Maaliskuun mietteet

Saako kysyä mitä sulle tuli saikkulappuun sairausloman syyksi, vai olitko jo kertonut raskaudesta töissä?
Olen kertonut esimiehelle ja saikkulappuun tuli diagnoosiksi ”alkuraskauden pahoinvointi”. Mutta saikkulappu menee suoraan palkkoihin, että esimies ei edes näe sitä, mutta tietää kyllä miksi saikku on kirjoitettu. Ja kertoi, että mun pitää hakea tth:sta saikkua, jos en pysty tekemään töitä, koska hän ei voi antaa saikkupäiviä muuhun kuin kuumeeseen ja vatsatautiin.
Eli voisi kai sanoa, et homma on ihan ok mun töissä.
 
Onko muilla (ensiodottajilla) ongelmia ruokavalion kanssa? Olen syönyt tällä viikolla jo isohkon määrän pinjansiemeniä ja punertavaa lihaa ravintolassa ja aika paljon sokeria ja lakua ym. ym. Tuntuu että vaikka yrittää olla tarkka niin tulee näitä vahinkoja ja tajuaa vasta jälkikäteen. En kyllä halua olla mikään hysteerikko ja jotenkin ajattelisin ettei satunnaisilla lipsahduksilla ole väliä, mutta silti. Kai ne listeriat ja toksoplasmoosit vai mikä onkaan ilmenee aika nopeasti?
 
Onko muilla (ensiodottajilla) ongelmia ruokavalion kanssa? Olen syönyt tällä viikolla jo isohkon määrän pinjansiemeniä ja punertavaa lihaa ravintolassa ja aika paljon sokeria ja lakua ym. ym. Tuntuu että vaikka yrittää olla tarkka niin tulee näitä vahinkoja ja tajuaa vasta jälkikäteen. En kyllä halua olla mikään hysteerikko ja jotenkin ajattelisin ettei satunnaisilla lipsahduksilla ole väliä, mutta silti. Kai ne listeriat ja toksoplasmoosit vai mikä onkaan ilmenee aika nopeasti?

Mulla ollu vähän sama ongelmaa, muistaa vasta syöty että ei tainnu olla hyvä idea. Varsinki salmiakki ja laku on semmosia paheita. Noooh kyllä tota sokeriakin menee o_O En myöskään meinaa hysteriaan ryhtyä mut pitäis olla vähän tarkempi. Tulee aina jotain lume oireita heti kun tajuu että on syönny jotain väärää.
 
Mä oon yrittänyt olla tarkkana noiden ruokamyrkytysasioiden kanssa, koska ne voi olla kertalaakista tosi vakavia jos käy huono tuuri ja osuu kohdalle. Sitten taas lakut, kahvit ja muut ei oo mun mielestä niin vakavia kun niissä enemmän kai vaikuttaa määrät. On kyllä paljon rennompaa kuin ekassa raskaudessa. Tuntuu ettei niitä vältettäviä juttuja niin paljon olekaan kuin muistin.
 
Onko muilla (ensiodottajilla) ongelmia ruokavalion kanssa? Olen syönyt tällä viikolla jo isohkon määrän pinjansiemeniä ja punertavaa lihaa ravintolassa ja aika paljon sokeria ja lakua ym. ym. Tuntuu että vaikka yrittää olla tarkka niin tulee näitä vahinkoja ja tajuaa vasta jälkikäteen. En kyllä halua olla mikään hysteerikko ja jotenkin ajattelisin ettei satunnaisilla lipsahduksilla ole väliä, mutta silti. Kai ne listeriat ja toksoplasmoosit vai mikä onkaan ilmenee aika nopeasti?

Mulla kävi vahinko ravintolassa kun ymmärsivät mun haluavan medium+ pihvin vaikka kypsää pyysin. Eihän se päällepäin näkyny mutta tokan haukun jälkeen näin pinkkiä ja iski paniikki. Syljin paperiin ja hormoonit hyökkäs, pidättelin itkua ja mies haki mulle uuden. Nopeesti suussa kävi ja 48h päästähän se iskee eli ei tässä enää mitään hätää ole. Muuten ollu tosi tarkkana, margariinia söin plussaus päivänä mikä ei ollu pastöroitu muta se oli onneks suurimmaks osaks kasvisrasvoista. Nyt on kaikki sitten varman päälle en syö mitään jos vähänkin epäilyttää ja luen kaikki hysteerisenä läpi. Nyt loppu leivän syöntikin työpaikalla kun siellä on kolesterolia alentavaa margariinia :shifty:
 
Yritän olla tarkka vältettävien ruokien kanssa, mutta juustot, siemenet jne on jotenkin monimutkaista miettiä ja muistaa. Mulle ei enää maistu kahvi tai tee ollenkaan, eikä tee mieli lakua, salmiakkia jne. Täysin uutena tuli se, että karkki ja muu ylimakea ällöttää. Ei saa syötyä vaikka yrittäis. Olispa hyvä, jos tämä ällötys säilyisi :grin
 
Musta etenkin ravintolasyöminen on vaikeaa, kun kaikissa annoksissa on fetaa, halloumia, majoneesia, lihaa, erilaisia maitopohjaisia kastikkeita ym. Ja jos ei halua seuralaisen tietävän raskaudesta, ei voi tilata lihaa (koska en ikinä ota täysin kypsänä) eikä kysellä pastöroinnin perään. Voiko jotain jättikatkarapuja syödä? Onko niin, että jostain jogurttikastikkeistakin pitäisi kysellä jotain vai onko ne aina Suomessa pastöroituja? Ja majoneesiako ei saisi syödä?
 
Yritän olla tarkka vältettävien ruokien kanssa, mutta juustot, siemenet jne on jotenkin monimutkaista miettiä ja muistaa. Mulle ei enää maistu kahvi tai tee ollenkaan, eikä tee mieli lakua, salmiakkia jne. Täysin uutena tuli se, että karkki ja muu ylimakea ällöttää. Ei saa syötyä vaikka yrittäis. Olispa hyvä, jos tämä ällötys säilyisi :grin

Joo sama täällä! Ällöttää makeat, kerran syöny vähän suklaata nyt mutta siitäkin tuli huono olo. Oon onnellinen tästä, jatkuispa yli raskauden:grin
 
Musta etenkin ravintolasyöminen on vaikeaa, kun kaikissa annoksissa on fetaa, halloumia, majoneesia, lihaa, erilaisia maitopohjaisia kastikkeita ym. Ja jos ei halua seuralaisen tietävän raskaudesta, ei voi tilata lihaa (koska en ikinä ota täysin kypsänä) eikä kysellä pastöroinnin perään. Voiko jotain jättikatkarapuja syödä? Onko niin, että jostain jogurttikastikkeistakin pitäisi kysellä jotain vai onko ne aina Suomessa pastöroituja? Ja majoneesiako ei saisi syödä?

Majoneesi tehään raakaan kananmunaan ilmesesti joten ei sais syödä. Ite kysyn kaikista maitotuotteista mutta suomessa aika pitkälle kaikki on pastöroitua, en silti menis luottamaan että on.
 
Majoneesi tehään raakaan kananmunaan ilmesesti joten ei sais syödä. Ite kysyn kaikista maitotuotteista mutta suomessa aika pitkälle kaikki on pastöroitua, en silti menis luottamaan että on.

Elokuisista huutelen, että monet valmismajot tehdään kananmunajauheesta tai pastöroidusta kananmunamassasta eli ovat turvallisia syödä. Samoin suomalainen kananmuna raakana on turvallista, koska Suomessa salmonella munista on erittäin harvinaista. Eli Suomi-munista tehty majoneesikin on turvallista.
Nämä ohjeet sain neuvolan terkalta.
 
Elokuisista huutelen, että monet valmismajot tehdään kananmunajauheesta tai pastöroidusta kananmunamassasta eli ovat turvallisia syödä. Samoin suomalainen kananmuna raakana on turvallista, koska Suomessa salmonella munista on erittäin harvinaista. Eli Suomi-munista tehty majoneesikin on turvallista.
Nämä ohjeet sain neuvolan terkalta.

Kiitos tarkennuksesta! Tota en tiennytkään :wideyed::wideyed:
 
Onko muilla ollut helppo olla ilman herkkuja plussaamisen jälkeen? Itse olen kova karkkien syöjä, ja joka päivä pitää olla suklaata ja salmiakkia varastossa ja lakua. Nyt plussan jälkeen ei tee mieli enää lakua eikä salmiakkia eikä hedelmäkarkkeja. Ainoa mitä syön mielellään on valkosuklaarusinat, ja niitäkään ei mene montaa päivässä. Tämä tuntuu niin oudolta :nailbiting: suklaata on yleensä mennyt monta levyä viikossa ja nyt ei tarvi edes kaupasta ostaa yhtään levyä..
 
Onko muilla ollut helppo olla ilman herkkuja plussaamisen jälkeen? Itse olen kova karkkien syöjä, ja joka päivä pitää olla suklaata ja salmiakkia varastossa ja lakua. Nyt plussan jälkeen ei tee mieli enää lakua eikä salmiakkia eikä hedelmäkarkkeja. Ainoa mitä syön mielellään on valkosuklaarusinat, ja niitäkään ei mene montaa päivässä. Tämä tuntuu niin oudolta :nailbiting: suklaata on yleensä mennyt monta levyä viikossa ja nyt ei tarvi edes kaupasta ostaa yhtään levyä..

Mulla meni viime raskaudessa just päinvastoin. En oo erityisemmin makeiden herkkujen perään ollut koskaan mut voi luoja että teki mieli sokeria raskaana ja karkit tuoksui ihan taivaalliselta! Onneksi sokerihimot ei jääneet päälle raskauden jälkeen ja toivon ettei niitä tällä kertaa tulisi.
 
Onko muilla ollut helppo olla ilman herkkuja plussaamisen jälkeen? Itse olen kova karkkien syöjä, ja joka päivä pitää olla suklaata ja salmiakkia varastossa ja lakua. Nyt plussan jälkeen ei tee mieli enää lakua eikä salmiakkia eikä hedelmäkarkkeja. Ainoa mitä syön mielellään on valkosuklaarusinat, ja niitäkään ei mene montaa päivässä. Tämä tuntuu niin oudolta :nailbiting: suklaata on yleensä mennyt monta levyä viikossa ja nyt ei tarvi edes kaupasta ostaa yhtään levyä..

Mulla meni viime raskaudessa just päinvastoin. En oo erityisemmin makeiden herkkujen perään ollut koskaan mut voi luoja että teki mieli sokeria raskaana ja karkit tuoksui ihan taivaalliselta! Onneksi sokerihimot ei jääneet päälle raskauden jälkeen ja toivon ettei niitä tällä kertaa tulisi.
 
Onko muilla ollut helppo olla ilman herkkuja plussaamisen jälkeen? Itse olen kova karkkien syöjä, ja joka päivä pitää olla suklaata ja salmiakkia varastossa ja lakua. Nyt plussan jälkeen ei tee mieli enää lakua eikä salmiakkia eikä hedelmäkarkkeja. Ainoa mitä syön mielellään on valkosuklaarusinat, ja niitäkään ei mene montaa päivässä. Tämä tuntuu niin oudolta :nailbiting: suklaata on yleensä mennyt monta levyä viikossa ja nyt ei tarvi edes kaupasta ostaa yhtään levyä..

Mulla kans. Usein illalla alkaa tekee mieli herkkuja mut nyt tekee mieli ihan rehellistä ruokaa. Suolaset herkut menee nachot tms mutta niistäkin tulee huono olo, ihan tyytyväinen oon tähän:grin
 
Ihan mahtavaa kuulla että en ole ainoa :cat: Alkoi jo epäilyttää että on ihan itse aiheutettua ja mielikuvituksen aiheuttamaa. Joskus kun olen ollut sokerilakossa olen saanut hurjat päänsäryt pariksi päiväksi. Nyt tosiaan vain ruoka maittaa. Pullaakaan en mieluusti syö :wtf: On se kroppa kummallinen. Ja Itu1 sun mielihalut meni sitten eri päin sekaisin :happy: toivotaan ettei nyt tule samaa vaikkakin onko silläkään väliä jos muuten syö sinnepäin terveellisesti. En aijo itse kyllä kieltäytyä herkkuruoista jos vaan ei joka päiväiseksi käy hampparihimo.:hilarious:
 
Mulla ei kans tee enää makeeta mieli. Oon monena iltana kieltäytynyt miehen ostamista herkuista ja perjantaisin kun lapsilla on karkkipäivä niin en oo ostanut itelle mitään.

Hyvä vaan :D

Hedelmiä voisin syödä kokoajan.
 
Mulla sama, ei tee mieli vaikka kaapista löytyisi. Ei ne yleensä sinne nököttämään jää. Kyllä tässä tuli kuitenkin napsittua karkkeja kun mies osti, eli mikään totaalikieltäytyjä ei minusta tullut. :p
 
Kumpa mullaki tulis ällötys makeaa kohtaan! Oon ihan älytön sokeri hiiri ja suolastakin rakastan. :shy: En vaan osaa rajottaa. Määrällisesti ehkä nyt hiukan vähempi syön mutta silti liikaa.
 
Takaisin
Top