko keitellä porkkanat ja lantut itte, tulis sitä maukasta keittolientä siinä sivussa. Laatikoiden ohjeitakin on niin monta erilaista kuin on tekijää, mistä sen sit tietää mikä on hyvä?

Tjaa, eipä mulla muuta höpisemistä. Puurot on syöty, lähtiskö takas vähäksi aikaa houkuttelemaan unta. Tulee nukuttua nykyään todella huonosti öisin, katkonaista ja kevyttä unta. Kai se on tätä valmistautumista sitten [&o]
 
Sadepilvi, mulle ultraajalääkäri sanoi, että pää on tässä vaiheessa niin raskas vartalon voimiin verrattuna, että harvoin pyörähtää alhaalta ylös. Voi sua onnellista lomailijaa, mulla vielä tämä viikko tiukkaa rutistusta. Onneks, nopeasti tämä menee!
 
Mä sain eilen vihdoista viimein tehtyä äitiyspakkaukseen reunapehmusteet ja niihin sopivat lakanat eli nyt meillä on peti valmiina pikkuiselle!  Viikonloppuna tuli vihdoin ja viimein ostettua rintapumppu ja hoitoalusta eli nyt meiltä puuttuu enää pinnasänky ja amme. Kuukausi vielä laskettuun aikaan ja tuntuu että aika kuluu ihan hirveän hitaasti. Toisaalta olo alkaa olla kuin möhköfantilla ja ilmeisesti se tästä vielä vaan pahenee. Loppuraskauden ihanuutta, mutta jos ne kaikki sitten unohtuisi, kun saadaan palkinto syliin. [:D]

Onko teille muille muuten tullut raskausarpia? Mulle ei ole vielä, mutta en kyllä ole mitenkään luottavaisin mielin sen suhteen, että niiltä kokonaan säästyisin. Niitä kun voi kuulemma tulla vielä vaikka synnytyksessä. Pitäisi varmaan ottaa äkkiä masukuvia, kun tuo on vielä niin nätti. Mulla on viime viikkoina ollut myös aikalailla turvotusta etenkin iltaisin jaloissa. Nilkat on kuin vanhalla mummolla, yök. [:'(]
 
Moi.. Mulle syntyi poikavauva su 21.11.10 klo 18.35 viikkoja oli 33+4 poikavauvan pituus oli 44cm ja painoo 1945g (mulle tehiin kiirrellinen sektio koska trombid laskivat rajusti ja mulla oli piileilevä raskausmyrkytys) Ens viikolla saisin pikkuisen kotiin täältä TAYSsta. Mulla oli laskettuaika vasta 5.1.11 mutta päätti tulla nyt jo pihalle..
 
Onnea kauheesti Kaidille ja koko perheelle pienestä pojasta! <3 Sieltä sitten se ensimmäinen tuli! Jaksamista nyt uuteen elämäntilanteeseen :) 
 
Onnea hirmuisesti Kaidi!!
Jotenkin tänään tuli viikonlopun reissun jäljiltä sellainen olo (johtuneeko siitä että itsellä supistukset tuli lauantaina 10 min välein...) että pitää tulla tarkistaman onko täällä jo vauvauutisia. Ja nythän täällä jo on! [:)]
 
Onnea kaidille vauvasta[:D] no niin nyt on eka tammivauva syntynyt! joku osaavaisempi voisi tehdä semmosen listan tammivauvoista mikä meillä on odottajistakin. mitä sitten päivitetään  tuolla muissa kuissa on hyvät mallit jo valmiiksi!
 
Onnea Kaidille! [:D] Aikaisinpas tuli meidän ensimmäinen. Onneksi teillä on kuitenkin kaikki hyvin, nyt vaan kotiin kasvamaan [;)]
 
Iik! Paljon onnea Kaidi!!! Hurjan aikaisin tuli poika! Nyt voimia pienelle ihmiselle ja toivottavasti saatte hänet pian kotiin [:)][:)]

Mutta tästä se kuulkaas likat lähtee! Kuka on seuraava tammivauvan poksauttaja??


Pitäskö se lista Syntyneet tammivauvat väsätä. Toimisko se tällä kertaa sillai, että ei kenenkään tarttis sitä ekaa viestiä ite päivitellä, vaan jokainen lisääjä kopioisi listan ja lisäisi oman vauvauutisensa listan jatkoksi? Että viimeisessä viestissä näkyisi kaikki syntyneet?
 
Sadepilvi: Väsääppäs se topic ja tosiaan noin, ei varmaan kellään ole aikaa tai halujakaan välttämättä seurata ja päivittää aloitusviestiin kun yhden harteillehan se jäisi [:)]. 
 
Onnittelut ensimmäisestä tammivauvasta!
 
Mulla on tänään ollu kökkö päivä taas. Pakko valittaa. Koko päivän ollu huono olo ja homman kruunasi se, että heräsin päikkäreiltä hikimärkänä lapaset tutisten. Mittasin sokerit, kun hypo-oireet tunnistin. 2,8. [:@] Ei vissiin ihan osunu insuliinin annostelu tänään. Noh, puoli levyä suklaata... Tosin nyt on huono olo ja närästää.
 
Takaisin
Top