Maaliskuun mietteet

Onko kahvirajoitus aina ollut 3dl päivässä, jonka päälle ei sitten sopisi juoda enää esim. teetä jossa on kofeiinia. Mä muistin että suositus olisi ollut max. kolme kuppia päivässä! :eek: En ole mikään kahvin suurkuluttaja, juon lähinnä pari kuppia aamulla ja iltapäivällä joskus teetä lisäksi. Mutta 3dl on kyllä minunkin kulutukseen vaikea muistaa! :woot:
 
Raskausajan ravintosuosiruksista luin ett 2x1,5dl. Itte oon menny kahella kupilla päivässä, en kyllä ole mukin kokoa hirveästi tarkkaillu. :)
 
Joo on se aina ollu ton 3dl=2kuppia. Mulle toi on hitusen vaikea kun aamulla juon ison kupin että saan silmät auki. Sitten päivällä vielä päiväkahvi nii olllaan jo yli...
 
Nopeasti tulee täyteen tuo päivän määrä. Yksi muki taitaa olla sen pari desiä ainakin. Vaikea vältellä ja kieltäytyminen kyllä huomataan. En haluaisi vielä paljastaa raskautta muille, joten välillä on pakko ottaa mukillinen, kun tottumuksesta keitetään. Paljon maitoa vaan mukaan niin saa otettua vain puoli mukillista kahvia :)
 
Oli pakko mitata, 3dl vetää mun aamukahvimuki eli juon yleensä aamulla jo noin 4dl kahvia mustana. Myöhemmin päivällä en sitten välttämättä juokaan mutta aamupalakahvista on kyllä vaikea tinkiä! Paitsi tällä hetkellä kun aamupahoinvointi on alkanut...
 
Mä oon juonu aamukahvini kuten ennenkin. Aamuisin n 2dl ja sit satunnaisesti toinen kuppi myöhemmin. Jossain vaiheessa kahvi on jäänyt sit pois. Nyt oon ollu ehkä vähän huolissanikin, kun kahvi on vielä maistunut niin hyvin.
 
Suklaassa tais myös olla kofeiinia... Toki maitosuklaassa varmaan niin vähän ettei haittaa.
 
Mulla myös 25.3 ensimmäinen neuvola-aika. Sillon 8+3 :)


Kauhulla tässä odottelen tänään alkavaa yövuoroputkea. Väsymys ihan omaa luokkaansa (rajumpaa kuin esikoisen kohdalla) ja pahoinvointikin pahempaa. Että mitenhän sitä jaksaa ja selviää tulevista kahdesta viikosta, kun teen pelkkiä öitä...
 
Mulla myös 25.3 ensimmäinen neuvola-aika. Sillon 8+3 :)


Kauhulla tässä odottelen tänään alkavaa yövuoroputkea. Väsymys ihan omaa luokkaansa (rajumpaa kuin esikoisen kohdalla) ja pahoinvointikin pahempaa. Että mitenhän sitä jaksaa ja selviää tulevista kahdesta viikosta, kun teen pelkkiä öitä...
onneksi mulla on tänään vapaapäivä. Aamu meni pahoinvoinnin ja tuskaisen väsymyksen parissa vuoteessa. Nyt vasta pystyn syömään kiinteää ruokaa. Pahoinvoinnin aikana sain just ja just yhden lasillisen mustikkakeittoa ja mutusteltua yhden banaanilätyn, että sai edes vähän energiaa elimistöön. Jännityksellä odotan, mitä tulevat viikot tuo tullessaan.
 
onneksi mulla on tänään vapaapäivä. Aamu meni pahoinvoinnin ja tuskaisen väsymyksen parissa vuoteessa. Nyt vasta pystyn syömään kiinteää ruokaa. Pahoinvoinnin aikana sain just ja just yhden lasillisen mustikkakeittoa ja mutusteltua yhden banaanilätyn, että sai edes vähän energiaa elimistöön. Jännityksellä odotan, mitä tulevat viikot tuo tullessaan.

Toivottavasti alkais siellä myös pahoinvointi helpottaa, se on niin ikävää... Itellä tuo esikoinen myös kotona tänään, niin ei vaan voi maata sohvalla kärsimässä vaikka haluaisi...
 
Toivottavasti alkais siellä myös pahoinvointi helpottaa, se on niin ikävää... Itellä tuo esikoinen myös kotona tänään, niin ei vaan voi maata sohvalla kärsimässä vaikka haluaisi...
Nooo, miehellekin totesin, että kyllä tämän kestää. :)
Mitä vain pienen eteen :Heartred
 
Toivottavasti Uutukaisen pahoinvointi helpottaisi vähän! Toivottavasti löytyy lisää ruokia, jotka menevät alas pahoinvoinnista huolimatta.

Minä en ole uskaltanut soittaa vielä neuvolaan. Jos sitten varhaisultran jälkeen soittelisi. Toivotaan, että sitten löytyy vielä hyvin aikoja.
 
Mä käyn varaa ultran jälkeen näin sovittiin thn kanssa :) alkuraskauden ultra siis 28.3 sillon on jo 8+3 varmaan....
 
Käyttekö yksityisellä ultrassa? Mä ajattelin odottaa siihen julkisen puolen ultraan, vaikka siihen on vielä 6 viikkoa. Kuinka moni aikoo osallistua siihen yhdistelmäseulaan?
Mä ainakin ajattelin.
 
Käyttekö yksityisellä ultrassa? Mä ajattelin odottaa siihen julkisen puolen ultraan, vaikka siihen on vielä 6 viikkoa. Kuinka moni aikoo osallistua siihen yhdistelmäseulaan?
Mä ainakin ajattelin.

Me mennään yksityiselle tuohon varhaisultraan. Muut sitten julkisella puolella :)
Ja totta, kyllä nää pahoinvoinnit kestää kun palkinto on mitä parhain... :Heartred
 
Mulla on neuvola ensi viikolla, hassua että niin pian! Tuntuu yhdeltä etapilta sekin, vaikka ei sieltä tietty mitään selviä samaan tapaan kuin ultrassa. Kuunnellaanko ekassa neuvolassa aina sydänääniä? Esikoisesta kuunneltiin ja ne löytyikin, viikkoja oli 9+ jotain. Nyt on virallisesti viikot 8+2 mut oman arvion mukaan 7+1. Voikohan silloin vielä mitään sydänääniä löytyäkään?
 
Mä mietin kanssa, että koskakohan niitä ensimmäisen kerran kuunnellaan, kun th ei puhelimessa sanonut... Ekan neuvolan aikaan on 8+0, että onnistuisikohan dopplerilla kuuntelu vielä silloin. Kun isäkin olisi mukana silloin. Ja kun niitä neuvolakäyntejähän taitaa olla 4-6 viikon välein... Niin olisi kyllä vaikeeta oottaa sinne viikolle 12-14 ekoja sydänääniä... :sorry:
 
Mä mietin kanssa, että koskakohan niitä ensimmäisen kerran kuunnellaan, kun th ei puhelimessa sanonut... Ekan neuvolan aikaan on 8+0, että onnistuisikohan dopplerilla kuuntelu vielä silloin. Kun isäkin olisi mukana silloin. Ja kun niitä neuvolakäyntejähän taitaa olla 4-6 viikon välein... Niin olisi kyllä vaikeeta oottaa sinne viikolle 12-14 ekoja sydänääniä... :sorry:

Meilläkin ois isä tulossa mukaan, juuri tuo sydänääniosuus olisi kiva olla yhdessä - myös siinä tapauksessa ettei niitä meinaa löytyä. Varmaan jännä paikka! Esikoisesta olin just käynyt varhaisultrassa niin silloin ei tarvinnut pelätä.

En tiedä onko muuten niin oleellista isän edes tulla mun punnituksia ja muita kuuntelemaan. :rolleyes: Mutta kai siellä jotain tietoakin tulee tulevista seuloista ja muista. Mulla ei oo enää kauheasti muistissa mitään kun esikoisen raskaudesta on viitisen vuotta aikaa.
 
Takaisin
Top